Gå til innhold

God kronikk på NRK om sutrende menn


MyMichelle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker at ligg er veien inn til et forhold vist de ikke vil ligg med meg så er de ihverfall ikke interessert i et lengre forhold. 

 

Anonymkode: e3817...cb6

Hadde du derimot hørt på hva svært mange kvinner sier, så hadde du skjønt at det er baklengs.

Jeg kjenner ekstremt få kvinner som går inn i forhold via et ligg. Det starter med en interesse/fascinasjon, man blir kjent, følelser og attraksjon oppstår, så ligger man.

Om du møter kvinner med en innstilling om at «om du får ligge, så er det mulighet for et forhold», så skyter du deg selv i foten.

Men som med incels flest og de få mennene på KG, som vet bedre hva kvinner vil en hva kvinner selv vet, så «gunner» man på og forsøker å selge seg inn som et potensielt ligg🙄

Anonymkode: 176ed...bfc

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Example skrev (Akkurat nå):

Jo, det kan være et problem for en del høyt utdannede kvinner. Orker ikke sitere hele artikkelen, men den er interessant, så anbefaler å lese den:

https://www.nettavisen.no/livsstil/atferdsbiolog-en-kvinne-kan-nar-som-helst-ga-ut-a-finne-seg-en-kjareste-bare-hun-senker-kravene/s/12-95-3423681858

Også må du slutte å lage stråmenn. Resten av innlegget ditt har jeg svart på flere ganger allerede. Det at menn flest setter pris på feminine kvaliteter betyr ikke at de kun søker det. Det gjelder også meg.

Men da må du slutte å si at alle menn vil ha hjemmeværende husmødre som tar vare på dem i senga og tar seg av barn alene. For dette er langt fra virkeligheten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det er sånn, skjønner du. Kvinner er bedre på å pleie og dyrke gode relasjoner til andre mennesker gjennom livet, og det er så enkelt som at vi ikke vil ting som koster mer enn det smaker.

Så...ensom? Tror ikke det. Og jeg har mann, men jeg tenker det må vøre bra, ellers har jeg det bedre alene. Det vet mannen min.

Anonymkode: 47f4b...d64

Leste en studie over at stadig flere svensker (nordmenn?) dør ensomme. Og at den størst parten av alene boere er barnløse. Og at det er dobbelt så mange ensomme kvinner som bor alene enn menn i de voksne og eldre alders gruppene. Hvorfor det da ? Er det flere kvinner enn menn i den aldersgruppen eller har de eldre mennene flest damer fra Asia ?

Anonymkode: 10e84...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leste en studie over at stadig flere svensker (nordmenn?) dør ensomme. Og at den størst parten av alene boere er barnløse. Og at det er dobbelt så mange ensomme kvinner som bor alene enn menn i de voksne og eldre alders gruppene. Hvorfor det da ? Er det flere kvinner enn menn i den aldersgruppen eller har de eldre mennene flest damer fra Asia ?

Anonymkode: 10e84...2af

Flere studier viser at eldre kvinner har det bedre som single enn gift, mens eldre menn har det bedre som gift enn single. 

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leste en studie over at stadig flere svensker (nordmenn?) dør ensomme. Og at den størst parten av alene boere er barnløse. Og at det er dobbelt så mange ensomme kvinner som bor alene enn menn i de voksne og eldre alders gruppene. Hvorfor det da ? Er det flere kvinner enn menn i den aldersgruppen eller har de eldre mennene flest damer fra Asia ?

Anonymkode: 10e84...2af

Det skal jeg fortelle deg, og detcer at en del dumme damer følger den tradisjonelle praksisen med noen år eldre menn. Menn levere kortere, derfor ee de fleste enker/samboeren er død de siste leveåra deres. Dumt å velge eldre mann, masse jobb og lite glede. Ensom er forøvrig ikke det samme som enslig.

Anonymkode: 47f4b...d64

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (44 minutter siden):

Problemet er at man isolererer enkelte faktorer og ikke ser dem i sammenheng. For eks er høyde korrelert med høyere sosioøkonomisk status, bedre jobb og lønn, noe korrelert med intelligens.

Det sier seg selv at dersom høye personer er mer intelligente og har bedre sosioøkonomisk status, så har de gjerne andre egenskaper som er korrelert med å finne dame og ha en god karriere. Det er ikke kun høyde i seg selv som kvinnene faller for, det er gjerne en kombinasjon av egenskaper man finner oftere i høye menn. Med slike liv og slike egenskaper, kommer gjerne mer selvtillit og bedre evne til å gjøre det bra i sosiale relasjoner

Man kan ikke så enkelt konkludere som du gjør, fra de studiene du viser til.

Det er på ingen måte kun høyde og inntekt som teller, men at dette er viktig er det ingen tvil om. Man snakker gjerne om andre ting, men ofte er det underforstått at en del ting allerede er på plass. Andre kvaliteter hos mannen vurderes ofte først når visse ting er på plass. En arbeidsledig mann uten utdanning på 165 cm kan ha masse gode kvaliteter, men han vil aldri være aktuell for de fleste kvinner uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde du derimot hørt på hva svært mange kvinner sier, så hadde du skjønt at det er baklengs.

Jeg kjenner ekstremt få kvinner som går inn i forhold via et ligg. Det starter med en interesse/fascinasjon, man blir kjent, følelser og attraksjon oppstår, så ligger man.

Om du møter kvinner med en innstilling om at «om du får ligge, så er det mulighet for et forhold», så skyter du deg selv i foten.

Men som med incels flest og de få mennene på KG, som vet bedre hva kvinner vil en hva kvinner selv vet, så «gunner» man på og forsøker å selge seg inn som et potensielt ligg🙄

Anonymkode: 176ed...bfc

Jeg gunner ikke på i noen sammenheng får ikke noe respons fra kvinner så har ikke kontakt med de. 

Anonymkode: e3817...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skal jeg fortelle deg, og detcer at en del dumme damer følger den tradisjonelle praksisen med noen år eldre menn. Menn levere kortere, derfor ee de fleste enker/samboeren er død de siste leveåra deres. Dumt å velge eldre mann, masse jobb og lite glede. Ensom er forøvrig ikke det samme som enslig.

Anonymkode: 47f4b...d64

Unnskyld skrivefeil, fant ikke brillene. Men mye bedre alene enn i dårlig selskap,  og kvinner flest har barn og nære venner. Heldigvis har noen også gode menn, som meg. 

Anonymkode: 47f4b...d64

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (37 minutter siden):

Problemet er at man isolererer enkelte faktorer og ikke ser dem i sammenheng. For eks er høyde korrelert med høyere sosioøkonomisk status, bedre jobb og lønn, noe korrelert med intelligens.

Det sier seg selv at dersom høye personer er mer intelligente og har bedre sosioøkonomisk status, ...

Jøss, svært dristig resonnement. At både A og B korrelerer med C, trenger ikke å bety at A korrelerer med B. Et eksempel: intelligens korrelerer med høyere lønn. Menn har også i gjennomsnitt høyere lønn. Å inferere fra dette at menn er mer intelligente enn kvinner er så klart en grov feilslutning. Har heller aldri sett noen forskning som indiker at høyde korrelerer med intelligens.

Det er derimot et godt poeng at høyde korrelerer med status, så da må man enten korrigere for status i dataanalysen eller designe forsøk hvor status gjemmes. Det vil jeg da virkelig håpe at enhver sammfunnsforsker er klar over. Her er et eksempel (første artikkel jeg fant), og effekten av status er fjernet gjennom design av forsøket:

https://royalsocietypublishing.org/doi/epdf/10.1098/rspb.2004.2922

Det er tung konsensus om at høyere menn i gjennomsnitt er mer attraktive, uavhengig av status. Så kan man spekulere i at årsaken til det delvis kan være en forventning om høyere status, men sammenhengen er der likefullt.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Synes ikke kommentaren er så veldig god, den fokuserer mye på anektdoter og enekelt historier. 

Det finnes masse statestikk som hviser at kvinner har det enkelere på dateing makedet enn det men har vist man snakker om det å få muligheten til å ha sex. 

Det sammen gjelder det at men er mer ensomme en kvinner. 

Anonymkode: e3817...cb6

Tja, kvinner i forhold lever kortere og er mer syk enn enslige kvinner, men menn i forhold lever lengre og er friskere enn enslige menn.

Det sier vel litt om hvor lite krav kvinner faktisk stiller til sin partner. Er det lettere for kvinner å få seg en tinder-date? Joda, men hvor enkelt er det for kvinner å finne seg en partner som er emosjonelt intelligent og åpen, tar sin del av ansvaret for hus og barn (ikke minst den mentale byrden), tar initiativ til aktiviteter, drar til legen uten mas fra kona osv osv. Ikke spesielt enkelt, med tanke på at kvinner i forhold lever kortere og er mer syke enn enslige kvinner. 

Anonymkode: 3e2bf...017

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (6 minutter siden):

Det er på ingen måte kun høyde og inntekt som teller, men at dette er viktig er det ingen tvil om. Man snakker gjerne om andre ting, men ofte er det underforstått at en del ting allerede er på plass. Andre kvaliteter hos mannen vurderes ofte først når visse ting er på plass. En arbeidsledig mann uten utdanning på 165 cm kan ha masse gode kvaliteter, men han vil aldri være aktuell for de fleste kvinner uansett.

Hvorfor skal en kvinne forsørge en arbeidsledig slabbedask av en mann? Det er ingen god kvalitet å sitte på ræva og forvente at kjerringa og fellesskapet forsørger deg. Arbeidsledigheten i Norge er rekordlav nå, og det er flere stillinger som blir utlyst 2 og 3 ganger før man får søkere. Hvis man presterer å være frisk og arbeidsledig i Norge i 2023, er man rett og slett lat.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden):

Men da må du slutte å si at alle menn vil ha hjemmeværende husmødre som tar vare på dem i senga og tar seg av barn alene. For dette er langt fra virkeligheten.

Det har jeg aldri skrevet. Jeg har skrevet at dette er feminine kvaliteter som menn ønsker. Ikke dette med hjemmeværende forresten, det var det du som tolket deg til. At menn ønsker kvinner som er flinke til å lage mat, er gode til å oppdra barn og er villige til å tilfredsstille mannen seksuelt er egentlig innlysende at menn ønsker. Dette er ikke noe nytt, og det er litt skremmende at man blir sjokkert over det.

For å se det fra en annen side: Hvor mange kvinner kjenner du som er lykkelig gift som ikke kan lage mat, ikke er gode omsorgspersoner for barna sine og aldri ligger med mannen sin? 

Hvor attraktiv mannen er avhenger av om han får det han ønsker. Noen er villige til å forsake deler av dette. Andre oppnår det andre steder, men beholder familien likevel.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 time siden):

Da er hun ikke drømmedama. Viktig å prate om politisk syn.

Jøss. Jeg aner ikke hva min samboer igjennom 20 år stemmer, eller hvor hen plasserer seg politisk.

Anonymkode: 176ed...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri skrevet. Jeg har skrevet at dette er feminine kvaliteter som menn ønsker. Ikke dette med hjemmeværende forresten, det var det du som tolket deg til. At menn ønsker kvinner som er flinke til å lage mat, er gode til å oppdra barn og er villige til å tilfredsstille mannen seksuelt er egentlig innlysende at menn ønsker. Dette er ikke noe nytt, og det er litt skremmende at man blir sjokkert over det.

For å se det fra en annen side: Hvor mange kvinner kjenner du som er lykkelig gift som ikke kan lage mat, ikke er gode omsorgspersoner for barna sine og aldri ligger med mannen sin? 

Hvor attraktiv mannen er avhenger av om han får det han ønsker. Noen er villige til å forsake deler av dette. Andre oppnår det andre steder, men beholder familien likevel.

Jeg hadde ikke vært lykkelig gift med mannen min hvis han aldri støvsugde, lagde mat, var en god lytter og støtte og elsker. Alle tenker vi vel sånn?

Anonymkode: 47f4b...d64

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde ikke vært lykkelig gift med mannen min hvis han aldri støvsugde, lagde mat, var en god lytter og støtte og elsker. Alle tenker vi vel sånn?

Anonymkode: 47f4b...d64

Det er vel ikke feminine kvaliteter? Det er menneskelige kvaliteter.

Anonymkode: 47f4b...d64

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal en kvinne forsørge en arbeidsledig slabbedask av en mann? Det er ingen god kvalitet å sitte på ræva og forvente at kjerringa og fellesskapet forsørger deg. Arbeidsledigheten i Norge er rekordlav nå, og det er flere stillinger som blir utlyst 2 og 3 ganger før man får søkere. Hvis man presterer å være frisk og arbeidsledig i Norge i 2023, er man rett og slett lat.

Hvorfor skal menn forsørge kvinnelige slabbedasker? Det kan også være grunner til at noen ikke har jobb. Kvinner kan i større grad få seg en partner likevel, mens det er verre for mennene. Kvinner kan uten arbeid sørge for hus, hjem, barn og sex, og de vil da kunne klare å holde på en mann. For menn flest er ikke inntekt hos partneren like viktig. Utseendet er derimot viktigere for å få en mann enn motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Example skrev (4 minutter siden):

Det har jeg aldri skrevet. Jeg har skrevet at dette er feminine kvaliteter som menn ønsker. Ikke dette med hjemmeværende forresten, det var det du som tolket deg til. At menn ønsker kvinner som er flinke til å lage mat, er gode til å oppdra barn og er villige til å tilfredsstille mannen seksuelt er egentlig innlysende at menn ønsker. Dette er ikke noe nytt, og det er litt skremmende at man blir sjokkert over det.

For å se det fra en annen side: Hvor mange kvinner kjenner du som er lykkelig gift som ikke kan lage mat, ikke er gode omsorgspersoner for barna sine og aldri ligger med mannen sin? 

Hvor attraktiv mannen er avhenger av om han får det han ønsker. Noen er villige til å forsake deler av dette. Andre oppnår det andre steder, men beholder familien likevel.

Nettopp. Du sier at dette er noe menn ønsker. Du skrev også ordet "hjemmeværende" selv. Det er for øvrig mer skremmende at du blir sjokkert over at kvinner også ønsker seg omsorgsfulle menn som er flinke til å lage mat, er gode fedre og villige til å tilfredsstille kvinnen seksuelt. 

Jeg kjenner svært få kvinner som ikke er gode omsorgspersoner for barna sine og aldri ligger med mannen sin. Jeg kjenner derimot flere (inkludert meg selv) som hater å vaske og lage avansert mat. Jeg kjenner på annen side svært få menn som ikke er gode omsorgspersoner for barna eller aldri ligger med kona si. Så det går begge veier, og er ikke noe som er feminint. Mener du at gode pappaer er feminine? Hva med mannlige kokker? De er altså feminine fordi de er gode til å lage mat? FYI - de beste kokkene i verden er menn. De er altså ultrafeminine, særlig hvis de er gode pappaer?

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal menn forsørge kvinnelige slabbedasker? Det kan også være grunner til at noen ikke har jobb. Kvinner kan i større grad få seg en partner likevel, mens det er verre for mennene. Kvinner kan uten arbeid sørge for hus, hjem, barn og sex, og de vil da kunne klare å holde på en mann. For menn flest er ikke inntekt hos partneren like viktig. Utseendet er derimot viktigere for å få en mann enn motsatt.

Nettopp. Det er enklere for menn å oppnå det kvinner vil ha, enn omvendt. Menn kan få seg bedre jobb, trene og bli mer lydhøre overfor partner. De fleste kvinner må operere seg for å bli penere. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke vært lykkelig gift med mannen min hvis han aldri støvsugde, lagde mat, var en god lytter og støtte og elsker. Alle tenker vi vel sånn?

Anonymkode: 47f4b...d64

Det kan man si. I en hektisk hverdag hvor begge jobber er det nødvendig at begge bidrar, ellers blir det friksjon. Jeg er helt for at man deler det 50/50 hjemme om begge jobber fullt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (Akkurat nå):

Det kan man si. I en hektisk hverdag hvor begge jobber er det nødvendig at begge bidrar, ellers blir det friksjon. Jeg er helt for at man deler det 50/50 hjemme om begge jobber fullt. 

Men hva skjer med mannen som støvsuger da? Siden det å støvsuge er feminint trekk? Blir mannen mer feminin av å støvsuge og lage mat? Gror han pupper? Eller faller penisen av, kanskje?

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...