Gå til innhold

Hårfjerning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er deres beste metode til hårfjerning? Barberhøvel, wax, hårfjerningskrem, epilator, laser ect… er såååå lei alle nuppene fra høvel😒😒

Anonymkode: e68c5...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Terrameta

IPL! 

Kjøpte min Philips Lumea for typ 11 år siden og det er det beste kjøpet jeg har gjort. Den rett og slett stanser hårveksten. Det er egentlig ikke permanent, men det holder å bruke den en gang i halvåret for min del. Har ikke sett snurten av et hårstrå på leggene eller under armene på åresvis. Ingen nupper, og ingen "skygger" av hårene gjennom huden.

MEN, du må ha rett hud/hårtype. Lys hud og mørkt hår er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Terrameta skrev (5 minutter siden):

IPL! 

Kjøpte min Philips Lumea for typ 11 år siden og det er det beste kjøpet jeg har gjort. Den rett og slett stanser hårveksten. Det er egentlig ikke permanent, men det holder å bruke den en gang i halvåret for min del. Har ikke sett snurten av et hårstrå på leggene eller under armene på åresvis. Ingen nupper, og ingen "skygger" av hårene gjennom huden.

Har prøvd alvaskin men følte ikke det fungerte bra nok😅 er gjerne litt forskjell fra maskin til maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Terrameta skrev (8 minutter siden):

IPL! 

Funker det altså? Jeg har masse mørkt hår, og kunne tenke meg å prøve sånn IPL. Men er redd for å bruke flere tusen på noe som ikke fungerer. Hvor lang tid tar en behandling?

Anonymkode: 24878...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Terrameta skrev (5 minutter siden):

IPL! 

Hvor mange ganger måtte du bruke den før du var hårløs?

Jeg er en utålmodig sjel, så jeg ga opp etter å ha brukt den 3-4 ganger uten synlig resultat... Nå som det er så mye reklame for Alvaskin/Iviskin, hvor de oppgir spesifikt antall ganger du må bruke apparatet for å bli hårløs, har jeg begynt å bruke den igjen (har også Philips Lumea, kostet 5000,- for 7-8 år siden). Jeg ser effekt nå, etter 6 ganger. Låner faktisk en Iviskin av naboen, og tester en side av bikinilinjen med hver sin - Philipsen har et _mye_ bedre resultat så langt. Spent på sluttresultatet.

Har også hatt hårfjerning med laser på klinikk (kun legger), hadde 5 behandlinger før jeg måtte avbryte grunnet omstendigheter den gangen. Har mye mindre hårvekst på leggene enn tidligere, og flere områder er helt hårløse. Har lys hus og mørke hår.

Anonymkode: 79f5a...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Terrameta
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Funker det altså? Jeg har masse mørkt hår, og kunne tenke meg å prøve sånn IPL. Men er redd for å bruke flere tusen på noe som ikke fungerer. Hvor lang tid tar en behandling?

Altså, det funker som bare det på meg vertfall. Du kan finne mye billigere varianter enn de store merkene. Jeg gikk over til den billigste varianten til Braun, som er raskere og har større "vindu".

Det tar kanskje 10-15 minutter å ta begge beina, mer om du tar lårene i tillegg selvfølgelig. Armhulene tar 1 minutt maks. I begynnelsen så bruker du den annenhver uke, og du kan se resultater med en gang ved at hårene vokser ut mye saktere. Du barberer før hver behandling, men etter hvert vil du ikke trenge å barbere lengere fordi hårene ikke "gidder" å vokse lengere. Behandlingen kan du gjøre mens du ser på TV 

Men det er super viktig å faktisk følge bruksanvisningen, og holde på en stund selv etter du ser resultater, så kommer du til å måtte gjøre det sjeldnere og sjeldnere. Det er så absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terrameta
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange ganger måtte du bruke den før du var hårløs?

Jeg er en utålmodig sjel, så jeg ga opp etter å ha brukt den 3-4 ganger uten synlig resultat... Nå som det er så mye reklame for Alvaskin/Iviskin, hvor de oppgir spesifikt antall ganger du må bruke apparatet for å bli hårløs, har jeg begynt å bruke den igjen (har også Philips Lumea, kostet 5000,- for 7-8 år siden). Jeg ser effekt nå, etter 6 ganger. Låner faktisk en Iviskin av naboen, og tester en side av bikinilinjen med hver sin - Philipsen har et _mye_ bedre resultat så langt. Spent på sluttresultatet.

Har også hatt hårfjerning med laser på klinikk (kun legger), hadde 5 behandlinger før jeg måtte avbryte grunnet omstendigheter den gangen. Har mye mindre hårvekst på leggene enn tidligere, og flere områder er helt hårløse. Har lys hus og mørke hår.

Jeg husker ikke helt, siden det er så mange år siden jeg begynte, og det er jo individuelt. Den gangen skulle man bare bruke den en gang i måneden, så da gikk det jo treigt, men med den nye jeg kjøpte så bruker man den annenhver uke. Den er også mye raskere og med større vindu slik at den bruker kanskje halve tiden. Det er bare å "stick to it" siden du uansett barberer deg. Gjør det mens du ser på Netflix :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terrameta
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Har prøvd alvaskin men følte ikke det fungerte bra nok😅 er gjerne litt forskjell fra maskin til maskin.

Hvor lenge holdt du på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Terrameta skrev (3 minutter siden):

Jeg husker ikke helt, siden det er så mange år siden jeg begynte, og det er jo individuelt. Den gangen skulle man bare bruke den en gang i måneden, så da gikk det jo treigt, men med den nye jeg kjøpte så bruker man den annenhver uke. Den er også mye raskere og med større vindu slik at den bruker kanskje halve tiden. Det er bare å "stick to it" siden du uansett barberer deg. Gjør det mens du ser på Netflix :) 

Takk! Ble litt mer motivert nå 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terrameta
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk! Ble litt mer motivert nå 😃

Haha, skulle tro jeg var IPL selger 😅 Men det er bare at jeg hadde skikkelig dårlig selvbilde på grunn av leggene mine, selv om de var barberte så var hårene synlige. Og håret vokste så fort ut, at skulle jeg vekk en dag så måtte jeg ha med høvel om jeg skulle gå med shorts eller badedrakt. Stive, lange mørke hår. Og så kom IPL som en mirakelkur, så jeg er nok litt over gjennomsnittet frelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gjest Terrameta skrev (På 12.4.2023 den 0.24):

Haha, skulle tro jeg var IPL selger 😅 Men det er bare at jeg hadde skikkelig dårlig selvbilde på grunn av leggene mine, selv om de var barberte så var hårene synlige. Og håret vokste så fort ut, at skulle jeg vekk en dag så måtte jeg ha med høvel om jeg skulle gå med shorts eller badedrakt. Stive, lange mørke hår. Og så kom IPL som en mirakelkur, så jeg er nok litt over gjennomsnittet frelst.

Har det på samme måte med hårene 🙈 Så selger eller ikke, så lenge det fungerer kan du få så mye provisjon du bare måtte ønske 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 23.53):

ikke meg du siterte men:  det funker. Ja hjemme-laser her Men tatt laaaang tid. Hold på hver 14 dag i ett halvt år på legger og under armer. Er ennå noe igjen men lite. og måtte ta en pause fordi huden begynte reagere med kløe. her kan det hende det også har tatt lang tid fordi hårene ikke er veldig mørke. De sorte hårene forsvant først. Har nå nesten ikke hår på leggene, bare noe lyse fjon og bare litt under armene.

Ellers syns jeg hårfjerningskrem er bra.

Anonymkode: d9770...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg bruker Alvaskin sitt apparat, i starten lånte jeg den av romkameraten som var ferdig med behandlingen og var superfornøyd.  da jeg flyttet kjøpte jeg min egen. så godt å vite at jeg ikke trenger å tenke på voksing lenger, jeg gråt hver gang, det gjorde så innmari vondt med voksestrips 😃

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
plantemamma84 skrev (Akkurat nå):

jeg bruker Alvaskin sitt apparat, i starten lånte jeg den av romkameraten som var ferdig med behandlingen og var superfornøyd.  da jeg flyttet kjøpte jeg min egen. så godt å vite at jeg ikke trenger å tenke på voksing lenger, jeg gråt hver gang, det gjorde så innmari vondt med voksestrips 😃

enig, epilatorer burde ikke eksistere 😅😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terrameta skrev (På 11.4.2023 den 23.44):

IPL! 

Slenger meg på denne. Har bare brukt min i et år, men har betydelig mindre hårvekst. Tar evigheter før det kommer tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 0.39):

Hva er deres beste metode til hårfjerning? Barberhøvel, wax, hårfjerningskrem, epilator, laser ect… er såååå lei alle nuppene fra høvel😒😒

IPL er det aller beste spør du meg, jeg bruker Alvaskin sin maskin og det har endret liver mitt. har ikke hatt nupper eller ingrodde hår i flere måneder nå 😁

Anonymkode: 21bc9...0c1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...