Gå til innhold

Hvilken pulsklokke skal jeg velge og passer for meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan ikke orientere meg i jungelen av pulsklokker.

Jeg trenger ikke det nyeste med flest funksjoner.

Jeg trenger ikke den dyreste.

Jeg trenger en klokke som kan følge på hjerte, puls, hvilepuls, skritt, stressnivå, søvn ... Ikke veldig avansert.

Helst under 3000kr.

Anonymkode: ae2d3...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Polar ignite 2 eller 3☺️

Anonymkode: f1d0e...dc5

Sirah skrev (33 minutter siden):

Jeg har vært superfornøyd med FitBit Versa :) Enkel og grei uten mye dill :)

Takk for tips.

Jeg har tittet litt på Garmin Forerunner 245 som er akkurat rundt prisgrensen min.

Hvordan er de to dere forslår i forhold til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tips.

Jeg har tittet litt på Garmin Forerunner 245 som er akkurat rundt prisgrensen min.

Hvordan er de to dere forslår i forhold til den?

Jeg har ingen erfaring med Garmin, så tør ikke mene noe som helst 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Garmin, både Forerunner og Fenix.   Litt dyrere, men toppmodellen Fenix 7X er fin😊.   Fint med kart på klokka og stor skjerm med mye info👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har Garmin vivoactiv 4s og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: af3d7...fd8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere modeller av Fitbit Charge. Har nå 5eren. Enkel og oversiktlig i bruk. Har måttet kontakte kundeservice en gang, og fikk helt fantastisk hjelp. 
Jeg har valgt å ikke ha premium, og det gratis holder for meg. Vet ikke hvor nøye du vil være på alt det du nevner, men for mitt behov er den jeg har veldig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For det du vil bruke den til, er det bare å få i en butikk og velge den du synes er penest i din prisklasse. Alle leverer på det du vil, og både polar, garmin og fitbit leverer klokker av god kvalitet. 

Anonymkode: fa89a...fe6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Tempen said:

Er veldig fornøyd med Garmin, både Forerunner og Fenix.   Litt dyrere, men toppmodellen Fenix 7X er fin😊.   Fint med kart på klokka og stor skjerm med mye info👍

Litt dyrere? Den koster rundt 8k, TS vil ha tips til pulsklokke under 3k. Til TS sitt bruk, er dette helt unødvendig. 

TS, du kan egentlig velge hva som helst i din prisklasse med de kravene du har til klokka. Velg en klokke fra Polar eller Garmin, og du vil bli fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fitbit, garmin og polar har gode klokker. Vil påstå at alle leverer klokker innen kravene dine. Jeg kan kun uttale meg om garmin og polar sin app. Men jeg opplever garmin som hakket mer komplisert en polar sin app. 

Anonymkode: c3892...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener endel og bruker både Garmin og Polar.

Jeg syns Polar sitt brukergrensesnitt og app er mye enklere og mer oversiktlig i bruk, så foretrekker det.

Garmin har jeg for jeg løper noen løp som krever navigasjon, og på dette er de mye bedre enn Polar.

om dette ikke er aktuelt å bruke for deg ville jeg ha kjøpt en Polar model fremfor Garmin.

Anonymkode: 923de...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Garmin Venu og er veldig fornøyd med den. Den har de spesifikasjonene du etterlyser, og den er pen å se på. God batteritid også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2023 den 19.22):

Jeg kan ikke orientere meg i jungelen av pulsklokker.

Jeg trenger ikke det nyeste med flest funksjoner.

Jeg trenger ikke den dyreste.

Jeg trenger en klokke som kan følge på hjerte, puls, hvilepuls, skritt, stressnivå, søvn ... Ikke veldig avansert.

Helst under 3000kr.

Jeg tenker du har tre gode alternativer. 
Garmin Forerunner 55, Garmin Forerunner 245, Garmin Forerunner 256, og Coros Pace 2. 

255 er litt dyrere (3500kr nå), men en nyere modell med blant annet bedre pulsmåler og GPS mottaker. De fleste trenger ikke dette  

245 har litt flere funksjoner enn 55, men disse er til syvende å sist «samme» klokke. Mer en godt nok til det du ber om.

Coros har flere funksjoner enn de rimeligste Garmin klokkene, og en vanvittig bra batteritid. Coros er også veldig flinke til å oppdatere klokkene sine i lang tid med flere funksjoner, noe Garmin ikke er. Les tester om denne klokken.

Anonymkode: f9c36...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.4.2023 den 22.39):

Jeg trener endel og bruker både Garmin og Polar.

Jeg syns Polar sitt brukergrensesnitt og app er mye enklere og mer oversiktlig i bruk, så foretrekker det.

Garmin har jeg for jeg løper noen løp som krever navigasjon, og på dette er de mye bedre enn Polar.

om dette ikke er aktuelt å bruke for deg ville jeg ha kjøpt en Polar model fremfor Garmin.

Anonymkode: 923de...69e

Ikke TS, men vurderer bytte av pulsklokke selv. Du om har både Polar og Garmin, hva syns du om batteritid. Jeg har en snart 5 år gammel Garmin Fenix 5S som jeg syns har veldig god battertid. Samboer har en Polar-klokke (ca 3 år gammel husker ikke modell) og han må lade sin klokke utrolig mye oftere enn meg, selv om han ikke bruker den til verken gps, annen trening, eller mottar push-varsler på den. Er derfor skeptisk til å bytte over til Polar pga batteritid, selv om jeg kunne tenke meg Polar pga det jeg har lest/sett app og osv.

Anonymkode: 55239...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pulsklokka Suunto 9, veldig fornøyd! Den er kanskje litt mer avansert enn det du legger frem her, men har alle funksjonene du etterspør + gps, og så har den utrolig god batteritid. Kjøpte brukt på finn.no, anbefaler deg å ta en kikk der :) Betalte rundt 1.500 kr for klokka mi som koster rundt 4.000 ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om du allerede har bestemt deg nå, men deler noen erfaringer allikevel. Jeg har hatt både fitbit og Garmin i flere år. Nå har jeg Garmin 245.

En viktig forskjell mellom fitbit og de andre modellene er at Fitbit ikke er mulig å koble til pulsbelte. Så jeg ville først tatt stilling til om det d rnoe du ønsker. Det var hovedgrunnen til at jeg omsider gikk vekk fra Fitbit.

Jeg er veldig fornøyd med min Garmin 245. Den er mer avansert i forhold til sportsfunksjoner. Men det som skiller den negativt ut i forhold til andre er at søvnmålingen er ræva. Jeg har googlet det og det gjelder visst alle Garmin, det er ikke en prioritet hos dem. 

En annen ting som er verdt å tenke over er at 245 har knapper, istedet for touch-skjerm. Den er betydelig mindre intuitiv en fitbit å bruke, men man vender seg til det. Hvis man trener ute i kulda eller i vann kan det noen ganger være en fordel med knapper. Trenger ikke ta av deg vottene.

Hvis du hadde vært opptatt av best mulig sportklokke så ville anbefale Garmin. Men ut i fra ditt bruk vil jeg anbefale Fitbit (med mindre du ønsker pulsbelte, da anbefaler jeg Polar).

Garmin har to hovedtyper klokke, sportklokker og aktivitetsklokker. Forerunner er i sportsklokke-linja. Om du ønsker Garmin så kanskje sjekke ut aktivitetsklokkene, de er penere til hverdags og har touchskjerm.

Jeg kan godt dele mer om du ikke har kjøpt ennå. Da lurer jeg i så fall på om du trener og skal bruke den i forbindelse med det - og i så fall hva slags type trening. Ta også stilling til touch/ikke touch, hvor enkel den skal være å lære, om du ønsker pulsbelte.

Anonymkode: 1feff...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet ikke om du allerede har bestemt deg nå, men deler noen erfaringer allikevel. Jeg har hatt både fitbit og Garmin i flere år. Nå har jeg Garmin 245.

En viktig forskjell mellom fitbit og de andre modellene er at Fitbit ikke er mulig å koble til pulsbelte. Så jeg ville først tatt stilling til om det d rnoe du ønsker. Det var hovedgrunnen til at jeg omsider gikk vekk fra Fitbit.

Jeg er veldig fornøyd med min Garmin 245. Den er mer avansert i forhold til sportsfunksjoner. Men det som skiller den negativt ut i forhold til andre er at søvnmålingen er ræva. Jeg har googlet det og det gjelder visst alle Garmin, det er ikke en prioritet hos dem. 

En annen ting som er verdt å tenke over er at 245 har knapper, istedet for touch-skjerm. Den er betydelig mindre intuitiv en fitbit å bruke, men man vender seg til det. Hvis man trener ute i kulda eller i vann kan det noen ganger være en fordel med knapper. Trenger ikke ta av deg vottene.

Hvis du hadde vært opptatt av best mulig sportklokke så ville anbefale Garmin. Men ut i fra ditt bruk vil jeg anbefale Fitbit (med mindre du ønsker pulsbelte, da anbefaler jeg Polar).

Garmin har to hovedtyper klokke, sportklokker og aktivitetsklokker. Forerunner er i sportsklokke-linja. Om du ønsker Garmin så kanskje sjekke ut aktivitetsklokkene, de er penere til hverdags og har touchskjerm.

Jeg kan godt dele mer om du ikke har kjøpt ennå. Da lurer jeg i så fall på om du trener og skal bruke den i forbindelse med det - og i så fall hva slags type trening. Ta også stilling til touch/ikke touch, hvor enkel den skal være å lære, om du ønsker pulsbelte.

Garmin forerunner 245 skulle det stå *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...