Gå til innhold

Hva tenker du om folk som nekter å se moderne filmer/tv-serier?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jo eldre man blir jo mer får man følelsen av å ha sett alt før, bare forskjellige vrier på det samme, og jo mindre tid har man igjen å kaste bort av livet. Kaste bort på bl.a. hjernedød hollywoodfiksjon.

Anonymkode: be447...b5f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker: hei, skal vi bli venner? Vi kan snakke om noe annet enn hva vi har sett på Netflix! Hurra! 

Anonymkode: 6143e...9f5

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke vært borti noen. Kjenner mange som sier det om "musikk", da, inkludert meg selv.

Anonymkode: 6c003...9ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vi har noe felles...? Jeg ser svært lite serier og mister fort interessen hvis jeg prøver, og bruker heller tiden min på ting jeg faktisk har utbytte av.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noen si noe slikt men min første tanke ville nok vært at de var litt trangsynte og lite villige til å prøve nye ting 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må jeg tenke noe spesielt om de? I såfall så tenker jeg at smaken er som baken - delt i to.

Anonymkode: 23b1f...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi ikke liker vold og sex. Her i huset holder vi oss til filmer eldre enn 60-tallet.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (3 minutter siden):

At vi har noe felles...? Jeg ser svært lite serier og mister fort interessen hvis jeg prøver, og bruker heller tiden min på ting jeg faktisk har utbytte av.

Hei, skal vi være venner? Vi kan snakke om noe annet enn hva vi har sett på Netflix! Hurra! :D 

- Hilsen meg over

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
rampeguri skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal jeg tenke noe spesielt om dem? 

Det bobler over av "Hva tenker du om..."-tråder. Lurer på om samme person lager alle.

Anonymkode: a214b...b1e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

mye bedre enn å se stadig nye superhelt-filmer, for eksempel. 

som film-studio forsøker å pumpe ut flest mulig av (med ett par års mellomrom) fordi dumme folk ønsker å få med seg hypet opp dritt med VELDIG forutsigbar handling.   

Anonymkode: cf41d...246

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at det ikke gir dem noe og at de bruker tiden på andre ting som er mer meningsfylt for dem.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei, skal vi være venner? Vi kan snakke om noe annet enn hva vi har sett på Netflix! Hurra! :D 

- Hilsen meg over

:hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med "moderne"? Hvis du mener serier som er laget med tenåringer / veldig unge folk som målgruppe, kan du ikke vente at en femtiåring synes seriene er helt fantastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi de "er søppel", som de hevder.

Anonymkode: 21efa...bb3

Jeg anser all TV som søppel, både nytt og gammelt. Så jeg hadde tenkt «hei min nye venn!» så kunne vi brukt tiden vår på bøker, trening, musikk, håndarbeid, yoga, ridning, skytetrening, hagearbeid og alt annet folk som ser på TV tror de ikke har tid til.

Anonymkode: 198b7...7c8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er helt forferdelig at seksualisert vold har blitt underholdning. Ikke er jeg så gammel heller. 

Om du synes jeg er sær av den grunn så er det ikke meg det er noe feil med... 

Anonymkode: cc91d...7c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man møter mennesker som verdsetter kvalitet fremfor kvantitet, forstår man at man har møtt et klokt menneske - uansett alder.

På samme vis som musikken som lages idag ikke når Beatles opp til anklene, er det aller meste av dagens filmproduksjon så ensporet og lite nyskapende at det er en gru; man føler at man har sett dette tusen ganger før. Slik at det å sitte time etter time og glane på en TV-serie er like dumt som å glane på mobilen døgnet rundt eller lytte til Sophie Elises podkaster; tiden livet består av, varer ikke evig, og det er håpløst å bruke den på meningsløst tull.

Da er det mer lærerikt å se en gammel klassiker laget av en som faktisk kunne lage film:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg anser all TV som søppel, både nytt og gammelt. Så jeg hadde tenkt «hei min nye venn!» så kunne vi brukt tiden vår på bøker, trening, musikk, håndarbeid, yoga, ridning, skytetrening, hagearbeid og alt annet folk som ser på TV tror de ikke har tid til.

Anonymkode: 198b7...7c8

... eller pianospill. Jenta i videoen nedenfor kommer tydeligvis fra en musikalsk familie der man vet bedre enn å passivt sette ungene foran et nettbrett, og tro at dubbede amerikanske TV-serier på NRK Super skaper kreative barn.

- Brian smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: d5735...922

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...