AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Skrevet 4. april 2023 Det er en mor her i gata som ikke er god. For litt siden var hun overbevist om at mitt barn og hennes venninne hadde gjort noe galt mot hennes barn. Hun løp etter dem, ropte, kjeftet og var kjempesint. Min datter og hennes venninne ble vettskremte og kom gråtende hjem. Jeg mener at min datter ikke hadde gjort noe galt. Og selv om hun hadde gjort noe galt, mener jeg denne mora har en ustabil og trakasserende oppførsel. Jentene er 9 år. Hva kan jeg gjøre foruten å si ifra til mor? Hun er svært spesiell og ikke så lett å prate med. Kan jeg anmelde henne hvis dette skjer igjen? Til politiet eller barnevernet? Det kan vel ikke være lov å oppføre seg sånn mot barn? Anonymkode: 49277...dea 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #2 Skrevet 4. april 2023 Nei du kan ikke anmelde en mor for å kjefte på to barn som har vært stygge mot datteren hennes. Noe sier meg at du trenger å fokusere mer på ditt eget barns adferd og holdninger ovenfor andre, og ikke så mye på denne kvinnens ene reaksjon. Anonymkode: f06ec...207 17 2 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #3 Skrevet 4. april 2023 Tja, vurdert muligheten for ungen din er en liten trakkaserende drittunge ovenfor barnet til denne moren?? Anonymkode: 28233...7e8 13 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #4 Skrevet 4. april 2023 Seriøst? Kanskje barna lærte seg å ikke gjøre det de gjorde igjen, da. Anonymkode: 62cd6...2e1 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 Hvordan kan du vite at din datter ikke har gjort noe galt?? Anonymkode: fc287...5d5 7 1 3
Beneath the Moon Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 Lær heller datteren din, at hun ikke skal plage andre. 7 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 Selv om det skulle være så at hun hadde rett, er det ikke riktig å oppføre seg sånn mot barn. Det er ustabilt og skremmende, og man kan bare forestille seg hvordan hun kan være bak 4 vegger når hun viser såpass lite filter ute mot andres barn. Anonymkode: 5834e...b34 2
Adrenalina1 Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kan du vite at din datter ikke har gjort noe galt?? Anonymkode: fc287...5d5 Typisk naive foreldre. Ungene deres gjør aldri noe galt. 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #9 Skrevet 4. april 2023 Hvis hun ble så sint må jo ungen din ha gjort noe alvorlig mot hennes. Anonymkode: 163a7...376 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv om det skulle være så at hun hadde rett, er det ikke riktig å oppføre seg sånn mot barn. Det er ustabilt og skremmende, og man kan bare forestille seg hvordan hun kan være bak 4 vegger når hun viser såpass lite filter ute mot andres barn. Anonymkode: 5834e...b34 Er uenig her. Dersom barnet til ts har mobbet nabojenta i lang tid, så forstår jeg at nabodama plutselig klikket. Vi vet ikke hva som har foregått med barnet til ts og nabojenta Anonymkode: c26b3...3fc 11 1 2
Maleficenta Skrevet 4. april 2023 #11 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selv om det skulle være så at hun hadde rett, er det ikke riktig å oppføre seg sånn mot barn. Det er ustabilt og skremmende, og man kan bare forestille seg hvordan hun kan være bak 4 vegger når hun viser såpass lite filter ute mot andres barn. Anonymkode: 5834e...b34 kanskje det de gjorde var den ene dråpen som fikk begeret til å renne over for denne moren? Å dømme slik for en engangshendelse? man er bare mennesker. Ser lett hvem ungen til ts har lært mobbeatferden sin fra 2 1 2
GreenHarmony Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 Du går å snakker med henne som et normalt menneske. Jeg er så lei av mennesker som tenker det er greit å misbruke samfunnets ressurser fordi de ikke evner å prate med folk. Hva er du redd hun skal gjøre deg, angripe? 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #13 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis hun ble så sint må jo ungen din ha gjort noe alvorlig mot hennes. Anonymkode: 163a7...376 Det er jo nettopp det som er poenget til TS. At mors reaksjon er overreagering helt uavhengig av om TS sin datter har gjort noe falt eller ei. Vi har selv en slik nabo. Hun klikker på andre barn og skjeller ut både barn og foreldre. Hyler og skriker og virker helt psyko. Dette er selv om vitner har sett at det er hennes barn som har gjort noe galt…. Anonymkode: c5d78...e25
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 Maleficenta skrev (4 minutter siden): kanskje det de gjorde var den ene dråpen som fikk begeret til å renne over for denne moren? Å dømme slik for en engangshendelse? man er bare mennesker. Ser lett hvem ungen til ts har lært mobbeatferden sin fra Var du der, og kjenner du TS siden du kan konkludere med at hun har barn som mobber og at hun «driter» i det? Det er helt psyko å konkludere slik uten å kjenne situasjonen! Hvorfor ikle bare akseptere TS sim versjon og svare ut fra det? Hva feiler det folk her inne?? Vet om voksne som overreagerer helt sylt, og det KAN faktisk være tilfellet her! Det er dog ikke det som er TS sitt spørsmål! Anonymkode: c5d78...e25 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Skrevet 4. april 2023 Hadde meldt anonymt til bv. Anonymkode: 14c82...660 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #16 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er uenig her. Dersom barnet til ts har mobbet nabojenta i lang tid, så forstår jeg at nabodama plutselig klikket. Vi vet ikke hva som har foregått med barnet til ts og nabojenta Anonymkode: c26b3...3fc Nei, og derfor kan ikke folk her inne bare konkludere med at det garantert er TS sitt barn og TS det er er noe galt med. En slik reaksjon TS beskriver er ikke normal uansett hva som har skjedd! Anonymkode: c5d78...e25
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #17 Skrevet 4. april 2023 Også er det viktig å lære barna at man av og til vil møte folk som er skremmende, og at det finnes folk som skriker, banner og er truende, uten at de trenger å gå helt i bakken av det! Vi har samme dame i nabolaget her, men hun skjeller de ut for de sykler på felles vei foran huset hennes og spiller fotball i ballbingen som og er felles.. Anonymkode: 6d73c...74a 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #18 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er jo nettopp det som er poenget til TS. At mors reaksjon er overreagering helt uavhengig av om TS sin datter har gjort noe falt eller ei. Vi har selv en slik nabo. Hun klikker på andre barn og skjeller ut både barn og foreldre. Hyler og skriker og virker helt psyko. Dette er selv om vitner har sett at det er hennes barn som har gjort noe galt…. Anonymkode: c5d78...e25 Din nabo er ikke fasiten. Anonymkode: 163a7...376 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #19 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, og derfor kan ikke folk her inne bare konkludere med at det garantert er TS sitt barn og TS det er er noe galt med. En slik reaksjon TS beskriver er ikke normal uansett hva som har skjedd! Anonymkode: c5d78...e25 Det kommer jo an på. Hvis barna gjorde noe som kunne gi alvorlige skade, så blir jo mora redd. Er man redd er man redd. Barn kan være utrolig slemme. Anonymkode: 163a7...376 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #20 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv om det skulle være så at hun hadde rett, er det ikke riktig å oppføre seg sånn mot barn. Det er ustabilt og skremmende, og man kan bare forestille seg hvordan hun kan være bak 4 vegger når hun viser såpass lite filter ute mot andres barn. Anonymkode: 5834e...b34 Min ellers så sindige og "ordentlige" bestemor klikket på nabojenta en gang da moren min var barn. Hun hadde vært plagsom over lenger tid, både mot barna og bestemoren min. Det toppet seg en dag da nabojenta stilte seg foran inngangsdøra og geipet, helt uten foranledning. En liten filleting egentlig, men det var dråpen som fikk begeret til å renne over. Bestemoren min heiv seg rundt og løp etter jenta, og fulgte etter henne helt inn i stua til foreldrene, og da fikk de høre det. Bestemoren min har aldri vært "sånn" bak fire vegger, heller tvert imot. Tror alle har det i seg at de kan bli såpass lei at de mister det litt, uten at det ellers er noe galt med dem. Anonymkode: 62cd6...2e1 6 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå