AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #701 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Anonymkode: 176ed...bfc Prøver igjen: Hva her mener du bekrefter at Example ønsker dette? Anonymkode: baaf0...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #702 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Hva i alle dager skjedde med nyanser. Forskning er ikke 100%, det er en indikasjon på trender. Om du ser etter p-tallet, bør det være lavere enn 0,05, også må man se på n-tallet som antall som har deltatt. Så burde man se på når studien ble utført, og hvem som betalte for dem. 100% er aldri svaret. Forskning ser etter om noe er mer sannynslig enn noe annet. Jeg er kjempebekymret om vi lever i et samfunn der vi ikke har tid til å lese, men kun sjekker om svaret er ja eller nei. Kildekritikk er bør bli et skolefag og alle med internett burde få tilbud om et kurs. Ikke bare en indikasjon på trender, men den viser faktiske trender. Er du uenig i at mennesket har innvirkning på den globale oppvarmingen også? Anonymkode: baaf0...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #703 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke bare en indikasjon på trender, men den viser faktiske trender. Er du uenig i at mennesket har innvirkning på den globale oppvarmingen også? Anonymkode: baaf0...dad Step 1: lag tråd om mote step2: lag tråd om global oppvarming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #704 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (7 minutter siden): Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til her, men det var vel kronikken som er utgangspunktet for tråden her, og son jeg baserer mitt første innlegg i tråden på også. Sitat Det er liten tvil om at datingmarkedet har endret seg. Kjønnene sliter med å forstå hverandre fordi man ikke er ærlige på preferanser. Mange kvinner hevder de liker det og det, men i praksis er det en del annet som er underforstått som ikke nevnes, og det går særlig på økonomi, sosial status og selvtillit. Kvinner velger i stor grad menn som tjener mer enn dem selv eller like mye. Dette les bort av anekdoter, men forskningen er klar på dette Jeg mener dette sitatet skrevet av deg. Jeg er fan av både forskning og anekdoter, men om du mener at det kun er forskning som gjelder, kan du ikke støtte deg på hva enkelte i en artikkel mener og føler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #705 Del Skrevet 3. april 2023 14 minutter siden, Helene1982 said: Beklager. Jeg snakket til deg på en måte, som ikke er ok. Jeg mente virkelig ikke å ta lett på dine problemer eller være nedlatende. Sjenert og tafatt fjott er to veldig ulike ting. Jeg tror ikke du er tafatt i det hele tatt. Mente egentlig ikke at jeg tok det direkte negativt eller personlig, men jeg vet at jeg ofte går litt i forsvarsposisjon ved enkelte svar. Jeg har kjempet mesteparten av mitt liv for å bli hørt, og jeg ble middelaldrende før jeg ble tatt på alvor og fikk hjelp fra en lege som fant problemet. Det har ført til at mange har tvilt på meg gjennom livet mitt, og det er grunnen til at jeg også skriver som AB i slike tråder. Jeg gjorde ikke det i starten, men noe av responsen jeg fikk her inne var direkte stygg, og påvirket meg veldig. 14 minutter siden, Helene1982 said: Tror du at du ville hatt nytte av å bli utredet? Absolutt. Det er derfor jeg har kriget i 30 for hjelp også, fordi at jeg visste at noe var galt, og jeg trengte svar og hjelp. Litt av det samme blir det å bli utredet for Asperger også. Det vil kunne gi meg svar på hvorfor jeg er som jeg er, og jeg kunne ha funnet andre i samme situasjon, som igjen kunne hjulpet meg å lære mere om meg selv, og hva jeg kan og må gjøre for å kunne få et "normalt liv". Jeg har en utrettelig trang til å forstå hvorfor ting er som de er, og ingenting er mere viktig for meg å forstå enn meg selv, slik at jeg kan fungere bedre sammen med andre. Anonymkode: 46e98...352 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #706 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (1 time siden): Særdeles arrogant, løgnaktig og latterliggjørende kommentar. Den oser misogyni. Vi jobber og forsørger oss selv. Vi jakter ikke forsørger. Vi trenger en som vasker dassen, passer unger og er god mot oss. Selvfølgelig fint om han er selvforsørga, men det skal ikke så mye til. Beskyttelse? Mot hva? Det er bare et kodeord for at menn ønsker kontroll over kvinner. Menn er våre eneste predator. Kan ikke huske en eneste gang hvor jeg har trengt "beskyttelse". 🤣 det er så spot on! Rosakatt skrev (2 timer siden): Jeg syns også de må innse at kvinner er like ulike som det menn er, å at det handler om å finne de man har god kjemi med Og dette 😊 Finnes ikke et fasitsvar på en type menn alle kvinner liker, og sånn må alle menn se ut og være. Og ikke er alle kvinner like heller - noen er friluftsmennesker, andre bokormer eller gamere, noen er tv-slaver og digger sofaen, andre er politisk aktive eller med i frivillig organisasjoner, osv osv. Vi faller ikke for de samme menneskene noen av oss, uansett om vi har innovertiss eller utovertiss. Og alle disse ‘forskning viser’ - nei, den gjør ikke det. Problemet med å forske på tiltrekning, er at det ute i det virkelige livet er et hav av variabler. Du klarer aldri å hverken gjenskap den situasjonen når søt musikk oppstår mellom to i en lab, og du aner ikke om du måler den rette variabelen, som hadde noe å si for at akkurat de to fikk sommerfugler i magen av å se på hverandre. I det virkelige liv ser vi hele mennesket, faktene, væremåten, hvordan den andre viser interesse, hva som sies - eller ikke sies, smilet, vist omtanke og en trillion andre småting. Hva noen svarer når de ser på bilder av det motsatte kjønn i en forskningslab har null og niks for hva som skjer når to møtes i den virkelige verden. Dessuten er kulturelle og samfunnsmessige forskjeller, og forskning fra andre land sier lite om kvinner og menn i Norge. Anonymkode: 9c1bd...524 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #707 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (6 minutter siden): Jeg mener dette sitatet skrevet av deg. Jeg er fan av både forskning og anekdoter, men om du mener at det kun er forskning som gjelder, kan du ikke støtte deg på hva enkelte i en artikkel mener og føler. Det gjør jo ikke Example heller. Anonymkode: baaf0...dad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #708 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (8 minutter siden): Jeg mener dette sitatet skrevet av deg. Jeg er fan av både forskning og anekdoter, men om du mener at det kun er forskning som gjelder, kan du ikke støtte deg på hva enkelte i en artikkel mener og føler. Du er fan av forskning som ikke motsier deg. Ikke forskning. Anonymkode: baaf0...dad 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 3. april 2023 #709 Del Skrevet 3. april 2023 1 hour ago, Example said: Og gjerne fordi enkelte samtaleemner da implisitt viser at har et høystatusyrke. Lønn er ikke det eneste parameteret, men ett av mange. Det er fullt forståelig det. Samtidig er det mer vanlig med en mann som har har et slikt yrke, mens kona ikke har det, enn motsatt. Så er jo også dette i endring, ref. denne tråden. Det lever fortsatt svært mange som fant sin utkårede den gangen da kjønnsrollene var mer fastlåste enn de er i dag. Dette er jo et kontinuerlig prosjekt, og ikke noe som har vært unnagjort i mange tiår i allerede. Det er ikke SÅ lenge siden vi fikk vår første kvinnelige statsminister, for eksempel. Følgelig må vi forvente en del etterslep før en ny balanse er på plass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #710 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): 🤣 det er så spot on! Og dette 😊 Finnes ikke et fasitsvar på en type menn alle kvinner liker, og sånn må alle menn se ut og være. Og ikke er alle kvinner like heller - noen er friluftsmennesker, andre bokormer eller gamere, noen er tv-slaver og digger sofaen, andre er politisk aktive eller med i frivillig organisasjoner, osv osv. Vi faller ikke for de samme menneskene noen av oss, uansett om vi har innovertiss eller utovertiss. Og alle disse ‘forskning viser’ - nei, den gjør ikke det. Problemet med å forske på tiltrekning, er at det ute i det virkelige livet er et hav av variabler. Du klarer aldri å hverken gjenskap den situasjonen når søt musikk oppstår mellom to i en lab, og du aner ikke om du måler den rette variabelen, som hadde noe å si for at akkurat de to fikk sommerfugler i magen av å se på hverandre. I det virkelige liv ser vi hele mennesket, faktene, væremåten, hvordan den andre viser interesse, hva som sies - eller ikke sies, smilet, vist omtanke og en trillion andre småting. Hva noen svarer når de ser på bilder av det motsatte kjønn i en forskningslab har null og niks for hva som skjer når to møtes i den virkelige verden. Dessuten er kulturelle og samfunnsmessige forskjeller, og forskning fra andre land sier lite om kvinner og menn i Norge. Anonymkode: 9c1bd...524 Jo, det er akkurat det den gjør. Og det gjør den uavhengig av om noen nekter for at den gjør det. Anonymkode: baaf0...dad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #711 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mente egentlig ikke at jeg tok det direkte negativt eller personlig, men jeg vet at jeg ofte går litt i forsvarsposisjon ved enkelte svar. Jeg har kjempet mesteparten av mitt liv for å bli hørt, og jeg ble middelaldrende før jeg ble tatt på alvor og fikk hjelp fra en lege som fant problemet. Det har ført til at mange har tvilt på meg gjennom livet mitt, og det er grunnen til at jeg også skriver som AB i slike tråder. Jeg gjorde ikke det i starten, men noe av responsen jeg fikk her inne var direkte stygg, og påvirket meg veldig. Absolutt. Det er derfor jeg har kriget i 30 for hjelp også, fordi at jeg visste at noe var galt, og jeg trengte svar og hjelp. Litt av det samme blir det å bli utredet for Asperger også. Det vil kunne gi meg svar på hvorfor jeg er som jeg er, og jeg kunne ha funnet andre i samme situasjon, som igjen kunne hjulpet meg å lære mere om meg selv, og hva jeg kan og må gjøre for å kunne få et "normalt liv". Jeg har en utrettelig trang til å forstå hvorfor ting er som de er, og ingenting er mere viktig for meg å forstå enn meg selv, slik at jeg kan fungere bedre sammen med andre. Anonymkode: 46e98...352 Jeg gjør det selv av og til, spesielt på noen temaer, men prøver å si unnskyld om jeg er kjip selv om det ikke var min intensjon. Man må nok ha ganske tykk hud her på KG av og til, og jeg tenker også ofte på hva som er årsaken til at noen er direkte ufine mot andre. Og ofte tenker jeg at jeg har fått nok. Vi har de samme debattene om og om igjen, og at KG består av folk som savner konflikt i livet sitt, men ikke ønsker løsninger. Jeg synes du skal finne ut om du har aspergers, men ikke streb etter å være normal. Jeg pleier å si at jeg skulle ønske at jeg skulle ønske at jeg var normal. Det å utfordre andre menneskers måte å tenke på, stille spørsmål og jobbe med egne styrker og svakheter mener jeg er viktigere enn at alle skal passe inn i A4-boksen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #712 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du er fan av forskning som ikke motsier deg. Ikke forskning. Anonymkode: baaf0...dad Jeg har ikke sitert forskning i tråden. Jeg har tatt skjermdump av en annens forskning og spurt om dette er forskningen vedkommende viser til. Forskning av tråden viser at jeg ikke viser til forskning, så den verken bekrefter eller motbeviser mine påstander. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #713 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo du kan godt si det på den måten, men det er ikke måten å få unge menn som har blitt lukket inn der fordi det er den eneste måten de har fått resultater på og ser ingen andre måter å gjøre det på fordi de har ikke ordentlig mannlige forbilder. Anonymkode: 4d5ca...ac8 Cry me a river. Alle har valg her i livet. Å ramse opp det greske alfabetet, hyperfokusere på penisstørrelser og beskylde kvinner for å lyve uansett hva de sier er valg. Hvis man velger noe annet, slipper man å male seg inn i incelhjørnet. Så enkelt er det faktisk. Det er ikke sikkert man finner noen kjæreste eller at alt man drømmer om vil skje, men man kan både få et liv og en reell sjanse til å finne en partner. Å velge incelveien er en garanti for å aldri få det. Man får dårligere sjanser enn absolutt alle andre grupper. Hvis det er et valg man vil ta og stå for, så værsågod. Men da har man ingen grunn til å klage når kvinnene vender en ryggen. Anonymkode: b91c3...c88 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 3. april 2023 #714 Del Skrevet 3. april 2023 Kanskje KG kunne implementert et mansplainometer for trådene. Denne tipper jeg hadde fått 10/10. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #715 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke sitert forskning i tråden. Jeg har tatt skjermdump av en annens forskning og spurt om dette er forskningen vedkommende viser til. Forskning av tråden viser at jeg ikke viser til forskning, så den verken bekrefter eller motbeviser mine påstander. Det var det heller ingen som skrev. Anonymkode: baaf0...dad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #716 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var det heller ingen som skrev. Anonymkode: baaf0...dad Hva mener du da med dette sitatet? Sitat Du er fan av forskning som ikke motsier deg. Ikke forskning. Føler du at jeg er fan av forskning som er enig med meg? Eller vil du bare krangle? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 3. april 2023 #717 Del Skrevet 3. april 2023 La oss nå alle være venner! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #718 Del Skrevet 3. april 2023 knooters skrev (4 minutter siden): Kanskje KG kunne implementert et mansplainometer for trådene. Denne tipper jeg hadde fått 10/10. Ja, fakta er nedverdigende mot kvinner. Anonymkode: 21cdd...0a3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 3. april 2023 #719 Del Skrevet 3. april 2023 knooters skrev (8 minutter siden): Kanskje KG kunne implementert et mansplainometer for trådene. Denne tipper jeg hadde fått 10/10. Mansplaining er positivt når kvinner prater tull. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #720 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (5 minutter siden): Hva mener du da med dette sitatet? Føler du at jeg er fan av forskning som er enig med meg? Eller vil du bare krangle? Du sier du er fan av forskning. Om du er enig med den. Som om det skulle ha noen betydning. Anonymkode: baaf0...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå