AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #681 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Å avfeie kvinners krav som føleri er nettopp det jeg sikter til. Kravene våre står helt fast, selv om du drasser med deg de gamle tallene fra andre land. Ingen av oss sjekker de dataene før vi leter en mann. Vi definerer det helt selv. Ikke bare ut fra følelser, men ut fra egenomsorg. Krav som at du må ta halvparten av fellesoppgavene hjemme som en selvfølge, vaske deg selv, ha gode manerer, ikke drive med manipulering eller annen undertrykking, dele våre verdier og interesser og ikke være sløv på kunnskap om kvinnelig seksualitet. Såpass må det være før vi begynner å føle stort. Majoriteten av oss driter i lommeboka di og sånne overfladiske greier, og jeg ser at det skremmer deg. Hva vi vil ha er fakta. Det vi sier er fakta. Du kan ikke snakke det bort. Dersom en mann mener at en kvinne selv ikke vet hva hun trenger så legitimerer det hans behov for å ta seg til rette og tilfredsstille seg selv uten å spørre henne. Kommunikasjonsstrategien vi ser her i kommentarene er en målrettet undertrykkingskampanje. Jeg ser misogyne menn framsette nøyaktig de samme frasene i andre land, som USA, som jeg kjenner best. Fakta tilsier at majoriteten ikke driter i lommeboka. Anonymkode: baaf0...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #682 Del Skrevet 3. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (8 minutter siden): Det er jo dere som føler masse ting hele tiden, og velger kvinner ut fra det. Så du føler ingenting ved et partnervalg, det er utelukkende mekanisk for deg? Anonymkode: baaf0...dad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 3. april 2023 #683 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fakta tilsier at majoriteten ikke driter i lommeboka. Anonymkode: baaf0...dad Det er veldig irrelevant hva statistikk sier for kvinner som er på partnerjakt og ikke interesserer seg for det. Du kunne ikke ha klart å overbevise meg om at det var viktig for meg at du tjente mye. Du ville blitt avvist uansett hva di hadde i formue. Jeg har penger selv, og det er helt andre ting som imponerer meg. Jeg er ikke unik. La oss heller snakke om at menn synes at det er skummelt at kvinner tjener mer enn dem. Det er forsket på det også, her i Norge. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #684 Del Skrevet 3. april 2023 Pappadrømmen skrev (14 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor folk diskuterer temaet. Er ikke slik at kvinner og menn kommer til å bli enige. De lever i to vidt forskjellige virkeligheter hvor de ikke evner å sette seg inn i motparten uansett. Herber vel heller problemet at den ene parten fornekter forskningen og biologien som ligger bak, fordi ens egen persom "ikke er slik". Anonymkode: baaf0...dad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #685 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men dette er ikke noe nytt for meg, så det er ikke som at jeg ikke har jobbet med dette i 30 år allerede. Jeg aner ikke hvordan relasjoner og mennesker fungerer, selv etter alle disse årene, og det mener jeg ikke har noe å gjøre med at jeg er sjenert å gjøre. Men veldig mange misforstår meg og antar at det er det som er problemet mitt, og at jeg er en fyr som bare ikke gidder å ta tak i livet. Det er flere aspekter som påvirker dette, blant annet 30 år med kronisk sykdom, uten å få helsehjelp. Pluss at jeg trolig har Asperger, så det er ikke sånn at jeg automatisk bare er sjenert, eller en tafatt fjott, som er slutninger mange dessverre drar automatisk. Anonymkode: 46e98...352 Beklager. Jeg snakket til deg på en måte, som ikke er ok. Jeg mente virkelig ikke å ta lett på dine problemer eller være nedlatende. Sjenert og tafatt fjott er to veldig ulike ting. Jeg tror ikke du er tafatt i det hele tatt. Tror du at du ville hatt nytte av å bli utredet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 3. april 2023 #686 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du føler ingenting ved et partnervalg, det er utelukkende mekanisk for deg? For egen del: Først fakta og kriterier som må oppfylles. Deretter kan emosjonene få fart. Det er en fordel å kjenne folk godt før man innleder forhold, så ikke starten bærer preg av avhør 😂 Slik sett er jeg heldig. Vi kjente hverandre god og lenge før han uttrykte sine intensjoner og følelser. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #687 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herber vel heller problemet at den ene parten fornekter forskningen og biologien som ligger bak, fordi ens egen persom "ikke er slik". Anonymkode: baaf0...dad Spiller det noe rolle om vi sier oss enige med forskningen, og fortsatt velger deg bort? Hvordan vil det hjelper deg og andre menn i din situasjon? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #688 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (7 minutter siden): Enig, men også ikke. Ideen om at de som kun har lest av tall er de som har skapt endring i verden er ikke reell. Det er de som har hatt en base av fakta og testet nye teorier og satt sammen ting på nye måter, ønsket endring og jobbet hardt som er de som har skapt endringer, enten de er store eller små. Idéen om at alt er låst og alt er forutbestemt, er jeg ikke enig i. En debatt er ikke enten følelser eller fakta. En god debatt bør ha fakta som grunnleg, men ha rom for ulike idéer og tanker. Om jeg kun lette etter statistiske svar, ville jeg lest studier, og ikke snakket med mennesker. Det er jeg enig i, og det er alltid variabler involvert. Samtidig synes jeg det er viktig å nyansere bildet fordi det mange kvinner forteller er beviselig feil. Kvinner som gruppe har en del preferanser som blir underkommunisert, som for eksempel i kronikken denne tråden baserer seg på. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 3. april 2023 #689 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herber vel heller problemet at den ene parten fornekter forskningen og biologien som ligger bak, fordi ens egen persom "ikke er slik". Det er faktorer som aldri har relevans for den enkelte som er ute på partnerjakt. Alle vet hva de vil ha, og sier det selv. Det de sier er fakta i hver situasjon, og de som står i den situasjonen har kun de faktaene å forholde seg til. Når man møter folk som ikke tar det man sier om seg selv og sine preferanser alvorlig, så er de naturligvis personer man må styre unna, og bli kvitt så snart som mulig. Slike folk er farlige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #690 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi velger de vi liker. Uavhengig av hvordan lønn de har. Og ofte har vi valgt potensiell partner uten å vite hva han jobber med eller hvor mye/lite penger han har. Nettop fordi det er irrelevant. Anonymkode: 176ed...bfc Individet velger i enkelttilfeller slik du sier. Gruppen gjør ikke det. En slik debatt foregår som kjent på gruppenivå, ikke individnivå. Anonymkode: baaf0...dad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #691 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (1 minutt siden): Det er jeg enig i, og det er alltid variabler involvert. Samtidig synes jeg det er viktig å nyansere bildet fordi det mange kvinner forteller er beviselig feil. Kvinner som gruppe har en del preferanser som blir underkommunisert, som for eksempel i kronikken denne tråden baserer seg på. Ikke for å være vanskelig, men å argumentere kvinners preferanser basert på en kronikk er det motsatte av alt du har stått for i hele kveld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #692 Del Skrevet 3. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): Spiller det noe rolle om vi sier oss enige med forskningen, og fortsatt velger deg bort? Hvordan vil det hjelper deg og andre menn i din situasjon? "Sier oss enige med forskningen"? Leser du hva du skriver? Forskningen bryr seg ikke om du er enig, den viser til konkrete resultater. Ser ikke hva mitt individ, som like gjerne kan være kvinnelig som mannlig har med dette å gjøre. Anonymkode: baaf0...dad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #693 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Ikke for å være vanskelig, men å argumentere kvinners preferanser basert på en kronikk er det motsatte av alt du har stått for i hele kveld. Denne må du spesifisere, for såvidt jeg kan se har Example stått for det samme her hele veien. Anonymkode: baaf0...dad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #694 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (9 minutter siden): Å avfeie kvinners krav som føleri er nettopp det jeg sikter til. Kravene våre står helt fast, selv om du drasser med deg de gamle tallene fra andre land. Ingen av oss sjekker de dataene før vi leter en mann. Vi definerer det helt selv. Ikke bare ut fra følelser, men ut fra egenomsorg. Krav som at du må ta halvparten av fellesoppgavene hjemme som en selvfølge, vaske deg selv, ha gode manerer, ikke drive med manipulering eller annen undertrykking, dele våre verdier og interesser og ikke være sløv på kunnskap om kvinnelig seksualitet. Såpass må det være før vi begynner å føle stort. Majoriteten av oss driter i lommeboka di og sånne overfladiske greier, og jeg ser at det skremmer deg. Hva vi vil ha er fakta. Det vi sier er fakta. Du kan ikke snakke det bort. Dersom en mann mener at en kvinne selv ikke vet hva hun trenger så legitimerer det hans behov for å ta seg til rette og tilfredsstille seg selv uten å spørre henne. Kommunikasjonsstrategien vi ser her i kommentarene er en målrettet undertrykkingskampanje. Jeg ser misogyne menn framsette nøyaktig de samme frasene i andre land, som USA, som jeg kjenner best. Så er det jo sånn at det kan man mene av fullt hjerte for en selv, men så viser det seg sånn at kvinner som gruppe velger annerledes. Det er mye forskning som tyder på at lommeboka absolutt har noe å si. Det faktum er underkommunisert. Hvorfor? Jeg vil nok tro at det er litt skambelagt å innrømme at man bryr seg om det. At ikke alle gjør det er helt sikkert rett. Ingen regel uten unntak. Og en ting til, det handler ikke om overfladighet. Selv om jeg helt sikkert tror at noen kvinner liker å bli spandert litt på, så handler det ikke om det, men om trygghet. Kvinner flest er ikke så overfladiske at de faller langflat for en ny Prada-veske. På samme måte som at de heller ikke drar på NAV for å sjekke menn eller seriøst vil vurdere å date en mann som tjener langt mindre enn dem selv. De færreste gjør det. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #695 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (6 minutter siden): Det er faktorer som aldri har relevans for den enkelte som er ute på partnerjakt. Alle vet hva de vil ha, og sier det selv. Det de sier er fakta i hver situasjon, og de som står i den situasjonen har kun de faktaene å forholde seg til. Når man møter folk som ikke tar det man sier om seg selv og sine preferanser alvorlig, så er de naturligvis personer man må styre unna, og bli kvitt så snart som mulig. Slike folk er farlige. Mange tror de et hva de vil ha, men ender opp med noe annet enn hva de sier. Biologi is a bitch, sånn sett. Anonymkode: baaf0...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 3. april 2023 #696 Del Skrevet 3. april 2023 Noen her er veldig opptatt av biologi, men blåser langt i miljø, utvikling, samfunnstrømninger. Skulle tro noen her ser på biologi som en oppskrift eller bruksanvisning for hvordan mennesker som helhet er. Utrolig😀 Min oldemor ble forsørget av min oldefar. Hun var hjemme med barna og tok seg av husholdningen. Dette var svært vanlig for denne og tidligere generasjoner. En mann som kunne ta seg av familien var viktig. Mye av denne strukturen døde ut med den generasjonen. Kvinner i Norge er ikke avhengig av en mann som kan forsørge seg. Samfunnet i dag er lagt opp til delt deltagelse i arbeidsliv så vel som småbarnsliv hjemme. Dette er ikke ting som er dypt programmert i oss og styrer flertallet i sin søken etter partner. Dette var under samfunnsmessig kontroll langt mer en hva det var biologisk. Kvinner tar høyere utdannelse. kvinner tjener mer. Kvinner er (heldigvis) selvstendige i Norge i 2023. Det er ikke lenger sånn at kvinner søker menn med «statusjobb», eller mye penger for å forsørge seg. De som gjør dette er en kuriøs minoritet det lages tv-serie på NRK om. Så uvanlig er det i dag. Noen her burde legge bort biologiboka en stakket stund, og lese seg mer opp på andre ting en biologi som kontrollerer menneskers atferd. Som et personlig og anekdotisk Ps, min kvinnelige samboer har høyere utdannelse en meg og tjener mer en meg, tror jeg. Jeg sier «tror» fordi jeg ikke vet hva lønnen hennes er, men antar at den er høyere en min da hun har høyere utdannelse og en jobb av «høyere status». 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 3. april 2023 #697 Del Skrevet 3. april 2023 (endret) Tror mange som har hatt det vanskelig en periode i livet ofte henger seg veldig opp i den perioden. Som ung gutt er det taktisk lurt å være mest mulig "kul" og som alle andre. Sliter man med det vil man kanskje fortsette å prøve å være som alle andre resten av livet selv om det er en dårlig taktikk etterhvert som man blir eldre. Når man er i tjueårene er det lurere å være litt sær og unik, men det tør gjerne ikke de som har hatt problemer tidligere. Det gjør at de blir enda mer usikre og bitterheten og sinne vokser. Jeg tror mange ikke helt forstår mannsrollen heller lenger. De ser at en del av de gamle verdiene som selvtillit fremdeles er positivt mens andre ting ikke er det. En del menn vil og tenke at det må være rimelig at de skal få være hjemmeværende om dama er i full jobb og at det ikke kan bli sett på som negativt siden det er det motsatte av tradisjonelle kjønnsroller. Vi lever i en slags mellomvare uten klare regler. Endret 3. april 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #698 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (9 minutter siden): Ikke for å være vanskelig, men å argumentere kvinners preferanser basert på en kronikk er det motsatte av alt du har stått for i hele kveld. Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til her, men det var vel kronikken som er utgangspunktet for tråden her, og son jeg baserer mitt første innlegg i tråden på også. Example skrev (13 timer siden): Det er liten tvil om at datingmarkedet har endret seg. Kjønnene sliter med å forstå hverandre fordi man ikke er ærlige på preferanser. Mange kvinner hevder de liker det og det, men i praksis er det en del annet som er underforstått som ikke nevnes, og det går særlig på økonomi, sosial status og selvtillit. Kvinner velger i stor grad menn som tjener mer enn dem selv eller like mye. Dette les bort av anekdoter, men forskningen er klar på dette. Menn på sin side opererer med to kategorier. De mann vil ha sex med, og de man vil ha et forhold til. Mange menn er villige til å ha sex med kvinner som overhodet ikke innfrir kravene de har til et forhold. Dette skaper enorme problemer. For det første forstår ikke mange kvinner dette. De har sex med attraktive menn, men opplever seg bruktog utnyttet når mannen ikke vil ha noe mer. Han har gjerne antydet noe mer også for å få henne på kroken. Det gjør at hun gjerne går rundt og har for høye forventninger i forhold til sin verdi på datingmarkedet. Et annet problem er at samfunnsnormene ikke tar hensyn på biologien. Kvinner skal være sterke og det er helt greit med maskuline trekk. Menn skal dempe seg, og man snakker om "toxic masculinity". Dette er problematisk fordi menn flest setter pris på kvinners feminine sider, og man søker gjerne dette. Kvinner flest tenner på maskuline menn. Vi lærer opp jentene til å være sterke og maskuline, mens guttene skal være milde og dempe sin maskulinitet. Når de vokser opp skjønner de ikke hva som skjer. De "sterke kvinnene" sliter med å finne menn som vil satse på dem og de "milde mennene" blir valgt bort. Samtidig ser de at alt de har lært og hører ikke stemmer overens i praksis. En ærlig samtale om hva som tiltrekker kvinner og menn flest er viktig. Denne kronikken bygger bare opp om disse feilaktige fordommene. Utslaget vi gjerne ser menn som er enormt frustrerte over at løgnen de har blitt fortalt gjennom hele livet hemmer dem. Dette får noen uheldige utslag hvor de uten å ha noe erfaring med kvinner overhodet prøver å herme etter menn de ser lykkes. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #699 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Sier oss enige med forskningen"? Leser du hva du skriver? Forskningen bryr seg ikke om du er enig, den viser til konkrete resultater. Ser ikke hva mitt individ, som like gjerne kan være kvinnelig som mannlig har med dette å gjøre. Anonymkode: baaf0...dad Hva i alle dager skjedde med nyanser. Forskning er ikke 100%, det er en indikasjon på trender. Om du ser etter p-tallet, bør det være lavere enn 0,05, også må man se på n-tallet som antall som har deltatt. Så burde man se på når studien ble utført, og hvem som betalte for dem. 100% er aldri svaret. Forskning ser etter om noe er mer sannynslig enn noe annet. Jeg er kjempebekymret om vi lever i et samfunn der vi ikke har tid til å lese, men kun sjekker om svaret er ja eller nei. Kildekritikk er bør bli et skolefag og alle med internett burde få tilbud om et kurs. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymVestlending Skrevet 3. april 2023 #700 Del Skrevet 3. april 2023 Fascinerende at denne tråden har nådd 35 sider siden igår. Tydeligvis et tema som er interessant for mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå