AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #641 Del Skrevet 3. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): At vi som tjener mer enn mannen, leter etter en beskytter og en forsørger? At kvinner på bakgrunn av biologi ønsker en forsørger og en som kan forsvare dem og avkommene Anonymkode: baaf0...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #642 Del Skrevet 3. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (Akkurat nå): Hvor mange høyt utdannede, suksessfulle kvinner kjenner du, som har valgt å være husmor i stedet? Det er nok med at det finnes én så er den bastante påstanden om at ingen intelligente kvinner kan tenke seg å være hjemmeværende med barn tilbakevist. Anonymkode: f55fe...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 3. april 2023 #643 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (34 minutter siden): Nettopp. Det er de biologiske driftene våre som ordner det for oss.. og de har ikke endret seg så mye. Det sier du uten å se hvordan han jeg har vært med er, eller hvordan de andre jeg er eller har vært tiltrukket er, men påstår at det er noe som ikke har endret seg, som om disse passer inn i den malen om hva som var bra før? Men før var ikke kvinner i en posisjon hvor de fikk velge, ihvertfall ikke i den graden som vi ser nå heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #644 Del Skrevet 3. april 2023 knooters skrev (Akkurat nå): Å henvise til 'vitenskap' er det eldste trikset i boken. Det du påstår er ren vranglære. Ja, huff, vitenskap altså. Det må vi i allefall ikke forholde oss til. Anonymkode: baaf0...dad 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #645 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Er en mannlig forsørger definert som en som drar sitt eget lass økonomisk, eller må man forsørge noen for å være en forsørger? Han må i dagens samfunn kunne forsørge andre. Anonymkode: baaf0...dad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #646 Del Skrevet 3. april 2023 knooters skrev (1 minutt siden): Å henvise til 'vitenskap' er det eldste trikset i boken. Det du påstår er ren vranglære. Min påstand? Den at sort-hvite påstander som er basert på følelser er enkle å tilbakevise med forskning? Ok. Du har overbevist meg. Sort-hvite bastante påstander som er basert på følelser er umulige å tilbakevise med forskning. Selv om det nå er gjort. Anonymkode: f55fe...bff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #647 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han må i dagens samfunn kunne forsørge andre. Anonymkode: baaf0...dad Og det er de færreste vanlige norske menn som kan. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #648 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han må i dagens samfunn kunne forsørge andre. Anonymkode: baaf0...dad I forhold til hvilken livsstil? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #649 Del Skrevet 3. april 2023 knooters skrev (1 minutt siden): Poenget er at høytlønnede gjerne komplementerer hverandre. F.eks. at man kan ha intelligente samtaler rundt middagsbordet, siden inntekt og intelligens ofte henger sammen (dog ikke 100%). Hvis den ene er ambisiøs og den andre giddaløs, blir det gjerne mye friksjon i hjemmet. Det er ikke LØNNA som er poenget, men egenskapene som ligger til grunn for den. Jeg er selv akademikermann, og de kvinnene jeg finner interessante er ikke dem med pupper, lår og iver etter å lage maten min - men dem som deler mitt samfunnsengasjement, har et sunt forhold til likestilling, og er en god samtalepartner i hverdagen og ellers har egenskaper som passer meg og mine egenskaper. Høy inntekt er ikke noe minus, om noe sier det at det er noen som har litt bein i nesa og vil noe her i livet. Men, det trenger ikke være innenfor samme fagfelt. Og gjerne fordi enkelte samtaleemner da implisitt viser at har et høystatusyrke. Lønn er ikke det eneste parameteret, men ett av mange. Det er fullt forståelig det. Samtidig er det mer vanlig med en mann som har har et slikt yrke, mens kona ikke har det, enn motsatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #650 Del Skrevet 3. april 2023 30 minutter siden, Andro said: Kanskje er du selv på autismespekteret? Mtp. at du ikke skjønner sosiale koder. Høyst sannsynlig, ja, men aldri blitt utredet for det. Anonymkode: 46e98...352 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 3. april 2023 #651 Del Skrevet 3. april 2023 (endret) Kommentarene til en del av mennene her er fortsatt bevisst ignorante og arrogante, for å kunne avfeie kvinners utsagn om hvem vi ønsker oss som enslags innbilning. Satte gubber som ikke oppfatter at samfunnet vårt er annerledes. Jeg tror mange menn lengter tilbake til den mannsrollen som var å stikke innom med lønningsposen, og kjøpe seg definisjonsmakt i hjemmet. Derfor er det viktig for dem å late som om dette er noe kvinner vil ha. At vi heller vil ha frihet, selvstendighet og en likeverdig partner som vi har forventninger til at forholder seg til oss som likeverdige partnere, det blir for skummelt. Det er tyngre å oppføre seg skikkelig og skrubbe badet hver fredag enn å være en imaginær beskytter tydeligvis, så det er virkelig vanskelig å forholde seg til for menn som er redde for å ta et tak hjemme. Endret 3. april 2023 av Andro 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #652 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du høres ut som en femcel Anonymkode: eb03e...b02 Lykkelig gift, gitt Anonymkode: 47f4b...d64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #653 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (6 minutter siden): Er en mannlig forsørger definert som en som drar sitt eget lass økonomisk, eller må man forsørge noen for å være en forsørger? For eksempel et sikkerhetsnett der, hvis noe skulle gå galt, klarer han å forsørge begge. Kvinner er generelt sett langt mer opptatt av økonomi når de velger partner enn menn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #654 Del Skrevet 3. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden): Og det er de færreste vanlige norske menn som kan. Da ser du kanskje også poenget? Anonymkode: baaf0...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #655 Del Skrevet 3. april 2023 Helene1982 skrev (4 minutter siden): I forhold til hvilken livsstil? I Norge er det norsk livsstil som gjelder. Anonymkode: baaf0...dad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #656 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han må i dagens samfunn kunne forsørge andre. Anonymkode: baaf0...dad Hmm. Sa ingen kvinner født etter 1940. Anonymkode: 176ed...bfc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #657 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Kommentarene til en del av mennene her er fortsatt bevisst ignorante og arrogante, for å kunne avfeie kvinners utsagn etter hvem de ønsker seg som enslags innbilning. Satte gubber som ikke oppfatter at samfunnet vårt er annerledes. Jeg tror mange menn lengter tilbake til den mannsrollen som var å stikke innom med lønningsposen, og kjøpe seg definisjonsmakt i hjemmet. Derfor er det viktig for dem å late som om dette er noe kvinner vil ha. At vi heller vil ha frihet, selvstendighet og en likeverdig partner som vi har forventninger til at forholder seg til oss som likeverdige partnere, det blir for skummelt. Det er tyngre å oppføre seg skikkelig og skrubbe badet hver fredag enn å være en imaginær beskytter tydeligvis, så det er virkelig vanskelig å forholde seg til for menn som er redde for å ta et tak hjemme. Jeg begynner nesten å lure på om det er verre enn vondt i viljen, at de faktisk har litt...tungt for det? Jeg tror menn er ca like smarte som damer i utgangspunktet, men disse gutta her ligner ikke på vanlige menn? Anonymkode: 47f4b...d64 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #658 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (1 minutt siden): For eksempel et sikkerhetsnett der, hvis noe skulle gå galt, klarer han å forsørge begge. Kvinner er generelt sett langt mer opptatt av økonomi når de velger partner enn menn. Du snakker om kvinner generelt, men svarte kvinnlige brukere med trygg økonomi. Generelt er ikke dette svaret relevant for de som allerede har økonomisk trygghet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 3. april 2023 #659 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høyst sannsynlig, ja, men aldri blitt utredet for det. Egendiagnose er gyldig nok Sjekk ut https://www.nevromangfold.org/ Vi kommuniserer annerledes, og forstår hverandre bedre. Et godt utgangspunkt for å utvide sosialt nettverk, å søke til sine egne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #660 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (4 minutter siden): For eksempel et sikkerhetsnett der, hvis noe skulle gå galt, klarer han å forsørge begge. Kvinner er generelt sett langt mer opptatt av økonomi når de velger partner enn menn. Hvor har du fått det fra? Norske damer med høy utdanning jobber ganske ofte i det offentlige, og vårt sikkerhetsnett et langt bedre enn de derre wanna-be-Olav-Chenene. Dusteutsagn. Anonymkode: 47f4b...d64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå