Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, jeg vet at det ikke heter det, men det blir ofte kalt det likevel. Noe som er opphavet til forvirringen når folk finner ut at de ikke får 8000 kr I barnetrygd for 4 barn (gammel ordning), men kun 5000. 

Det heter ikke "moms" heller, men det er mer brukt enn "merverdiavgift".

Anonymkode: 9d509...3bb

Er da ingen som har fått for 8 barn når de har 4?

Anonymkode: db548...923

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får forsatt en barnetrygd mer, men summen for den har økt.

En barnetrygd er på rett over 1000 kr. Når man i tillegg får 2500 så får man 2,5 barnetrygd mer enn antall barn man har. At den utvidede barnetrygden er én sum forandrer ikke på det faktum at den summen er 2,5 ganger en ordinær barnetrygd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er da ingen som har fått for 8 barn når de har 4?

Men herregud da! Det er jo akkurat det jeg skriver!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

En barnetrygd er på rett over 1000 kr. Når man i tillegg får 2500 så får man 2,5 barnetrygd mer enn antall barn man har. At den utvidede barnetrygden er én sum forandrer ikke på det faktum at den summen er 2,5 ganger en ordinær barnetrygd. 

Hvis du liker å forvirre så. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
pep skrev (På 7.4.2023 den 19.54):

Hvis man flytter fra hverandre, får man dobbel barnetrygd automatisk når man melder flytting? Barnet blir snart 18,så ikke snakk om så mange mnd. Kommer ikke til å ha fast samvær pga skole,men  kommer til å se hverandre når det passer seg sånn. Enighet mellom alle tre,og ikke noe uvennskap. Må vi på mekling? 

Ingenting går automatisk og alt må søkes om. Det er lang behandlingstid. Jeg søkte i oktober, skulle være 3 mnd behandlingstid men det tok 4 mnd. Fikk da etter betalt fra jeg søkte  

Anonymkode: c8d21...6e9

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ingenting går automatisk og alt må søkes om. Det er lang behandlingstid. Jeg søkte i oktober, skulle være 3 mnd behandlingstid men det tok 4 mnd. Fikk da etter betalt fra jeg søkte  

Anonymkode: c8d21...6e9

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nei det er ikke endret, man får fortsatt en ekstra barnetrygd , skattefradrag er noe annet 

Anonymkode: fb111...e24

Du får nå utvidet barnetrygd, tidligere betalte man mindre skatt når man var alene med barn, dette ble tatt bort 1 mars i år. Så nå får man mer i barnetrygd hver mnd

Anonymkode: 9980d...35b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du får nå utvidet barnetrygd, tidligere betalte man mindre skatt når man var alene med barn, dette ble tatt bort 1 mars i år. Så nå får man mer i barnetrygd hver mnd

Anonymkode: 9980d...35b

Det mest skumle er at den går son inntekt. Tapte flere tusen i mnd på denne nye ordningen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo far som bør få utbetalt bt, når hen er mest der, ikke du..

Anonymkode: aa3af...ca4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...