Gå til innhold

Hvilke biler får man som 7-seter nå i 2023?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må kunne kjøpes ny. 

Bytter fra Volvo XC90, så trenger ikke den som forslag. (Fornøyd med plassen men ikke kvaliteten, hvis noen lurer). 

Anonymkode: 6580a...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Land Cruiser selges med 7 seter, jeg ville ikke kjøpt en mindre bil med 7 seter siden hodet til de bakerste passasjerene er bare noen cm fra bakruten og det er ikke heldig i en påkjørsel bakfra.

Eller så er det jo typiske biler som er bygd på varebilplatform f.eks. VW Caravelle.  

Anonymkode: d8e1a...925

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Land Cruiser er kostbar om du skal ha bakseter særnorsk bakseteavgift tror jeg priser er rund 700 000,- 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

BYD tang og Tesla vertfall. Eller Mitsubishi outlander hvis du kan ha en 2021-modell 🙂

Anonymkode: 5853f...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tomas77 skrev (20 timer siden):

Mercedes EQB. 2 av setene er foldbare. 

Hva synes du om plassen i denne, hvis du har dem selv? Har hatt den på prøve, men opplevde den som veldig liten. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror nok xc90 er i de øvre sjiktet kvalitetsmessig for 7-seter, med mindre du har en svært gammel utgave. 

Dersom du ønsker et hakk opp foreslår jeg Land Rover eller bmw x7. Jeg har ikke erfaring selv med noen av disse bilene. 

Anonymkode: a2522...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror nok xc90 er i de øvre sjiktet kvalitetsmessig for 7-seter, med mindre du har en svært gammel utgave. 

Dersom du ønsker et hakk opp foreslår jeg Land Rover eller bmw x7. Jeg har ikke erfaring selv med noen av disse bilene. 

Anonymkode: a2522...a30

Kjenner flere som har samme oppfatning som oss av kvaliteten på nye XC90, og som har byttet ut. Jeg kan godt gå ned på standard så lenge prisen reflekterer dette, men vil helst ikke miste så mye plass. 

Var ikke klar over at Land Rover har 7-seter, takk for tips.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva synes du om plassen i denne, hvis du har dem selv? Har hatt den på prøve, men opplevde den som veldig liten. 

ts

Jeg har den ja. Selve sitteplassen er fin for oss men hvis du bruker alle setene så er det absolutt null bagasjeplass. Vi har satt den opp som seksseter og da går det bra, skulle vi foldet opp det siste setet hadde vi fått problemer rundt bagasje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den der grisestygge H9 eller hva den heter.. kinabil. Den har 7 seter tror jeg.

Anonymkode: f13a7...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den der grisestygge H9 eller hva den heter.. kinabil. Den har 7 seter tror jeg.

Anonymkode: f13a7...dfb

Hongqi E-HS9. Vi valgte denne fordi den var det største vi fant. Ekstremt god plass rundt alle setene, også god plass i bakerste rad. Og fortsatt greit med bagasjeplass når de bakerste setene er i bruk. 
Vet det er veldig delte meninger om utseende på bilen, (og opprinnelsesland forsåvidt, uten at jeg forstår hvorfor) men vi er knallfornøyd!

For oss var kriteriene elbil med 7 seter, 4 hjulstrekk og god bagasjeplass. De bilene vi vurderte som aktuelle var Hongqi, Nio og Tesla. Er godt fornøyd med valget vårt, men tror nok vi hadde vært fornøyd med Nio også.

Anonymkode: 48996...bcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...