AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #921 Del Skrevet 4. april 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Cry me a river. Alle har valg her i livet. Å ramse opp det greske alfabetet, hyperfokusere på penisstørrelser og beskylde kvinner for å lyve uansett hva de sier er valg. Hvis man velger noe annet, slipper man å male seg inn i incelhjørnet. Så enkelt er det faktisk. Det er ikke sikkert man finner noen kjæreste eller at alt man drømmer om vil skje, men man kan både få et liv og en reell sjanse til å finne en partner. Å velge incelveien er en garanti for å aldri få det. Man får dårligere sjanser enn absolutt alle andre grupper. Hvis det er et valg man vil ta og stå for, så værsågod. Men da har man ingen grunn til å klage når kvinnene vender en ryggen. Anonymkode: b91c3...c88 👏🏼👏🏼 11 hours ago, AnonymBruker said: Sånn bortsett fra at Aase - Er høy - Er etter alt å dømme sterk - Har kjendiskarriere - Tjener godt Og at det er snakk om individer. Dette er som tidligere presisert ikke en debatt På individnivå. Anonymkode: baaf0...dad Du kan legge på at han virker sympatisk og intelligent, at han har en lun humor og virker som en trivelig fyr som byr på seg selv. 10 hours ago, Example said: Jeg kan ikke noe for at om du følger med på innleggene i tråden eller ei. Det må du ta på egen regning. Det er absolutt en helhet i valg av partner. Dog er det noen ting som gjentar seg som diskusjonspunkter. Det virker ikke å være noen uenighet om at sosial status og kompetanse er viktige egenskaper kvinner ser etter. Det mange reagerer på, og som det blir diskusjon ut av er dette med inntekt og høyde. Det virker å være et ømt punkt, til tross for at det egentlig virker å være rimelig konsensus om dette blant forskere, atferdsbiologer osv. Det interessante i så måte er hvorfor. Hvorfor er det så vanskelig å ta innover seg? En teori på det er at man gjerne føler seg litt overfladisk eller at man "selger seg selv" litt ved en slik innrømmelse. Så da pynter man heller på det og snakker om andre ting, eller sørger for å rakke ned på menn som ikke tjener mye (noe som egentlig bare bekrefter påstanden). Neste punkt må være at vi som samfunn må være tydeligere på hvilke forventninger kvinner har til menn. Dette er grunnen til at jeg engasjerer meg. Jeg bekymrer meg for at blant annet denne kronikken er med på å bidra til feiloppfatninger blant menn. Noen kvinner later som om de har lave forventninger til menn, men det har de jo ikke. De bare unngår å nevne en del faktorer som er helt avgjørende for at en kvinne i det hele tatt skal vurdere om en mann er attraktiv. Fyller han ikke disse kriteriene, har han ikke kjangs uansett. Det betyr ikke at det er feil at kvinner har disse preferansene. Jeg synes det er fint jeg at kvinner setter krav til potensielle partnere, men vær ærlig om det. Grunnen til at fokuset på at kvinner synes høyde og god inntekt er attraktivt hos menn, er at det fremstilles som så ensidig. Ja, det å være en høy mann en av flere ting som kan gjøre ham kjekk, men det er ikke slik at en mann er sjanseløs om han har middels/lav inntekt eller høyde. Min samboer har en årslønn som er 200k laverere en min, og han er like høy som meg. Jeg har aldri tenkt på disse faktorene som negative sider/grunner til ikke å bli sammen med ham. Jeg synes han er verdens vakreste. Det er en mulighet for at enda flere kvinner ville vært interessert om han tjente det dobbelte og var 15cm høyere, men sånn er det med alle ting (ansiktstrekk, sosial kompetanse, snillhet, intelligens, interesser/hobbyer, ydmykhet, tro på egenverdi (ja, det kan kombineres med ydmykhet. Selvtillit er faktisk å foretrekke i kombinasjon med ydmykhet)). Poenget er: høyde og inntekt er faktorer som noen syns er attraktive, men disse faktorene blir hauset så jævlig mye opp at det er veldig irriterende å høre på. For det er faktisk ikke så viktig. Anonymkode: 90632...6a2 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 4. april 2023 #922 Del Skrevet 4. april 2023 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Jeg mener at alle menn og kvinner bør tilpasse seg i et forhold. Det å være i et forhold handler om kompromisser og samarbeid, men vi har alle egenskaper som skaper vår personlighet og vi har vaner. Vi kan justere vanene våre, men å endre personlighete sin for et annet menneske for å få dem til å like deg, tror jeg ingen er tjent med. Da er det bedre å finne en person som passer din personlighet bedre. Det er ikke snakk om å endre personlighet, men å vise sider av seg for en annen for at vedkommende skal bli tiltrukket av deg. Om du blir bedt på date med en mann du liker godt og er interessert i, så regner jeg med at du ikke møter opp i joggebukser og en flekkete, svett topp uten å dusje eller noe form for sminke? Mennesker av begge kjønn gjør veldig mye for å fremstå attraktive for det motsatte kjønn. Noen gjør mer andre, noe gjør litt for mye, mens en liten gruppe gjør så si ingenting. Å være feminin er ikke noe negativt. Det er ikke svakhet, og det er noe menn flest liker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 4. april 2023 #923 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 👏🏼👏🏼 Du kan legge på at han virker sympatisk og intelligent, at han har en lun humor og virker som en trivelig fyr som byr på seg selv. Grunnen til at fokuset på at kvinner synes høyde og god inntekt er attraktivt hos menn, er at det fremstilles som så ensidig. Ja, det å være en høy mann en av flere ting som kan gjøre ham kjekk, men det er ikke slik at en mann er sjanseløs om han har middels/lav inntekt eller høyde. Min samboer har en årslønn som er 200k laverere en min, og han er like høy som meg. Jeg har aldri tenkt på disse faktorene som negative sider/grunner til ikke å bli sammen med ham. Jeg synes han er verdens vakreste. Det er en mulighet for at enda flere kvinner ville vært interessert om han tjente det dobbelte og var 15cm høyere, men sånn er det med alle ting (ansiktstrekk, sosial kompetanse, snillhet, intelligens, interesser/hobbyer, ydmykhet, tro på egenverdi (ja, det kan kombineres med ydmykhet. Selvtillit er faktisk å foretrekke i kombinasjon med ydmykhet)). Poenget er: høyde og inntekt er faktorer som noen syns er attraktive, men disse faktorene blir hauset så jævlig mye opp at det er veldig irriterende å høre på. For det er faktisk ikke så viktig. Anonymkode: 90632...6a2 Det er likevel såpass viktig at man statistisk sett kan si det slik: - Kvinner velger ikke partnere som tjener dårligere enn dem selv, i alle fall ikke betydelig dårligere. - Kvinner velger i stor grad menn som et like høye eller høyere enn dem selv. Dette er på makronivå. Det betyr ikke at det ikke noen kvinner velger annerledes, og at menn kan ha kvaliteter som gjør opp for disse to faktorene, men det er sjeldent. Derfor kan vi ikke feie dette under teppe og late som det ikke skjer. Det ville være uærlig. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 4. april 2023 #924 Del Skrevet 4. april 2023 Example skrev (1 minutt siden): Det er ikke snakk om å endre personlighet, men å vise sider av seg for en annen for at vedkommende skal bli tiltrukket av deg. Om du blir bedt på date med en mann du liker godt og er interessert i, så regner jeg med at du ikke møter opp i joggebukser og en flekkete, svett topp uten å dusje eller noe form for sminke? Mennesker av begge kjønn gjør veldig mye for å fremstå attraktive for det motsatte kjønn. Noen gjør mer andre, noe gjør litt for mye, mens en liten gruppe gjør så si ingenting. Å være feminin er ikke noe negativt. Det er ikke svakhet, og det er noe menn flest liker. Mener du å ta på seg pene klær på date, er jeg enig med deg. Jeg kommer fra et møblert hjem, og kler meg tilpasset anledningen. Å ta vare på seg selv, ha normal folkeskikk og pynte seg for en anledning er ikke det samme som at det er min personlighet. Min utfordring er ikke å finne en mann, men å finne en mann som passer for meg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 4. april 2023 #925 Del Skrevet 4. april 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Mener du å ta på seg pene klær på date, er jeg enig med deg. Jeg kommer fra et møblert hjem, og kler meg tilpasset anledningen. Å ta vare på seg selv, ha normal folkeskikk og pynte seg for en anledning er ikke det samme som at det er min personlighet. Min utfordring er ikke å finne en mann, men å finne en mann som passer for meg. Man trenger ikke endre personlighet. Man må finne noen som passer en selv. Er man en kvinne hvor de maskuline kvalitetene er tydeligst, vil man nok slite med å passe med en maskulin mann som søker det motsatte. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #926 Del Skrevet 4. april 2023 Example skrev (3 minutter siden): Man trenger ikke endre personlighet. Man må finne noen som passer en selv. Er man en kvinne hvor de maskuline kvalitetene er tydeligst, vil man nok slite med å passe med en maskulin mann som søker det motsatte. Hvis man et en litt kjedelig kvinne i 30-åra, med lite interesser. Er det da håp om å finne en mann som også er litt kjedelig? Har barn fra før på deltid, er ferdig med å få egne barn. Anonymkode: 4b2ab...260 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 4. april 2023 #927 Del Skrevet 4. april 2023 Example skrev (2 minutter siden): Man trenger ikke endre personlighet. Man må finne noen som passer en selv. Er man en kvinne hvor de maskuline kvalitetene er tydeligst, vil man nok slite med å passe med en maskulin mann som søker det motsatte. Jeg søker ikke en maskulin mann. Jeg søker en person som er tenkende og reflekterende. Jeg er over 40 år. Jeg vet hva jeg trenger og ønsker. Legg merke til hvordan jeg er med folk som er litt dott. Det er ikke min beste side. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 4. april 2023 #928 Del Skrevet 4. april 2023 (endret) MyMichelle skrev (På 2.4.2023 den 16.34): https://www.nrk.no/ytring/gutta-som-ikke-far-damer-1.16355535 Hva synes dere? Enten du er mann eller kvinne. Lettlest, litt fornøyelig men først og fremst ganske feilaktig, anekdotisk og misvisende. Flørt, sjekking på byen/på lesesalen/på festival/på toget/på fjelltur er i all hovedsak erstattet av nettdating. Sistnevnte har de senere årene ervervet ufattelig mengder informasjon og for de som har forsket litt på dette er faktum som følger: Den "nederste" 80 prosent andelen av menn (altså de som ikke får noe/ikke er det mest attraktive) fighter om den "nederste" 22 prosent tilsvarende delen av kvinner. Med andre ord, enorm skjevhet. Sagt på en annen måte; Topp 78 prosent av kvinner konkurrerer om topp 20 prosent av menn. Majoriteten av menn konkurrerer altså om de minst attraktive kvinnen mens det store flertallet kvinner rullerer på den mest attraktive femtedelen menn. Tinder (som vel er blant de større) har datagrunnlag som viser den gjennomsnittlig attraktive mannen (hva nå enn det er er) blir "likt" av 0,87 prosent av kvinnene, altså litt under en av 100. Som vel skulle tilsi at kronikkforfatteren som publiserte i NRK ikke treffer helt på skiva i påstanden om at det skal ikke mer til enn at mannen liker å lese en bok eller evner å greie ut/forklare hva feminisme er. Dating er, for minst 4 av 5 menn, en ørkenvandring belagt med ignorering, avvising, nedlatenhet, avslag, skuffelser og frustrasjon men hey - ta det som mann da Endret 4. april 2023 av Gorgonzola 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #929 Del Skrevet 4. april 2023 Helene1982 skrev (37 minutter siden): Jeg søker ikke en maskulin mann. Jeg søker en person som er tenkende og reflekterende. Jeg er over 40 år. Jeg vet hva jeg trenger og ønsker. Legg merke til hvordan jeg er med folk som er litt dott. Det er ikke min beste side. Anonymkode: baaf0...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 4. april 2023 #930 Del Skrevet 4. april 2023 herzeleid skrev (På 3.4.2023 den 0.14): Jeg tenker på en måte at det eksemplifiserer eller underbygger inntrykket om at ytterpunktene gjerne speiler hverandre, og at på samme måte som typiske "incels" fremstilling av kvinner gjerne bommer en del gjør gjerne fremstillingen til tilsvarende kvinner av menn det samme. I begge tilfeller tror jeg det handler mye om en kombinasjon av antipati og manglende nysgjerrighet, som bidrar til at en kan avskrive/avfeie relativt store grupper eller argumenter på et relativt tynt grunnlag. Så tror jeg det kan være lurt å reflektere litt over eksemplene en kommer med, særlig i kronikkform. Eksempelvis kunne en spørre seg: Lot min venninne seg virkelig sjarmere utelukkende av at en mann leste en bok, eller var det kanskje mer ved ham hun fant sjarmerende? Som et tilsvar til den temmelig anekdote-pregede kronikken tok noen en kikk på statistikken. Et interessant korrektiv: Sitat Kravene for gutter er «latterlig lave» i moderne dating, kan vi lese hos NRK. Statistikk viser derimot noe helt annet, skriver Martin Ellingsen. https://subjekt.no/2023/04/03/det-dysfunksjonelle-datingmarkedet-rammer-menn-hardere-enn-kvinner/ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 4. april 2023 #931 Del Skrevet 4. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (1 time siden): Hva hvis ungen din ikke vil ha barn? Like dumt som å spørre «Hva om du ikke har barn?» De vil ha barn. Det er derfor jeg stiller spørsmålet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #932 Del Skrevet 4. april 2023 herzeleid skrev (18 minutter siden): Som et tilsvar til den temmelig anekdote-pregede kronikken tok noen en kikk på statistikken. Et interessant korrektiv: Forskning og statistikk har jo ingenting å si, for Helene bryr seg jo etter eget sigende ikke om dette. Anonymkode: baaf0...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 4. april 2023 #933 Del Skrevet 4. april 2023 Helene1982 skrev (2 timer siden): Hva slags partner hun/han er for ditt barn. Min svoger ringte pappa og spurte om hans velsignelse for at han skulle gifte seg med min søster. Da lo pappa, og sa det må du nesten spørre henne om. De er voksne, det må de faktisk vurdere selv. Eventuelle barnebarn er derimot ikke voksne, så akkurat på det punktet tar jeg meg den frihet å tenke litt fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 4. april 2023 #934 Del Skrevet 4. april 2023 (endret) ClausSaus skrev (4 minutter siden): De er voksne, det må de faktisk vurdere selv. Eventuelle barnebarn er derimot ikke voksne, så akkurat på det punktet tar jeg meg den frihet å tenke litt fremover. Eventuelle barnebarn er jo både fiktive og ikke født enda. Endret 4. april 2023 av Helene1982 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 4. april 2023 #935 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har du rett i. På 80-tallet hadde vi ikke husmødre som hadde gått husmorsskole. Men som det fremgår av forskningsartikkelen: Menn vil fortsatt ha pene kvinner. Kvinner vil ha trygge menn. Anonymkode: f55fe...bff Men da må menn tilpasse seg. Det er ikke nok pene kvinner til alle menn. Det går heller ikke an å bli pen hvis man ikke er det. Det går derimot an å bli trygg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 4. april 2023 #936 Del Skrevet 4. april 2023 Example skrev (4 timer siden): Altså, tror du virkelig at barnas besteforeldre mener det er bedre at mor til barna prioriterer egen selvrealisering og karriere foran egne barn? Selvfølgelig gjør de ikke det. Selvfølgelig gjør jeg det. Å ikke kunne forsørge seg selv og barna sine ved egen inntekt er uansvarlig. Vi blir alle alene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #937 Del Skrevet 4. april 2023 Example skrev (16 timer siden): Litt som skrevet i innlegget over, men kan gjøre et forsøk. Han bør være selvstendig og en god forsørger. Når kvinner sier de ønsker en mann med like høy utdanning som seg selv eller en ambisiøs mann så er det kode for dette. Han bør ikke tjene noe særlig mindre penger enn henne. Om han gjør det, bør i alle fall utsiktene til å få inn godt med penger være der (om ham for eksempel er student eller ligger an til å arve mye penger). Kvinner ønsker også ofte en intelligent mann, og disse dager henger dette også ofte sammen med inntekt. Å være omsorgsfull og snill kan komme inn her, men det gjelder bare om det andre er på plass. Utseendet er ikke fullt så viktig for kvinner som for menn, men han bør være høyere og fysisk sterkere enn kvinnen. Et pluss om han også er høyere og sterkere enn de fleste andre. Dette er egentlig ikke så logisk lenger, men henger sammen med biologien. Han skal beskytte mot farer. I tillegg kommer dette med sosial kapital. Humor, å være veltalende, ta plass i sosiale settinger. Dette er jo gjerne noe kvinner legger merke til med en gang i visse datingsettinger. Dette er også noe menn har fått med seg, og mange kjemper om oppmerksomheten. En del kvinner belønner gjerne drittsekkoppførsel mot andre menn fordi de blander dette sammen. Gjerne da litt yngre og uerfarne kvinner. Litt eldre kvinner har lært å avsløre dette som regel. Det er jo gjerne en god kombinasjon av mye. Trivielle ting som "han hadde et fint smil", "han leste en bok på trikken" eller "han lagde så god middag" er gjerne ting som blir trukket frem, men dette blir lagt merke til først når en del andre bokser er huket av. Uansett hvor mange ganger du mansplainer hva kvinner mener, tenker, følelser og finner attraktivt, blir ikke dine meninger om hva kvinner mener og føler mer gyldige enn hva kvinner faktisk mener og føler. Det eneste du oppnår er å framstå som kverulerende og usympatisk og fu blir en sånn mann de færreste kvinner vil omgås eller være rundt. Anonymkode: b91c3...c88 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 4. april 2023 #938 Del Skrevet 4. april 2023 Helene1982 skrev (6 timer siden): Det finnes en dyktig poet Som liker faktaens brutalitet Det kan gå i ball når han leter etter tall Takk for like! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #939 Del Skrevet 4. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (56 minutter siden): Men da må menn tilpasse seg. Det er ikke nok pene kvinner til alle menn. Det går heller ikke an å bli pen hvis man ikke er det. Det går derimot an å bli trygg. Anonymkode: f55fe...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 4. april 2023 #940 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 19.32): Har du noen forslag til løsninger på dette? Anonymkode: 7a706...461 Forby internett og alt av datingapper osv. Det er det eneste som på sikt kan hjelpe. AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 19.58): Bare de som ikke forstår hva denne dama skriver i klartekst: Alfamannen er et ideal for menn, ikke drømmemannen til kvinner. Kvinner vil bare ha et ... oppegående menneske som behandler sin kjæreste som et oppegående menneske... Anonymkode: 86e91...bb8 Brukeren claussaus (?) sa det best i tråden. Hva kvinner sier de ønsker seg er noe helt annet enn det de velger. Kvinner har til alle tider valgt den mest ressurssterke og dominerende mannen. Menn vil bli som alfahannen fordi de ser at han får all oppmerksomheten fra damene. At menn har alfahann som forbilde har ikke oppstått i et vakum. Det er fordi Alfatypene lykkes. Nå skal det sies at kvinner flest ikke ender opp i forhold med alfaer. Det er få av dem og mange kvinner om det beinet, så de fleste kvinner ender opp med "normale menn". Helene1982 skrev (20 timer siden): Dette er faktisk et viktig poeng. Du poengterer at uansett hvor mye støtte kvinnlige familiemedlemmer gir til en ung gutt, er det en del unge menn som savner gode mannlige forbilder. Det er en del menn som ikke gjør en god nok jobb her. Det er selvsagt mange menn som er kjempegode fedre, onkler, bestefedre og rollemodeller både for unge voksne, men enten man er fysisk eller emesjonelt fraværende som forelder, vil det få konsekvenser for barnet ditt. Nå viser jo statistikken at barn av alenemødre har langt høyere risiko for å havne dårlig ut seinere i livet, så er kvinners støtte alene nok? Barn trenger både feminine og maskuline forbilder. Det hadde de før da kjernefamilien var normen. Du vet....den tiden hvor depresjon, diverse diagnoser og psykiske plager ikke var i nærheten av så fremtredene som idag. Kan det være en sammenheng tro? Unge gutter/menn vokser opp idag med masse feminitet og minimalt med maskulint input. Menn er ikke lenger maskuline. De blir fortalt at maskuliniteten deres er giftig og ødeleggende for kvinner. Men så viser det seg at kvinner velger bort følsomme, mer feminine menn. Så når menn endelig har fått justert seg etter hva kvinner ser ut til å ville ha, så blir de fortsatt værende alene. Hvorfor skal menn oppdra sine gutter til å bli tradisjonelle sterke og nyttige menn, når de får høre at kvinner hater det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå