Gå til innhold

Smartklokke som ikke teller skritt ved strikking.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har noen anbefalinger? Har akkurat kjøpt meg polar ignite 3, men den er alt for sensitiv…. Spesielt når det kommer til strikking. Er jo snart toppidrettsutøver i følge klokka😂 

Skulle gjerne hatt en som ikke talte strikking😅 Var jo skrittelling jeg kjøpte den for nesten

Anonymkode: 7a883...96d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Garmin Vivoactive. Hatt den i flere år og den teller ikke strikking som skritt 😃

Anonymkode: 82cad...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blizz1 skrev (16 minutter siden):

Ta den av når du strikker.

Nødløsning😅 men strikker ganske mye og synes det er greit å få varslingene på håndleddet om mobilen ligger litt unna.. en av få ganger jeg faktisk har på mobilvarslinger på klokka er når jeg strikker🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Garmin Vivoactive. Hatt den i flere år og den teller ikke strikking som skritt 😃

Anonymkode: 82cad...216

Tror du det er generelt alle garminklokker? Har en vivoactive fra 2019 som ikke teller strikking, men har en følelse av at alle de nyere har blitt mer sensitiv 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke apple watch iallefall 😂 den forteller meg at jeg har gått mange tusen skritt, opptil flere mil og forbrent flere hundre kalorier bare ved å sitte i sofaen 😂😂

Anonymkode: 47c86...877

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min Garmin Vivoactive teller strikking… 😕 

Anonymkode: 93753...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sliter med det samme med min når jeg er på arbeid. Så nå setter jeg den rundt ankelen når vakta begynner, da teller den riktig antall skritt, men er lite brukbar til annet. 

Anonymkode: e0bca...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får ikke gratis skritt av min garmin fenix 6 og fikk ikke noe da jeg hadde garmin instinct. 

Anonymkode: 5b122...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er veldig individuelt. 
Jeg har en Garmin Venu 2 og den teller kun dersom jeg strikker vrangbord med store pinner... er nok fordi jeg da beveger hånda litt mer. Hadde en Vivoactive tidligere og den telte litt oftere, men fortsatt ikke mye. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr jo egentlig ingenting for du går jo uansett det antallet skritt du går i løpet av et døgn uavhengig av klokken 🤷‍♂️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Legion83 skrev (6 minutter siden):

Betyr jo egentlig ingenting for du går jo uansett det antallet skritt du går i løpet av et døgn uavhengig av klokken 🤷‍♂️

Hahahah ja åpenbart, men når man kjøper seg en klokke til over 3000kr for å kartlegge og dokumentere aktivitet for egen del så hadde det jo vært veldig greit om det faktisk stemte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hahahah ja åpenbart, men når man kjøper seg en klokke til over 3000kr for å kartlegge og dokumentere aktivitet for egen del så hadde det jo vært veldig greit om det faktisk stemte. 

Ja da kan man bare ta den av mens man strikker som også nevnt, ingen vits å komplisere ting for klokken er ofte veldig senistiv og dokumenterer mange flere skritt en realiteten uansett så da er det nesten bedre å heller bare telle skritt selv. Får ofte 20-30000 skritt på en sykkeltur 🤷‍♂️. Hvis man kun skal dokumentere og kartlegge ovenfor seg selv så betyr det jo fortsatt ingenting da resultatet er det samme uansett og man kan bruke hodet for jeg har sett mange miste koblingen mellom huet og kropp når de blir for tekniske. Men selvfølgelig er de utrolig gjeve for motivasjon og konkurranse med seg selv så da må man heller velge når man skal bruke den. Skulle jeg hatt en konkurranse med meg selv på skritt så måtte jeg ha tatt den av under sykling eller strikking. Løsningen med å ta den av er nok enklere en å få den til å ikke registrere skritt der man ikke ønsker det. Hvis du kan legge inn skrittlengde og sånn så kan du jo prøve justere der å se om den blir mindre sensitiv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 8.4.2023 den 23.45):

Ikke apple watch iallefall 😂 den forteller meg at jeg har gått mange tusen skritt, opptil flere mil og forbrent flere hundre kalorier bare ved å sitte i sofaen 😂😂

Anonymkode: 47c86...877

Så apple watch registrerer strikking? Har vurdert å ønske meg ei til bursdagen min for å tracke aktivitetsnivået mitt, i tillegg til puls og soverytme….nå så bruker jeg bare mobilen, men den registrere bare antall skritt de dagene jeg går tur. I realiteten så er jeg mye mere aktiv teller jeg med alt jeg gjør hjemme og all bevegelse generelt, men jeg går jo ikke med mobilen i lomma/på meg hele dagen

Ble uføretrygdet da jeg fikk kreft, og kroppen har fått skikkelig juling av cellegift og nå den palliative behandlingen jeg står på, så jeg fikk fra å være veldig aktiv med jobb og en aktiv hverdag/fritid til fatuige og full kræsj. Fatuigen plager meg skikkelig, men jeg tror at jeg er mere aktiv enn hva jeg tror jeg er, derfor blir jeg slått ut av fatuige og må enkelte dager ligge rett ut på soverommet uten noe impulser

Derfor kunne jeg tenkt meg apple watch, da jeg liker veldig godt apple watch-klokken datteren min fikk i 20-årsgave. Med et stort kråkeslott-hus, hjemmeboende voksent barn som går siste året på vgs, en mann som jobber veldig mye, stor hage, hund og katter så er jeg nok mere aktiv enn hva jeg tror, ikke bare de dagene jeg er ute å går tur. Så med ei smartklokke så kunne jeg sporet aktivitetsnivået og kanskje klart å holde det på et jevnere nivå sånn at jeg kan kanskje unngå å bli så hardt slått ut av fatuige.

Men det vil jo ikke funke hvis klokken registrerer strikking som skritt…… har sett på garmin-klokker også, men falt pladask for apple watch der man designer utseendet til klokken selv. Dog, det er kanskje bare å huske å ta den av, med mindre det ødelegger noen registreringer. Aldri hatt smartklokke før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 23.29):

Nødløsning😅 men strikker ganske mye og synes det er greit å få varslingene på håndleddet om mobilen ligger litt unna.. en av få ganger jeg faktisk har på mobilvarslinger på klokka er når jeg strikker🙈

Nå er jeg en av de som ikke helt svarer på det du spør om og bare kommer med alternative løsninger du garantert har tenkt på før - men kan du ikke både ta av deg klokken og legge mobilen nærmere når du strikker så du kan titte på den når det kommer varsel?

Jeg strikker ikke, men min Garmin kan plutselig si gratulerer du har nått dagens mål med skritt/trappegåing når jeg ligger i sofaen og omtrent ikke har beveget meg, så tipper ikke den er noe kanon å strikke med. Nesten så den registrerer tasting på Kvinneguiden.

Men det går jo an å slå av aktivitetsmåling da, litt styrete å gjøre dette hver gang da kanskje.

Anonymkode: b6377...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...