Gå til innhold

Dagbok for ei tankefull jente


mariadobie

Anbefalte innlegg

Jeg er forsåvidt ny her. Har vært litt inn og ut, men akkurat nå føler jeg for å skrive litt dagbok og dele tanker og erfaringer med andre. Er vel ikke at det skjer så fryktelig mye i livet mitt, men har så mange rare tanker. Så... da er jeg her. :)

Jeg bor sammen med en venninne (kaller henne Stine), og har en kjæreste som jeg kan kalle for Morten. Vi har vært sammen i tre-fire måneder nå, og det er et vanskelig forhold egentlig. Er superforelska, men sliter med mye krangling fra dag en. Men likevel er det så mye lidenskap at det funker.

Nå er nyttårsaften vel overstått, og det gikk forsåvidt uten noe særlig krangling. Var litt sure miner før festen startet, men bortsett fra det, gikk alt bra. Vanligvis krangler vi så busta fyker (bokstavelig talt) ellers, så er godt førnøyd. Men skjedde noe som jeg syns er veldig veldig vanskelig å vite hvordan jeg skal takle.

Etter festen gikk jeg og Morten og la oss for å sove, mens Stine og en venninne av henne satt oppe på rommet hennes og prata. Det er ganske lytt, så jeg fikk med meg alt. Hørte plutselig navnet mitt bli nevnt, og Morten sitt navn. Så jeg skjerpet ørene, og fikk med meg hva som ble sagt. De snakket om at Morten ikke var bra for meg, og nevnte en masse episoder som de mente var negative. De var jo det i og for seg, men de skjønner han likevel ikke.. (uff, det her høres ikke positivt ut..). Uansett så mente de at jeg ikke merker det selv, men at jeg gradvis blir mer og mer dominert av han. Og på en måte så har de vel kanskje rett... Jeg er ikke så mye ute lenger som jeg pleide, fordi han er ganske sjalu. Men det er egentlig greit, for har ikke det store behovet lenger. Syns det er kos å sitte sammen med han, men det kan bli for mye, det skal jeg innrømme... Så kanskje det her forholdet ikke er sunt? Men takler ikke tanken på at det skal bli slutt mellom oss to. Elsker han, og har det ellers veldig veldig fint med han. Han er så god, og jeg er som sagt veldig forelska. Skriver mer senere jeg.. :)

Nå skal jeg ta en dusj, og prøve å våkne litt (sov til ett i dag... :sjenert:)

Klem fra Maria!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malina

Hei du! Godt nyttår ;) Gratulerer med dagbok her inne!

Uff, dette høres jo ikke noe greit ut...ikke noe gøy når venninner og andre man henger sammen med ikke liker kjæresten! Det jeg tenker er vel om du synes det er noe problem med for eks at du er blitt mindre sosial pga av han, ikke la andre lage problmer for deg. Men det høres jo ikke så bra ut med denne kranglingen da...Hva synes han om dette da?!

Du var inne på at det kanskje var noe i det vennene dine snakket om...at han hadde litt kontrollen over deg. Ofte er det nok sånn at når man er forelsket og veldig glad i en person så blir man litt blendet for de negative sidene. Litt viktig å huske på det! Om dette er venner du vet du kan stole på, og som ønsker deg alt vel,så burde du høre litt på hva de synes også...men; å drive baksnakking om dere synes jeg ikke var noe fint gjort!

Håper dere får orden på dette! :klem:

Blir spennende å følge med i dagboka di!! ;)

Line!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha Line! Hyggelig at noen svarer. :)

Jeg er klar over at man lett blir blendet for negative sider når man er forelska, og må jo si at det bekymrer meg endel.. Er ikke en person som vanligvis lar meg pelle på nesa, og overhørte jo også at hun sa hun var så overraska, for hun mente jeg var en av de sterkeste personene hun har møtt. Men samtidig, så kanskje hun overdriver? Hun har akkurat blitt singel selv, og før jeg fikk kjæreste var vi ute to-tre ganger i uka, og kan jo hende hun savner det veldig. Men har liksom ikke behov for å være ute så mye som det lenger. MEN, jeg vet jeg har vært litt for isolert i det siste. Og det skal jeg endre på nå, har jeg funnet ut. Skal prøve å bli flinkere til å møte venner, og ikke la han få styre når jeg skal gå ut eller ikke. Han spiller litt på samvittigheten min når jeg har lyst til å gå ut, også ender det med at jeg ikke går ut likevel.. Og det er jo ikke så bra. Så skal prøve å skjerpe meg. Nyttårsforsett, here we go! :enig:

Også skal jeg snart begynne på magedans!! Gleder meg massevis. Tror det blir festlig. Har alltid hatt lyst til å lære meg det, og jeg trenger en hobby. Kanskje det blir litt mer liv i senga også. hihi.. :danse:

Klem fra Maria!

Endret av mariadobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det snart helg! Eller.. helgen har forsåvidt startet for min del, for jeg klarte å forsove meg til skolen i dag. Uff.. Ikke noe fin start på året. Hvorfor er jeg ikke sånn på morgenen?? :hoppe: Må være flott å kunne være a-person, og sprette ut av sengen og bare være blid og glad. Jeg vil tilbake til senga mi..... Men må opp, for har avtalt å lunsje med en kompis av meg. Han har akkurat mista dama si, og trengte noen å prate med, så han trenger en god :klem:

Var ute en tur på onsdag. Fant plutselig ut at det er et sted i Oslo hvor det koster 20 kroner halvliteren. Og da var jeg ikke vond å be. Var litt surmuling fra kjæresten først, men etterhvert skjønte han vel at det ikke hjalp, så da ble han blid igjen. Og etterpå ble det masse :humpe: hihi... :sjarmor:

Har gått veldig bra i de siste dagene egentlig. Bortsett fra i dag tidlig. Da var han litt rar syns jeg. Han virket litt småsur da han dro fra jobben, og tror ikke det kom av at jeg forsov meg. Sa noe som om at jeg må kose meg i dag, med en litt furt tone. Tror han er litt sjalu siden jeg skal møte en kompis. Men han får bare venne seg til tanken på at jeg har et liv bortsett fra han! Jah, for det er mitt nyttårsforsett. Ikke la han kontrollere meg! hehe..

Ellers er det fullt liv her hjemme. Hunden min har løpetid, og står klar nå, mens hunden til Stine (som da er valpen til hunden min, hannhund, og midt i første kjønnsmodning) ikke vet hvor han skal gjøre av seg. Stakkars.. humpe litt på beinet hennes, så over til hodet, også blir han bare helt bajas, og begynner å bite på henne. Alt mens hun står og gjør seg til og bretter halen til siden. uff.. er ikke greit. Blir bra når hun er ferdig med dette!

Nå skal jeg hoppe i dusjen, og se om jeg våkner litt ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... da kom han hjem fra jobb. Og han er sur... Eller ikke sur, bare sier ikke mye. Og jeg vet ikke hvorfor. Har spurt flere ganger om det er noe galt, og han bare sier han er sliten... Er så lei av det her. Hvorfor kan han ikke bare si hva det er, eller så kan han dra til seg selv om han er så sliten at han ikke orker å prate med meg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malina

:klem: Uff, høres kjipt ut dette her...Håper dere får litt bedre kommunikajon og får tatt opp tingene som du synes er litt vanskelig!

Ønsker deg en fin kveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...