AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #1 Del Skrevet 6. april 2023 Jeg har ingen venninner å snakke med sminke om så håper det fins noen her som kan hjelpe meg! Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har prøvd minst 50 foundations i løpet av det siste året for å prøve å finne en jeg er fornøyd med. Jo flere jeg har prøvd jo mer mislykket og stygg føler jeg meg og det påvirker psyken og selvbildet i større og større grad. Rynkene synes godt, porene fremheves og man ser så synlig at jeg har på foundation. Hadde det ikke vært for rødheter og kvisearr hadde huden min vært best uten sminke for jeg syns sminke gjør at den ser verre ut! Begynner å lure på om den perfekte foundation ikke finnes og at jeg må prøve å finne det perfekte settingpudderet istedet? Så da spør jeg til dere som kan sminke og får en airbrushet look, hva er nøkkelen? Er det å påføre foundation med børste, svamp eller kost som gjør det? Er det settingpudder som gjør det og påføre det med løs børste i sirkel bevegelser, kompakt børste i dytte bevegelser, fuktet beauty blender eller powder puff? Hvor mye mengde settingpudder bruker man og skal man børste det vekk etter fem minutter som flere på youtube sier? Eller er trikset å finne den perfekte settingsprayen? Jeg er 35 år om det er relevant Da jeg var yngre brukte jeg mineralpudder og var fornøyd med det, men med alderen fått tørrere hud og større porer så mineralpudderet heller ikke ble fint lenger. Anonymkode: 0ae80...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. april 2023 #2 Del Skrevet 6. april 2023 Det er ikke meg du søker for jeg har aldri hatt noe på ansiktshuden min ever, og vet ikke hva baking er for noe engang, men... er du sikker på at trenger noe i det hele tatt? Er det ikke deiligere å bare gå med huden fri? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. april 2023 #3 Del Skrevet 6. april 2023 (endret) Mja, airbrushed makeup har ulempen at det ser helt jævlig ut når det setter seg litt. Om man ser pp uredigerte rød løper bilder av verdens fremste kjendiser med verdens beste MUAs så er teksturen horribel sminkemessig sett. Men det ser bra ut på redigerte bilder. Ang porer så synes jeg primere funker best - type Nyx pore filler. Kun der du trenger det. Men jeg ønsker ikke fulldekkende look og iallefall ikke «baking» av settingpudder. Du bør bare akseptere tekstur først som sist, for flawless makeup en hel dag finnes ikke. Endret 6. april 2023 av AprilLudgate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 6. april 2023 #4 Del Skrevet 6. april 2023 Jeg mener at det er hudpleie som gir fin hud, ikke sminke. Jeg vet ikke med kvisearr, men rødheten din kan sikkert gjøres noe med. Besøk en hudpleier. Få finere hud, så kan du etterhvert finne ut hvilken sminke som passer den. Selv sluttet jeg å bruke foundation, concealer og pudder, når jeg hadde brukt Ole Henriksen produkter en tid. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #5 Del Skrevet 6. april 2023 visp skrev (5 minutter siden): Det er ikke meg du søker for jeg har aldri hatt noe på ansiktshuden min ever, og vet ikke hva baking er for noe engang, men... er du sikker på at trenger noe i det hele tatt? Er det ikke deiligere å bare gå med huden fri? Som sagt hadde det ikke vært for rødheter og mørke kvisearr hadde jeg gått uten, men det er det jeg prøver å dekke. En blek hud med rød potetnese, og nese og kinn med enorme porer er store komplekser for meg og noe som har plaget meg hele livet, og enda mer intenst med alderen når porene har blitt større desverre Jeg følger ellers opp med god hudpleie og har finere hudstruktur uten sminke (så pokker ta rødhetene!) så det er noe feil eller mangelfullt jeg gjør med sminke siden det aldri ser bra ut. Etter å ha fått så mange foundation samples og blitt sminket av de ansatte og se meg i speilet en time etter å føle meg dødsstygg, da må det enten være meg som er problemet eller sminken og siden hudstrukturen min ikke er sånn uten sminke så føler jeg at jeg må jakte videre på produkter som gir den rette looken! Jeg sammenligner ikke med redigerte bilder på nettet men med kvinner i kassa på bensinstasjonen, på klesbutikken eller på gata med fin finish. Enkelte ganger har jeg til og med stoppet de å spurt hva de gjør for å få sminken sånn og kjøpt samme foundation de oppgir å bruke.. Såeh, ganske desperat ja! Anonymkode: 0ae80...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #6 Del Skrevet 6. april 2023 Har du forsøkt CC-cream fra IT? Den er fantastisk for min hud, som ut i fra beskrivelsene dine høres ganske lik ut som din. Anonymkode: 83f38...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #7 Del Skrevet 6. april 2023 Du må preppe grunnlaget først. Bruke hudprodukter tilpasset din hud. Jeg bruker Paulas choice BHA syre mot porer, den fungerer bra. Så er det viktig med masse fukt slik at man ikke har tørre partier når man påfører sminke, for det vil fremheves av foundation. Viktig med en god primer under, feks porefessionals, men er mange bra merker i forskjellige prisklasser. Av foundation er det et hav og velge mellom. Om den sitter bra kommer bla på underlaget, teknikk og formula. Den trenger ikke være så dyr nødvendigvis , du må finne en som passer deg. Mange har god erfaring med feks lavaart sin. Jeg bruker jeg este lauder futuriste som gir glød og et naturlig utseende og double wear de dagene jeg vil ha full dekk og holdbarhet. Det er i hovedsak primeren som skal dekke porene så kommer foundationen over for å gi et jevnt grunnlag. Concealeren skal dekke ujevnheter. En foundation gjør ikke hele jobben hvis du skjønner. Anonymkode: 9f246...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. april 2023 #8 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som sagt hadde det ikke vært for rødheter og mørke kvisearr hadde jeg gått uten, men det er det jeg prøver å dekke. En blek hud med rød potetnese, og nese og kinn med enorme porer er store komplekser for meg og noe som har plaget meg hele livet, og enda mer intenst med alderen når porene har blitt større desverre Jeg følger ellers opp med god hudpleie og har finere hudstruktur uten sminke (så pokker ta rødhetene!) så det er noe feil eller mangelfullt jeg gjør med sminke siden det aldri ser bra ut. Etter å ha fått så mange foundation samples og blitt sminket av de ansatte og se meg i speilet en time etter å føle meg dødsstygg, da må det enten være meg som er problemet eller sminken og siden hudstrukturen min ikke er sånn uten sminke så føler jeg at jeg må jakte videre på produkter som gir den rette looken! Jeg sammenligner ikke med redigerte bilder på nettet men med kvinner i kassa på bensinstasjonen, på klesbutikken eller på gata med fin finish. Enkelte ganger har jeg til og med stoppet de å spurt hva de gjør for å få sminken sånn og kjøpt samme foundation de oppgir å bruke.. Såeh, ganske desperat ja! Anonymkode: 0ae80...f75 Ok, jeg har forståelse for det, men du tror ikke at du blir veldig vant til å se deg selv med sminke også blir det enda "styggere" (i dine øyne) uten? Og om man vasker og herjer mye i ansiktet, som man må sikker med sminke, så blir det litt sånn flekkete kanskje? Har du prøvd å la det hvile over lengre tid i ferier eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #9 Del Skrevet 6. april 2023 MyMichelle skrev (7 minutter siden): Jeg mener at det er hudpleie som gir fin hud, ikke sminke. Jeg vet ikke med kvisearr, men rødheten din kan sikkert gjøres noe med. Besøk en hudpleier. Få finere hud, så kan du etterhvert finne ut hvilken sminke som passer den. Selv sluttet jeg å bruke foundation, concealer og pudder, når jeg hadde brukt Ole Henriksen produkter en tid. Hei som sagt så er hudstrukturen min helt grei uten sminke, store porer har jeg jo, men sminken forstørrer de og i tillegg fremhever rynker. Når jeg prøver enda mer fukt som base så blir huden bare svett og blank og sminken legger seg hvertfall ikke men "sklir av". Jeg har god hudpleie etter råd fra hudpleier og har også tatt laser en del ganger mot rødhetene men det hjelper ikke. Anonymkode: 0ae80...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #10 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du forsøkt CC-cream fra IT? Den er fantastisk for min hud, som ut i fra beskrivelsene dine høres ganske lik ut som din. Anonymkode: 83f38...465 Ja den har jeg prøvd, og den var helt forjævlig på meg! Fremhevet porer og ble veldig blank. Jeg kjøpte lyseste fargen men den var altfor mørk så den gikk fort i søplekassen. Anonymkode: 0ae80...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #11 Del Skrevet 6. april 2023 Hvor gammel er du TS? Kanskje verdt å sjekke sminketips for aldret hud spesielt isteden for sminketips generelt. Anonymkode: 5dc29...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 6. april 2023 #12 Del Skrevet 6. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Som sagt hadde det ikke vært for rødheter og mørke kvisearr hadde jeg gått uten, men det er det jeg prøver å dekke. En blek hud med rød potetnese, og nese og kinn med enorme porer er store komplekser for meg og noe som har plaget meg hele livet, og enda mer intenst med alderen når porene har blitt større desverre Jeg følger ellers opp med god hudpleie og har finere hudstruktur uten sminke (så pokker ta rødhetene!) så det er noe feil eller mangelfullt jeg gjør med sminke siden det aldri ser bra ut. Etter å ha fått så mange foundation samples og blitt sminket av de ansatte og se meg i speilet en time etter å føle meg dødsstygg, da må det enten være meg som er problemet eller sminken og siden hudstrukturen min ikke er sånn uten sminke så føler jeg at jeg må jakte videre på produkter som gir den rette looken! Jeg sammenligner ikke med redigerte bilder på nettet men med kvinner i kassa på bensinstasjonen, på klesbutikken eller på gata med fin finish. Enkelte ganger har jeg til og med stoppet de å spurt hva de gjør for å få sminken sånn og kjøpt samme foundation de oppgir å bruke.. Såeh, ganske desperat ja! Anonymkode: 0ae80...f75 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei som sagt så er hudstrukturen min helt grei uten sminke, store porer har jeg jo, men sminken forstørrer de og i tillegg fremhever rynker. Når jeg prøver enda mer fukt som base så blir huden bare svett og blank og sminken legger seg hvertfall ikke men "sklir av". Jeg har god hudpleie etter råd fra hudpleier og har også tatt laser en del ganger mot rødhetene men det hjelper ikke. Anonymkode: 0ae80...f75 Som du har oppdaget: Endel makeup fremhever tekstur og/eller ender opp helt feil. Det skjer med meg og. Jeg tester tretinoin nå om dagen og får dermed tørre flekker. Og OH LORD som basesminke fremhever det 🫠🙃 Min erfaring med det du nevner er: - Som sagt en primer som skal gi litt utjevnende effekt på porer, Nyx sin matter også font i tsonen uten å tørke. Fordi den er silikonbasert - Fargekorrigering: du vil ha nytte av grønt og sannsynligvis en lettere CC cream som jevner ut uten å heldekke - Eventuelt settingpudder kun det su trenger det, ikke i hele ansikt nødvendigvis - Unngå highlighter og «radiant» produkter i ansikt - gå for satin finish Jeg likte ikke IT Cosmetics CC selv. Jeg liker selv best Erborian CCcream/Lumene eller Make The Make sin foundation. Fenty Eaze drops er og grei. Men jeg kjører ikke fulldekkende. Dropp forventningen om et blankt canvas - det får ingen. Det kan også være du trives best med bare farget spf/dagkrem 🤷♀️ Og bruke grønn primer der du er ganske rødlig? Endret 6. april 2023 av AprilLudgate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #13 Del Skrevet 6. april 2023 Har du forsøkt Porefessional fra Benefit? Det er en helt gjennomsiktig primer, som fyller/dekker porene mine 100 %, men som ikke gir noe farge. Den gir meg helt jevn og matt hud. https://www.kicks.no/benefit/makeup/base/primer/the-porefessional-face-primer-mini-75-ml?gclid=Cj0KCQjw27mhBhC9ARIsAIFsETHqtQzT2-95WuE8uFYBLMfjlaXNeqwQVF8FnhJlnZlqVTTfh3NWSLUaArQoEALw_wcB&ssr=on&loadfailure Anonymkode: 2bd46...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #14 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei som sagt så er hudstrukturen min helt grei uten sminke, store porer har jeg jo, men sminken forstørrer de og i tillegg fremhever rynker. Når jeg prøver enda mer fukt som base så blir huden bare svett og blank og sminken legger seg hvertfall ikke men "sklir av". Jeg har god hudpleie etter råd fra hudpleier og har også tatt laser en del ganger mot rødhetene men det hjelper ikke. Anonymkode: 0ae80...f75 Settingpudder fra isadora fikser dette 😊 Anonymkode: cfde3...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 6. april 2023 #15 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei som sagt så er hudstrukturen min helt grei uten sminke, store porer har jeg jo, men sminken forstørrer de og i tillegg fremhever rynker. Når jeg prøver enda mer fukt som base så blir huden bare svett og blank og sminken legger seg hvertfall ikke men "sklir av". Jeg har god hudpleie etter råd fra hudpleier og har også tatt laser en del ganger mot rødhetene men det hjelper ikke. Anonymkode: 0ae80...f75 Jeg synes du høres mye penere ut uten sminke. Hadde jeg vært deg hadde jeg fokusert på å fremheve det jeg liker best (øynene), i stedet for å kamuflere huden slik du gjør. Du synes vel det er noe pent med ansiktet ditt? Min hud fikk jevnere farge med Ole Henriksen, men ikke rundt nesevingene med store porer. Jeg har bare brukt COSRX snegleslimessens og snegleslimkrem i noen uker, men er litt mindre rød der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå