Gå til innhold

Dennis Poppe (splittet)

Sansa20

Anbefalte innlegg

Gakkepus skrev (15 minutter siden):

Ble litt engasjert her 😅 men nå er snappen faktisk sletta - der hun uttalte seg om Kristin. Eller er det bare jeg som ikke ser den? 

Nei hun har vell en fremtidig jobb å ta hensyn til. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Odine said:

Nei hun har vell en fremtidig jobb å ta hensyn til. 

Japp. Promille er skumle greier %%

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne1975 skrev (10 timer siden):

For et shitshow fra både Dennis og Kristin. Er det en de ikke tar hensyn til her så er det sønnen.

Kristin drar den enda lengre ut😱 "Timesvis " dass snapping om hvordan komme ut av et toxic forhold samt leve med en dårlig partner der du mister deg selv helt. Dette kommer rundt samme tid som Dennis& hans frøken ligger i senga å fyrer løs🙈 Kristin fortsetter deretter med dype samtaler fra sengekanten der hun henvender seg til "oss her i vårt lille miljø" (??) altså følgerne sine , de fortapte sterke kvinnene som må komme seg ut eller har klart komme seg ut av dårlige forhold. Dette er hennes angrep tilbake for at følgerne hennes ikke skal svikte henne,men føle med henne🙈🙈

Herregud for et sirkus show. De eier ikke skam... Dennis og dama fremstår jo bare umodne og blåste,men Kristin er smartere og bruker det til som fordel...Hun prater selvfølgelig ikke om Dennis konkret ,men allikevel om han konkret selvfølgelig, og søker anerkjennelse og enda verre opptrer som en slags psykolog for følgere som er i en tøff situasjon ,usmakelig!🤢 

Man skal være ytterst forsiktig leke "psykologspesialist" for kvinner som faktisk har vært utsatt for psykisk vold. For det første er disse kvinnene ekstremt sårbare, ofte manipulerte i en årekke mange år etterpå, og de fleste har levd med vesentlige farligere og kyniske menn enn Dennis. Dennis er umoden og sikkert dust leve med, men Kristin er ikke noe offer for psykisk vold i den grad hun prater om når hun skal gi råd til andre. Da hadde hun heller aldri fyrt  av slik hun gjør. Tar man turen til traume avdelingen på DPS møter man disse, de sitter ikke å snapper om det slik hun gjør. At hun tør begi seg inn på slike tema i dem grad hun gjør. En ting  er å prate litt om dårlige relasjoner generelt  ( der begge bare var drittsekker mot hverandre slik jeg antar er hennes situasjon med eks), MEN å begynne å leke "psykologspesialist" for damer som lever i helvete både før og etter de har gått fra en tyrann av en partner har hun ingen erfaring med. Sitter livredde kvinner på krisesenter rundt om, kvinner med full ptsd og traumer ,så kommer hun å skal belære. Skamløst!!

Endret av M.H85
  • Liker 13
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, M.H85 said:

Kristin drar den enda lengre ut😱 "Timesvis " dass snapping om hvordan komme ut av et toxic forhold samt leve med en dårlig partner der du mister deg selv helt. Dette kommer rundt samme tid som Dennis& hans frøken ligger i senga å fyrer løs🙈 Kristin fortsetter deretter med dype samtaler fra sengekanten der hun henvender seg til "oss her i vårt lille miljø" (??) altså følgerne sine , de fortapte sterke kvinnene som må komme seg ut eller har klart komme seg ut av dårlige forhold. Dette er hennes angrep tilbake for at følgerne hennes ikke skal svikte henne,men føle med henne🙈🙈

Herregud for et sirkus show. De eier ikke skam... Dennis og dama fremstår jo bare umodne og blåste,men Kristin er smartere og bruker det til som fordel...Hun prater selvfølgelig ikke om Dennis konkret ,men allikevel om han konkret selvfølgelig, og søker anerkjennelse og enda verre opptrer som en slags psykolog for følgere som er i en tøff situasjon ,usmakelig!🤢 

Man skal være ytterst forsiktig leke "psykologspesialist" for kvinner som faktisk har vært utsatt for psykisk vold. For det første er disse kvinnene ekstremt sårbare, ofte manipulerte i en årekke mange år etterpå, og de fleste har levd med vesentlige farligere og kyniske menn enn Dennis. Dennis er umoden og sikkert dust leve med, men Kristin er ikke noe offer for psykisk vold i den grad hun prater om når hun skal gi råd til andre. Da hadde hun heller aldri fyrt  av slik hun gjør. Tar man turen til traume avdelingen på DPS møter man disse, de sitter ikke å snapper om det slik hun gjør. At hun tør begi seg inn på slike tema i dem grad hun gjør. En ting  er å prate litt om dårlige relasjoner generelt  ( der begge bare var drittsekker mot hverandre slik jeg antar er hennes situasjon med eks), MEN å begynne å leke "psykologspesialist" for damer som lever i helvete både før og etter de har gått fra en tyrann av en partner har hun ingen erfaring med. Sitter livredde kvinner på krisesenter rundt om, kvinner med full ptsd og traumer ,så kommer hun å skal belære. Skamløst!!

Det er først nå jeg fikk med meg at Kristin hadde den lange triaden på badet sitt hvor hun snakket om psykisk vold blant annet. Jeg er helt enig med deg at det er tynn is å gå på, og at hun burde være forsiktig med det hun velger å snakke om. Kristin appellerer jo til en viss gruppe kvinner som kan kjenne seg ingen i hennes utfordringer, og får gode tilbakemeldinger som motiverer henne til å berøre tunge problemstillinger. Det er dessverre mange kjendiser (eller hva man skal kalle de) som kaster seg på psykologtoget og skal komme med tips og livserfaringer. Det er ingenting som regulerer dette. Psykologyrket er beskyttet, men «alle» kan bli pseudoterapeuter om de vil 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus skrev (Akkurat nå):

Det er først nå jeg fikk med meg at Kristin hadde den lange triaden på badet sitt hvor hun snakket om psykisk vold blant annet. Jeg er helt enig med deg at det er tynn is å gå på, og at hun burde være forsiktig med det hun velger å snakke om. Kristin appellerer jo til en viss gruppe kvinner som kan kjenne seg ingen i hennes utfordringer, og får gode tilbakemeldinger som motiverer henne til å berøre tunge problemstillinger. Det er dessverre mange kjendiser (eller hva man skal kalle de) som kaster seg på psykologtoget og skal komme med tips og livserfaringer. Det er ingenting som regulerer dette. Psykologyrket er beskyttet, men «alle» kan bli pseudoterapeuter om de vil 

Jada ,og alle kan ta kurs og bli en såkalt coach også. Få deg en diplom på veggen og kalle deg ekspert på psykisk helse. Vet om noen av de.. De har knapt videregående,men coach diplom etter noen kvelds kurs så mener de selv de er nærmest professorer 😱 

Men nå handlet dette om Kristin,og det finnes ikke et tema hun ikke er ekspert på. Det verste er at hun går på de vonde temaene,der de sårbare finner en slags trøst i henne. Økonomi krise, ensomhet og psykisk vold,utrolig. Sikkert mer også jeg ikke har fått med meg..

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, M.H85 said:

Jada ,og alle kan ta kurs og bli en såkalt coach også. Få deg en diplom på veggen og kalle deg ekspert på psykisk helse. Vet om noen av de.. De har knapt videregående,men coach diplom etter noen kvelds kurs så mener de selv de er nærmest professorer 😱 

Men nå handlet dette om Kristin,og det finnes ikke et tema hun ikke er ekspert på. Det verste er at hun går på de vonde temaene,der de sårbare finner en slags trøst i henne. Økonomi krise, ensomhet og psykisk vold,utrolig. Sikkert mer også jeg ikke har fått med meg..

Det er nok veldig vanskelig å opprettholde en balanse. På en måte er det bra at noen tør å berøre problemstillinger som er aktuelle for mange mennesker samtidig må man kjenne til sine begrensninger, og avstå fra å være en pseudoterapeut, nærmest et orakel for de sårbare. Har man gått i den fella, fått bare positive tilbakemeldinger så vil det også melkes deretter … spesielt når det er levebrødet. (Her forsvarer jeg ikke Kristin, men nevner det generelt). Hun skiller seg ut ved at hun ufiltrert forteller om livskriser, men hun og burde begynne å revurdere hvor mye hun egentlig skal uttale seg om. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (1 time siden):

Det handler vel ikke om å være en ekspert! Akkurat dette er grunnen til at folk holder kjeft om det de sliter med. Jeg synes det er bra at vi kan åpne opp om økonomiske problemer og at det ikke skal holdes hemmelig helt til du ikke orker å leve med det lengre. 
Eller det å leve med en narsissist til partner og skulle bli dømt for et brudd du må holde kjeft om, mens den andre parten sanker inn sympati fordi han sliter psykisk etter å ha driti seg så jævlig ut. En far som gir fullstendig blanke i sønnen sin og nå ligger dritings eller i pillerus i en seng og langer ut mot ex’en sin. Igjen så er det Kristin som skal tape! Latterlig fyr, og fryktelig skremmende at dama hans snart skal være psykolog for noen som sliter der ute. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (3 timer siden):

Oj så forskjellig man kan se det, synes han kom mye verre ut jeg

Helt klart. Jeg måtte tygge litt på den selv for å virkelig skjønne at jeg opplevde at han kom bedre ut av det🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (2 minutter siden):

Helt klart. Jeg måtte tygge litt på den selv for å virkelig skjønne at jeg opplevde at han kom bedre ut av det🤣

Jeg drister meg til å si jeg er litt enig. Altså fyren er jo et levende circus telt,men jeg tror grunnen til at jeg synes Kristin er hakket verre er at hun lever av å være  selverklært "spesialist" på de fleste temaer,og skriket ut om det meste på en mye mer kalkulert måte,hun vet hva hun gjør,MENS Dennis derimot? Han bare snakker tull i fylla...tviler på han tenker så mye i det hele tatt. Lyset på..ingen hjemme😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rockefot99 said:

Det handler vel ikke om å være en ekspert! Akkurat dette er grunnen til at folk holder kjeft om det de sliter med. Jeg synes det er bra at vi kan åpne opp om økonomiske problemer og at det ikke skal holdes hemmelig helt til du ikke orker å leve med det lengre. 
Eller det å leve med en narsissist til partner og skulle bli dømt for et brudd du må holde kjeft om, mens den andre parten sanker inn sympati fordi han sliter psykisk etter å ha driti seg så jævlig ut. En far som gir fullstendig blanke i sønnen sin og nå ligger dritings eller i pillerus i en seng og langer ut mot ex’en sin. Igjen så er det Kristin som skal tape! Latterlig fyr, og fryktelig skremmende at dama hans snart skal være psykolog for noen som sliter der ute. 

Man må ikke være ekspert for å uttale seg, men man må være klar over makten man i utgangspunktet får som offentlig person. Det er hensyn og ta, og det man uttaler seg om bør grundig overveies gitt at man snakker til et stort publikum. 

hva gjelder Dennis og hans evne til å følge opp sønnen sin - det vet vi vel strengt tatt svært lite om? Vi vet jo ikke hvordan det egentlig er, så det blir litt skummelt å stemple noen som «deadbeat dad» basert på det som når ut til oss via ulike kanaler. 

skriveleif

Endret av Gakkepus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (11 timer siden):

Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men jeg synes faktisk Dennis kom bedre ut av denne situasjonen enn Kristin. Om det går å komme bra ut av noe sånt. Altså, fyren er en dust og jeg tviler ikke på at mye av det Kristin sier er troverdig, og han viser ikke akkurat interesse for samvær med barnets sitt. Men her holdt han det han sa ganske kort og enkelt, og var smart nok til å ikke snakke masse drit om Kristin. Mens hun la ut i det store og brede, omtrent diagnostiserte ham osv. Uansett hvem som har gjort hva er ikke SoMe stedet å brette det ut på.

Jeg måtte inn for å se hva Kristin hadde sagt, og jeg opplever ikke at hun kaller Dennis alle disse tingene hun snakker om. For hun snakker genrelt om ulike type toxic forhold basert på hva hun har fått meldinger fra følgere om. Det hun sier konkret om deres forhold er jo egentlig bare at det var toxic, men jeg klarer ikke å høre at hun på noe tidspunkt sier hvorfor forholdet var toxic. Også forteller hun at hun syns det var veldig vanskelig å komme seg ut av forholdet (pga drømmen om at de skulle være familie), og at hun var sikker på at også han egentlig ønsket seg ut av forholdet de hadde.

Men det et jo klart; det er dette som er faren med å uttale seg til veldig mange mennesker og samtidig blande det som er private erfaringer sammen med erfaringer andre mennesker har fortalt dem, ting de har lest/lært andre plasser osv. Da bør man være ekstremt tydelig på hva som er egne erfaringer, hva som er andre sine erfaringer og hva som er generelle råd basert på ting man har lært andre plasser, nettopp fordi så mange kan tolke det hun sier som bare hennes egne erfaringer. For det kan fort bli vanskelig å skille hva som er hva, når det private blandes i generelle erfaringer/råd på den måten Kristin gjorde. 

Endret av Kinder
Endret et ord
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen19 skrev (12 timer siden):

For ikke å snakke om hvordan han lot "bonusmor" si hva hun tenker om Kristin som mor.. 

hva ble sagt??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockefot99 skrev (1 time siden):

Ville vært litt forsiktig med å si folk ruser seg på annet enn alkohol....

Dessuten gir "fullstendig faen i sønnen"?? . Hva vet du om det? Han har faste samvær. Et menneske som gir totalt blanke i sitt eget barn som du sier ser ikke barnet sitt en gang.. 

At han sikkert er en dust å leve samt prioriteter ungkarslivet oftere enn nødvendig er en ting..betyr ikke at han gir fullstendig faen i barnet. Snakk om svart/hvit tenkning.

Og at Kristin taper igjen?😂 I alle dager...dama bruker snap 24/7 til å være "selverklært" ekspert på det meste,  og skrke høyt om det meste, samt 💲💲 renner inn, taper ikke hun...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

baremeg007 skrev (1 minutt siden):

hva ble sagt??

Kan ikke sitere ordrett, men ble vel antydet at Kristin ikke vil det beste for sønnen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (1 minutt siden):

hva ble sagt??

Kjæresten sa at ting ikke hadde vært lett fordi den andre parten ( Kristin) ikke var så imøtekommende, skapte litt konflikter og det var vel det hele...stort sett. Jo hun sa og at de prøvde alltid tenke på barnets beste,men at de ble litt motarbeidet. Sånn alt i alt kritikk mot Kristin var jo det snappen handlet om. 

Snappen ble fjernet.

De satt tipsy i senga å sa dette🙈 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun (altså Dennis sin kjæreste) sa at noen (de) ønsket barnets beste, mens andre roper høyest.

Tydelig alkoholpåvirket både hun og Dennis.

Dette ble slettet forholdsvis kjapt 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
M.H85 skrev (5 minutter siden):

Kjæresten sa at ting ikke hadde vært lett fordi den andre parten ( Kristin) ikke var så imøtekommende, skapte litt konflikter og det var vel det hele...stort sett. Jo hun sa og at de prøvde alltid tenke på barnets beste,men at de ble litt motarbeidet. Sånn alt i alt kritikk mot Kristin var jo det snappen handlet om. 

Snappen ble fjernet.

De satt tipsy i senga å sa dette🙈 

Veldig spesielt at de uttaler seg om prioriteringer, når D åpenbart foretrekker egenaktiviteter og stuer ungen bort til besteforeldre med en gang han har sjansen. Og veldig rart av H å komme med dette like etter hun møtte KG og nærmest ville bli buddies?

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (6 minutter siden):

Veldig spesielt at de uttaler seg om prioriteringer, når D åpenbart foretrekker egenaktiviteter og stuer ungen bort til besteforeldre med en gang han har sjansen. Og veldig rart av H å komme med dette like etter hun møtte KG og nærmest ville bli buddies?

Barnet er hos hans foreldre hver eneste ferie stort sett ja. Men det tror jeg både mor og far synes er helt ok i grunn. Begge elsker kjæreste turer,vin & sang for å si det slik...

Fylle snapper nok ....derfor slettet. Men det er jo ofte da i alkoholens rus sannheten kommer frem🙈

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, M.H85 said:

Barnet er hos hans foreldre hver eneste ferie stort sett ja. Men det tror jeg både mor og far synes er helt ok i grunn. Begge elsker kjæreste turer,vin & sang for å si det slik...

Fylle snapper nok ....derfor slettet. Men det er jo ofte da i alkoholens rus sannheten kommer frem🙈

Nå skrev han at det kunne blitt lagt frem annerledes, men tålmodigheten tok det beste av de, og nå ønsker de å la det ligge. Litt sent å tenke på det nå, men, for all del. 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gakkepus skrev (11 minutter siden):

Nå skrev han at det kunne blitt lagt frem annerledes, men tålmodigheten tok det beste av de, og nå ønsker de å la det ligge. Litt sent å tenke på det nå, men, for all del. 😅

Huff..fylla har litt skylda. Ikke så lett være tenåringer på tur😉 Tipper stemningen mellom eksene ikke er på sitt aller beste ved neste samvær levering...Trist at denne grøten har de valgt selv offentlig!

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...