Gå til innhold

PMS og positiv eggløsningstest uten eggløsning?

saras

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet om det er mulig å få positiv eggløsningstest og pms-symptomer uten faktisk eggløsning?

Jeg har gått på p-piller i flere år, og har nå startet prøvingen. Jeg fikk positiv eggløsningstest den 19, så regner med at jeg hadde eggløsning den 20. Jeg har fortsatt ikke fått mensen, men graviditetstestene er negative. I tiden rett etter eggløsning frem til nå har jeg hatt vondt i underlivet og korsryggen og såre brystvorter. Jeg spottet til og med bittelitt på el-dagen, slik jeg ofte pleide å gjør rundt før. Før jeg gikk på p-piller hadde jeg akkurat de samme symptomene, men de forsvant alltid så fort jeg fikk mensen.

Siden jeg hverken har mens eller positiv graviditetstest, lurer jeg på om det er mulig at egget ikke slapp, selv om jeg har pms-lignende symptomer? Hvis egget faktisk slapp, så kan det vel ikke bare forsvinne, da må jo mensen komme?

Endret av saras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp helt normalt. Positive test betyr at du kan få eggløsning .men det betyr ikke at den vil skje.  Om du nettopp har sluttet med prevensjon kan det ta tid før kroppen kommer i gang og blit kvitt hormoner etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (15 minutter siden):

Jepp helt normalt. Positive test betyr at du kan få eggløsning .men det betyr ikke at den vil skje.  Om du nettopp har sluttet med prevensjon kan det ta tid før kroppen kommer i gang og blit kvitt hormoner etc

Okei, det gir mening, takk! Det at jeg fortsatt fikk vondt i magen og ømme bryster i lutealfasen forvirret meg bare veldig. Men regner med at der kan være pga av hormonene som prøvde å få egget til å slippe, selvom det ikke gjorde det? Fikk litt brunt utflod i går, men regner med at det ikke kan kalles for menstruasjon, siden det sluttet i dag og bare var bittelitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (19 minutter siden):

Når slutter du på p piller?

Sluttet slik at jeg folk bortfallsblødning den 02.03. Så fikk jeg positiv el-test den 19.03 og pms-symptomer (som jeg også hadde hver syklus før jeg begynte på p-piller) fra den 20.03 frem til i går cirka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta opp til 3 mnd eller lenger før kansje kroppens syklus blir normalt. Hadde du normalt syklus før p piller? Pcos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...