Sofia Skrevet 3. januar 2006 #21 Del Skrevet 3. januar 2006 *barnslige gleder - og jeg er 40 år* ← Er du blitt 40 eller blir du?... jeg blir til sommeren.... og ja.. vi gleder oss over de samme tinga..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #22 Del Skrevet 3. januar 2006 Morsomt at denne tråden fikk så mange svar. Tydeligvis flere enn meg som har klare minner om de populære i klassen. Husker at "vår dronning" hadde en liten gjeng med to kule jenter som hun hang mye med, og ei som var litt "wannabe" men som likevel var kul på en måte (ble i vertfall oppfattet som wannabe tror jeg; hun var lett lubben og ikke fra samme bygd som de tre andre). Husker at jeg og en annen sminkeløs venninne en gang ble plukket ut av denne gjengen til å bli sminket- av dem, de kule jentene- mens resten av klassen så på. Anledningen var at alle skulle vise noe de var opptatte av. Disse hadde med lassevis med sminke, jeg hadde med hamsteren min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinga i.i Skrevet 3. januar 2006 #23 Del Skrevet 3. januar 2006 ...meg rett over her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 3. januar 2006 #24 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg har blitt 40 og det er ikke lenge igjen til 41, Sofia... Men ennå er jeg like barnslig, ja... Etter ungdomsskolen, da jeg hadde møtt hannsauen som var 3-4 år eldre enn oss, godtet jeg meg da jeg traff noen fra den gamle gjengen i gågata. Så kunne de se med egne øyne hva jeg hadde "halt i land" - enda jeg aldri hadde vært god nok i deres øyne. Høy, mørk, pen - og ikke minst utrolig snill og god kjæreste med tøff bil! Hah!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 3. januar 2006 #25 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg har blitt 40 og det er ikke lenge igjen til 41, Sofia... Men ennå er jeg like barnslig, ja... Etter ungdomsskolen, da jeg hadde møtt hannsauen som var 3-4 år eldre enn oss, godtet jeg meg da jeg traff noen fra den gamle gjengen i gågata. Så kunne de se med egne øyne hva jeg hadde "halt i land" - enda jeg aldri hadde vært god nok i deres øyne. Høy, mørk, pen - og ikke minst utrolig snill og god kjæreste med tøff bil! Hah!!! ← Deilig!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #26 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg vil ikke si at vi hadde en "dronning" i klassen, men det var nok et par personer som var mer populære. Var nok en av de, ikke bare fordi jeg var slank og blond og med de rette klærne. Vil jo gjerne tro at jeg var så poppulær fordi jeg var så innmari grei, men sannheten var nok også at det var fordi jeg hadde fått egen konkurranseponny av pappa.... Men føler vel at det har gått ganske greit med meg tiltross da... Høyere utdannelse, leielighet, bil og kroppen er fortsatt ok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 3. januar 2006 #27 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg gikk i klasse med 21 jenter og tre gutter, så i vår klasse var det mest maktkamp om dronningtittelen......... *mimrer* ← Skulle tro det var mest kamp om guttene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isadora Skrevet 3. januar 2006 #28 Del Skrevet 3. januar 2006 Vet dere hva? I vår klasse så var alle likverdige. Vi hadde ingen som var mere poppis enn andre. Vi holdt faktisk sammen! Vi hadde en fantastisk lærer som pratet mye om det å stå sammen - og det gikk faktisk inn hos oss. Så jeg kan faktisk ikke huske noen som var mere populær enn andre. Og faktisk hadde vi ikke mobbing i klassen heller. På videregående var det heller ikke noe sånt.. ikke som jeg merket iallefall. Nå var jeg heldig og var ganske populær hos gutter (og jenter) - men en ting passet jeg alltid på og det var rettferdighet. Ble noen småertet så sa jeg fra. Har møtt igjen mange fra klassen min i ettertid.. og det rareste av alt er at alle ser likedan ut nå Ingen har forfalt - ingen har havnet på skråplanet heller. Vi var en sammensveiset gjeng - jeg savner faktisk gjengen enda. Og jeg er 39 år nå... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 3. januar 2006 #29 Del Skrevet 3. januar 2006 Hadde ingen "dronning". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 3. januar 2006 #30 Del Skrevet 3. januar 2006 Var ingen dronning hos oss heller. Men jeg gikk på en liten skole med få elever, kanskje det hadde noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VillVakkerUng&Yndig Skrevet 3. januar 2006 #31 Del Skrevet 3. januar 2006 Hun var mellom blond med langt krøllete hår. Alle var forelsket i henne, og dette visste hun. Hun brukte minst i klesstørrelser, men mest i bh-størrelsen. Hun hade kanintenner, men det gjorde ingenting. hun var søt altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 3. januar 2006 #32 Del Skrevet 3. januar 2006 Vi hadde heller ikke én enkelt dronning, det varierte litt hvem som var mest populær. De jeg husker best er to venninner som gikk i hver sin klasse - den ene var høy, slank med veldig rette, pene ben (jeg var dritmisunnelig, mine ben er klumpete som fy), brunt, litt krøllete hår (var dritmisunnelig på det også, hun kunne ha glatt eller krøllete hår når hun ville, mitt er bare glatt uansett), litt oppstoppernese og uendelig lange øyenvipper. Hun var ikke sånn klassisk pen, men veldig søt og sjarmerende. Jeg likte henne ikke noe særlig da, jeg var jo nerd, så hun brydde seg vel akkurat null om meg, men hun var vel aldri direkte uhøflig heller. Når jeg har møtt henne i ettertid har hun vært kjempehyggelig. Så var det venninnen hennes som var litt lavere og helt lys i håret. Hun var dødspen på ungdomsskolen, men hun festet hardt, og det har satt sine spor - til min og mine nerdevenninners store glede. Hun var nok litt mer bitchy enn hun andre, og jeg koser meg stort når jeg ser henne nå, for samtlige jenter fra min gjeng har blitt så mye penere enn hun er. Husker forresten en gang disse to jentene kom på skolen i helt like bukser, og da gikk blondinen straks hjem for å skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 3. januar 2006 #33 Del Skrevet 3. januar 2006 Vi hadde en med dronningtendenser, hun hadde lyst hår ned til midja, sminke og et lite hoff med nesten like 'kule' jenter. Da vi skulle få BCG-sprøyte, ville hun ikke fordi hun mente arret ikke ville være bra for den fremtidige modellkarrieren hennes Men alle guttene likte en i gjengen 'min', en som var pen uten sminke og hadde naturlig sjarm uten å prøve å dominere oss andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 3. januar 2006 #34 Del Skrevet 3. januar 2006 Vi hadde ikke noen dronning på ungdomsskolen, så jeg dumpet ikke borti fenomenet før på videregående. Der hadde vi en jente i klassen som var dronning, hun var nærmere 1.80 høy, langbeint og med store pupper. Mørkt hår ned på rompa, og sånn dusintryne av den veldig pene sorten. Hun vant også en lokal missekonkurranse det ble litt blest rundt. Heldigvis var hun dum som ett brød, så jeg var aldri misunnelig på henne. Det beste var når hun skulle kline til og være kul, overlegen og sarkastisk, og bare tabbet seg fullstendig ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. januar 2006 #35 Del Skrevet 3. januar 2006 Hos oss varierte det. Guttene hadde faktisk en ukentlig "ranking" der de tre peneste jentene ble satt opp på en liste. Men som regel var det de samme tre navnene som sto på lista, men rekkefølgen varierte. Det var aldri mitt navn som sto der da, men det brydde jeg meg egentlig ikke noe om. Tror de tre jentene syntes at det var litt pinlig med denne lista faktisk. Men dronningene var alle skoleflinke, hadde langt hår og var egentlig ganske fjåsete. De hadde ikke de kuuleste klærne og jeg tror ikke at noen av dem sminket seg heller, men de var alle ganske pene og slanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. januar 2006 #36 Del Skrevet 3. januar 2006 Dronninga på ungdomsskolen var lav (såvidt 150), var søt i ansiktet, hadde langt mørkt hår, brukte mye sminke, hadde en ganske stor rumpe som alle guttene likte, drev med dansing, noe hun gladelig viste fram til alle, alltid kjærester som var 5-6 år eldre (og hadde bil selvfølgelig ), festet hver helg, skulket osv. Selvfølgelig så hun veldig ned på oss som ikke var fullt så populære som henne, og snakket aldri med oss. Nå er derimot ting litt annerledes, hun er et narkovrak, har ikke tatt videregående engang, mens de fleste andre av oss er godt i gang med universitet/høgskoleutdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. januar 2006 #37 Del Skrevet 3. januar 2006 Skulle tro det var mest kamp om guttene? ← Vel, de var ikke så mye å snakke om egentlig...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #38 Del Skrevet 3. januar 2006 Vår "dronning" var ei veldig pen jente med slank og atletisk kropp, over gjennomsnittet smart og faktisk rettferdig og jordnær. Hun ble alltid kåret til skolens peneste i skoleavisen, men tok dette opp med ledelsen så det ble slutt på disse kåringene. Dessverre ble hun nok preget av å være "pen og populær" og drakk og røykte litt vel mye, ble sammen med eldre gutter (ofte en ny hver uke) og ble ung alenemor. Jeg kjente henne litt, og jeg tror nok hennes oppvekst med en svært ung mor og far som var utro på hver sin kant også påvirket henne i negativ retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #39 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg trodde ikke vi hadde noen "dronning" i klassen vår. Men jeg var på 10-års jubileum for ungdomsskolen for en stund tilbake, og der fikk jeg vite at vi var tre jenter som i hvert fall jentene hadde et hat/kjærlighet-forhold til. Så tja, kanskje jeg var en av smådronningene? Men vi hadde ingen hoff, og regjerte heller ikke så mye (tror jeg i hvert fall.) Ser at mange nevner at dronningen drev med sport. Vi var veldig aktive innen en sport. En av oss satser faktisk på å komme med på landslaget i disse tider. Vi to andre er under utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #40 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg hadde hoff i første klasse... Da jeg hadde bursdag... Da satt jeg i min rosa kurvstol med en utvalgt "hoffdame" og hun tok imot pakker fra de jeg pekte på og ga de videre til meg for åpning Utover det så hadde vi vel smådronninger vi også. Jeg var for bråkete til å være dronningen, for de skulle liksom gå litt mer stille i dørene. Våre var gode i sport, normalt pene, men alltid blide og sånn og hyggelige mot alle stort sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå