Gå til innhold

God kronikk på NRK om sutrende menn

MyMichelle

Anbefalte innlegg

På generelt grunnlag er jeg bekymret over den stadig økende "kjønnskampen". Riktignok er det jo bare noen få stemmer som høres, men media er mektig.

Det at man hele tiden skal settes kjønna opp mot hverandre.

Anonymkode: d7352...6c1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

supernova_87 skrev (4 minutter siden):

Jeg tror at for mange så handler det om den "sutringa" de opplever fra menn. At menn har ingen evne til å endre dette, drive aktivisme, opplyse, forske osv. selv. Kvinner har stått på for kvinnekamp i mange tiår. Menn har vært sterke. Men nå er det på tide å stå på for kvinnekamp. Det er en gruppe i Oslo som gjør det, men ingen er interessert. Men de folka, de kan jeg respektere. Men de som sier "samfunnet er i mot meg", "samfunnet ønsker at jeg skal gå til grunne", men vil bare stenge øra og ignorere det, fordi det er usympatisk og selvmedlidende. Hvorfor i alle dager skulle noen, kvinner, menn, ikke-binære, ha interesse av å se andre, eller et kjønn gå til grunne? De fleste svarte ønsker ikke at det skal gå dårlig for hvite. De fleste med nedsatt funksjonsevne ønsker ikke at det skal gå dårlig for de med full funksjon. De fleste homofile ønsker ikke at det skal gå dårlig for heterofile. En sånn mistillit er nettopp et av eksemplene på hva du, og andre menn, må ta personlig ansvar for. Det hjelper ikke saken din om at det finnes systemer i samfunnet som er i menns disfavør å bruke slikt som argument. 

De siste ti årene har jeg vært opptatt av "manneproblematikk". Menn er overrepresentert på selvmordsstatstikken. Menn faller i større grad fra i skolen. Menn kommer i fengsel, mens kvinner kommer i behandling (for de samme grunnproblemene). Er for eksempel terapi og terapispråket tilpasset kvinner, og hva kan/bør vi gjøre med det? Samfunnsutviklingen med tanke på fokuset på emosjonell intelligens går i menns disfavør. Vi har et kulturelt etterslep her. Kvinner trenger ikke lenger menn for verken beskyttelse eller økonomisk støtte, de ser etter menn som er kompatible med dem på en lang rekke områder, og hvis ikke så har man det bedre alene (det gjelder begge kjønn) i 2023. Ingen trenger en partner lenger. Mens menn har ikke nødvendigvis fått mulighetene til å utvikle seg til de emosjonelt kompetente mennene som ønskes, fordi kulturen som omhandler normative forventninger til menn og menns emosjoner ikke har rukket å komme like langt som institusjonene som gjør at kvinner ikke trenger det menn var for 50 år siden. 

Hvis du er opptatt av samfunnsstrukturer, bli mer konkret. Hva er problemet, hva kan man gjøre med det, opplys om dette. Pek på de reelle utfordringene. I stedet for å "sutre" (det er slik det oppleves) om at "ingen vil ha meg selv om jeg ikke har noe å tilby". (Og når jeg skriver dette er ikke det spesifikt til deg jeg siterer, men hvordan en del menn uttaler seg om problemene med å få seg dame)

Jeg tror ikke at noen ønsker at det går galt med meg, men jeg tror heller ikke at noen bryr seg om det skjer. 

JEg vet ikke hva man kan gjøre tror uansett det er forseint for meg. Som du sier ingen bryr seg om eller vil ha menn som er tapere. 

Det kan hende noen some er smartere enn meg kan se mer spesfikt hva som er galt og hva men kan gjøre for å fikse det, men om 50 år er jeg død uansett så det har jeg ikke tid til å vente på 

Anonymkode: e3817...cb6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (13 timer siden):

Humret over mye der, og kjenner det igjen. Særlig dette:
"Menn på datingapper prøver ikke å møte kvinners ønsker og forventninger, de prøver å møte menns. Kvinners interesser hånes i stor grad."

Jeg har møtt mange menn som ikke forholder seg til mine uttrykte ønsker og forventninger, men prøver å mansplaine for meg hva jeg egentlig ser etter. Som om den fremmede mannen vet det bedre, 
Når jeg skal ha en intellektuelt oppegående fyr, som tar halve husarbeidet på eget initiativ og oppfører seg pent mot andre, vil en mann som mangler disse evnene prøve å gaslighte meg når de blir avvist. Han påstår da at jeg ikke vil ha ham fordi han ikke er pen nok eller ikke har nok penger, som om det var noe jeg interesserte meg for. Folk som føler at de kommer til kort vil alltid prøve å demonisere andre framfor å granske seg selv.

Nå er ikke jeg på noen datingapper eller kontaktsider, men jeg opplever alt hun skriver fra erfaringer på internett og faktiske sosiale møter. Det virker som enkelte menn bruker mye energi på å bygge myter og konspirasjonsteorier om kvinner, og deres vrangforestillinger fra ekkokamrene merkes i holdningen deres når du møter dem. Da skygger man unna, og da får de nok en gang bekreftet sine paranoide forestillnger om hva kvinner vil ha - og ikke. Mange av dem har helt gjennomsnittlig eller bra utseende, men har en intens innbilning om at de er for stygge, og at det er derfor de blir avvist. De ser åpenbart ikke sin egen adferd, og tar ikke ordene til kvinner de møter på alvor.

Jeg er glad for å tilhøre et miljø, både sosialt og profesjonelt, der kjønn har lav betydning. Det gjør at vi møtes som individer, og oppfatter hverandre på like fot i større grad enn ute i den vanlige pub- og app-verdenen. Da er det også lettere å få gjennomslag for uttrykte ønsker og behov, uten å bli avfeid med vrangforestillinger.

Det gjenspeiler diskusjonen her på KG. Der menn sier at de heller skal høre på tips fra "menn som drar damer" enn damene selv om hvordan man får seg en dame, fordi "man spør ikke fisken om hvordan man fanger fisk". Det de ikke forstår, er at flere av dem som "drar damer" har naturlig karisma, har vært heldige med utseende eller har masse penger/status, som ingen "tips" vil hjelpe på. Det hjelper liksom ikke å få tips om livsførsel fra steinrike Andrew Tate når man selv har null utdanning, skriver annethvert ord feil og mangler det meste av allmennkunnskap. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke at noen ønsker at det går galt med meg, men jeg tror heller ikke at noen bryr seg om det skjer. 

JEg vet ikke hva man kan gjøre tror uansett det er forseint for meg. Som du sier ingen bryr seg om eller vil ha menn som er tapere. 

Det kan hende noen some er smartere enn meg kan se mer spesfikt hva som er galt og hva men kan gjøre for å fikse det, men om 50 år er jeg død uansett så det har jeg ikke tid til å vente på 

Men vil du ha deg selv da? Og vil du ha en kvinne som er "taper"? Ønsker du en partner som sitter på nett og sier "det er for seint for meg, derfor skal jeg bare gi meg hen og gi opp". 

Hvis du mener du er en taper, og hvis du omtaler deg som taper, ja, da ser jeg ingen grunn til at en kvinne skal ville ha deg. Jeg er for øvrig fullstendig uenig i at du er en taper.

Så ikke vent da. Begynn å skap en endring. I dag. Det er mye enklere å endre seg selv enn å endre samfunnet. Hvis du tenker det er for seint eller hvis du tenker du fikser dette, du har uansett rett. Så hva vil du bestemme deg for? Og hvis du har så innmari dårlig tid, så er det vel motivasjon til å jobbe enda hardere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler forøvrig alle single menn å gå inn på Facebook og lese kommentarene til saken.

Der vil du få noen prakteksempler på hvordan ikke tiltrekke deg en kvinne oppmerksomhet.

Mye god læring der.

Anonymkode: 176ed...bfc

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Refreng skrev (25 minutter siden):

Jepp.

Det menn som klager over kvinner gjør, er en mental gymnestikk der de beskytter eget ego. Et enklere eksempel er når en gutt ber ei jente ut og hun sier nei. Gutten sier da til kompisene at han ikke vil date hun uansett fordi hun er så sur og overlegen

Men det er egentlig ego som ble rammet og så kommer denne kommentaren om jenta etterpå. Det er en måte å spille ned det som skjedde, får det til å gjøre mindre vondt. For faktum er at gutten likte jo jenta, det var derfor han ba henne ut.

Alle disse langdryge meningene om at kvinner liker slik og sånn, er bare mer avanserte former for denne type følelser. Dersom man skraper lenge nok i det, så finner man alltid en mann med lav selvverdi under. En som ikke egentlig tror han er bra nok for kvinner (kvinner liker bare menn som er x- noe jeg ikke er).

Noen ganger er denne maladaptive måten å være på såpass dysfynksjonell at personen ikke blir bedre selv etter den er i et forhold. Det er nok ikke alle som kan "reddes".

Der er vi uenig. Jeg mener alle kan "reddes". Og jeg mener at det ikke handler om å reddes, det handler om å bevisstgjøres på at man har en mulighet til å påvirke eget liv. 

Jeg tror for øvrig at denne problematikken handler om et større problem som er en kultur i den vestlige verden som undertrykker følelser. Barn som ikke får kontakt med sine autentiske følelser, lærer ikke at de kan påvirke eget liv. Følelser gir innsikt i hvem man er, hva man vil, hvor man skal. Og for guttebarn som vokser opp til å bli menn er det lett med en sånn bakgrunn å tenke at det som er det største viktigste tegnet på at de ikke har fått det til er at de ikke har fått dame. I stedet for å se på hva er alle de andre tingene de ikke har, som konsekvens av kulturen og familien de vokste opp i. Det er slik jeg ser det som et skalkeskjul. Så sitter vi og diskuterer kvinner opp mot menn, svarte opp mot hvite, osv. I stedet for å se på allmennmenneskelige forhold som påvirker oss alle, om enn i forskjellige uttrykk (menn får ikke dame, mens kvinner får menn som slår dem og tør ikke gå). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

supernova_87 skrev (3 minutter siden):

Men vil du ha deg selv da? Og vil du ha en kvinne som er "taper"? Ønsker du en partner som sitter på nett og sier "det er for seint for meg, derfor skal jeg bare gi meg hen og gi opp". 

Hvis du mener du er en taper, og hvis du omtaler deg som taper, ja, da ser jeg ingen grunn til at en kvinne skal ville ha deg. Jeg er for øvrig fullstendig uenig i at du er en taper.

Så ikke vent da. Begynn å skap en endring. I dag. Det er mye enklere å endre seg selv enn å endre samfunnet. Hvis du tenker det er for seint eller hvis du tenker du fikser dette, du har uansett rett. Så hva vil du bestemme deg for? Og hvis du har så innmari dårlig tid, så er det vel motivasjon til å jobbe enda hardere. 

Vil jeg ha meg selv ? Nei jeg hater livet mitt. Hovedsakelig pågrunn av ensomhet. 

Jeg omtaler meg selv aldri som en taper i det virkelig liv, Tenker det er ganske tyedlig at jeg er en taper når jeg aldri når opp i konkurransen med andre menn. 

Jeg kan ikke fikse dette fordi om jeg har sukkse på dateingfronten er ikke opp til meg. Tiden har allerde gått fra meg jeg kan ikke bli yngre. Samtidig skjønner jeg ikke hva jeg skal jobbe hardt med. Vist kvinner ikke liker meg så er ikke dette noe jeg kan jobbe meg bedre på. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Vil jeg ha meg selv ? Nei jeg hater livet mitt. Hovedsakelig pågrunn av ensomhet. 

Jeg omtaler meg selv aldri som en taper i det virkelig liv, Tenker det er ganske tyedlig at jeg er en taper når jeg aldri når opp i konkurransen med andre menn. 

Jeg kan ikke fikse dette fordi om jeg har sukkse på dateingfronten er ikke opp til meg. Tiden har allerde gått fra meg jeg kan ikke bli yngre. Samtidig skjønner jeg ikke hva jeg skal jobbe hardt med. Vist kvinner ikke liker meg så er ikke dette noe jeg kan jobbe meg bedre på. 

Hvem er det opp til da? Kvinner som skylder deg noe? Sånn plis svar, hvem sitt ansvar mener du det er at du skal få deg dame, om det ikke er ditt eget?

Ingen vil like deg om ikke du liker deg. 

Hva er grunnen til at du nekter å ta tak i ditt eget liv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Selfølgelig en tåpelig måte å oppføre seg på. Men kronikken håndtere på ingen måte de tydelig strkturelle problemene vi har i samfunnet som gjør at spesielt menn sliter med ensomhet, og med å ha mulighet til å være seksuelt aktiv. 

Tja. Trenger ikke være noe hokus pokus.

Slutt å hør på hva disse guttene som bruker begrep som «chad, alfa etc», og ta til deg hva kvinner selv sier. Så vil sjansene for relasjon med kvinner øke dramatisk.

Slutt i tillegg å ha «tilgang til sex» som utgangspunkt for hvorfor en kvinne skulle ville bli kjent med deg, så er enda mer gjort.

Så lenge en incel faktisk tror han vet «hva kvinner egentlig vil ha», og fortsetter å følge sin feilslåtte doktrine om at det er «kukk, muskler og penger» som er nøkkelen til en kvinnes oppmerksomhet, så vil han mest sannsynlig forbli incel.

Anonymkode: 176ed...bfc

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun har en ganske nedlatende holdning.

Hvis det var sånn at alle enslige menn var incels med dårlig hygiene og skyhøye krav ville det vært greit, men sånn er det jo ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (1 minutt siden):

Hvem er det opp til da? Kvinner som skylder deg noe? Sånn plis svar, hvem sitt ansvar mener du det er at du skal få deg dame, om det ikke er ditt eget?

Ingen vil like deg om ikke du liker deg. 

Hva er grunnen til at du nekter å ta tak i ditt eget liv? 

Alle personer velger selvfølgelig selv hvem de vil ligge med. Jeg mener at jeg tydeligvis ikke er bra nok siden jeg ikke har lykkes. Det er det ikke noe å gjøre med så livet mitt kommer alltid til å være ensomt og poengløst. 

Skjønner ikke hva du mener med at jeg ikke ønsker å ta tak i eget liv. Synes jeg jobber med å forbedre meg på alle områder som jeg har mulighet til å kontrollere. Det vil si med unntak av hvordan jeg forholder meg til kler og mote. 

Jeg trener jobber og er aktiv på de sosiale arenaene jeg har mulighet og en viss interesse for å være på. Dette hjelper stortsett å holde selvmordstankene på avstand. Men jeg skadet ryggen nylig noe som har gjort at jeg ikke har fått trent. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (17 minutter siden):

Dette. Disse mennene som klager vil jo ikke ha overvektige kvinner som klager og ser på seg selv som tapere. De vil ha pene og hyggelige damer.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liten tvil om at datingmarkedet har endret seg. Kjønnene sliter med å forstå hverandre fordi man ikke er ærlige på preferanser. Mange kvinner hevder de liker det og det, men i praksis er det en del annet som er underforstått som ikke nevnes, og det går særlig på økonomi, sosial status og selvtillit. Kvinner velger i stor grad menn som tjener mer enn dem selv eller like mye. Dette les bort av anekdoter, men forskningen er klar på dette. 

Menn på sin side opererer med to kategorier. De mann vil ha sex med, og de man vil ha et forhold til. Mange menn er villige til å ha sex med kvinner som overhodet ikke innfrir kravene de har til et forhold. Dette skaper enorme problemer. For det første forstår ikke mange kvinner dette. De har sex med attraktive menn, men opplever seg bruktog utnyttet når mannen ikke vil ha noe mer. Han har gjerne antydet noe mer også for å få henne på kroken. Det gjør at hun gjerne går rundt og har for høye forventninger i forhold til sin verdi på datingmarkedet.

Et annet problem er at samfunnsnormene ikke tar hensyn på biologien. Kvinner skal være sterke og det er helt greit med maskuline trekk. Menn skal dempe seg, og man snakker om "toxic masculinity". Dette er problematisk fordi menn flest setter pris på kvinners feminine sider, og man søker gjerne dette. Kvinner flest tenner på maskuline menn. Vi lærer opp jentene til å være sterke og maskuline, mens guttene skal være milde og dempe sin maskulinitet. Når de vokser opp skjønner de ikke hva som skjer. De "sterke kvinnene" sliter med å finne menn som vil satse på dem og de "milde mennene" blir valgt bort. Samtidig ser de at alt de har lært og hører ikke stemmer overens i praksis.

En ærlig samtale om hva som tiltrekker kvinner og menn flest er viktig. Denne kronikken bygger bare opp om disse feilaktige fordommene. Utslaget vi gjerne ser menn som er enormt frustrerte over at løgnen de har blitt fortalt gjennom hele livet hemmer dem. Dette får noen uheldige utslag hvor de uten å ha noe erfaring med kvinner overhodet prøver å herme etter menn de ser lykkes. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle personer velger selvfølgelig selv hvem de vil ligge med. Jeg mener at jeg tydeligvis ikke er bra nok siden jeg ikke har lykkes. Det er det ikke noe å gjøre med så livet mitt kommer alltid til å være ensomt og poengløst. 

Skjønner ikke hva du mener med at jeg ikke ønsker å ta tak i eget liv. Synes jeg jobber med å forbedre meg på alle områder som jeg har mulighet til å kontrollere. Det vil si med unntak av hvordan jeg forholder meg til kler og mote. 

Jeg trener jobber og er aktiv på de sosiale arenaene jeg har mulighet og en viss interesse for å være på. Dette hjelper stortsett å holde selvmordstankene på avstand. Men jeg skadet ryggen nylig noe som har gjort at jeg ikke har fått trent. 

Problemet er at for damer flest er "ligg" verken et must eller noe de vil gi bort til menn av medlidenhet. De fleste kvinner jeg kjenner som er over 25 år, er interessert i noe mer fast og meningsfullt. Så kanskje er det innstillingen det skorter på? Bør du se hvilke kvinner som kan være aktuelle partnere, og ikke aktuelle ligg?

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Problemet er at for damer flest er "ligg" verken et must eller noe de vil gi bort til menn av medlidenhet. De fleste kvinner jeg kjenner som er over 25 år, er interessert i noe mer fast og meningsfullt. Så kanskje er det innstillingen det skorter på? Bør du se hvilke kvinner som kan være aktuelle partnere, og ikke aktuelle ligg?

Tenker at ligg er veien inn til et forhold vist de ikke vil ligg med meg så er de ihverfall ikke interessert i et lengre forhold. 

Har generelt lite kontakt med damer utenom i jobb sammenheng . Så ser ikke på noen som et ligg eller et potensielt forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du tenker ikke at du kan kontrollere hvorvidt du ser livet ditt som poengløst? Øke sjansene dine til å få deg dame. Det er ikke sikkert du oppnår det, men du oppnår det i alle fall ikke med å ikke prøve. 

Jeg tenker at å ta tak i eget liv også innebærer å ta tak i hvordan man ser på livet, og siden å få dame er veldig viktig for deg, nettopp jobbe målrettet og bevisst med det. Oppsøke terapi, endre tankesett, bevisstgjøre seg verdier. Det jeg hører når du sier "det er ikke noe å gjøre med" er at du ikke ønsker å ta tak og forsøke en gang. 

Leit å høre om ryggen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Example skrev (2 minutter siden):

Det er liten tvil om at datingmarkedet har endret seg. Kjønnene sliter med å forstå hverandre fordi man ikke er ærlige på preferanser. Mange kvinner hevder de liker det og det, men i praksis er det en del annet som er underforstått som ikke nevnes, og det går særlig på økonomi, sosial status og selvtillit. Kvinner velger i stor grad menn som tjener mer enn dem selv eller like mye. Dette les bort av anekdoter, men forskningen er klar på dette. 

Menn på sin side opererer med to kategorier. De mann vil ha sex med, og de man vil ha et forhold til. Mange menn er villige til å ha sex med kvinner som overhodet ikke innfrir kravene de har til et forhold. Dette skaper enorme problemer. For det første forstår ikke mange kvinner dette. De har sex med attraktive menn, men opplever seg bruktog utnyttet når mannen ikke vil ha noe mer. Han har gjerne antydet noe mer også for å få henne på kroken. Det gjør at hun gjerne går rundt og har for høye forventninger i forhold til sin verdi på datingmarkedet.

Et annet problem er at samfunnsnormene ikke tar hensyn på biologien. Kvinner skal være sterke og det er helt greit med maskuline trekk. Menn skal dempe seg, og man snakker om "toxic masculinity". Dette er problematisk fordi menn flest setter pris på kvinners feminine sider, og man søker gjerne dette. Kvinner flest tenner på maskuline menn. Vi lærer opp jentene til å være sterke og maskuline, mens guttene skal være milde og dempe sin maskulinitet. Når de vokser opp skjønner de ikke hva som skjer. De "sterke kvinnene" sliter med å finne menn som vil satse på dem og de "milde mennene" blir valgt bort. Samtidig ser de at alt de har lært og hører ikke stemmer overens i praksis.

En ærlig samtale om hva som tiltrekker kvinner og menn flest er viktig. Denne kronikken bygger bare opp om disse feilaktige fordommene. Utslaget vi gjerne ser menn som er enormt frustrerte over at løgnen de har blitt fortalt gjennom hele livet hemmer dem. Dette får noen uheldige utslag hvor de uten å ha noe erfaring med kvinner overhodet prøver å herme etter menn de ser lykkes. 

Toxic masculinity er ikke det motsatte av å være feminin. Det er de toksiske sidene ved mandighet som er vold, dårlig behandling av kvinner og maktmisbruk. Man kan være maskulin uten å være "toxic". Det er heller ingenting maskulint i å være sterk. De fleste kvinner før i tiden var sterke, både fysisk og psykisk. Det skal svært mye psykisk styrke til for å føde alene på en låve uten medisinsk hjelp, ta vare på dyrene på gården samtidig som man har en ungeflokk løpende i beina, håndtere menn som går inn i depresjon fordi de har mislyktes på jobb osv. Kvinner har aldri vært svake, de har bare blitt fremstilt slik. Det feminine har alltid blitt fremstilt som noe svakt og "umandig", under menns verdighet. 

Når det gjelder ærlighet om hva som tiltrekker kvinner og menn flest, har vi et problem når dagens menn hører på karer som Tate og forventer å alltid "vasse" i unge, modellpene jenter, gjerne uten tidligere sexerfaring. Jeg har heller ikke opplevd noe som helst "verdi", "marked" eller annet tull i løpet av mitt litt over 40 år gamle liv. Jeg gikk etter menn som var mindre attraktive enn meg tidligere, og til og med de mente de hadde "krav" på noe bedre. Begge angret bittert da jeg forlot dem. Nå er jeg gift med en svært kjekk mann. Det kan jo hende at han bare bruker meg for å tømme seg i, men synes du ikke selv at det er litt overkill å gifte seg med tømmestasjonen?

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er lei av medias evige fokus på kjønnskamp. Kvinner og menn skal stilles mot hverandre i en slags krig.

Slik jeg ser det har både kvinner og menn i Norge høye krav. Det er forståelig, men det gjør også at noen havner utenfor.

Jeg er skalla med pondus, men klarte da å gifte meg med en fantastisk og vakker kvinne.

Anonymkode: 9c847...507

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker at ligg er veien inn til et forhold vist de ikke vil ligg med meg så er de ihverfall ikke interessert i et lengre forhold. 

Har generelt lite kontakt med damer utenom i jobb sammenheng . Så ser ikke på noen som et ligg eller et potensielt forhold. 

Og det er der du feiler. Nei, ligg er ikke veien INN til et forhold, det er en del av allerede etablert forhold. De fleste kvinner er ikke interessert i å ligge med menn som ikke ytrer tydelig at de ønsker noe mer etterpå. Altfor mange kvinner blir brukt til bare ligg. Så hvis du virkelig vil ha forhold, må du begynne i andre enden.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er lei av medias evige fokus på kjønnskamp. Kvinner og menn skal stilles mot hverandre i en slags krig.

Slik jeg ser det har både kvinner og menn i Norge høye krav. Det er forståelig, men det gjør også at noen havner utenfor.

Jeg er skalla med pondus, men klarte da å gifte meg med en fantastisk og vakker kvinne.

Anonymkode: 9c847...507

Nettopp! Og jeg er litt overvektig og med et svært lite pent ansikt, og klarte da å gifte meg med en fantastisk og kjekk, yngre mann. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...