Anoia Skrevet 12. april 2023 #21 Del Skrevet 12. april 2023 The Talos Principle var ganske mind-blowing, ifølge venninna mi. Disco Elysium kan også anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #22 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 9.53): Psykologisk stimulerende, som i at det påvirker tanker og følelser positivt. Helst et spill som er spennende og engasjerende uten at det er for konkurransepreget eller stressende Anonymkode: 45922...d26 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 10.21): Jeg har aldri spilt noe før! Jeg har tid jeg må få slått ihjel, og trenger noe som kan vekke meg litt Anonymkode: 45922...d26 Det har vokst fram en egen sjanger spill som nå kalles cozy games, eller cozy gaming. Er stort sett ikke vanskelig spill, så kan passe for en som er helt nybegynner. De har det til felles at de ikke er stressende eller konkuransepreget, og gir folk en god følelse. Spill til kos og hygge Innenfor sjangeren kan det igjen være mange ulike typer spill. Spill med tankenøtter, spill som er historier, klassisk farming sim, visuelle noveller mm. Tipset mitt er egentlig Google cozy games for mac, og se om du finner noe som ser interessant ut Anonymkode: e81b0...117 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #23 Del Skrevet 12. april 2023 https://www.50gameslike.com/best-games-by-type/relaxing/mac Spill 1, 2, 4, 6, 10 og 12 på denne listen har jeg spilt og kost meg mye med. Litt forskjellige typer spill, og alle burde være nybegynner-vennlige. Anonymkode: e81b0...117 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #24 Del Skrevet 14. april 2023 Spiritfarer er et helt nydelig spill, synes jeg. https://store.steampowered.com/app/972660/Spiritfarer_Farewell_Edition/ Du spiller som en "fergemann" (bare at karakteren din er ei jente) på en båt som hjelper ånden/spiriten til de døde med å komme seg videre til "etterlivet" (eller hva man skal kalle det". Det er ikke skummelt eller morbid i det hele tatt, åndene har form som tegneseriedyr. Du reiser rundt på båten din og plukker opp ånder som har "unfinished business" som du må hjelpe dem å løse før de kan "move on". Ved å snakke med dem får du små drypp av hvem de har vært og hva slags liv de har levd. Når de er klare for det, må du følge dem til åndeporten, og det er kjempetrist! (men på en god måte). Tegnestilen og fargene er kjempefine og stemningsfulle, og soundtracket er magisk. Selve gameplayet går ut på å reise rundt til forskjellige øyer og snakke med folk, utforske og samle materialer til å oppgradere båten. Du dyrker frukt/grønsaker på båten, og har dyr som gir materialer, og må eksperimentere med ingredienser for å lage mat til åndene. Hvis du aldri har spilt spill før, vet jeg ikke hvor lett det er å skjønne hva du skal gjøre, men det er mye enklere enn mange av de andre spillene som har blitt nevnt her. Anonymkode: 382c0...ce7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #25 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spiritfarer er et helt nydelig spill, synes jeg. https://store.steampowered.com/app/972660/Spiritfarer_Farewell_Edition/ Du spiller som en "fergemann" (bare at karakteren din er ei jente) på en båt som hjelper ånden/spiriten til de døde med å komme seg videre til "etterlivet" (eller hva man skal kalle det". Det er ikke skummelt eller morbid i det hele tatt, åndene har form som tegneseriedyr. Du reiser rundt på båten din og plukker opp ånder som har "unfinished business" som du må hjelpe dem å løse før de kan "move on". Ved å snakke med dem får du små drypp av hvem de har vært og hva slags liv de har levd. Når de er klare for det, må du følge dem til åndeporten, og det er kjempetrist! (men på en god måte). Tegnestilen og fargene er kjempefine og stemningsfulle, og soundtracket er magisk. Selve gameplayet går ut på å reise rundt til forskjellige øyer og snakke med folk, utforske og samle materialer til å oppgradere båten. Du dyrker frukt/grønsaker på båten, og har dyr som gir materialer, og må eksperimentere med ingredienser for å lage mat til åndene. Hvis du aldri har spilt spill før, vet jeg ikke hvor lett det er å skjønne hva du skal gjøre, men det er mye enklere enn mange av de andre spillene som har blitt nevnt her. Anonymkode: 382c0...ce7 Glemte det viktigste: Det er ingen konkurranse og null stress. Det er ingen tidsfrister, du kan bruke så lang tid du vil, og det går ikke an å tape spillet. Anonymkode: 382c0...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #26 Del Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (På 14.4.2023 den 8.51): Spiritfarer er et helt nydelig spill, synes jeg. https://store.steampowered.com/app/972660/Spiritfarer_Farewell_Edition/ Du spiller som en "fergemann" (bare at karakteren din er ei jente) på en båt som hjelper ånden/spiriten til de døde med å komme seg videre til "etterlivet" (eller hva man skal kalle det". Det er ikke skummelt eller morbid i det hele tatt, åndene har form som tegneseriedyr. Du reiser rundt på båten din og plukker opp ånder som har "unfinished business" som du må hjelpe dem å løse før de kan "move on". Ved å snakke med dem får du små drypp av hvem de har vært og hva slags liv de har levd. Når de er klare for det, må du følge dem til åndeporten, og det er kjempetrist! (men på en god måte). Tegnestilen og fargene er kjempefine og stemningsfulle, og soundtracket er magisk. Selve gameplayet går ut på å reise rundt til forskjellige øyer og snakke med folk, utforske og samle materialer til å oppgradere båten. Du dyrker frukt/grønsaker på båten, og har dyr som gir materialer, og må eksperimentere med ingredienser for å lage mat til åndene. Hvis du aldri har spilt spill før, vet jeg ikke hvor lett det er å skjønne hva du skal gjøre, men det er mye enklere enn mange av de andre spillene som har blitt nevnt her. Anonymkode: 382c0...ce7 Ja! Skulle også foreslå dette spillet. Anonymkode: 50905...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
male32 Skrevet 23. april 2023 #27 Del Skrevet 23. april 2023 Om du har Nintendo Switch kan jeg anbefale Animal Crossing. Zelda Breath of the Wild kan også passe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #28 Del Skrevet 23. april 2023 Vet ikke hva som er psykologisk stimulerende 🤷♀️ men jeg engasjerer meg veldig i Ghost Recon Wildlands og Breakpoint Mass effect er også et spill jeg kan bli oppslukt i. Er en gammel slager jeg aldri blir lei av Ori er et vakkert og fint spill, samme med Unravel Jeg spiller kun på pc, en ekstremt sjeldent gang på x-box, så om det er snakk om andre plattformer så vet jeg ikke Anonymkode: 9be14...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #29 Del Skrevet 3. mai 2023 On 4/14/2023 at 8:51 AM, AnonymBruker said: Spiritfarer er et helt nydelig spill, synes jeg. https://store.steampowered.com/app/972660/Spiritfarer_Farewell_Edition/ Anonymkode: 382c0...ce7 jeg er ikke TS men jeg begynte å spille Spiritfarer. Den er gratis på mobil. Men, dette er jo "Sims" i forkledning😅 Liker du Sims, TS, vil du også like denne. Et spill der man skal ta vare på diverse karakterer, de må holdes fornøyde ved å mates, klemmes, og oppfylle ønskene til de. Anonymkode: 92dd6...150 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #30 Del Skrevet 3. mai 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): jeg er ikke TS men jeg begynte å spille Spiritfarer. Den er gratis på mobil. Men, dette er jo "Sims" i forkledning😅 Liker du Sims, TS, vil du også like denne. Et spill der man skal ta vare på diverse karakterer, de må holdes fornøyde ved å mates, klemmes, og oppfylle ønskene til de. Anonymkode: 92dd6...150 Det må jeg si er første gang jeg har hørt den vinklingen.., Ikke at du tar feil - men det er jo en noe større dimensjon til spillet, som vanligvis treffer folk veldig i følelsene. Anonymkode: e81b0...117 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 3. mai 2023 #31 Del Skrevet 3. mai 2023 Har brukt rundt 600 timer på Stardew Valley, som i mine øyne er det ultimate cozy game! Elsker det, og finner det frem en gang i året for å lage ny gård som jeg bruker 100 timer på. Koster lite og det er en fyr som laget hele spillet alene, og som brenner for det. Engangskostnad på rundt 100 kr, og ingen kjøp i spill. Kjøpes på Steam bl.a. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #32 Del Skrevet 3. mai 2023 Pentiment var veldig kjekt. Det handler om å løse en gåte i en by i middelalderen og man må velge hvordan man vil gå frem og prøve å få tak i informasjon. Anonymkode: d6020...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå