Gå til innhold

Jeg vil gifte meg, han er «likegyldig»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bryllup du ønsker, eller å være gift?

Anonymkode: 75847...f99

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 10.05):

Føler innlegget mitt ble litt misforstått. Skrev at jeg ikke forventer stor forlovelse, ønsker bare at han tar initiativet til at vi skal gifte oss. Jeg har snakket mye om det, og derfor er det viktig for meg at han tar det steget slik at det ikke er jeg som presser han til det. Vi har snakket mye om det og jeg har sagt at det er så viktig for meg at jeg er villig til å avbryte forholdet om giftemål er uaktuelt. Jeg har spurt han om han kommer til å fri, noe han sier «du får vente å se» til, men det svaret har jeg fått de siste to årene. Jeg har orientert han om mine lave forventninger rundt frieri og sagt at jeg ikke trenger ring eller ned på kne, men rett og slett et klarsignal fra han om at han vil gjøre dette.

Jeg kommer ikke til å manipulere han til noe, det er stygt. 
-TS

Anonymkode: 336fb...458

Men det er allerede du som har tatt initativet til å gifte deg.

Han sier det er greit nok, om du vil. 

Jeg hadde satt pris på et frieri en gang i en slik situasjon, for dette er bare en praktisk greie han gjør for deg. 

Bare sett en dato. 

Anonymkode: 6ade0...f45

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2023 den 19.47):

Jeg har alltid drømt om å gifte meg, og har gjennom hele forholdet vårt fortalt han hvor viktig det er for meg. Han har ikke noe ønske om å gifte seg, men sier han vil gjøre det for meg. Det har han sagt i mange år nå, uten at det skjer noe mer. Jeg har sagt rett ut at jeg ønsker at han frir, og at jeg ikke forventer store greiene, men at jeg vil at det skal komme fra han når han vil. Nå har vi vært sammen i åtte år, og det virker ikke som om et frieri kommer. Jeg er så lei av og gå å vente på dette. Før noen foreslår at jeg frir selv, så er både jeg og samboer enig i at det er hans «oppgave».
Noen som har erfaringer? Vil jo ikke tvinge han, men det er så utrolig viktig for meg. Noen råd? 

Men man må ikke ha frieri, bare si ja vi ska gifte oss å begynn å planlegg. Mannen din kommer åpenbart ikke til å fri til deg ts. 

Men jeg tror du er mer interesert i bryllup enn å være gift. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det bryllup du ønsker, eller å være gift?

Anonymkode: 75847...f99

Bryllup. Skal love deg hvis typen sier ja til rådhus blir det ramaskrik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.4.2023 den 10.05):

Føler innlegget mitt ble litt misforstått. Skrev at jeg ikke forventer stor forlovelse, ønsker bare at han tar initiativet til at vi skal gifte oss. Jeg har snakket mye om det, og derfor er det viktig for meg at han tar det steget slik at det ikke er jeg som presser han til det. Vi har snakket mye om det og jeg har sagt at det er så viktig for meg at jeg er villig til å avbryte forholdet om giftemål er uaktuelt. Jeg har spurt han om han kommer til å fri, noe han sier «du får vente å se» til, men det svaret har jeg fått de siste to årene. Jeg har orientert han om mine lave forventninger rundt frieri og sagt at jeg ikke trenger ring eller ned på kne, men rett og slett et klarsignal fra han om at han vil gjøre dette.

Jeg kommer ikke til å manipulere han til noe, det er stygt. 
-TS

Han har sagt du får vente å se i TO ÅR? Hehe, nei du kjære ts han lurer deg. Sorry, men dette har jeg sett mange mange ganger menn gjøre med gifte-syke kvinner. Han vil ikke gifte seg med deg. 

Anonymkode: 2d885...a98

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han har sagt du får vente å se i TO ÅR? Hehe, nei du kjære ts han lurer deg. Sorry, men dette har jeg sett mange mange ganger menn gjøre med gifte-syke kvinner. Han vil ikke gifte seg med deg. 

Anonymkode: 2d885...a98

Denne personen har rett. Jeg ventet i 3 måneder, og stakk. Hadde ikke giddet slike menn. Det er ikke kjærlighet når de gjør slik. Hvordan kan du sitte og vente slik? Selvrespekten?

Anonymkode: 9c998...6e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemstillingen din er veldig vanlig. Mange av mine veninner har hatt eller har den selv, og fellesnevneren er at typen aldri frir. Aldri. Mange menn kjører denne leken om barn også. Og kvinnene venter og venter og venter og venter…  Jeg har også alltid ønsket å gifte meg, og vet du hva? Det har jeg fortalt menn allerede tidlig i dating fasen. Gitt klar beskjed. Da jeg bodde i Canada var det normen å fri etter max 3år som kjærester, og det tok jeg med meg hjem til Norge. Frir ikke en mann etter max 3 år har han ingen intresse av å gjøre det, ever. Mannen min fridde etter knappe 2år, helt overaskende på meg. Han fridde av 2 enkle grunner, han visste jeg hadde 3år regelen eller stakk jeg videre til neste mann OG han ønsket selv å gifte seg. «If u like it put a ring on it». 
Mannen din vil ikke gifte seg.  Og han vet at han kan bare si «vent å se» til deg og du blir sittende å veeeeeente. Så en dag er du 52 og fortsart ingen ring.. Du må ta et valg ts; 

Fri selv. 
Gi han et ultimatum. 
Finn en ny mann og kommuniser TYDELIG ekteskap er viktig for deg tidlig i forholdet. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.4.2023 den 19.47):

Jeg har alltid drømt om å gifte meg, og har gjennom hele forholdet vårt fortalt han hvor viktig det er for meg. Han har ikke noe ønske om å gifte seg, men sier han vil gjøre det for meg. Det har han sagt i mange år nå, uten at det skjer noe mer. Jeg har sagt rett ut at jeg ønsker at han frir, og at jeg ikke forventer store greiene, men at jeg vil at det skal komme fra han når han vil. Nå har vi vært sammen i åtte år, og det virker ikke som om et frieri kommer. Jeg er så lei av og gå å vente på dette. Før noen foreslår at jeg frir selv, så er både jeg og samboer enig i at det er hans «oppgave».
Noen som har erfaringer? Vil jo ikke tvinge han, men det er så utrolig viktig for meg. Noen råd? 

Hvis han ikke har noe imot at dere gifter dere mens du brenner for å gifte deg med ham, så er frieriet ditt minste problem.

Hvis det ikke plager deg at han ikke er like engasjert som du er, så sier du: Hva med å gifte oss april neste år? Hvis han trekker skuldrene sammen, da tar du det som et ja og planlegger bryllup deretter uten å forvente at han gjør annet enn å stille opp og si ja.

Men jeg ville vært i tvil om det er rette person å gifte seg med. Jeg ville nok prøvd å finne ut om han ikke orker bryllupsstresset og derfor er avventende, eller om han ikke vil gifte seg med meg.

Hvis han bare ikke orker bryllupsdramaet, er et kompromiss å ha et mindre bryllup med få gjester.

En mamma i klassen til eldste fortalte en artig historie. Hun giftet seg med en mann som var skilt og i utgangspunktet ikke ville gifte seg på nytt. Han orket ikke et bryllup til. Etter noen år samboerskap var det hun som fridde og lovet et lite bryllup med få gjester og da sa han ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...