Gå til innhold

God kronikk på NRK om sutrende menn


MyMichelle

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Helene1982 said:

En del menn i denne tråden bekrefter at jeg ønsker meg en voksen mann som kan kommunisere. Som i en samtale. Ikke en som kan skrive ó men, ikke en setning.

Du får akkurat så mye som jeg synes det er verd å kaste bort på deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duraton skrev (Akkurat nå):

Du får akkurat så mye som jeg synes det er verd å kaste bort på deg. 

Jeg er glad i deg også 🦀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/2/2023 at 4:34 PM, MyMichelle said:

https://www.nrk.no/ytring/gutta-som-ikke-far-damer-1.16355535
Hva synes dere? Enten du er mann eller kvinne. Hvilke krav stiller dere til det motsatte kjønn?

Jo, dette var så godt skrevet at det må være skrevet av en mann. Ikke en bare 22 år ung kvinne.

Spøk til side: norske ungdom har et enormt selvbedrag på hvor flinke de er til å tenke kritisk, etter kanskje 13+ års skolegang hvor det å tenke kritisk fremheves som viktig. Men når jeg opplever hvor forskrudde både gutter og jenter har blitt i sin tankegang rundt det å treffe det motsatte kjønn vet jeg at før eller siden får de en forferdelig krasj med virkeligheten. Hvordan vil de takle det? Vil de føle seg lurt av noen eller av seg selv?

Anonymkode: 47e09...003

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (1 time siden):

Det er ingen som trenger dokumentasjon på strukturelle forhold i en datingsituasjon.
Der teller kun anekdoten, den virkeligheten vi opplever der og da, det er sannheten.

Det er veldig interessant at det finnes menn som ser det som en livsoppgave å entre et kvinneforum for å prøve å gaslighte en stor forsamling kvinner til å tro at de vil ha noe annet enn det de selv definerer. Da er man ihuga på propaganda.

Skal vi forstå samfunnsutviklingen er det viktig med korrekt tallmateriale. Anekdoter har null verdi i den sammenhengen. 

Anonymkode: baaf0...dad

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo, dette var så godt skrevet at det må være skrevet av en mann. Ikke en bare 22 år ung kvinne.

Spøk til side: norske ungdom har et enormt selvbedrag på hvor flinke de er til å tenke kritisk, etter kanskje 13+ års skolegang hvor det å tenke kritisk fremheves som viktig. Men når jeg opplever hvor forskrudde både gutter og jenter har blitt i sin tankegang rundt det å treffe det motsatte kjønn vet jeg at før eller siden får de en forferdelig krasj med virkeligheten. Hvordan vil de takle det? Vil de føle seg lurt av noen eller av seg selv?

Anonymkode: 47e09...003

Jeg kunne ikke vært mere enig.  Kildekritikk bør være et skolefag, og for de som følger med på AI – utviklingen går fortere enn folk er klare for. Måned for måned er det en enorm utvikling som pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (8 minutter siden):

Du finner ikke noen eksempler på at "høflig mannlig feminist som leser bøker" sliter på damemarkedet, og det er DET som er relevant her. At "høy, kjekk og veltrent" trekker damer burde ikke overraske noen. "Høy, søt og veltrent kvinne" trekker jo menn. Det er ikke noe poeng å henvise til moteksempler, når det ikke er noen uenighet der. Men, husk også at høy, kjekk, veltrent og med utdanning gjerne er den sorten som IKKE er antifeminist eller klamrer seg til kjønnsroller som er utdaterte. Det er sånt man ofte (dog ikke alltid) får gjennom dannelsesreisen på universitetet. (filosofer synes å være et snodig unntak)

Tull og tøys.

Bare ca 4% av norske menn identifiserer seg som feminister:

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

Mens ca 30% av norske menn har høyere utdanning. Altså 7-8 ganger så mange, i tilfelle det du studerte var et av de ytterst få tøysefagene som faktisk produserer feminister – og altså ikke lærer deg å regne.

Nå må du slutte å dikte opp "fakta".

(Forøvrig: Har du sett mannlige feminister noen gang? "Høy, kjekk og veltrent" er ikke akkurat ord som beskriver denne forskrudde lille klikken din av fremtidige sovevoldtektsforbrytere…)

 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClausSaus skrev (7 minutter siden):

Tull og tøys.

Bare ca 4% av norske menn identifiserer seg som feminister:

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

Mens ca 30% av norske menn har høyere utdanning. Altså 7-8 ganger så mange, i tilfelle det du studerte var et av de ytterst få tøysefagene som faktisk produserer feminister – og altså ikke lærer deg å regne.

Nå må du slutte å dikte opp "fakta".

(Forøvrig: Har du sett mannlige feminister noen gang? "Høy, kjekk og veltrent" er ikke akkurat ord som beskriver denne forskrudde lille klikken din av fremtidige sovevoldtektsforbrytere…)

 

Det finnes mange her på KG som deler ut feministittler over en lav sko. Også … sur eller ikke. Snakk til folk på en ordentlig måte.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (8 minutter siden):

Det finnes mange her på KG som deler ut feministittler over en lav sko. Også … sur eller ikke. Snakk til folk på en ordentlig måte.

Tror du misforstår situasjonen litt… det er @knooters som lar kvinner diktere hva han får lov til å si og hvordan han får lov til å snakke. 😏

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Tror du misforstår situasjonen litt… det er @knooters som lar kvinner diktere hva han får lov til å si og hvordan han får lov til å snakke. 😏

Kvinner er følsomme om kan ikke få menn til å gjøre noe som helst. All forskning viser det.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Kvinner er følsomme om kan ikke få menn til å gjøre noe som helst. All forskning viser det.

Mulig, men det gjelder neppe for sånne creepy "mannlig feminist"-typer typer som prøver å komme i trusa på deg gjennom å være en "alliert" og "enig" i alt du sier…

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (Akkurat nå):

Mulig, men det gjelder neppe for sånne creepy "mannlig feminist"-typer typer som prøver å komme i trusa på deg gjennom å være"alliert" og "enig" i alt du sier…

Dette er veldig creepy. Vær vanlig! Jeg har mine egne meninger og av og til er selv menn enige med meg. Jeg har sittet alene og debatert menn som ikke kan skrive en setning engang, og når noen er enige med meg er det for å få meg til sengs? Det er så jævlig nedlatende. Jeg vil ha meg frabedt at mine meninger trenger allierte. Det har jeg bevist utallige ganger. For en ufin holdning du har. shit nå ble jeg forbannet

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, ClausSaus said:

Tull og tøys.

Bare ca 4% av norske menn identifiserer seg som feminister:

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

Mens ca 30% av norske menn har høyere utdanning. Altså 7-8 ganger så mange, i tilfelle det du studerte var et av de ytterst få tøysefagene som faktisk produserer feminister – og altså ikke lærer deg å regne.

Nå må du slutte å dikte opp "fakta".

(Forøvrig: Har du sett mannlige feminister noen gang? "Høy, kjekk og veltrent" er ikke akkurat ord som beskriver denne forskrudde lille klikken din av fremtidige sovevoldtektsforbrytere…)

 

Du er flink til å calle "tøys" på autopilot. Kanskje en ide å se på egne utsagn først?

Jeg skrev: IKKE ER ANTIFEMINIST. Det er ikke det samme som å være (hardcore) feminist. Ikke rart det er vanskelig å debattere med deg, når du skal være bastant og påståelig når du i tillegg ikke klarer følge logiske resonnementer.

Det finnes ingen "tøysefag som produserer feminister". Men du er vel i den freppergjengen som ikke syns tverrfaglige kjønnsstudier er noe viktig, fordi dere mangler kognitive evner til å se lenger enn deres egen konservative nesetipp.

(det sitter folk på det instituttet og jobber med ting som kvinneutfordringer i forsvaret, som må sies å være alt annet enn irrelevant i dag - for eksempel)

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ClausSaus said:

Tror du misforstår situasjonen litt… det er @knooters som lar kvinner diktere hva han får lov til å si og hvordan han får lov til å snakke. 😏

Nå er det jo dere erkekonservative som klamrer dere til tradisjonelle kjønnsroller som tenner på å bli bastet og bundet av andre. Jeg er fri, og hever meg over lenkene du har på deg, og jeg lar meg ikke diktere av noen hvis jeg har en mening. Derfor heier jeg også frem moderne kvinner som tar for seg av tradisjonelle mannsdomener, og menn som forsyner seg av tradisjonelt kvinnelige domener.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene1982 skrev (11 minutter siden):

Dette er veldig creepy. Vær vanlig! Jeg har mine egne meninger og av og til er selv menn enige med meg. Jeg har sittet alene og debatert menn som ikke kan skrive en setning engang, og når noen er enige med meg er det for å få meg til sengs? Det er så jævlig nedlatende. Jeg vil ha meg frabedt at mine meninger trenger allierte. Det har jeg bevist utallige ganger. For en ufin holdning du har. shit nå ble jeg forbannet

About fucking time… 😏

Du får fortelle dette til "sovevoldtekt waiting to happen"-kameratene i motsatt hjørne. For faen skal vite at det ikke jeg som er hverken "alliert" eller "enig" med deg…

Men hvis du blir forbannet av å bli jattet med og behandlet som et aldrende barn… bra!

Hadde vært fint med litt mer av det, og litt færre sofakrok-feminister som bare vil høre hvor "riktige" følelsene deres er fra det ene øyeblikket til det neste.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (Akkurat nå):

About fucking time… 😏

Du får fortelle dette til "sovevoldtekt waiting to happen"-kameratene i motsatt hjørne. For faen skal vite at det ikke jeg som er hverken "alliert" eller "enig" med deg…

Men hvis du blir forbannet av å bli jattet med og behandlet som et aldrende barn… bra!

Hadde vært fint med litt mer av det, og litt færre sofakrok-feminister som bare vil høre hvor "riktige" følelsene deres er fra det ene øyeblikket til det neste.

Mente du unnskyld?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (20 minutter siden):

Du er flink til å calle "tøys" på autopilot. Kanskje en ide å se på egne utsagn først?

Jeg skrev: IKKE ER ANTIFEMINIST. Det er ikke det samme som å være (hardcore) feminist. Ikke rart det er vanskelig å debattere med deg, når du skal være bastant og påståelig når du i tillegg ikke klarer følge logiske resonnementer.

Det finnes ingen "tøysefag som produserer feminister". Men du er vel i den freppergjengen som ikke syns tverrfaglige kjønnsstudier er noe viktig, fordi dere mangler kognitive evner til å se lenger enn deres egen konservative nesetipp.

(det sitter folk på det instituttet og jobber med ting som kvinneutfordringer i forsvaret, som må sies å være alt annet enn irrelevant i dag - for eksempel)

 

knooters skrev (17 minutter siden):

Nå er det jo dere erkekonservative som klamrer dere til tradisjonelle kjønnsroller som tenner på å bli bastet og bundet av andre. Jeg er fri, og hever meg over lenkene du har på deg, og jeg lar meg ikke diktere av noen hvis jeg har en mening. Derfor heier jeg også frem moderne kvinner som tar for seg av tradisjonelle mannsdomener, og menn som forsyner seg av tradisjonelt kvinnelige domener.

Erkekonservativ frepper, faktisk. Bare å gratulere.

"Tverrfaglige kjønnsstudier" har enda mindre vitenskapelig gehalt enn teologi har. Der har man faktisk forlatt den sfæren der "akademikerne" later som om det i det minste er et faktisk fag de sysler med.

Normale mennesker lar forøvrig folk gjøre som de vil, i fred, så lenge de ikke skader andre. Og et sunt sinn blander seg ikke opp i andres ting som ikke er problematiske, uten å være invitert.

Men for all del, Jens Kristus – fortsett å "redde verden", ett hurra for menn i kjoler av gangen,

Endret av ClausSaus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, ClausSaus said:

 

Erkekonservativ frepper, faktisk. Bare å gratulere.

"Tverrfaglige kjønnsstudier" har enda mindre vitenskapelig gehalt enn teologi har. Der har man faktisk forlatt den sfæren der "akademikerne" later som om det i det minste er et faktisk fag de sysler med.

Normale mennesker lar forøvrig folk gjøre som de vil, i fred, så lenge de ikke skader andre. Og et sunt sinn blander seg ikke opp i andres ting som ikke er problematiske, uten å være invitert.

Men for all del, Jens Kristus – fortsett å "redde verden", ett hurra for menn i kjoler av gangen,

Du bare blåser deg opp og snakker som du har vett til. Totalt innholdsløs ranting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Andro said:

Vi skjønner faktisk alt vi

Mener du dette helt seriøst? 🤯

Anonymkode: cfbd2...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (På 2.4.2023 den 17.48):

ikke har ligget med noen som har et annet politisk syn enn henne selv

Jeg ser mange si at politisk syn ikke er viktig - og at partner gjerne må ha stikk motsatt politisk syn enn hva man selv har, for så lite betyr slikt..
 

Det er så vanskelig å forstå! For hva man stemmer politisk - sier jo det meste om hvilke verdisyn man har..og verdisynet man har burde jo spille en rolle for hvor kompatibel man er som partnere..

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...