Gå til innhold

Dere som ligger 20 km/t under fartsgrensen, men BÅNNGASSER når gudfryktige mennesker prøver å kjøre forbi dere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Donald Duck skrev (Akkurat nå):

Og jeg med flere her har lav toleranse for idioter som du som er så voksen og ordentlig av deg sa, for dem som ligger 20 under.

Det er også utrolig barnslig av noen som er så voksne som deg å skylde alt over på oss som faktisk holder fartsgrensa. Og du evner heller ikke å tilpasse deg.

På toppen av det hele sier du at aldri sinker i trafikken? Ergo, du kom hit for å hevde deg selv over alle andre. 

jeg sier at jeg er ikke en sinke. Det betyr ikke at jeg alltid holder fartsgrensen. Jeg er en erfaren sjåfør som har hatt lappen i 35 år, og holder stort sett fartsgrensen, noen ganger over, men jeg kjører under fartsgrensen når jeg skjønner at forholdene tilsier det. Det betyr ikke at jeg generelt er en sinke, og jeg blir også irritert når folk sinker der jeg personlig ikke ville gjort det. Men jeg skaper ikke farlige situasjoner med uforsvarlig forbikjøring bare fordi jeg har som religion at jeg ikke liker sinker. 

Anonymkode: e1e19...3e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg sier at jeg er ikke en sinke. Det betyr ikke at jeg alltid holder fartsgrensen. Jeg er en erfaren sjåfør som har hatt lappen i 35 år, og holder stort sett fartsgrensen, noen ganger over, men jeg kjører under fartsgrensen når jeg skjønner at forholdene tilsier det. Det betyr ikke at jeg generelt er en sinke, og jeg blir også irritert når folk sinker der jeg personlig ikke ville gjort det. Men jeg skaper ikke farlige situasjoner med uforsvarlig forbikjøring bare fordi jeg har som religion at jeg ikke liker sinker. 

Ja, jeg sa jo at du sa så. Hvor lenge du har hatt lappen er rivende likegyldig her faktisk. Du startet med å kalle meg og alle andre som holder fartsgrensa 99% av tiden for idioter så å komme med at du irriterer deg over folk som sinker selv nå?

Og du sier at vi skaper farlige situasjoner med uforsvarlig forbikjøringer? Hvor har jeg og noen som helst andre presisert at vi kjører forbi der det medbringer fare? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk faktisk går inn for å hindre trafikken på den måten er irriterende. Kjør gjerne sakte, men slipp nå for faen andre kjøretøy forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokeplate skrev (57 minutter siden):

At folk faktisk går inn for å hindre trafikken på den måten er irriterende. Kjør gjerne sakte, men slipp nå for faen andre kjøretøy forbi.

Er ikke værre enn det. Sitter nok langt inne for folk å skjønne det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva feiler det dere? Seriøst, hva er tankegangen din?

Anonymkode: 5a3ba...bc9

Og hva er tankegangen din med å dra inn fantasifiguren Gud inn i dette?

P.S - jeg kjører ikke under fartsgrensen selv, men blir så oppgitt over folk som må blande inn Gud i alt...

Anonymkode: c2940...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (2 timer siden):

hvis vi først skal snakke om folk som hindrer trafikken, så er det ingen som er verre enn de nekene som kjører uforsiktig og krasjer og sørger for kork i morgenrushet x antall dager per år, så 100 000 mennesker kommer for sent på jobb. Da kan vi snakke om folk som hindrer trafikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fru Uperfekt skrev (7 timer siden):

Det er forskjellige faktorer som spiller inn, ikke kun bebyggelse. Om en ikke ønsker/evner å kjøre etter grensen så slipper en forbi biler som en ser evner å holde høyere fart enn en selv.

gjør jo det. men er ekkelt å kjøre på en smal svingete vei når det er noen biler bak som kjører helt oppi rumpa på meg og venter til de kommer til et sted der det er mulig å kjøre forbi. Ser ikke ut for at det er stort flere faktorer som slipper inn når man kjører f.eks til sirdalen. Der oppå fjellet er det mange ekle veier med 80 sone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (20 minutter siden):

gjør jo det. men er ekkelt å kjøre på en smal svingete vei når det er noen biler bak som kjører helt oppi rumpa på meg og venter til de kommer til et sted der det er mulig å kjøre forbi. Ser ikke ut for at det er stort flere faktorer som slipper inn når man kjører f.eks til sirdalen. Der oppå fjellet er det mange ekle veier med 80 sone

Er og mange slike veier på Vestlandet hvor lokale bilister som kjenner veiene kan kjøre langt hardere enn turistene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (8 timer siden):

Må sikkert fremheve av h*n har tesla som går "bra" i 3 sekunder før h*n selv må kjøre i 60 over alt for å rekke frem til laderen sin. Selv har jeg bil som utklasser tesla på absolutt alle måter, men hva er poenget med å fremheve det her. Var ikke det Ts lurte på. 

Ja kjøpte den ikke selv, har en bmw som er selvgående så er jo ikke bare tesla som er greie å kjøre i kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hehe, ja jeg har store behov for å fremheve at jeg har en tesla som anonymbruker.

Men ja det handler om at man er forbi folka TS snakker om før de rekker å reagere. Undervurdert egenskap på en bil.

Anonymkode: e46be...11f

Artig da at beemeren min akselerer bedre…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

det som typisk skjer er at folk ligger under fartsgrensen der det  er smalt og svingete, og så setter de opp farten når forholdene blir bedre. Det er ikke tilfeldig at det skjer på det samme stedet som er egnet for forbikjøring. Selvopptatte fartselskere som ligger på støtfangeren vil da tro at det handler om dem og at alle er slemme mot dem, mens det egentlig handler om at veiforholdene bedret seg slik at det er forsvarlig å sette opp farten. 

Og da må sinken ta litt hensyn og slippe rekke av bilene bak forbi

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og hva gjør du i forhold til øvrig trafikk de gangene du er sinke

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvis vi først skal snakke om folk som hindrer trafikken, så er det ingen som er verre enn de nekene som kjører uforsiktig og krasjer og sørger for kork i morgenrushet x antall dager per år, så 100 000 mennesker kommer for sent på jobb. Da kan vi snakke om folk som hindrer trafikken.

Jo, de som hindrer titusener av bilister hver dag er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja. Hvis folk vil kjøre seg ihjel så skal de selvfølgelig få lov til det. Jeg slipper forbi så ofte som forholdene tillater det.

Anonymkode: 69c26...dec

Er ikke snakk om å kjøre seg ihjel men å ta hensyn til sine medtrafikanter 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier du at det ikke er farten som betyr noe på underkjølt regn? det får du dokumentere.

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ligger 1 meter og trykker bak folk som følger fartsgrensen. Hva feiler det dere? 

Like fristende hver gang til å bremse hardt og la deg betale for skadene

Anonymkode: da8db...319

Bilen min bremser automatisk om bilen foran gjør det, og avstemmer avstand automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi folk er idioter. De har ingenting på veiene å gjøre.

Anonymkode: 0cee9...54c

Samme kan sies om fartsidioter som alltid må kjøre over fartsgrensen, bare fordi… tror de er rallysjåføren alle sammen

Anonymkode: 6bd56...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

overhodet ikke. Jeg er ikke en sinke i trafikken, selv om jeg kjører etter forholdene som det heter når det er påkrevd.

Jeg har bare litt lav toleranse for idioter som opptrer som om er påbudt å ligge på fartsgrensen eller over, og argumenterer for at det er de som kjører etter forholdene som er en fare.

Jeg driter i hvor fort du kjører, men ta nå ansvar for at det er du som er farlig i trafikken, og ikke han som kjører etter forholdene.

Det er så utrolig barnslig argumentasjon å skylde på andre når problemet er at det er du som ikke greier å tilpasse deg.

Hva du syns er dårlige forhold trenger ikke å være hva alle andre synes er dårlige forhold

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er så mange sånne på nye E39 mellom Bergen og Os at jeg blir sprø! 

Anonymkode: 62859...70f

Er faktisk befriende med nye veien 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Samme kan sies om fartsidioter som alltid må kjøre over fartsgrensen, bare fordi… tror de er rallysjåføren alle sammen

Anonymkode: 6bd56...523

Ordet idiot ser ut til å være det O'store her. Alle som ikke ligger 20 under grensa er visstnok idioter i følge deg og et par til her? Hele problemet er at dere livredde sinker er rota til alt sammen da dere kjører i gangfart overalt fordi DERE er redde. Egoistiske selvsentrerte fehoder som lever i sin egen lille verden. "Jeg er skeptisk så jeg kjører sakte så da må alle andre gjøre det også! Faen jeg er flink!"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...