Gå til innhold

Gjerrig far

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren min er veldig gjerrig, en gang hadde mamma veldig mye regninger en måned og ikke så mye igjen. Han sa at da fikk hun sulte ihjel, hun fikk ikke noe mat av han, det var ikke aktuelt. Men hun har kjøpt mat mange ganger både til han og oss andre. Hun fikk låne av meg da. Er også mye som skulle vært fikset på huset men han nekter å gjøre noe, for han vil ikke bruke noe penger. Han har mye penger, over en million sikkert, men vil ikke bruke noe likevel. Mamma har ikke så mye. Han syr igjen slitte sokker og underbukser isteden for å kjøpe nytt, og han har sagt det er bra vi ikke bor i usa for hvis en av oss hadde havnet på sykehus og ikke hadde forsikring så hadde ikke han betalt noe. Er det normalt å være så gjerrig? Jeg syns det begynner å bli sykelig.

Anonymkode: 3c0e4...f80

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Æsj for en kjip fyr.

Anonymkode: 14539...61b

• Liker 8
Skrevet

Høres sykelig gjerrig ut, får bare håpe han ikke er så sykelig gjerrig at han gir bort pengene istedet for at din mor/dere får arve. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (Akkurat nå):

Høres sykelig gjerrig ut, får bare håpe han ikke er så sykelig gjerrig at han gir bort pengene istedet for at din mor/dere får arve. 

Ja. Nei, tror ikke han vil gi det bort til noen. Men han har sagt en gang at ingen skulle Arve noe fra han, så vet ikke hva han gjør da.

AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke bare gjerrig, men også en giganstisk egoist. Er han ikke i et forhold med moren din? Er de ikke 'vi'?

Hvorfor finner din mor seg i dette? Hun er vel den som betaler for absolutt alt for han sier vel: jeg betaler ikke for noe jeg ikke ønsker å ha.

Anonymkode: d0d26...c79

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Nei, tror ikke han vil gi det bort til noen. Men han har sagt en gang at ingen skulle Arve noe fra han, så vet ikke hva han gjør da.

Vet om gjerrige folk som tok ut verdiene sine og samlet de i bankboks som ingen fikk tak i etter at de gikk bort, tror ikke det er mulig lengre så da må han jo gi bort til en person/veldedighet/sløse det bort... før han blir beregnet som inkompetente til å bestemme selv for etter at han går bort så kommer pliktdelsarv inn og han kan da ikke gi bort alt til hvem/hva han vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får minne han på at når man er gift så er man faktisk økonomisk ansvarlig for den andre. 
Jeg hadde klikket om faren min sa at moren kunne «sulte i hel» isteden for å kjøpe mat 

Anonymkode: 04ebc...568

• Liker 3
Skrevet

Han er både gjerrig og tvers gjennom ondskapsfull. Ingen "vanlige" gjerrigknarker forteller barna sine at de ikke hadde betalt for sykehusopphold osv. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at din mor orker å være gift med en sånn idiot!

Mannen er jo ikke riktig god.

Man får ikke med seg penger i graven, og det finnes ikke lommer i likskjorter..

Anonymkode: f39ac...5d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja er irriterende. Men han kommer nok ikke til å forandre seg.

Skrevet
Hannah80 skrev (19 minutter siden):

Han er både gjerrig og tvers gjennom ondskapsfull. Ingen "vanlige" gjerrigknarker forteller barna sine at de ikke hadde betalt for sykehusopphold osv. 

enig ☝️.underlig i 2023 å lese om mennesker som orker å forholde seg til sånne mennesker . Både som far venn evnt ektemake . Hadde snudd han ryggen umiddelbart . Han fortjener et liv i ensomhet . Han er «helsvart « . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som faren min. Mangemillionær, men sykelig gjerrig. Han kan ikke svippe barnebarn på trening en gang i året pga da må han gjennom bomringen. Blander egen vindusspylervæske osv.

Anonymkode: adae4...e97

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ah, jeg bare elsker denne typen menn, og er i ferdmed å bli slik selv 😂

Anonymkode: 9271e...502

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ah, jeg bare elsker denne typen menn, og er i ferdmed å bli slik selv 😂

Anonymkode: 9271e...502

Ok 😳

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden tar ikke familien en skikkelig alvorsprat med ham?? Hadde det vært min far hadde han virkelig fått høre. 

Anonymkode: 283e7...1eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hvorfor i all verden tar ikke familien en skikkelig alvorsprat med ham?? Hadde det vært min far hadde han virkelig fått høre. 

Anonymkode: 283e7...1eb

Har prøvd, men det hjelper ikke. Han svarer ikke en gang.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har prøvd, men det hjelper ikke. Han svarer ikke en gang.

Jeg forstår ikke helt. Bor foreldrene dine sammen?

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (38 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt. Bor foreldrene dine sammen?

Ja de bor sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja de bor sammen.

Han svarer ikke om vi prøver å ta det opp med han.

Skrevet

Ja de bor sammen.

Jøss. Jeg reagerte bare på at regninger var noe som ikke var felles, men det kan jo selvsagt være ting hun har kjøpt? Uansett. han sparer nok til en vinterdag, som han kanskje har lært hjemmefra? Eller er hans valuta penger og en måte å kontrollere andre på? Om det er tilfelle har kanskje moren din også sin valuta? Og da mener jeg praktiske ting hun gjør for ham? Lager mat, vasker klær. Jeg antar at om hun ikke har egen inntekt er det fordi hun tar vare på hjemmet? Om han ikke stiller opp for henne innen rimelighetens grenser, forstår jeg ikke hvorfor hun skal gjøre det for ham. Å forlate ham er selvsagt en mulighet, men jeg regner med at hun ikke vil det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...