Gå til innhold

Dronninga i klassen på ungd.skolen

Gjest Vinga

Anbefalte innlegg

Er det ikke litt deilig når dronninga har utviklet seg til å bli litt grå, mens kanskje noen av oss andre som var litt mer tilbakeholdne og usikre har blomstret litt? :sjarmor: Ikke pent, men det er jo litt deilig å se at dronninga er breiere over rumpa enn deg selv?

Det er utrolig deilig. Barnslig glede? Javisst, men likefullt en glede etter over ti år med utfrysing og vi ser ned på deg Saeria for du er ikke i nærheten god nok for holdninger. :sjarmor:

Må bare nevne at hu ene dronninga på skolen min (like gammel som meg) har vært med i notarreklame på TV. Hun med mørkt halvlangt hår, kåpe med divakrage i fuskepels og som holder på en hund. Hun så ut som om hun var passert 30 for lengst, men hu er bare 25. (blir 26) Da må jeg si jeg godtet meg litt, særlig siden veldig mange tror jeg er 19-20 år gammal. :sjarmor:;)

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Revenka

Dronningen i klassen min var en jente som hadde langt blondt hår, nesten til rumpa. Hun var en gjennomsnittlig elev karaktermessig, hadde teite venninner selv om hun var ganske grei selv. Alltid fancy på håret og i klærne. Hadde ikke kjæreste, lurer på hvorfor?! Hun kunne nok fått en hver gutt til å bli forelsket ;)

Jeg har ikke sett henne siden ungdomsskolen (er nå 27 år). Hører hun giftet seg tidlig og flyttet med mannen sin til hans hjemland i østeuropa og har flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dronning hadde vi vel ikke. Men vi hadde ei som skilte seg litt ut.

Hun hadde ganske søtt ansikt. Var ikke slank. Relativt stor rumpe, og gikk i gjennomsiktig , hvit bukse med skjørt over, slik som var moderne den gangen. Under hadde hun selvsagt svart undertøy.

Hun rødmet lett. Var gjennomsnitlig på skolen. Site ået tror jeg hun gav opp dette med klær og gikk for det meste med en svær genser fra Posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Morsom tråd. :ler:

På barneskolen var jeg eneste jenta i klassen så sånn sett var jeg vel dronninga uten hoff. :ler: Nei, jeg var vel mere en av gutta og de tok godt vare på meg.

På ungdomskolen var vi 8 jenter i klassen som alle hang sammen. Selvfølgelig var ett par av jentene mere populære enn andre men det var aldri noen som regjerte og hadde makta. Heldigvis.

Vi henger fortsatt sammen i dag og har en supergod tone oss i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Vi hadde to dronninger, begge var/er små av vekst (noe som var ansett som yndig/søtt på den tida) hun ene var ikke spesielt slank, men hadde langt blondt hår og ganske høyrøstet. Hun var alltid først ute med det siste, og visste alt om det som foregikk på TV. Ettersom dette var tidlig 90-tall, så hadde ikke så mange parabolantenne enda, så hun kom med daglige rapporter om hva som foregikk i Beverly Hills 90210 og Saved by the bell.

Den andre dronninga var lita og mørk og mer stillferdig av seg, men hun mente at hun hadde rett i absolutt alt. Hun brukte en stillferdig hersketeknikk, og var skrekkelig langsint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hos oss var det en jentegjeng på tre-fire jenter, med noen flere av og til. Hun ene var ikke spesielt pen, men høy og mørk og hadde alltid de riktige klærne. Hun andre var høy, med timeglassfigur (og enorme pupper), dum som et brød og ble til slutt bare kaldt hora, for det var det hun var... rett og slett. Hun var populær av og til. Alle gutta sa "Jeg skulle gjerne hatt meg med henne, men så dum som hun er, kunne jeg aldri hatt henne som kjæreste". Det var også ei jente som skifta hårfarge hele tiden (men for det meste hadde ødelagt helbleika hår med ettervekst)... hun var faktisk lubben, kledde seg som en russerhore med klær i fire str. for små og i det hele tatt. Også hadde vi hun høye, mørke som aldri brukte sminke, men alltid så bra ut - og som gjerne gikk i posete klær og var litt tomboy. Hun likte jeg faktisk, for hun var hyggelig. (Og venninna hennes som ikke var noe pen i det hele tatt, med innsunkne øyne og rødsprengte kinn, tynn og høy, men med ikke-eksisterende pupper.)

De fleste var ok hver for seg, men sammen oppførte de seg helt forferdelig.

Hun "hora" vet jeg jobber i en jallaballa-klesbutikk og hoppa av videregående. Hun skulle visstnok begynne på make-up-artist skole og den greia der. Hun andre jobber på bensinstasjon, ei jobber i barnehage visstnok fordi hun skal ut og reise. De andre vet jeg ikke noe om. De jeg vet om har gått opp i vekt... *barnslig knis* Jeg har gått ned siden den gang.

Jeg var aldri hipp og kul, men heller ikke en som de hakket på og var slemme mot. Faktisk snakket de en del med meg på fester og slikt... Jeg har aldri vært hverken det ene eller det andre, med unntak av siste året på vgs. hvor jeg var kompis med alle gutta. Det året er det beste jeg noensinne har hatt skolemessig nettopp fordi det ikke var noen skille mellom kule og u-kule, og det også var ok å være både flink og mindre flink. På en måte var jeg vel faktisk litt overhode det siste året... Merkelig hvordan ting kan forandre seg.

Gleder meg til reunion både for ungdomsskole og videregående, jeg. Blir artig å se hvordan folk har forandret seg. Jeg skal i hvert fall leie limmo og si jeg har gifta meg med sønnen til Røkke. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cecilia

Dronninga i vår klasse på ungdomskolen hadde mørkt, langt hår, fyldige lepper, store pupper(syntes vi hvertfall da :ler: ) og en god del sminke. Hun var liksom alle "gutters drøm", og hun visste det veldig godt selv. Hun var langt ifra snill(hvertfall med halvparten av jentene i klassen). Hun var sjefen, og var det noen hun ikke likte, sa hun det rett ut. Hun likte å fremstille seg selv som småtøff og guttejente, som sa ting rett ut til folk, men etterhvert viste det seg at hun var litt av en baksnakker. Vi hadde kjente hverandre siden vi var bittesmå, og var ganske så gode venniner på den tida. Men etterhvert ble nok de fleste lei henne, og det evige pjattet om hvor pen hun var ;)

Idag er hun ganske så gjennomsnittelig, kanskje på grensa til kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke én dronning, men flere prinsesser, kanskje... Hun som antakelig var aller mest populær blant guttene, var brunette, vanlig pen, ikke noe sminke men nok av utstråling, var dritflink i alle idretter og et geni i alle fag. Og hun ble ikke noe null i voksen alder heller, hun har gjort internasjonal karriere. Det morsomme er at hun er lesbisk og registrert partner. SÅ mye for alle de guttene som hang etter henne :ler:

De to andre som var mest pene og populære, er heller ikke blitt stygge og kjedelige i voksen alder, tvert i mot, begge har spennende jobber der de gjør seg bemerket. Det gjør ikke noe, for de var i grunnen stort sett hyggelige mot meg, selv om jeg var utrolig sær da jeg var yngre og ikke hadde så mange venner i den klassen. Men et par andre som jeg absolutt ikke likte, har grånet hen i voksen alder, og det er jo barnslig deilig å tenke på :sjarmor:

Jeg vokste opp på 80-tallet, så alle prinsessene var selvsagt kledd i Paul&Shark, Busnel, PocoLoco, Ball, Levis 501, Docksides og gudvethva det ikke skulle være den gangen. Klassebildet er til å le seg fillete av, alle sammen hadde kreppet hår og ser bare IKKE ut. At noen kunne bli dronninger i det hele tatt på den tiden er intet mindre enn en gåte!! :ler:

Endret av Plonk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ein gjeng med omtrent fem "kjernejenter", og det var vel kanskje ei som ble oppfatta som ein slags leiar. Ho var lav, forandra heile tida hårfrisyre og -farge, brukte masse sminke, hadde alltid nye klede som sjølvsagt sat perfekt på den vesle kroppen, hadde ei gneldrete stemme, fekk alltid det ho ville (bortsett frå gode skuleresultat, høhø osv., men kva veit eg om ho faktisk ville ha det?), hadde ei endelaus rekkje med eldre kjærastar, drakk og røyka og festa til den store gullmedalje ilag med venane sine, og levde tilsynelatande i ei heilt anna verd enn meg. Heldigvis. :ler: Nei, det var tider, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

På ungdomsskolen hadde vi ikke en "dronning". Det var et par jenter som var penere enn andre og hadde mer draget, men ingen suveren dronning.

På barneskolen derimot hadde vi en klar dronning. Hun var ikke dronning i kraft av utseende, men i kraft av sjefe-mentalitet. Hun sjefet alle rundt og alle var litt småredd for henne. Hun hadde et lite hoff rundt seg med de peneste/kuleste jentene, og valgte alltid ut 1 eller 2 av disse som de nærmeste som hun gikk og hvisket og tisket med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jo, jeg husker henne. Hun var ca. like høy som meg, fnisete, hadde moteklær og dårlig hud. Og en nedenfra og opp-holdning. Vet ikke hva hun gjør i dag. (selv var jeg - og er "raringen" :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg husker henne. Hun var ca. like høy som meg, fnisete, hadde moteklær og dårlig hud. Og en nedenfra og opp-holdning. Vet ikke hva hun gjør i dag. (selv var jeg - og er "raringen"  :ler: )

Bra hun ikke hadde en overlegen ovenfra-og-ned-holdning da!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Langt blondt hår, kjempepen i fjeset og perfekt kropp + kjempesnill. Som alle andre :)

Ellers hadde vi en dronning-gjeng også som alltid hadde det dyreste tøyet, de fineste frisyrene osv. De var ikke slemme heller.

De som gikk på mitt trinn og ble forgudet derimot vil jeg ikke ta med her, for de var arrogante og brydde seg kun om seg selv eller mobbe litt nerdete folk som meg.

Grøsser bare jeg tenker på de der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi gikk i syvende var det de pene jentene i niende som var skolens ubestridte dronninger. De brydde seg ikke med oss småttiser i syvende, og har ingen formening om de var greie eller ikke... Aner ikke hva de gjør i dag! Hun ene fant kjærligheten i Harem på TV3.. he he... aner ikke om det holder enda da :) Etter de forsvant var det ikke så mange dronninger - vi hadde det ganske så koselig egentlig! Med de oppturer og nedturer som hører med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke dronning i vår klasse. Men på skolen var det mange populære jenter. De jeg har sett i ettertid ser fryktelig gamle ut. Jentene i min klasse er i dag mye søtere enn de. Vi så barnsligere ut. Mens de populære var modne og flotte unge damer.

Dette godter jeg meg over hver eneste gang jeg møter noen av dem.

Det lønner seg å blomstre senere, da varer det lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å blomstre senere, da varer det lenger  ;)

Enig i det. Det kjipe er når puppene blomstrer tidlig, da varer de kortere. :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først: Synes ikke noe om å rakke ned på medsøstre.

Hvis jeg skulle gå ungdomsskolen en gang til, skulle jeg jammen greid å bli dronning selv. For nå kan jeg jo alle triksene. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avsporing: Fikk du også pupper tidlig, Hu i Svingen? Mine begynte da jeg var 10. Ikke moro å være (nesten) først i klassen til å få frontparti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten avsporing: Fikk du også pupper tidlig, Hu i Svingen? Mine begynte da jeg var 10. Ikke moro å være (nesten) først i klassen til å få frontparti.

Jepp. Er nesten glad for at de har begynt å krympe - jeg har vel fått nok puppeoppmerksomhet for resten av livet.

*selvironisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

På ungdomsskolen hadde vi flere populære smågjenger som av og til hang sammen også. Jeg var selv med i en sånn gjeng. I løpet av hele ungdomsskoletiden var det kanskje to jenter som skilte seg litt ut og vant tittelen "årets babe" i skoleavisen. Det var da jeg gikk i 7. Ingen av dem var leder av noen gjeng, men selvfølgelig veldig naturlig pene og hadde alltid sin egen vri på moten. Savner nesten den tiden litt jeg! Gud så mye faenskap vi fant på! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...