Gå til innhold

Dronninga i klassen på ungd.skolen

Gjest Vinga

Anbefalte innlegg

Gjest koffeine

Det var i alle fall ikke meg nei... :ler: Jeg var full av komplekser og tråkket rundt i digre skjørt og palestinaskjerf. Den "kuleste" berta i klassen min var ikke spesielt pen eller stygg, men var veldig veltrent og slank og stor i kjeften. Hun fikk makta ved å rakke ned på de hun ikke likte og smiske med de hun ville bli venn med. Også hadde hun selvfølgelig levis-bukser i størrelse 25, Doc Martens sko, og røykte og drakk. Jeg var litt redd for henne husker jeg. Det er vel derfor jeg kjenner en ondskapsfull fryd når jeg ser henne i dag, hun har akkurat de samme klærne som da (bare det at allværsjakke er ikke såååå kult lenger) og ser sliten og grå ut. Ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde en dronning-gjeng på 3-4 jenter, der ei var vel egentlig mest sjef. Hun var ikke spesielt pen, egentlig, ganske normalt utseende, men veldig slank, brukte masse sminke, hadde kjærester blant de kuleste gutta, røyka og drakk, etc. Hun var egentlig rimelig grei, ganske stor i kjeften, og lagde masse bråk med lærerne (klassen min var lærernes mareritt), hun og rektor hatet hverandre. Hun gjorde ingenting mot meg, men de to andre med-dronningene hennes la meg skikkelig for hat.

Disse jentene var blant det store flertallet som lå under gjennomsnitt karaktermessig, mens jeg var blant de 5-6 som lå over gjennomsnitt. Jeg var en av de raringene som gikk mine egne veier, hadde egne meninger, og var lite populær blant de kule.

Blir litt gøy hvis det arrangeres reunion om et par år, så får jeg se hvor mange i klassen som har havna på narkokjøret og/eller har dårlige jobber (jeg vet for faktum at mens jeg har studert har i alle fall to av dronningene hatt jobber på lokale butikker), og som har falmet pga all festingen. Da kan jeg skryte på meg en god utdanning (og antageligvis en god jobb), og at nå er det meg de kjekke mennene sikler etter :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Dronninga i vår klasse var høy, lys, vakker og utadvent. Hun fikk/tok de guttene hun ville ha. Jeg hørte for noen år siden at hun hadde vært narkovrak i flere år, så jeg vet ikke om hun lever lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingen dronninger i min klasse på ungdomsskolen (heldigvis), men i parallell-klassen min var det en hel dronning-gjeng! De var sååå pene (syntes jeg da), og de røykte, pulte og drakk og hadde Buffalo-sko. Ufattelig kult.

Problemet med en hel gjeng med dronninger er jo at det blir en intens maktkamp mellom dem, det var ganske morsomt å følge med på intrigene deres. Alltid var det noen som hatet noen, eller noen som hadde prøvd seg på typen til den andre etc. De var forøvrig frekke og jævlige, jeg var litt redd for dem første året på ungdomsskolen, men kom heldigvis relativt fort over den der "vil bli populær"-fasen i puberteten og gikk over til å drite i slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Skanky, har vi gått parallellt eller? Det hørtes nøyaktig ut som dronninggjengen på min ungdomsskole. ;) Ingen dronninger i min klasse heller, vi var nerdegjengen, men det var ingen av klassene som hadde så bra samhold som vi hadde. Det er jeg veldig glad for.

Den ene vet jeg jobber på en klesbutikk, hun nedverdiget seg vel aldri til å snakke med meg. Den andre har jobbet på et bakeri og de gangene jeg har truffet henne har hun vært kjempekoselig(hun var atletisk og alltid fair da vi gikk på ungdomsskolen, så jeg likte henne stort sett), men jeg vet ikke helt hva hun driver med nå. Den tredje var ganske bitchy og jeg har ikke peiling på hva hun driver med nå heller...

Vi hadde mange wannabe-dronninger også, men jeg tror disse stod over de fleste.

Håper på reunion! Lurer på hva folket driver med... Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingen. Alle var lissom...vanlige. På 10 års Reunion for Ungdomsskolen i fjor var alle elevene , nesten 80 stk, enda bedre venner enn før!!! Helt KONGE opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått på to forskjellige ungdomsskoler. På den ene var "dronninga" en jente som ikke var spesielt pen, gjorde det dårlig på skolen, brukte snus husker jeg, og generelt sett utøvde sin makt gjennom sladder og baksnakking og statusen hennes bygget på at de fleste var litt redde for henne.

På den andre skolen var det flere "dronninger", men det typiske med den gjengen var at de hadde rimelig velstående foreldre, og jeg husker at de fremstod som pene da, med kule klær og sminke,men ikke særlig flinke på skolen - det var ikke kult må vite, ikke særlig sympatiske heller, løgner om andre var helt akseptablelt for å øke egen status, og igjen baksnakking og sladder.. Når jeg ser bilder fra den gangen skjønner jeg ikke helt hva som var så spesielt med dem.

Reunion hadde vært noe, finne ut hva de gjør nå. Vel dronning nr 1 vet jeg hva gjør, og de fleste hadde vel regnet med at det skulle gå akkurat slik.

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet min lille kusine på 17 har blitt kåret prinsesse, kronprinsesse, og til slutt Dronning på ungdomsskolen sin. Hun er så klart nydelig å se på, rolig jente, er ingen drama-quee neller hore på fylla, kjæreste med kjekkasen på skolen i 2 år, og tar det hele med knusende ro. Det går faktisk ann å være seg selv, å bli godtatt, å bli likt pga den man er. Og hun er flink på skolen.

Jeg ble helt sjokka jeg, at hun ...HUN som ikke fyllte noen av de kravene jeg hadde kanskje tiltenkt meg en sånn kåring inneholdt,,, Dere har jo selv ramset opp slemme jenter å herseteknikkene deres...å åssen folk nærmest kaster seg om beina dems i frykt får straff og ydmykelse i hele undomstiden.

Kusinen min er stikk motsatt, Det er jeg veldig stolt av. At dette ble mere populært å være så real skulle kanskje være en no-brainer, men alikevel ...

Det finnes jo håp.

Endret av M.P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det ikke noen somm stakk seg ut så veldig. Bodde på et litt sossete sted så de fleste var pappajenter. Men det var noen som var i en gjeng som krysset over klassene. Det var helt like nesten, hår til skulderene som var pent og naturlig sminke, miss sixty bukser og var flink i fotball og teater osv. De fylte bhéne sine med dopapir (noe alle fant ut av etter vannkrig). I dag er alle små lubne og ser ut som kåner alle sammen, der pappa jentene går med klær som en grålig 30 åring kunne gått i. (vi er jo 19-20 nå) Hun andre gikk i de trangeste buksene og klippet vekk de øverste av buksen (der man har belte) da var det sikker at alle så 70% av g-strengen, hun gikk med høye buffalo sko og en sleikene hestehae. Hun var hobby satanisk og trodde hun var dritfet. Hun gikk med masse dårlige folk (som 15-åring er det ikke normalt og ha langt rulle blad, være narkoman og en ventene fengselsdom) Hun pulte og drakk til hun spydde. I dag er hun faktisk veldig pen, og en ok personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Hun var dronning gjennom hele barneskolen. Hun var fantastisk pen som liten, men de nydeligste øyne du kan tenke deg. Hun var bortskjemt, hadde alltid det siste i klær. Så fort det kom en ny VM- eller OL-genser, så hadde hun den (hehe, det var faktisk populært den gangen, i hvert fall hos oss!).

Hun var ikke spesielt flink på skolen, mn greide seg sånn passe. Gutta var helt borte vekk i henne, helt fra småskolen.

Da vi begynte på ungdomsskolen druknet hun litt i alle de andre pene jentene, og hun ble faktisk ganske "rar" rent utseendemessig da hun kom i puberteten. Men gutta svermet rundt henne likevel.

Hun var slem på en måte man liksom ikke kunne ta henne på. Med et smil, liksom...

Hun hadde utallige kjærester gjennom ungdomstiden, festet og moret seg. I midten av 20-årene giftet hun seg med en rikmannssønn.

I dag er hun skilt alenemor med to barn, mannen viste seg å være notorisk utro. Men det beste av alt; hun veier nok i hvert fall 20 kg mer enn hun burde, hun kler seg ufikst og har harry frisyre :sjarmor:

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*

Hadde ingen dronning i klassen, men det var ei i klassen over jeg skulle ha gitt mye for å vært. Langt, lyst hår, mange venninner, flink på skolen, kjæresten jeg ønsket meg, fine klær, bra foreldre. Hun er fremdeles søt og har en jobb jeg gjerne kunne ha øsnket meg. En nydelig familie har hun også. Men misunnlig er jeg ikke lenger, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår klasse hadde vi to dronninger - ei blond og ei brunette. Disse to var stadig venner eller uvenner, og det var egentlig ganske morsomt for alle oss nerdene å følge med på intrigene som oppstod. Begge jentene var veldig slanke, hadde langt hår, var atletiske og tiltrakk derfor de mest populære gutta. De var også de første som kysset og danset tett med guttene på skoleball etc, og vi andre var vel litt misunnelige da. I paralellklassen var det også 3-4 slike dronninger som ofte hang sammen med dronningene i min klasse, og de ble til slutt en liten dronning-gjeng der også typiske "konge"-gutter vanket.

Vi andre hadde ikke noe særlig kontakt med disse menneskene. De holdt seg egentlig mest for seg selv, men var også til tider ganske fæl til å mobbe de som de så på som ukule. Heldigvis var det mange av oss, så vi hadde litt safety in numbers.

Det som er litt morsomt (fra mitt ståsted, iallefall...) er at alle disse dronningene (og kongene) uten unntak nå lever langt fra et royalt liv. Flere ble gravide som 17-18-åringer, ble feite, noen narkovrak, har det man kan kalle lavstatusyrker og ei vet jeg lever sammen med en 20 år eldre mann som er psykopat og stenger henne inne... Alle oss nerdene har nå god utdannelse, gode jobber, flotte kjærester og ser bedre ut enn noensinne...;)

En av disse dronningene betrodde seg til en nerdevenninne av meg i fylla for et par år siden at hun og de andre dronningene hadde vært misunnelige på vennskapet i vår nerdejentegjeng. Hun fortalte at ingen av dronningene var hennes virkelige venner pga. at de bedro hverandre/baksnakket osv, og at hun nå ikke har noen venner. Hun gråt virkelig og syntes det var så fælt at hun følte seg utstøtt og mislykket...

What goes around comes around... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg ikke igjen...er 30-åringer grålige?

:vin:

Noen 30 åringer er det, og de jentene så ut som sånn.

Det så ut som de hadde kjøpt drakt på rasmuss tallaksen og det er ikke n ormalt for en 19 åring å gjøre.

I vår klasse hadde vi to dronninger - ei blond og ei brunette. Disse to var stadig venner eller uvenner, og det var egentlig ganske morsomt for alle oss nerdene å følge med på intrigene som oppstod. Begge jentene var veldig slanke, hadde langt hår, var atletiske og tiltrakk derfor de mest populære gutta. De var også de første som kysset og danset tett med guttene på skoleball etc, og vi andre var vel litt misunnelige da. I paralellklassen var det også 3-4 slike dronninger som ofte hang sammen med dronningene i min klasse, og de ble til slutt en liten dronning-gjeng der også typiske "konge"-gutter vanket.

Vi andre hadde ikke noe særlig kontakt med disse menneskene. De holdt seg egentlig mest for seg selv, men var også til tider ganske fæl til å mobbe de som de så på som ukule. Heldigvis var det mange av oss, så vi hadde litt safety in numbers.

Det som er litt morsomt (fra mitt ståsted, iallefall...) er at alle disse dronningene (og kongene) uten unntak nå lever langt fra et royalt liv. Flere ble gravide som 17-18-åringer, ble feite, noen narkovrak, har det man kan kalle lavstatusyrker og ei vet jeg lever sammen med en 20 år eldre mann som er psykopat og stenger henne inne... Alle oss nerdene har nå god utdannelse, gode jobber, flotte kjærester og ser bedre ut enn noensinne...;)

En av disse dronningene betrodde seg til en nerdevenninne av meg i fylla for et par år siden at hun og de andre dronningene hadde vært misunnelige på vennskapet i vår nerdejentegjeng. Hun fortalte at ingen av dronningene var hennes virkelige venner pga. at de bedro hverandre/baksnakket osv, og at hun nå ikke har noen venner. Hun gråt virkelig og syntes det var så fælt at hun følte seg utstøtt og mislykket...

For en klisjee ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent slik det har gått med "dronningene" jeg fortalte om også, med unntak fra psykopaten da..

Det er kanskje en klisjè, men det er sant i mitt tilfelle også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må innrømme at jeg synes det er litt kjipt at så mange fryder seg over hvor galt det har gått med disse folka, jeg... En ting er å bli tidlig mor, greit nok, og litt festlig at de som framsto som sååå pene og deilige (i egne øyne i hvert fall) nå er sterkt overvektige og ufikse, i hvert fall hvis de har vært og er "slemme".. Men å kose seg med at de har blitt narkomane, syke eller er sammen med menn som drikker eller er psykopater...?

Mulig jeg tenker snillere akkurat når det gjelder dette fordi det ikke var noen utpregede dronninger på skolen min, og om de var så var de hyggelige nok, selv om de var harry. En av småkongene derimot har jeg mer å utsette på, og det er ikke meg i mot at det ikke går så bra med han nå (dette er i tillegg ganske selvforskyldte ting; voldsdom, ingen evne til selvinnsikt, elsker å tiltrekke seg oppmerksomhet, men framstår som en idiot osv). Og jeg vet jo om andre som har vært utsatt for mangeårig mobbing av de "styrende" jentene i klassen - klart man ikke unner disse så mye godt, egentlig...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg synes det er litt kjipt at så mange fryder seg over hvor galt det har gått med disse folka, jeg... En ting er å bli tidlig mor, greit nok, og litt festlig at de som framsto som sååå pene og deilige (i egne øyne i hvert fall) nå er sterkt overvektige og ufikse, i hvert fall hvis de har vært og er "slemme".. Men å kose seg med at de har blitt narkomane, syke eller er sammen med menn som drikker eller er psykopater...?

Jeg har ihvertfall aldri sagt at jeg fryder meg over det, jeg konstaterer bare hvordan det faktisk har gått med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Blond med store pupper. Hun er så klart et slitent dråg den dag i dag, men jeg klarer ikke fryde meg over det, selv om hun mobbet meg hver dag. Hvordan greier der å velte dere i andres ulykke?

Det var nok bare karma, jeg har jo sett på My name is Earl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tenker snillere akkurat når det gjelder dette fordi det ikke var noen utpregede dronninger på skolen min, og om de var så var de hyggelige nok, selv om de var harry. En av småkongene derimot har jeg mer å utsette på, og det er ikke meg i mot at det ikke går så bra med han nå (dette er i tillegg ganske selvforskyldte ting; voldsdom, ingen evne til selvinnsikt, elsker å tiltrekke seg oppmerksomhet, men framstår som en idiot osv). Og jeg vet jo om andre som har vært utsatt for mangeårig mobbing av de "styrende" jentene i klassen - klart man ikke unner disse så mye godt, egentlig...

Er vel kanskje slik at man fryder seg, sånn sett. I mitt tilfelle var det et ganske hardt miljø der jeg vokste opp. Mye problemer med narko og slikt. Jeg fikk meg et sjokk da jeg som 18-åringen så dødsannonsen til en jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen, viste seg at det var en overdose heroin, midt i juleferien (og det er ikke noen stor by vi snakker om). Jeg vet at det er flere 'tilfeller' fra mitt kull. For min del er 'fryden' over å se hvordan det gikk med resten av "idiotene" (litt slemt, ja, men for de av oss som var 'ordentlige' så fremstod de slik), er mest en litt ironisk/sarkastisk fryd. Jeg var en av taperne i ungdomstiden, nå er mange av de tapere. Den som ler sist ler best, på en måte?

Men selvsagt håper jeg det går i orden for dem, at de ikke har for mange problemer. Og jeg synes veldig synd på dem, ja. (Mange hadde nok problemer som gjorde dem til "idioter").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...