Gå til innhold

God kronikk på NRK om sutrende menn


MyMichelle

Anbefalte innlegg

ClausSaus skrev (19 minutter siden):

Jeg har barn i etableringsfasen. Og jo, tro du meg: Når en av dem har fått seg kjæreste er dette noe av det første du tenker på:

Dersom dette blir "The One", hva slags mor eller far for mine barnebarn snakker vi om?

Hva annet skulle jeg bry meg om?

Hva hvis ungen din ikke vil ha barn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor syter da disse mennene? De kan jo bare tilpasse seg forskningsresultater. 

Fordi de tilpasser seg det enkeltkvinner som prater om å "sett deg og les en bok på t-banen så vil kvinner ta kontakt med deg i fleng og be deg med ut på middag og spandere alt mulig på deg".

Mener du at disse skal slutte å lytte til slike kvinner og heller lytte til forskning altså?

Anonymkode: f55fe...bff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (6 minutter siden):

Råd for en annen tid. Dog har heller ikke menn endret seg biologisk siden da. Menn flest liker femininitet.

Det betyr ikke at man skal leve med gamle familiestrukturer. Samtidig bør det være et tankekors for kvinner som opplever at det er vanskelig å holde relasjoner med menn, at om de opptrer for maskulint, vil det ofte ikke fungere. 

Så er det nok sånn at de fleste kvinner, enten bevisst eller ikke, viser feminine sider for å både kapre menn og holde på dem. 

Men det er jo flest menn som syter over at de ikke får dame. Bør ikke de tilpasse seg kvinnene, og ikke omvendt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi de tilpasser seg det enkeltkvinner som prater om å "sett deg og les en bok på t-banen så vil kvinner ta kontakt med deg i fleng og be deg med ut på middag og spandere alt mulig på deg".

Mener du at disse skal slutte å lytte til slike kvinner og heller lytte til forskning altså?

Anonymkode: f55fe...bff

Selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor syter da disse mennene? De kan jo bare tilpasse seg forskningsresultater. 

Tildels er det mulig.

Anonymkode: baaf0...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (8 minutter siden):

Råd for en annen tid. Dog har heller ikke menn endret seg biologisk siden da. Menn flest liker femininitet.

Forskningen er enig med deg i det.

https://forskning.no/evolusjon-kjonn-og-samfunn-kultur/kvinner-og-menn-velger-partnere-idag-som-de-gjorde-for-30-ar-siden/1684308

Anonymkode: f55fe...bff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (Akkurat nå):

Råd for en annen tid. Dog har heller ikke menn endret seg biologisk siden da. Menn flest liker femininitet.

Det betyr ikke at man skal leve med gamle familiestrukturer. Samtidig bør det være et tankekors for kvinner som opplever at det er vanskelig å holde relasjoner med menn, at om de opptrer for maskulint, vil det ofte ikke fungere. 

Så er det nok sånn at de fleste kvinner, enten bevisst eller ikke, viser feminine sider for å både kapre menn og holde på dem. 

Jeg ønsker at du skal leve i den familiestrukturen som passer deg og din familie. Jeg Kommer ikke til å snakke svansk eller jobbe med å kapre menn som ikke er i min målgruppe ved å endre min personlighet. Det burde være et tankekort for deg at jeg konsekvent støtter at du finner en partner som passer for deg, mens du oppfordrer kvinner til å tilpasse seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Men det er jo flest menn som syter over at de ikke får dame. Bør ikke de tilpasse seg kvinnene, og ikke omvendt? 

Har Example skrevet noe annet enn det?

Anonymkode: baaf0...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tildels er det mulig.

Anonymkode: baaf0...dad

Men de tilpasser seg jo ikke. De fortsetter å jage etter mye yngre, mye penere damer, helst uten sexerfaring, som skal være underdanige i forholdet. Derfor er de fortsatt single. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er det Jordan Peterson sier som er så feil egentlig?

Anonymkode: baaf0...dad

Han definerer konservative verdier som det biologisk riktige, og fokuserer på et samfunnspsykologisk syn.

Han leder menn med problemer i feil retning.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har Example skrevet noe annet enn det?

Anonymkode: baaf0...dad

Er du advokaten hans?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (Akkurat nå):

Han definerer konservative verdier som det biologisk riktige, og fokuserer på et samfunnspsykologisk syn.

Han leder menn med problemer i feil retning.

Nettopp. Han henger fast i 50-tallet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden):

Så forskning basert på kvinners svar, som presenteres her inne, har altså ingen verdi?

Jo, vi må ha svarene implementert i forskningen for å kunne vise til avvikene mellom svarene og det som faktisk skjer. Svarene har stor verdi for forskningen. 

Anonymkode: baaf0...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Men de tilpasser seg jo ikke. De fortsetter å jage etter mye yngre, mye penere damer, helst uten sexerfaring, som skal være underdanige i forholdet. Derfor er de fortsatt single. 

Noen gjør ikke det, boen gjør det. Man finner helt sikkert forskning som sier noe om andelene blant begge.

Anonymkode: baaf0...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (2 minutter siden):

Han definerer konservative verdier som det biologisk riktige, og fokuserer på et samfunnspsykologisk syn.

Han leder menn med problemer i feil retning.

Han viser hele tiden til forskningsresultater. Er forskningen feil?

Anonymkode: baaf0...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

For 30 år siden hadde vi ikke lenger tradisjonelle husmødre. 

Det har du rett i. På 80-tallet hadde vi ikke husmødre som hadde gått husmorsskole. Men som det fremgår av forskningsartikkelen:

Menn vil fortsatt ha pene kvinner. Kvinner vil ha trygge menn.

Anonymkode: f55fe...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (8 minutter siden):

Men det er jo flest menn som syter over at de ikke får dame. Bør ikke de tilpasse seg kvinnene, og ikke omvendt? 

Det gjør de, til gangs. Kvinner gjør også det. 

Både menn og kvinner gjør ting for å fremstå attraktive for det motsatte kjønn (om en er hetrofil). Noen gjør mer enn andre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (11 minutter siden):

Jeg ønsker at du skal leve i den familiestrukturen som passer deg og din familie. Jeg Kommer ikke til å snakke svansk eller jobbe med å kapre menn som ikke er i min målgruppe ved å endre min personlighet. Det burde være et tankekort for deg at jeg konsekvent støtter at du finner en partner som passer for deg, mens du oppfordrer kvinner til å tilpasse seg.

Du var jo nettopp enig med meg tidligere her om hva menn kunne gjøre for å tilpasse seg. Hva har endret seg? Skal ikke kvinner kunne gjøre det samme?

Noe de også gjør. De fleste kvinner gjør ganske mye for å være attraktive for menn. Noen gjør det bevisst, mens andre mer ubevisst. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (Akkurat nå):

Du var jo nettopp enig med meg tidligere her om hva menn kunne gjøre for å tilpasse seg. Hva har endret seg? Skal ikke kvinner kunne gjøre det samme?

Noe de også gjør. De fleste kvinner gjør ganske mye for å være attraktive for menn. Noen gjør det bevisst, mens andre mer ubevisst. 

Jeg mener at alle menn og kvinner bør tilpasse seg i et forhold. Det å være i et forhold handler om kompromisser og samarbeid, men vi har alle egenskaper som skaper vår personlighet og vi har vaner. Vi kan justere vanene våre, men å endre personlighete sin for et annet menneske for å få dem til å like deg, tror jeg ingen er tjent med. Da er det bedre å finne en person som passer din personlighet bedre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...