Gjest Automagisk Skrevet 11. april 2023 #21 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Si litt mer da. Hvorfor tror du dette? Hva er det i disse gamle indiske skriftene som gjør dette troverdig ? Finnes det noe du mener er bevis eller er det kunne påstander du velger å tro på? Anonymkode: 4f3d3...e0f Hvis du tenker på bevis som f.eks en gud lagt på sprit (🙈) finnes det ikke "bevis"...Det som finnes er indisier i store mengder som en overveiende sannsynlig ville vunnet fram i en rett med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #22 Del Skrevet 11. april 2023 Topsi skrev (På 8.4.2023 den 14.48): Fordi englene også hadde fri vilje Også? Menneskene har heller ikke fri vilje. Anonymkode: 3e0ab...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 11. april 2023 #23 Del Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Også? Menneskene har heller ikke fri vilje. Anonymkode: 3e0ab...8b2 Selvsagt har vi det, hva får deg til å tro vi ikke har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xadrian Skrevet 12. april 2023 #24 Del Skrevet 12. april 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Synes det er så rart at så mange, i 2023, fortsatt tror på dette våset Anonymkode: 83845...03a Jeg synes det er rart at bare rundt 8 prosent av verdens befolkning er ateister og at de fleste av verdens ledere har en religiøs tro. Det inkluderer statsledere i Storbritannia, Tyskland og USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xadrian Skrevet 12. april 2023 #25 Del Skrevet 12. april 2023 (endret) 23 hours ago, AnonymBruker said: Gjelder dette folk som er religiøse eller ikke religiøse....eller begge deler? Anonymkode: ebc59...af8 Hvis de forsøker å frelse verden for religion så er det vel innlysende at jeg snakker om ikkereligiøse? Problemet er at de herjet diskusjon.no slik at mange av debatantene forsvant over hit. Og når det ikke var flere å herje med der, så kom også mange av disse over hit, og fortsetter her. Jeg tror det skyldes mangel på intelligens når man stadig vekk har behov for å torpedere andres tråder ved å f.eks, stadig vekk ønsker å fortelle folk hvor dumme de er. Det krever nemlig litt å skrive en konstruktiv post om emnet. Kort sagt; Det å rive ned er lett og noe alle kan gjøre, men det å bygge noe konstruktivt, og som folk kanskje kan lære noe av, krever litt av en. Endret 12. april 2023 av Xadrian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xadrian Skrevet 12. april 2023 #26 Del Skrevet 12. april 2023 (endret) 21 hours ago, AnonymBruker said: Dette er et veldig godt poeng. Jeg er for fri debatt og diskusjon, men det bør også være plass til å diskutere feks religiøse tekster uten at man hele tiden må forsvare seg mot angripende ateister eller hva det måtte være. Da reduseres debatten til noe annet enn intensjonen. Jeg har gått litt i fella selv og har kommentert og forsøksvis plukket fra hverandre feks astrologi. Det reduserer muligheten til at de som tror på dette kan ha for dem en meningsfull utveksling om temaet. Anonymkode: 4f3d3...e0f Du har et veldig godt poeng selv. Det er lett å ikke se bjelken i eget øye, som også Jesus advarer mot. Det er viktig å tenke over dette når man skriver eller debatterer. Jeg har selv lite tro på astrologi, men samtidig er det vanskelig å ikke skulle tro at den enorme energien stjerner og planeter har i Guds intelligente skaperverk ikke skulle ha noen påvirkning. Jeg tror heller ikke på UFO, men må likevel være åpen for at det kan ha noe for seg. Men ja, jeg går også i fella selv noen ganger, og det er lov å feile, men man bør forhåpentligvis lære av det. Det er også litt vrient når debattene ofte tar mange forskjellige veier. Man kan lett bli revet med om man ikke tenker seg om. Endret 12. april 2023 av Xadrian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #27 Del Skrevet 12. april 2023 Topsi skrev (17 timer siden): Selvsagt har vi det, hva får deg til å tro vi ikke har det? Mennesker vwelger ut fra det de tor alle andre liker, det de tror noen få liker, det den de vil imponere liker osv osv og sjelden ut fra det de selv ønsker. Menensker i dag er påvirket av ytre ting og velger ikke med hjertet. Anonymkode: c8bc7...36e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #28 Del Skrevet 12. april 2023 Himmelen er ikke et sted. Himmelen er her på jorden. Ondskap kan sees på som negative tanker, depresjon, frykt. Anonymkode: d58cf...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #29 Del Skrevet 12. april 2023 Les det ondes problem. Anonymkode: 86d38...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #30 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (På 8.4.2023 den 14.15): Vi jar hørt at gud elsker mennesket, og at himmelen er full av kjærlighet. Hvorfor kunne det da oppstå ondskap i himmelen? Anonymkode: ebc59...af8 Fordi djevelen var en av Guds engler som falt. Og andre engler fulgte og etter til den onde siden. Han ble hovmodig og ville være større enn Gud. Men han var en gang Guds sønn. Han ble kastet til jorden da han trosset Gud. Anonymkode: 86d38...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #31 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 8.4.2023 den 14.15): Vi jar hørt at gud elsker mennesket, og at himmelen er full av kjærlighet. Hvorfor kunne det da oppstå ondskap i himmelen? Anonymkode: ebc59...af8 Når Gud drikker så finner han på mye rart. Anonymkode: 61cc0...b9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå