Gå til innhold

Hårfarge til blondt hår?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sjekker priser hos frisør og det er dyrt. Fra 1900 kr å farge håret. Jeg vil farge det litt mørkere. Hvilken farge er best? Håret mitt er mørk blond med striper. Ønsker varm farge, men skal farge det hjemme. Er en jungel der ute å velge i. Noen tips?

Anonymkode: 690b8...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Må nok i butikk i morgen og kjøpe der. Mulig gylden brun kan være fint oppå de gule flekkene? Kan ikke gå som en sebra hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må nok i butikk i morgen og kjøpe der. Mulig gylden brun kan være fint oppå de gule flekkene? Kan ikke gå som en sebra hvertfall.

Mja, om du er blond nå hadde jeg først forsøkt en 8 skala.

Gjerne ikke permanent, men semipermanent av type Wella colour touch. 

7.3 vil bli varm lys brun. Jeg blander selv 8.73 med 7.0 og får da en lys brun (er naturlig mørk blond).

Jeg ville begynt i 8 skala og heller tatt 7 neste gang om du ønsker det mørkere. 

Sorry, så nå du er mørk blond. Da hadde jeg gått for 7 i skala. 

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Mja, om du er blond nå hadde jeg først forsøkt en 8 skala.

Gjerne ikke permanent, men semipermanent av type Wella colour touch. 

7.3 vil bli varm lys brun. Jeg blander selv 8.73 med 7.0 og får da en lys brun (er naturlig mørk blond).

Jeg ville begynt i 8 skala og heller tatt 7 neste gang om du ønsker det mørkere. 

Sorry, så nå du er mørk blond. Da hadde jeg gått for 7 i skala. 

Det vil ikke bli grønt da? Dekker dette zebrastripene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det vil ikke bli grønt da? Dekker dette zebrastripene? 

Om du går for en helt kald farge risikerer man det i noen tilfeller, men ikke med varme. 

Når man har striper i håret vil det ikke bli en jevn farge uansett, men heller spill. 

Det er bedre å gå over en ekstra gang med en toner/fargebalsam i etterkant enn å mette håret helt med permanent farge. Det gir bare et hardt resultat.

Jeg bruker den til Wella, så bruker jeg fargebalsam innimellom. Jeg liker best karamell, men du får kjøpt rødbrun/brun/copper osv. Jeg blander avogtil brun+kobber om jeg vil ha midlertidig mer rødtonet - vaskes ganske raskt ut. 

Min erfaring er at disse fra Wella er relativt sett «true to color», og vaskes veldig greit ut i dybden om man synes det ble litt mørkt. Jeg blander med en naturfarge (for min del 7.0, om du vil ha mørkere brunt kan du ta 50/50 6.0):

24DE6CAA-86A5-41A4-A2F5-40AD696BB802.thumb.jpeg.693ab1d5702064f8db41922c5e706b7a.jpeg0268FCE4-E282-4285-9267-E46522AF3839.thumb.jpeg.490751c29ddee3b2962c4a14c2c91eda.jpeg62C35567-8D32-4CB5-A1EB-7E9428D833C7.thumb.jpeg.05a886fc148222f80c7b85b9f7dbae0f.jpeg

Endret av AprilLudgate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for tips. Må ut å handle nå. Kan ikke gå med dette håret. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...