AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #1 Del Skrevet 4. april 2023 Jeg har vært nær ved å bli påkjørt ca 4 til 6 ganger hvert år av elsykler. Jeg mener at det burde fjernes fullstendig. Jeg gruer meg til å gå ut når været er fint pga disse syklene. Min mann kjører buss. Han sier at elsykler er noe som bekymrer han. De dukker opp overalt, og skaper en farlig trafikkstasjon. Hva tenker dere ? Anonymkode: 712de...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 4. april 2023 #2 Del Skrevet 4. april 2023 Mener du elsparkesykler? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 4. april 2023 #3 Del Skrevet 4. april 2023 Jeg liker konseptet med sparkesykkel. Synes det er så kjekt å dra på storbyferie og hoppe på en elsparkesykkel. Se litt her, stoppe litt der. Men jeg ser ulemper mes sykkler over alt, folk slenger fra, seg, kjører uforsvarlig, kan ikke oppføre seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 4. april 2023 #4 Del Skrevet 4. april 2023 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Del Skrevet 4. april 2023 Jeg setter stor pris på elsparkesyklene, både i egen hjemby, og på tur i europeiske storbyer. Men jeg kjører som jeg skulle vært på en sykkel, på riktig side, tar hensyn til myke trafikanter, gir signal, viker. For som sjåfør og fotgjenger er jeg enig i at det er veldig mye uvettig kjøring, særlig av tenåringsgutter som ikke har lappen og mangler trafikkforståelse. Så min mening er vel egentlig at man bør ha vanlig sertifikat for å kunne kjøre disse. Anonymkode: 8de1a...835 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 4. april 2023 #6 Del Skrevet 4. april 2023 kaleidoskop skrev (17 minutter siden): Jeg liker konseptet med sparkesykkel. Synes det er så kjekt å dra på storbyferie og hoppe på en elsparkesykkel. Se litt her, stoppe litt der. Men jeg ser ulemper mes sykkler over alt, folk slenger fra, seg, kjører uforsvarlig, kan ikke oppføre seg. Men da er det vel ikke syklene som er problemet, sånn egentlig? Det hadde vært like dan om det hadde kommet en elskateboard-boom. Jeg er enig med deg, og har også egne sykler vi tar med. En veldig fin måte å komme seg rundt i byer på. Og det burde være mulig å kombinere i et trafikkbilde. Om folk ikke var idioter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsmann70 Skrevet 4. april 2023 #7 Del Skrevet 4. april 2023 Det er demokratiets svakheter, man utfører folkeavstemning, og bare de som er imot stemmer. I Paris var det 7 % valgdeltakelse, stort sett de eldre som er irritert over elsparkesykler. Hva med alle de som egentlig liker det, men ikke innser det før etter valget? Noen ting bør være avgjort med borgerundersøkelser, da når en bredt ut og får et riktigere resultat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 4. april 2023 #8 Del Skrevet 4. april 2023 Ja helt klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #9 Del Skrevet 4. april 2023 37 minutter siden, Miss-Grey said: Mener du elsparkesykler? Ja, jeg mener elsparkesykler. Anonymkode: 712de...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Del Skrevet 4. april 2023 13 minutter siden, A-hunter said: Men da er det vel ikke syklene som er problemet, sånn egentlig? Det hadde vært like dan om det hadde kommet en elskateboard-boom. Jeg er enig med deg, og har også egne sykler vi tar med. En veldig fin måte å komme seg rundt i byer på. Og det burde være mulig å kombinere i et trafikkbilde. Om folk ikke var idioter. Det er mange dårlige sjåfører av disse sparkesyklene. Jeg har vært nær med å bli påkjørt mange ganger. Jeg hører at min mann har opplevd mye styr med sparkesykler i jobben sin. Kollegaer av han har uttrykt at de har samme problem. Men det skulle vært mer kontroll rundt hvem som kjører sparkesykler. Uvettig kjøring er ikke greit. Anonymkode: 712de...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 4. april 2023 #11 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er mange dårlige sjåfører av disse sparkesyklene. Jeg har vært nær med å bli påkjørt mange ganger. Jeg hører at min mann har opplevd mye styr med sparkesykler i jobben sin. Kollegaer av han har uttrykt at de har samme problem. Men det skulle vært mer kontroll rundt hvem som kjører sparkesykler. Uvettig kjøring er ikke greit. Problemet er jo akkurat det samme med en tradisjonell sykkel, men de er det ikke denne debatten om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #12 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har vært nær ved å bli påkjørt ca 4 til 6 ganger hvert år av elsykler. Jeg mener at det burde fjernes fullstendig. Jeg gruer meg til å gå ut når været er fint pga disse syklene. Min mann kjører buss. Han sier at elsykler er noe som bekymrer han. De dukker opp overalt, og skaper en farlig trafikkstasjon. Hva tenker dere ? Anonymkode: 712de...731 Hva i all verden mener du med "nær ved å bli påkjørt"? Er ikke det ganske vagt, det vil si at en el-sparklist har vært alt fra 50 centimeter til 6 meter fra deg.... Anonymkode: bd093...9f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #13 Del Skrevet 4. april 2023 Absolutt. Elsparkesykler er dårlig både for selvtilliten og trafikksikkerheten. Vekk med dem! Anonymkode: 83229...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #14 Del Skrevet 4. april 2023 Det er greit at det er noen, men ikke så mange som det var i starten, da var det kaotiske tilstander. Kanskje for gående hadde det vært greit med forbud på fortau. Anonymkode: d5690...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Del Skrevet 4. april 2023 At noen er dårlige syklister er ikke et godt argument for å forby syklene, mener jeg. Anonymkode: 44674...925 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #16 Del Skrevet 4. april 2023 Forbud blir for hardt, men strengere regulering kan jeg være med på. Anonymkode: 92959...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #17 Del Skrevet 5. april 2023 On 4/4/2023 at 7:02 AM, AnonymBruker said: Jeg har vært nær ved å bli påkjørt ca 4 til 6 ganger hvert år av elsykler. Jeg mener at det burde fjernes fullstendig. Jeg gruer meg til å gå ut når været er fint pga disse syklene. Min mann kjører buss. Han sier at elsykler er noe som bekymrer han. De dukker opp overalt, og skaper en farlig trafikkstasjon. Hva tenker dere ? Anonymkode: 712de...731 Jeg her helt eng med deg, de burde forbys Anonymkode: 0c08c...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #18 Del Skrevet 5. april 2023 Ja, de bør forbys. I fjor sommer hadde jeg flere episoder hvor det var få cm fra at jeg ble truffet av idioter som kommer kjørende bakfra og feilberegnet da de skulle forbi. Ikke kjører de sakte heller. To ganger var det bare flaks at jeg greide å stoppe ene gangen og kaste meg til side andre gangen. Hadde jeg blitt truffet de gangene så hadde jeg blitt skadet. I tillegg setter de elsparkesyklene fra seg hvorsomhelst, sperrer fortau overalt og hindrer alt fra blinde/svaksynte til folk med barnevogn eller de som sykler forsiktig på fortauet. På gang- og sykkelsti er de direkte farlige så fort som de der kjører. For ikke å snakke om alle nestenulykkene jeg har sett av de som kjører i veibanen. Anonymkode: 9d524...9fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Del Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, de bør forbys. I fjor sommer hadde jeg flere episoder hvor det var få cm fra at jeg ble truffet av idioter som kommer kjørende bakfra og feilberegnet da de skulle forbi. Ikke kjører de sakte heller. To ganger var det bare flaks at jeg greide å stoppe ene gangen og kaste meg til side andre gangen. Hadde jeg blitt truffet de gangene så hadde jeg blitt skadet. I tillegg setter de elsparkesyklene fra seg hvorsomhelst, sperrer fortau overalt og hindrer alt fra blinde/svaksynte til folk med barnevogn eller de som sykler forsiktig på fortauet. På gang- og sykkelsti er de direkte farlige så fort som de der kjører. For ikke å snakke om alle nestenulykkene jeg har sett av de som kjører i veibanen. Anonymkode: 9d524...9fa Mye nesten og hvis her. Anonymkode: ae822...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 6. april 2023 #20 Del Skrevet 6. april 2023 Gunvald og jeg forholder oss til trafikkreglene når vi kjører tur. Gunvald er utstyrt med bilalarm i tilfelle idioter på veien- og dem er det jo en del av. Som med bil kjører jeg aldri i noe påvirket tilstand, og øynene mine tar inn hele trafikkbildet foran, til siden og av og til bak meg. Skulle gjerne hatt sidespeil på Gunvald, men det er visst noe vanskelig å få tak i. Å holde på med mobil eller lyd i øret når man kjører er helt bak mål 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå