Gå til innhold

Klipp under fødsel!

aishaaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Under min første fødsel ble det lagt et klipp grunnet «trange forhold», som JM skrev i journalen min. Baby var rett i underkant av 4 kg. 
Nå vurderer vi å prøve på nr 2, og jeg lurer på om det nok en gang kan ende opp med klipp. 
Har noen blitt klippet to ganger? Antar at de da ikke klipper der man ble klipt sist?.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg vart klipt med første men ikkje andre. Så treng jo ikkje nødvendigvis bli det 🤷‍♀️😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir ikke nødvendigvis det :) nå har nr 1 banet vei for fremtidige barn, så du «strekkes» litt lettere. 

Anonymkode: eb542...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble klippet med første, det var ikke nødvendig andre gang. 

Anonymkode: c9f51...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble klippet med begge. Klipp legges alltid på samme plass, skrått bakover, så jeg har to mer eller mindre oppå hverandre. Heldigvis så gordde begge bra hos meg! Men jeg skulle så klart helst ha vært for uten begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (6 timer siden):

Hei!

Under min første fødsel ble det lagt et klipp grunnet «trange forhold», som JM skrev i journalen min. Baby var rett i underkant av 4 kg. 
Nå vurderer vi å prøve på nr 2, og jeg lurer på om det nok en gang kan ende opp med klipp. 
Har noen blitt klippet to ganger? Antar at de da ikke klipper der man ble klipt sist?.. 

Gjorde ikke det veldig vondt? 😞

Anonymkode: 4ed87...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

(Ikke ts)

Man får bedøvelse. jeg var øm i 2-3 uker, kunne ikke gjøre annet enn å sette meg rett ned, men det var fullt levbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

(Ikke ts)

Man får bedøvelse. jeg var øm i 2-3 uker, kunne ikke gjøre annet enn å sette meg rett ned, men det var fullt levbart. 

Jeg hadde ganske så vondt i etterkant, og knasket mye smertestillende de første 2 ukene. Etter 6-7 uker begynte det å bli nogenlunde ok for min del. Heller klipp kontra potensielt alvorlig rift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble klippet med nr 1. Kjente ikke klippet og var ikke øm etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (4 minutter siden):

Jeg hadde ganske så vondt i etterkant, og knasket mye smertestillende de første 2 ukene. Etter 6-7 uker begynte det å bli nogenlunde ok for min del. Heller klipp kontra potensielt alvorlig rift. 

Høres vondt ut 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres vondt ut 😞

Neida, det gikk helt greit! Å føde er vondt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at man diskuterte fordelene med at man har kontrollert revning ( jordmor holder gradvis igjen) og at naturlig revne gror bedre enn klipp. Jeg ble klippet de to første fødsler men revnet de 2 siste ( babyene mine ble større og større…)

var selvsagt sår og måtte bruke spesial pute å sitte på de første 2-4 ukene men alt har grodd helt fint både klipp og revne så utrolig å tenke på hva kroppen kan reparere! Mellomkjøttet ( kjønnsleppene) har ekstrem hod legningsevne ifølge gynekologen min og det har jo stemt for min del, jeg ser helt normal ut der nede😁

Anonymkode: 1933b...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første satt fast, så der ble det klipping. Nummer to glei lett ut😂 Samme med tredje. 

Anonymkode: f80bd...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble klipt under første fødsel. Ble klipt uten bedøvelse, men kjente ikke klippet. Så vondt er det å føde. 

Ble ikke klippet andre gangen, men revnet litt.

Anonymkode: 352ff...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også klippet på fødsel nr 2 uten bedøvelse. Smertene av klipping forsvinner og blandes med fødselssmerter så… 

kommer sikkert an på grunnen til klipping.. jeg var lovet klipping på forhånd pga totalruptur på førstefødsel. 

Anonymkode: df9f5...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble klippet begge gangene, kjente aldri noe. Var uten bedøvelse første gangen, hun klipte i ei ri mens det presset veldig på. Alt jeg kjente var at det lettet betraktelig på presset i huden rundt åpningen.

Anonymkode: 6427e...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ble klippet begge gangene, kjente aldri noe. Var uten bedøvelse første gangen, hun klipte i ei ri mens det presset veldig på. Alt jeg kjente var at det lettet betraktelig på presset i huden rundt åpningen.

Klippet de på samme sted som sist? Hvordan var tilhelingen i etterkant?

Anonymkode: e23f0...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde det så vondt fra før så jeg kjente det ikke en gang. Ganske sykt å tenke på nå i ettertid. 

Anonymkode: 8c3e3...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under første fødsel ble jeg klippet, men revnet i tillegg (tangforløsning). Der hadde jeg store smerter i noen uker etterpå, men etter det var alt fint. Med nr 2 ble jeg også klippet (pga arrvev etter første fødsel). Jeg aner ikke om jeg ble klippet på samme sted (de kunne vel uansett ikke vite hvor jeg ble klippet første gang), men det var uansett helt problemfritt. Helet raskt, jeg merket lite til klippet og hadded aldri behov for smertestillende. (Med nr 3 ble jeg ikke klippet og revnet ikke.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Klippet de på samme sted som sist? Hvordan var tilhelingen i etterkant?

Anonymkode: e23f0...784

Det vet jeg ikke, det skjedde så mye siste fødsel (tvillingfødsel) men tilhelingen gikk veldig greit, faktisk bedre siste gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...