Gå til innhold

God kronikk på NRK om sutrende menn

MyMichelle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

De kunne funnet noen her. Men de vil ikke, de gidder ikke eller de har for ufyselige holdninger. Må du velge mellom den øde familiegården du har odel til og ei norsk dame, var det ikke umulig for deg å få dame. Du kunne bare ikke kombinere det med en mildt sagt spesiell bosituasjon. Flytt og du kan finne noen. Vil du ikke vaske deg, slutte å drikke eller slutte å banke damer vil du kanskje heller ikke finne noen. Men du kunne valgt å endre eller i det minste prøve å endre på det som gjør deg uattraktiv. Da ville du hatt en sjanse som alle andre. Vil du ha en 19-åring når du selv er 63 så er det strengt talt ingen menneskerett. Du kunne fått deg dame, men du valgte bort 40-50 årskull fordi du er en creep. Og hvis du synes det er greit å betale for sex og å behandle mennesker som handelsvarer så er du et avskyelig menneske som få kvinner ville tatt i med hansker engang, så da må du vel ty til de som er for fattige til å kunne avstå. Du kunne oppført deg som et anstendig menneske, men du synes du har rett til å være en drittsekk, så da ligger du som du reder. Sånn er livet. 

De eneste enslige uføre mennene jeg kjenner er enten psykisk utviklingshemmede eller lignende, tidligere konebankere, alvorlig psykisk syke av typen psykose eller schizofreni, sitter inne, har gått gjennom et brudd for kort tid siden eller blitt enkemann, eller de er alvorlig alkoliserte, har hagen full av bilvrak og huset fullt av 14 ukastrerte hankatter og har ikke skiftet skjorte på minst 8 måneder. 

Alle andre har partnere. 

Anonymkode: b91c3...c88

De fleste har partnere, men stadig flere har ikke det. Noen velger det selv, andre ikke. Noen er rett og slett ikke i stand til det. Også er det jo gjerne sånn at noen er så uattraktive at svært få er interessert i dem overhodet. De finnes. 

Andre har bare så skral selvtillit at de ikke tør lenger. De har absolutt muligheten, men de takler ikke flere avslag. Dette er en terskel som en del menn ikke kommer så lett over. Da velger de heller å være alene.

Også tror jeg kvinner må innse at det et forskjell på kjønnene. Det er lettere for kvinner å finne noen enn det er for menn. I alle fall kortere relasjoner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange menn er interessert i å diskutere hvordan man skal hhelpe menn som sliter. Første bud må likevel være at både menn og kvinner slutter å fornekte fakta om temaet.

Anonymkode: baaf0...dad

Men fakta et jo at det er håp for de fleste, å at om du henger deg opp i at kvinner vil ha en som er høyere enn deg, vil du møte kvinner dårligere stillt en om du finner en måte å akseptere degselv selv om man vet at ja, det er generelt mer populært, å kan være vondt. Det må vi kvinner med vår kropp også, jeg skulle gjerne hatt finere pupper, selvsagt er jeg bekymret for å ikke være sexy nok, å lar jeg det gå til hodet på meg å unngår relasjoner med menn, så blir det ingen kjereste eller noe ligg. 

Syns man må slutte å forenkle tiltrekning, så folk tror de må passe inn i den tynne malen man kan male om man finner de spesifikke mest attraktive fysiske egenskapene. Hva har det å si om du uansett kan finne noen? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Jeg er veldig for å gi unge mennesker godt grunnlag for å ha god selvfølelse, og føle seg bra nok. Jeg er også veldig for at unge skal føle seg sett, hørt, forstått og støttet. Jeg er så for det at jeg har hatt fokus på det når jeg har oppdratt mine egne barn. Det var viktigere for meg at de følte seg trygge på at de er god nok som den de er enn at de var fine og flinke, fordi jeg er overbevist om at dersom man er trygg og har god selvfølelse får man også mulighet til å blomstre opp til å bli sitt beste potensiale. Hva det enn er. Det er imidlertid ingen konkurranse mellom kjønnene for meg i dette. Jeg har tvillinger, gutt og jente, og det har vært like viktig for dem begge. Det er ikke slik at en mann som har det svært vondt har det verre enn en kvinne som har det svært vondt. Vondt er vondt. 

Det er definitivt noe galt med samfunnsutviklingen nå, for stadig flere unge sliter psykisk. Av begge kjønn. Nei det hjelper ingenting å være kvinne og få sex og oppmerksomhet fra gutter og menn om man har sosial angst, har så komplekser at man ikke våger noe som helst, er redd gutter og menn på grunn av vonde opplevelser, og mye mer. Å teoretisk kunne få sex enklere enn gutter er ingen fordel. Den oppmerksomhet du viser til kan til og med være årsaken til kvinners problemer.

Det er ikke egentlig sex som er problemet, men sosialt kompetanse og selvfølelse. Det burde være mulig å styrke de unge av begge kjønn på det feltet, slik styring samfunnet har på barns oppfølging. (Og da hadde de nok enklere fått positiv oppmerksomhet og sex også.)

Ja unge vender seg mot lite konstruktive helter når de ikke blir støttet og styrket i å stå støtt I seg selv. 

Hvordan et reelt samfunnsproblem er blitt en pissekonkurranse i hvilket kjønn som har det verst forstår jeg ikke. Vi feiler tydeligvis angående de unge av begge kjønn, og jeg tror løsningen er den samme for begge kjønn; Barn som blir sett, hørt, støttet, oppmuntret, utfordret på oppbyggende måter og forstått, og som får føle at de er god nok som den de er, samt får sin trygghet ivaretatt, blir som regel trygge voksne, med god sosial kompetanse og god selvfølelse. 

Istedenfor har vi et system som prøver å presse alle barn inn i en og samme form, og dem det blir feil for, og dem som ikke har nødvendig støtte og trygghet hjemmefra, synd for dem. 

👆👏🏻👏🏻👏🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikkert. For den artikkelen handlet om at kvinner lyver, ikke fordi kvinner er onde, men fordi kvinner prøver å tilfredsstille det sosiale press som kvinner utsettes for. Menn har ikke samme sosiale press, de har det mye lettere slik.

Men har du noen forskning som avkrefter at kvinner i Norge utsettes for sosialt press så kom med det?

Anonymkode: f55fe...bff

Menn har selvsagt like stort sosialt press som kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helene1982 said:

Om kvinner liker høye, rike menn er ikke relevant for hvordam man kan hjelpe unge menn som faller utenfor, men for diskusjonens skyld: Du har rett. All forskning viser dette. Hvordan kan vi nå hjelpe unge menn som sliter?

Må få dem til å kjøpe platåsko og tjene mer penger selvsagt! 🤣

Anonymkode: dc80a...ea7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er årsakene til at det skjer relevant.

Jeg vet ikke. Men jeg skjønner at å ignorere årsakene ikke fører noe godt med seg.

Hva mener du er årsakene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Men fakta et jo at det er håp for de fleste, å at om du henger deg opp i at kvinner vil ha en som er høyere enn deg, vil du møte kvinner dårligere stillt en om du finner en måte å akseptere degselv selv om man vet at ja, det er generelt mer populært, å kan være vondt. Det må vi kvinner med vår kropp også, jeg skulle gjerne hatt finere pupper, selvsagt er jeg bekymret for å ikke være sexy nok, å lar jeg det gå til hodet på meg å unngår relasjoner med menn, så blir det ingen kjereste eller noe ligg. 

Syns man må slutte å forenkle tiltrekning, så folk tror de må passe inn i den tynne malen man kan male om man finner de spesifikke mest attraktive fysiske egenskapene. Hva har det å si om du uansett kan finne noen? 

At det er håp for de fleste hjelper jo lite for dem det er håp for som ikke opplever annet enn håp, og de det overhodet ikke er håp for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har selvsagt like stort sosialt press som kvinner.

Jeg linket til forskning som avkreftet den påstanden. Kan du linke til forskning som kommer til den konklusjonen din så gjør gjerne det. Ut over det er det ganske meningsløst å diskutere synsing.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Hva mener du er årsakene?

At de i større grad blir valgt bort fordi de ikke oppfyller disse kriteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg linket til forskning som avkreftet den påstanden. Kan du linke til forskning som kommer til den konklusjonen din så gjør gjerne det. Ut over det er det ganske meningsløst å diskutere synsing.

Nei, det gjorde du ikke. Les igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er håp for de fleste hjelper jo lite for dem det er håp for som ikke opplever annet enn håp, og de det overhodet ikke er håp for.

Jeg forstår det er vanskelig, men det er ikke umulig. Situasjonens løsning vil være ulik for ulike med dette problemet, så det er vanskelig å si hva som kan spesifikt gjøres uten noen eksempler. Men å være sosial er viktig 

Endret av Rosakatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår det er vanskelig, men det er ikke umulig. Situasjonens løsning vil være ulik for ulike med dette problemet, så det er vanskelig å si hva som kan spesifikt gjøres uten noen eksempler. Men å være sosial er viktig 

Hvorfor har du da en så ignorant holdning ovenfor årsakssammenhengen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje hvis du snakker og skriver norsk istedenfor incelsk? Det er et veldig godt tips for mange menn som ikke har særlig draget. Dropp gresken og incelvrøvlet og hold dere til norsk og/eller eventuelle andre morsmål, så er dere et skritt nærmere å finne noen. Ingenting får en kvinne til å tørke inn fortere enn det greske alfabetet (unnskyld til alle grekere...) og annet vrøvl. 

Anonymkode: b91c3...c88

Jo du kan godt si det på den måten, men det er ikke måten å få unge menn som har blitt lukket inn der fordi det er den eneste måten de har fått resultater på og ser ingen andre måter å gjøre det på fordi de har ikke ordentlig mannlige forbilder. 

Anonymkode: 4d5ca...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de i større grad blir valgt bort fordi de ikke oppfyller disse kriteriene.

Så det å bli avvist statistisk sett, gjør at en del menn ikke tør å skape relasjoner til kvinner de liker?

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (54 minutter siden):

Det som også er generaliserende er at kvinner er mer løsningsorienterte. Tråden har et åpenbart fravær av menn som sier: Dette burde menn jobbe mer med for å finne en partner, men i stedet er det fokus på hva kvinner burde gjøre/føle. Det er en evigvarende karusell av: Menn vil egentlig ha attraktive, feminine kvinner som vil bli forsørget, men kvinner fokuserer feil om de vil ha menn som er attraktive og har en jobb. Jeg er bare en kvinne, men for meg er ikke dette logisk. Jeg lurer på hva kan menn som sliter med å finne en partner gjøre? Hva slags holdninger bør vi som samfunn jobbe med, og hva slags ressurser er det disse unge mennene trenger.

Jeg tror vi først og fremst må lære gutter og menn hva som skal til. Å si til dem "å være snill" holder ikke. Å være snill er en god egenskap for alle mennesker, men det er ikke noe som nødvendigvis hjelper så mye på datingmarkedet. 

De må læres opp til å forstå at kvinner ønsker menn med litt tak i. De må lære seg å bli selvstendige mennesker som skal klare seg selv og satse på utdanning og arbeid. Det koker gjerne ned til dette. Med dette kommer også selvtillit og selvrespekt som kvinner finner attraktivt. 

I tillegg bør kvinner øve på å være mer ærlige og lære seg selv og kjenne. Hva er det egentlig de liker med menn? At han leser en bok på trikken er noe som kan gjøre han interessant, men det er også fordi han allerede virker å være over basisen for hva som kreves i utgangspunktet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Om kvinner liker høye, rike menn er ikke relevant for hvordam man kan hjelpe unge menn som faller utenfor, men for diskusjonens skyld: Du har rett. All forskning viser dette. Hvordan kan vi nå hjelpe unge menn som sliter?

Det høres konstruktivt ut, tar imot den utfordringen.

Mitt hovedbudskap ville vært: "Det flere faktorer i bildet, noen kan du endre på, andre ikke. Du får gjøre det eneste fornuftige, nemlig å forbedre de faktorene du faktisk kan endre". Med å akseptere at noen faktorer er ute av ens kontroll, vil det være lettere å forsone seg med dette, og jobbe med det man kan endre på. Og så ville jeg minnet om at smak er veldig subjektivt, og at det er mulig uansett hvilket utgangspunkt man har

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor har du da en så ignorant holdning ovenfor årsakssammenhengen da?

Det er ikke ignorant, det er sannheten. Vet man ikke problemet, kan man ikke lete etter løsning heller. Folk er forskjellige å står overfor forskjellige problemstillinger, å mange ulike problemstillinger samtidig også

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (8 minutter siden):

De fleste har partnere, men stadig flere har ikke det. Noen velger det selv, andre ikke. Noen er rett og slett ikke i stand til det. Også er det jo gjerne sånn at noen er så uattraktive at svært få er interessert i dem overhodet. De finnes. 

Andre har bare så skral selvtillit at de ikke tør lenger. De har absolutt muligheten, men de takler ikke flere avslag. Dette er en terskel som en del menn ikke kommer så lett over. Da velger de heller å være alene.

Også tror jeg kvinner må innse at det et forskjell på kjønnene. Det er lettere for kvinner å finne noen enn det er for menn. I alle fall kortere relasjoner. 

Og likevel er det kvinner som bør senke kravene, selv om de etter sigende ikke har så store problemer med å finne partner? Logikk?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Så det å bli avvist statistisk sett, gjør at en del menn ikke tør å skape relasjoner til kvinner de liker?

Selvsagt er det en faktor. En annen faktor kan jo f.eks. være #villebarepratelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå):

Og likevel er det kvinner som bør senke kravene, selv om de etter sigende ikke har så store problemer med å finne partner? Logikk?

Hvor har jeg sagt det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...