Hummi Skrevet 11. april 2023 #1 Del Skrevet 11. april 2023 Hvilken dialekt har hun egentlig ? Høres ut som hun prøver å snakke bergensk men innimellom sniker det seg inn litt «striladialekt» Så hvor er hun egentlig fra ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moongirl Skrevet 11. april 2023 #2 Del Skrevet 11. april 2023 (endret) Er fra Latvia..flyttet vel til Bergen da hun var 17-18 år?? Men, kan jo godt være at hun har bodd litt mer landlig utenfor Bergen...så litt blanding av dialekt ja. Står at hun er fra Fana. Endret 11. april 2023 av Moongirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummi Skrevet 12. april 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 12. april 2023 Moongirl skrev (På 11.4.2023 den 22.12): Er fra Latvia..flyttet vel til Bergen da hun var 17-18 år?? Men, kan jo godt være at hun har bodd litt mer landlig utenfor Bergen...så litt blanding av dialekt ja. Står at hun er fra Fana. Ja vet at hun opprinnelig er fra Latvia, men tenkte på hvor i Bergensområdet hun var fra. Jeg har også lest at hun er fra Fana men dialekten sier noe annet 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 13. april 2023 #4 Del Skrevet 13. april 2023 10 hours ago, Hummi said: Ja vet at hun opprinnelig er fra Latvia, men tenkte på hvor i Bergensområdet hun var fra. Jeg har også lest at hun er fra Fana men dialekten sier noe annet 🤔 Dette har jeg også lurt på. Hun har striledialekt og det får man ikke av å bo i Fana. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissDesiree Skrevet 13. april 2023 #5 Del Skrevet 13. april 2023 Tror hun har vokst opp i samnanger kommune utenfor Bergen, derav dialekt😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dotrollet Skrevet 13. april 2023 #6 Del Skrevet 13. april 2023 Nutz skrev (6 timer siden): Dette har jeg også lurt på. Hun har striledialekt og det får man ikke av å bo i Fana. Jo, man kan få striladialekt med å bu i Fana. Er vokst opp i Fana sjølv og har striladialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummi Skrevet 13. april 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 13. april 2023 Dotrollet skrev (6 timer siden): Jo, man kan få striladialekt med å bu i Fana. Er vokst opp i Fana sjølv og har striladialekt. Er det mulig altså ? Alle rundt deg snakker vel «Fana» så da blir man vel påvirket om man vokser opp der ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juststop Skrevet 13. april 2023 #8 Del Skrevet 13. april 2023 Hummi skrev (49 minutter siden): Er det mulig altså ? Alle rundt deg snakker vel «Fana» så da blir man vel påvirket om man vokser opp der ? Det er utvannet nå og lite «Fana» snakkemåte. Når jeg var liten var det "jeg vil ikke gjøre det" og ikke "eg vil isskje gjøre det". Men nå er dett blitt utvannet. Født og oppvokst selv i Fana og snakker slik de gjør i byen. Er kun når jeg er streng med barna at jeg blir fin på det og snakker «Fana» 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummi Skrevet 13. april 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 13. april 2023 (endret) Juststop skrev (30 minutter siden): Det er utvannet nå og lite «Fana» snakkemåte. Når jeg var liten var det "jeg vil ikke gjøre det" og ikke "eg vil isskje gjøre det". Men nå er dett blitt utvannet. Født og oppvokst selv i Fana og snakker slik de gjør i byen. Er kun når jeg er streng med barna at jeg blir fin på det og snakker «Fana» 😂 Utvanna er greit nok, men er forskjell på stril og utvanna fana Kan ikke se for meg at noen som er født og oppvokst i Fana sier klokko, skulen, jento, honden eller eg vil itsje gjera da Endret 13. april 2023 av Hummi 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pakini Skrevet 16. april 2023 #10 Del Skrevet 16. april 2023 MissDesiree skrev (På 13.4.2023 den 11.15): Tror hun har vokst opp i samnanger kommune utenfor Bergen, derav dialekt😊 Det stemmer. Familien hennes bor der no. Og hun selv har bodd der i mange år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 16. april 2023 #11 Del Skrevet 16. april 2023 Pakini skrev (48 minutter siden): Det stemmer. Familien hennes bor der no. Og hun selv har bodd der i mange år. Uansett dialekt så snakker hun gebrokkent norsk. Det påvirker uttalen og sammenstillingen av ord både muntlig og skriftlig. Det kommer tydelig fram på hennes instagram og når hun snakker på tv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå