Gå til innhold

Hva slags covid-varianter er i omløp nå?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Testet positivt med en veldig svak strek.

Og hva er reglene nå? Er det trygt å møtes ute?

Bør jeg vente til jeg har testet negativt med å treffe folk innendørs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du spøker 😅 Livet har for lengst gått tilbake til normalen og hysteriet er et blekt og skremmende minne. Mens etterdønningene økonomisk og menneskelig vil vi nok leve med en stund …

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (På 6.4.2023 den 12.44):

Testet positivt med en veldig svak strek.

Og hva er reglene nå? Er det trygt å møtes ute?

Bør jeg vente til jeg har testet negativt med å treffe folk innendørs?

Hold deg mest mulig unna folk til du er frisk igjen og har testet negativt.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg hjemme til du er frisk! Det er fremdeles mange som ikke takler corona så godt. 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig. Har prøvd å få corona lenge. Vil «vaksineres» på den naturlige måten ved å la kroppen kjempe mot en virus. Men neida, får det aldri :( 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conall skrev (13 minutter siden):

Heldig. Har prøvd å få corona lenge. Vil «vaksineres» på den naturlige måten ved å la kroppen kjempe mot en virus. Men neida, får det aldri :( 

Og så får du long covid... Lykke til 😐

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Conall skrev (19 minutter siden):

Heldig. Har prøvd å få corona lenge. Vil «vaksineres» på den naturlige måten ved å la kroppen kjempe mot en virus. Men neida, får det aldri :( 

Desto flere ganger du får covid desto større sjanse er det for bieffekter som ikke går vekk eller tar lengre tid. 
 

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/long-term-effects/index.html?s_cid=11840:long covid:sem.ga:p:RG:GM:gen:PTN:FY23t

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (9 minutter siden):

Og så får du long covid... Lykke til 😐

Hvor mange får long covid egentlig? Kjenner veldig mange som har hatt covid men ingen har fått long covid. De uvaksinerte blir sjelden syke i det hele tatt og de vaksinerte som har blitt syke i alt fra to - fire uker har vært like fine etter den perioden. Og da snakker vi stor arbeidsplass og mange kolleger, familie, venner, naboer og bekjente. Ingen har fått long covid. Ingen av de vet om noen andre som har fått long covid heller. Så det kan jo ikke være så fryktelig mange 😊Men de fleste kjenner til noen som har fått små eller store problemer etter vaksinene. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (4 minutter siden):

Hvor mange får long covid egentlig? Kjenner veldig mange som har hatt covid men ingen har fått long covid. De uvaksinerte blir sjelden syke i det hele tatt og de vaksinerte som har blitt syke i alt fra to - fire uker har vært like fine etter den perioden. Og da snakker vi stor arbeidsplass og mange kolleger, familie, venner, naboer og bekjente. Ingen har fått long covid. Ingen av de vet om noen andre som har fått long covid heller. Så det kan jo ikke være så fryktelig mange 😊Men de fleste kjenner til noen som har fått små eller store problemer etter vaksinene. 

Det handler om at man i verste fall kan få long covid, som er svært alvorlig, går kraftig utover livskvaliteten osv. Kanskje det er én prosent, eller en halv prosent, som får long covid, jeg vet ikke. Men det er uansett nok til at man absolutt bør håpe at man unngår å bli smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (38 minutter siden):

Det handler om at man i verste fall kan få long covid, som er svært alvorlig, går kraftig utover livskvaliteten osv. Kanskje det er én prosent, eller en halv prosent, som får long covid, jeg vet ikke. Men det er uansett nok til at man absolutt bør håpe at man unngår å bli smittet.

Jeg fikk senvirkning etter et annet virus og det kan man jo få av alle virus som kjent. Det gikk over etter noen uker og var ingen krise. Det er vel etter «kyssesyken» man kan få et lengre forløp etterpå men dette er vel mest merkbart for idrettsutøvere som trener mye. Samme som at en av Ingebrigtsen gutta som ble satt tilbake av covidvaksinen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Hvor mange får long covid egentlig? Kjenner veldig mange som har hatt covid men ingen har fått long covid. De uvaksinerte blir sjelden syke i det hele tatt og de vaksinerte som har blitt syke i alt fra to - fire uker har vært like fine etter den perioden. Og da snakker vi stor arbeidsplass og mange kolleger, familie, venner, naboer og bekjente. Ingen har fått long covid. Ingen av de vet om noen andre som har fått long covid heller. Så det kan jo ikke være så fryktelig mange 😊Men de fleste kjenner til noen som har fått små eller store problemer etter vaksinene. 

I familien vår, var det bare den vaksinerte samboeren min som ble skikkelig syk av Corona i februar i 2023. Jeg og barna som var uvaksinerte slapp unna mildt.

Samboeren min var også eneste i familien som fikk Corona igjen i fjor høst. Og ble minst like dårlig da. 

Nå har vi derimot hatt en runde til sist uke hele gjengen og da fikk også samboeren min en mild utgave.
Så dette tyder vel på at vaksinen har sluttet å virke (les; herje) på samme måte i kroppen.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (1 time siden):

Hvor mange får long covid egentlig? Kjenner veldig mange som har hatt covid men ingen har fått long covid. De uvaksinerte blir sjelden syke i det hele tatt og de vaksinerte som har blitt syke i alt fra to - fire uker har vært like fine etter den perioden. Og da snakker vi stor arbeidsplass og mange kolleger, familie, venner, naboer og bekjente. Ingen har fått long covid. Ingen av de vet om noen andre som har fått long covid heller. Så det kan jo ikke være så fryktelig mange 😊Men de fleste kjenner til noen som har fått små eller store problemer etter vaksinene. 

Jeg kjenner 8 som har hatt covid. To av dem var uvaksinerte, og de var de eneste som fikk long covid. Den ene ble 50% ufør pga elendig lungekapasitet. Den andre var ufør fra før, men kondisen ble så dårlig at det ble umulig å gå i motbakker. Ingen var gamle.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (2 timer siden):

Hold deg mest mulig unna folk til du er frisk igjen og har testet negativt.

Nei, man kan teste positivt i flere uker etterpå uten at man er smittsom. Hovedsakelig gjelder å holde seg mest mulig unna folk til man ikke har noe særlig symptomer lenger.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror man er mest smittsom i 2-5 dager etter symptomdebut. He

Jeg har selv fått covid nå, men kommer til å gå på jobb når jeg føler meg frisk nok. Og covid er forresten ingen spøk. Begge gangene har jeg vært skikkelig dårlig. Denne gangen fikk jeg 40.1 i feber på det verste, og hadde tre dager med feber. Føltes ut som jeg var nær døden. Og jeg er bare 30 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (3 timer siden):

Hvor mange får long covid egentlig? Kjenner veldig mange som har hatt covid men ingen har fått long covid. De uvaksinerte blir sjelden syke i det hele tatt og de vaksinerte som har blitt syke i alt fra to - fire uker har vært like fine etter den perioden. Og da snakker vi stor arbeidsplass og mange kolleger, familie, venner, naboer og bekjente. Ingen har fått long covid. Ingen av de vet om noen andre som har fått long covid heller. Så det kan jo ikke være så fryktelig mange 😊Men de fleste kjenner til noen som har fått små eller store problemer etter vaksinene. 

Det er nok tilfeldig at du ikke kjenner noen. Opp til 1 av 5 får det, i følge helsemyndighene. Selv kjenner jeg to som har fått det. Den ene var sykemeldt i 5 mnd. Den andre i ett år og er tilbake i jobb, men ikke bra.

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/langvarig-covid-long-covid/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergknapp skrev (14 timer siden):

Det er nok tilfeldig at du ikke kjenner noen. Opp til 1 av 5 får det, i følge helsemyndighene. Selv kjenner jeg to som har fått det. Den ene var sykemeldt i 5 mnd. Den andre i ett år og er tilbake i jobb, men ikke bra.

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/langvarig-covid-long-covid/

Artikkel fra 2021, håpløst utdatert og bærer preg av å være skremselspropaganda av den typen vi ble proppet fulle av konstant på den tiden.  

Faktum er at "long covid" sannsynligvis er psykosomatisk i de aller fleste tilfeller. Det er også grunnen til at media omtrent sluttet å skrive om covid over natten. Det kom nok en streng beskjed om at det var nok nå.  

Endret av Barbalala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...