AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Del Skrevet 6. april 2023 Dette er bra. Slik trenger vi i en verden av stadig mer kvinnehat og normalisering av problematiske holdninger. Composer Alan Menken has revealed that at least two songs from the original ‘The Little Mermaid’ animation have seen their lyrics modified for the upcoming remake. Menken, who is also working on the 2023 remake alongside star composer Lin-Manuel Miranda, told Vanity Fair, “There are some lyric changes in ‘Kiss the Girl’ because people have gotten very sensitive about the idea that [Prince Eric] would, in any way, force himself on [Ariel].” “We have some revisions in ‘Poor Unfortunate Souls’,” Menkhen told Vanity Fair, “regarding lines that might make young girls somehow feel that they shouldn’t speak out of turn, even though Ursula is clearly manipulating Ariel to give up her voice.” https://www.classicfm.com/composers/alan-menken/little-mermaid-remake-changed-lyrics/ Anonymkode: 8cf93...7ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #2 Del Skrevet 6. april 2023 Er dette seriøst? Altså nå begynner ting å bli helt tullete her. Hvor langt bak i historien skal vi gå og begynne å endre på ting for at de ikke skal være krenkende i dag?? Anonymkode: c83c4...d7c 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 6. april 2023 #3 Del Skrevet 6. april 2023 Stopp verden jeg vil av 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. april 2023 #4 Del Skrevet 6. april 2023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #5 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er bra. Slik trenger vi i en verden av stadig mer kvinnehat og normalisering av problematiske holdninger. Anonymkode: 8cf93...7ad Hvor har du dette fra? Har du noe dokumentasjon på at dette er tilfellet annet enn artikler fra pro feministiske organisasjoner og de i samme kategori? Støttes denne påstanden fra WHO, FN, mflr i Norge, eller andre vestlige land? Anonymkode: 6d0ce...8af 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 6. april 2023 #6 Del Skrevet 6. april 2023 Athena Freyja skrev (22 minutter siden): Stopp verden jeg vil av Jeg følger med deg! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #7 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er dette seriøst? Altså nå begynner ting å bli helt tullete her. Hvor langt bak i historien skal vi gå og begynne å endre på ting for at de ikke skal være krenkende i dag?? Anonymkode: c83c4...d7c Athena Freyja skrev (12 timer siden): Stopp verden jeg vil av visp skrev (12 timer siden): AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor har du dette fra? Har du noe dokumentasjon på at dette er tilfellet annet enn artikler fra pro feministiske organisasjoner og de i samme kategori? Støttes denne påstanden fra WHO, FN, mflr i Norge, eller andre vestlige land? Anonymkode: 6d0ce...8af Cid skrev (11 timer siden): Jeg følger med deg! Det er så trist å se at mennesker kan være negative til dette. Er dette konsekvensene av Andrew Tate vi ser i praksis? Anonymkode: 8cf93...7ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. april 2023 #8 Del Skrevet 7. april 2023 om man våkner en morgen og synger sangene fra tegnefilmen den lille havfruen, før man oppdager at de har endret bittelitt i teksten i filmen man trodde skulle være PRIKK LIK tegnefilmen, er det noe fint ved det. Er det et voksenproblem, er det noe de fleste kommer over. Da er man på et sted i livet der det er lite å pirke på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. april 2023 #9 Del Skrevet 7. april 2023 (endret) Athena Freyja skrev (12 timer siden): Stopp verden jeg vil av Takk takk lærte ett nytt ordtak idag 🙂 Stopp verden jeg vil av 🙂 Endret 7. april 2023 av Maskinfører 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. april 2023 #10 Del Skrevet 7. april 2023 Husker denne har du husket og føle deg krenket idag ? 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 7. april 2023 #11 Del Skrevet 7. april 2023 Helene1982 skrev (3 minutter siden): om man våkner en morgen og synger sangene fra tegnefilmen den lille havfruen, før man oppdager at de har endret bittelitt i teksten i filmen man trodde skulle være PRIKK LIK tegnefilmen, er det noe fint ved det. Er det et voksenproblem, er det noe de fleste kommer over. Da er man på et sted i livet der det er lite å pirke på. Ja poengløs endring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 7. april 2023 #12 Del Skrevet 7. april 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Husker denne har du husket og føle deg krenket idag ? 🙂 Hva prater du om? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. april 2023 #13 Del Skrevet 7. april 2023 Cid skrev (Akkurat nå): Ja poengløs endring Enig at man ikke trenger å lage en film da vi har en flott animasjonsfilm, men sikkert noen som vil se den også, og om teksten er litt endret, tenker jeg at det er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 7. april 2023 #14 Del Skrevet 7. april 2023 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Enig at man ikke trenger å lage en film da vi har en flott animasjonsfilm, men sikkert noen som vil se den også, og om teksten er litt endret, tenker jeg at det er helt greit. Dumt folk skal la seg krenke av alt, woke kulturen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. april 2023 #15 Del Skrevet 7. april 2023 Cid skrev (Akkurat nå): Dumt folk skal la seg krenke av alt, woke kulturen Enig. jeg var blodfan av tegnefilmen, og kommer ikke til å se filmen sikkert, men at voksne folk krenkes av en setning eller to endres synes jeg er kjemperart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. april 2023 #16 Del Skrevet 7. april 2023 Cid skrev (42 minutter siden): Hva prater du om? Nei det var ett bilde den gang hvor det var en mann som pekte og så stod det har du husket og føle deg krenket idag 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 7. april 2023 #17 Del Skrevet 7. april 2023 Cid skrev (42 minutter siden): Dumt folk skal la seg krenke av alt, woke kulturen Enig 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 7. april 2023 #18 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er så trist å se at mennesker kan være negative til dette. Er dette konsekvensene av Andrew Tate vi ser i praksis? Anonymkode: 8cf93...7ad Ja, mitt store idol: Andrew Tate... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #19 Del Skrevet 7. april 2023 Det som allerede er lagd, bør få være i fred og ikke bli omgjort. Men når de lager nye versjoner, så er det fint om de oppdateres til dagens standard. Jeg blir ofte sjokkert over kvinnesynet når jeg ser filmer fra 80 og 90-tallet, enda jeg levde da. Anonymkode: 96e60...6b1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #20 Del Skrevet 7. april 2023 15 hours ago, AnonymBruker said: Menken, who is also working on the 2023 remake alongside star composer Lin-Manuel Miranda, told Vanity Fair, “There are some lyric changes in ‘Kiss the Girl’ because people have gotten very sensitive about the idea that [Prince Eric] would, in any way, force himself on [Ariel].” “We have some revisions in ‘Poor Unfortunate Souls’,” Menkhen told Vanity Fair, “regarding lines that might make young girls somehow feel that they shouldn’t speak out of turn, even though Ursula is clearly manipulating Ariel to give up her voice.” https://www.classicfm.com/composers/alan-menken/little-mermaid-remake-changed-lyrics/ Anonymkode: 8cf93...7ad Dette blir for dumt. Sangtekstene må jo sees i konteksten til filmen. I filmen er det helt åpenbart at Ariel ønsker å kysse prins Erik. Det er ikke slik at han prøver å presse seg på henne. Tilsvarende når Ursula synger om at menn ikke ønkser å høre hva kvinner har å si så er det jo fordi hun er skurken i filmen og prøver å lure Ariel til å gi opp stemmen. Det er INGEN som ser filmen eller hører sangen som tror at Ursula er en man bør lytte til. Finnes MYE problematisk i Disney-filmer som man kan vurdere å endre, men akkurat her så må man jo være totalt tilbakestående for å misforstå budskapet i sangene. I tillegg ødelegger man hele opplegget med at skurken synger om man skal sensurere skurken slik at hun kun kommer med moralsk riktige utsagn. Anonymkode: b33dc...16b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå