Gå til innhold

Hva tror du skjer etter vi dør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva skjer med oss? I går hørte jeg på radio hvor en biskop definerte hva det ville si og være kristen. Hvis man ikke tror på Gud kan man tro på at man kommer til himmelen? 

Anonymkode: 24522...756

da blir man insekt-føde.  

Anonymkode: 4e17e...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva skjer med oss? I går hørte jeg på radio hvor en biskop definerte hva det ville si og være kristen. Hvis man ikke tror på Gud kan man tro på at man kommer til himmelen? 

Anonymkode: 24522...756

Du kan tro på akkurat det du vil.

Ingen som vet hva som skjer etter døden, vi alle kan bare tro og håpe på hva som skjer. Jeg har egen tro om hva jeg tror skjer, men jeg håper på noe annet :)

Anonymkode: 09880...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religiøse gjør egne valg og vurderinger av rett og galt, og bruker det til å leve sine liv i tråd med religionen de mener er den beste for å få et godt liv. Pysene er ateistene som ikke tør å ta et valg.

Anonymkode: a2c12...625

Helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer ikke til himmelen om man ikke tror. Du kan tro hva du vil, men fakta står i bibelen.

Fakta står i Bibelen? En oppdiktet historie?

ehh litt skeptisk der.

Jeg tror ikke på gud og ikke på det som står i Bibelen. Tror det er noe mer uten å vite helt sikkert hva. Tror ikke på noe som folk har fortalt sine vandrehistorier og endrer på litt ettersom det passer dem. 

Anonymkode: fb1ed...aa7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sjelen?

Sjelen er et filosofisk og religiøst begrep.

Du må ikke ta det bokstavelig. Vi har ingen «sjel». Det er ikke slik at en del av oss overlever og flytter seg når vi dør.

Anonymkode: b7b72...1a9

Hva vet du om det ? Ingenting! Dette handler om religiøs tro og ikke noe annet. Noen tenker ikke over det, andre bare satser på at enår de dør så slutter de å eksistere. Men de vet ikke. Jeg forholder meg bare til den kristne tro, basert på Bibelen og over 2000 årig kristen tradisjon. Basert på mine egne erfaringer og vurderinger rundt totalen etter å ha lest Bibelen mange ganger. Når vi dør går vi til dødsriket. Hvor lenge man er i søvn der kan vi aldri vurdere, om det er måneder eller århundre. Så blir vi stilt til ansvar for våre liv og våre valg. De som forkastet Jesus blir i en dimensjon uten Gud også kalt fortapelsen. De som trodde budskapet får være i den andre dimensjonen som heter "Guds rike". Tar jeg feil ? Så hva har jeg å tape ? Tar du feil hva har du å tape ? Det er vårt individuelle valg som teller og ikke noe annet.

Nøyaktig i en tidslinje hva som skjer etter døden er det ikke noen levende menneske som vet. Alt synsingen rundt "nær døden" opplevelser kan være indikasjoner, men ikke sikkert. For de var aldri døde.

Anonymkode: 47a40...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Raufoss rykker opp og vinner Eliteserien.

Anonymkode: 00646...6a4

Kanskje i år 4000😁 Men innen den tid har de byttet navn til FK Diare og fått brune drakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tror at når jeg dør så råtner skallet mitt. Mitt indre derimot får en tid med refleksjon over livet  som har vært, hvordan jeg har valgt å håndtere det for deretter få en tid med fred og en pause sammen med min sjelefamilie før jeg igjen skal bli kastet ut i livetsskole. 

Jeg tror også på noe lignende som dette😊

Anonymkode: 77572...688

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen grunn til å tro på noen sjel, så jeg tror det hele er over når vi dør - slik det er over før alle de andre tusen dyrearter når de dør. 

Bevisstheten vår og jeget mitt produseres av hjernen. Når hjernen slutter å fungere finnes heller ikke jeget mitt lengre. 

For min del er det ikke en trist tanke. Livet mitt er stort sett fint nå, og jeg håper det som er igjen også stort sett kommer til å være fint. 

Anonymkode: 053ae...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg kommer et sted hvor jeg kan være sammen med familie som har gått bort, se moren min igjen som døde da jeg var et lite barn. Tror egentlig bare alt blir svart, men håper jeg tar feil.

Håper inderlig det blir svart enn at man blir født på ny. Ønsker bare å møte de jeg har mistet

Anonymkode: ba403...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er et liv etter døden, så er det jo logisk at dyr også kommer et sted? 
Jeg vet ikke hva jeg tror. 
Det jeg misliker er at religiøse folk skal leve etter de og de reglene for at de skal komme til himmelen. Hvis gud er god så plukker han ikke ut hvem som tror på hva og hvordan folk har tatt sine valg. Det er ikke en god religion. 
å være et godt medmenneske for de man har rundt oss er å være god. 
jeg tror rett og slett at man ikke eksisterer lengre, at man ikke vet mer. 
man lever på jorda i ca 80 år, og hvis vi kommer til en himmel skal vi da være der resten av evigheten? 
jeg tror på energier, men jeg vet ikke. 
håper bare jeg og alle får fred den dagen vi går bort, at det ikke er noe mer vondt 

Anonymkode: d8d53...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg vet er at det er mer mellom himmel og jord.. Naivt å tro at vi vet alt, og tenker at vår oppfatning er begrenset av de grensene vi evner å se i det livet vi lever nå. 

Anonymkode: a036d...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/14/2023 at 5:31 AM, AnonymBruker said:

Alt jeg vet er at det er mer mellom himmel og jord.. Naivt å tro at vi vet alt, og tenker at vår oppfatning er begrenset av de grensene vi evner å se i det livet vi lever nå. 

Anonymkode: a036d...ced

Jeg ville aldri hevdet jeg vet alt.

Samtidig ser jeg ingen grunn til å tro på etterliv eller ting vi ikke har noe som helst bevis for. 

Null-posisjonen min er å ikke tro på en fantastisk påstand før det foreligger nok bevis til at jeg blir overbevist.

Anonymkode: 053ae...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 10.4.2023 den 11.45):

Man kommer ikke til himmelen om man ikke tror. Du kan tro hva du vil, men fakta står i bibelen.

Her var det mye rart på liten plass.

Religiøs tro. Kristen tro.

«Tro» er det sentrale og grunnleggende begrepet i religion. Det er fordi det ikke finnes fakta eller vitenskapelig belegg for det Bibelen, toraen, Koranen etc etc portretterer. Man velger å «tro», fordi det ikke er vitenskapelig. 

Det er et problem at flere religiøse tar dette som kritikk, eller nedsettende. Det er det selvfølgelig ikke. «Tro» er hele grunnlaget til religion, Nettop fordi man går på tvers av fakta og vitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...