Gå til innhold

Dronninga i klassen på ungd.skolen

Gjest Vinga

Anbefalte innlegg

Noen som husker sin "dronning"? ;) Bare for gøy... Det har jo mye (alt?) med utseende å gjøre.

Min klasses mest populære var ei lita, søt, mørkhåret snelle med flott kropp (liten, spretten og antakeligvis str. 34/XS) rene ansiktstrekk og kvisefri hud (ikke en selvfølge på ungd.skolen). Hun brukte alltid en god del sminke og gikk i de kuleste klærne, hadde de mest utadvendte og kule vennene, hadde veldig velstelt hår nesten hver eneste dag, festet med de kule (og gjerne eldre) guttene i helgene... I det hele tatt. :) Hun hadde to fornavn, og forkortet gjerne dette til de to forbokstavene.

Etter å ha lest hele tråden om hva som er typisk 90-talls, begynte jeg å mimre tilbake... :sjenert:

Er det noen her inne som kan huske om de selv var "dronning" i sin klasse? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Dronningen" på vår skole var tynn, høy og hadde mørkt, krøllete hår. Hun var ekstremt utadvendt og kunne vel få hvilken gutt hun ville. I dag er hun vel mer eller mindre et narkovrak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i alle fall ikke dronningen. Takk og pris for det i dag, jeg trives med å være gjennomsnittlig, men den gang - åh, jeg ønska så veldig å være den jenta :ler:

Hun var blond, slank, pen, poppis blandt begge kjønn og idretts'talent'. Ikke det at hun var på alle arenaer på en gang, men det hun prøvde seg på mestret hun. I tillegg var hun skoleflink.

I dag er hun ikke lenger så ungpikepen, men utdannelse, jobb, leilighet, katt, samboer etc. Ganske så gjennomsnittlig altså. Kanskje var vi gjennomsnittlige hele gjengen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja! Vi hadde absolutt ei dronning i klassen - og det var IKKE meg! :ler:

Vår dronning var slettes ikke pen og overhodet ikke spesielt sympatisk; hun var en sterk ledertype som regjerte og skapte splitt og hersk i klassen alt etter eget forgodtbefinnende.

Bortskjemt var hun også, det var på den tiden (70-80 tallet) ikke et klesplagg eller et par platåstøvletter som sto i et butikkvindu uten at hun fikk seg minst et eksemplar. Det var ikke måte på hvor mye og dyre klær hun fikk. Og så passet hun på å mobbe oss andre som ikke fikk maken.

Uff, nei. Jeg har overhodet INGEN gode følelser for den dama den dag i dag.

Men alt i alt tror jeg ikke hun har gjort ting så mye bedre i livet enn oss andre, og det er jo et lite plaster på såret! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh yeah! Som person var hun skremmende lik den jenta Væren beskriver. Hun var ikke så veldig tynn, hadde mørkt halvlangt hår, passe store pupper, og selv om jeg i dag ikke synes hun var spesielt pen så syntes de fleste at hun var det da.

Hadde du ikke de rette vennene, klærne, utseende osv. så kunne en bare glemme å få være med henne. Tror ikke hun har gjort det så mye bedre i livet enn oss andre hu heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronninga var litt høyere enn normalen på ungdomsskolen, hadde blondt hår som rakk skuldrene. Hun hadde klar hud, var søt, men ikke kjempepen. Jeg tror heller det var kroppen hun vant seg fram med; timeglassfigur, større pupper enn de fleste av oss, flat mage. Kroppen brukte hun til å danse i ekte Shakira-stil, gjerne midt i heimkunnskapen, foran alle gutta.

Av klær så gikk hun i det meste som var in på den tiden (2000/2001), men hun hadde sin egen vri på Miss Sixty jeansene og knyte-toppene, blandt annet farget hun buksene sine og laget ny trend over hele ungdomsskolen.

Alle guttene var forelsket i henne og alle jentene ville være venninnen hennes. Du måtte selvfølgelig være veldig kul og gå i de riktige klærne og gjerne drikke alkohol og kunne danse Shakira for å gå med henne. Trenger vel ikke si to ganger at jeg ikke var med i hennes gjeng :ler:

Så henne for et par måneder siden, på bussen, og hun var høygravid og så ordentlig sliten ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen brukte hun til å danse i ekte Shakira-stil, gjerne midt i heimkunnskapen, foran alle gutta.

Jeg skulle ønske jeg var trygg nok til å gjøre dette på ungdomsskolen. :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronninga i klassen hadde alltid siste skrik av merkeklær og rakket ned på alle oss andre som selvfølgelig ikke fikk alle disse dyre klærne.

Ho røyka og drakk, la seg på rygg for alle guttene. Men herregud som hun ser ut i dag, må si det fryder meg litt. Ja, det er stygt sagt, men du for et hespetre ho var/er.

Det verste var at mora hennes smiska noe sykt med lærerne på skolen for at dattera hennes skulle få ei høy stjerne hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På barneskolen hadde vi en hel gjeng med dronninger i klassen. På ungdomsskolen derimot var klassen ganske annerledes. Det var ingen som bevisst hevet seg over andre, men vi hadde noen pene og utadvendte som naturlig nok ble midtpunkt :)

Av dronningene fra barneskolen sitter mange fint i det i dag, med hus og mann og barn. De fra ungdomdsskolen er framdeles pene, oppegående jenter. Ingen av de jeg har møtt har forfalt iallfall.

Selv var jeg var nok mer klassens raring enn klassens dronning...hehe :ler:

Av og til savner jeg å være så rar altså. Så rar at ingen vet hvor de har deg. Hvem du egentlig er, eller hva du kan finne på i neste sekund...Men det er kanskje slik det er å bli voksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Vi hadde ingen spesiell "dronning", men en jentegjeng på tre som var betydelig mer poppis enn oss andre. De var ikke spesielt pene, men blonde og gikk i moteklær. Husker jeg var misunnelig fordi de var med gutta i klassen på fest, men tror ikke jeg ville bytte med noen av dem i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg gikk i klasse med 21 jenter og tre gutter, så i vår klasse var det mest maktkamp om dronningtittelen......... *mimrer*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Er det ikke litt deilig når dronninga har utviklet seg til å bli litt grå, mens kanskje noen av oss andre som var litt mer tilbakeholdne og usikre har blomstret litt? :sjarmor: Ikke pent, men det er jo litt deilig å se at dronninga er breiere over rumpa enn deg selv?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at vi hadde noen dronning. Selvfølgelig var det noen som var kulere enn andre, men som sagt, tror ikke vi hadde noen dronning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke litt deilig når dronninga har utviklet seg til å bli litt grå, mens kanskje noen av oss andre som var litt mer tilbakeholdne og usikre har blomstret litt? :sjarmor: Ikke pent, men det er jo litt deilig å se at dronninga er breiere over rumpa enn deg selv?

Det er en vanvittig herlig følelse ja! :sjarmor::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at vi hadde noen dronning. Selvfølgelig var det noen som var kulere enn andre, men som sagt, tror ikke vi hadde noen dronning!

Samme her, ingen som skilte seg ut som noen dronning. Noen var selvsagt mer populære enn andre, men ikke på en slik måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vi hadde faktisk ei dronning på den videregående skolen jeg gikk på, siden det var rundt 1000 elever var det mange wannabe-dronninger, men ei stakk seg ut. Hun var tynn, pen, blond, usympatisk og svært moteriktig. Faktisk gikk hun aldri med det samme antrekket 2 ganger, og forsøkte å likne så mye på Britney Spears som mulig. Først og fremst var det likevel holdningen hennes jeg husker, "her kommer jeg, hva faen glor dere på, dere vet at jeg er bedre enn dere" lyste lang vei. Venninnene hennes var en slags underkuet hær, trippet etter henne og forsøkte å være som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ei jente i klassen på u-skolen... laaaaaaaangt lyst hår, slank og meget populær. Sammen med sin venninne, som ikke var like pen og sikkert litt derfor hennes venninne, samt at de var naboer da) styrte hun nok det meste i klassen. Joda, hun var blandt dem som begynte å røyke, hadde eldre kjærester, skulket noe og drakk på fest. Noe skolelys var hun definitivt ikke, på ingen måte (merkelig nok hadde hunfaktisk støtteundervisning uten at dette påvirket hennes popularitet. andre som fikk det var selvsagt "idioter")

Jeg kan vel ikke egentlig huske at hun noen gang frivillig snakket til meg jeg... Men så var jo jeg meget langt nede på rangstigen uansett da. Fikk faktsik invitasjon (vel, ikke direkte, men fikk høre av ei anna venninne som hadde fått, og videreformidlet til meg) til gjenforeningsfest etter ti år, nå i romjula, men jeg droppa det. som jeg sa (og mamma ble noe overrasket over, hun trodde u.skolen hadde vært bedre for meg. Mest fordi jeg holdt kjeft sikkert, og hun hadde nok med min brors mobbeproblemer de årene, han var nok verre plaget enn meg) Ungdomsskolen var tre år sammenhengende mareritt. Jeg liker ikke feste sammen med mennesker jeg liker engang, hvorfor i all verden skal jeg bruke av min lille ferietid som jeg kan bruke med familien på en fest med mennesker jeg altså slett ikke liker?

Men det hadde kanskje vært greit å se hvordan hun hadde utvikla seg, denne jenta med de to "pene" fornavnene. Og resten av gjengen.

Men nei, jeg hadde det kosligere med familiebesøk den kvelden jeg. Så kunne "dronninga" feste så mye hun ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli uhorvelig lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen... skrekk og gru som tiden går.. jeg gikk ut av 9 årig grunnskole i 1982!! med andre ord.. leeenge siden..

Jeg husker ingen "dronning".. for jeg var den som også var annerledes... den sortkledte... som røkte rullings og digga AC/DC.. jeg lot meg liksom ikke affektere av de andre som var stilige i dyre merkeklær.. på denne tiden var det vel Paul and shark og Bushenell... eller hva det nå het... (hadde da en rosa søster, må vite)...

Men våren 2002 hadde vi 20-års jubileum og hadde invitert vår "frøken"...

Jeg var den eneste hun ikke kjente igjen.. og sa hun kunne ikke skjønne at jeg var den jenta som snek rundt i korridorene på ungdomsskolen... hehehehe!!!

For å være ærlig så stilte jentene opp i noe som vel mest av alt lignet "Gro Harlem Brundtland-drakter"... på 20-års festen... mens jeg uten skjennanse glatt påstår at jeg har beholdt min slanke kropp.. fortsatt kledt i sort... men stilig i sort...

Så den som ler sist......

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vel ikke én bestemt dronning i klassen, heller tre-fire stykker i den "tøffeste" gjengen - men likevel er det ei jeg husker bedre enn de andre. Hun var høy, tynn, blond og ikke den skarpeste kniven i skuffen. Det var vel så vidt hun besto ungdomsskolen. Men hun var populær blant de eldre guttene, var vel gjennom tre-fire kjærester bare i niende, og det var derfor litt "kult" å få henge med henne.

Mener hun prøvde seg som modell for noen år siden, uten at det kom noe særlig ut av det. Lurer på hva hun foretar seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, ettersom "dronninga" forsuret hele skolegangen min i 9 år, synes jeg faktisk det er deilig å konstantere at hun bare har blitt enda mindre pen enn hun var den gang da, og ei skikkelig grå mus! Men de stirrende tinntallerken-øynene har hun faktisk beholdt, og det kan neppe kalles pene øyne! Jeg derimot, får alltid komplimenter for øynene mine!!! :ler:

*barnslige gleder - og jeg er 40 år*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...