Druid Skrevet 3. april 2023 #341 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror du skal lete lenge etter å finne en mann utover deg selv, som heller ønsker en kone som går hjemme og tar seg av hus og barn, en som gjør karriere, er ambisiøs og jobber mot sine mål. Jeg kjenner svært mange menn som ønsker tradisjonelle kjønnsrollemønster. Mange frustrerer over at dette er nesten umulig å få til hvis du ikke er i toppstillinger. Et 50-talls liv er ikke praktisk gjennomførbart lenger. Det finnes faktisk også KVINNER som kunne tenkt seg et 50-talls liv. Det hadde vært drepen for meg, jeg trenger en partner som har et liv i samfunnet, men for meg hadde det vært vanskelig med en som var ambisiøs, siden det ofte er vanskelig å fikse et funksjonelt samliv for 2 ambisiøse karrieremennesker med ulike mål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #342 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror du skal lete lenge etter å finne en mann utover deg selv Jeg er ikke en mann, takk. Når du går etter personer har du ikke argumenter. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har ingen ting annet en personlige oppfatninger og anekdoter å gå på Nei, jeg har forskning å lene meg på. Forskerne har gjort en rekke studier på dette; kvinner tiltrekkes av trekk hos menn som menn ikke tiltrekkes av hos kvinner, mens omvendt menn tiltrekkes av trekk hos kvinner som kvinner ikke tiltrekkes av hos menn. Men jeg er åpen for at forskerne tar feil. Det gjelder all forskning. Har du noen eksempler? On average, females rate age, education, intelligence, income, trust, and emotional connection around 9 to 14 points higher than males on our 0–100 scale range. Our relative importance analysis shows greater male priority for attractiveness and physical build, compared to females, relative to all other traits. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8133465/ Anonymkode: f55fe...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #343 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (10 minutter siden): Kommentarene dokumenterer det som skrives i artikkelen som var utgangspunkt for tråden. Kvinner skriver hva de liker og ser etter i en mann. Får litt støtte fra noen normale menn. Så er det en sverm av konservative menn som samler seg om å fortelle kvinnene om at de tar feil, at de lyver om sin egen smak, og hva de forventer av en partner. Det er om å gjøre å gaslighte kvinner til å ikke tro på seg selv, så man kan framstille dem som kravstore, og skyldige i enslige menns misærer. Ser også klassikeren med å gi falsk empati med kvinner som ser fram til å bli gamle alene, som om det er noe de gruer seg til når de har valgt å være alene 😃 og slipper å være hushjelp for en hjelpeløs eldre partner. - Og heller kan konsentrere seg om venner, interesser og viktige ting. Det er utrolig, er det ikke? Vi sier hva vi liker, og de kjører på med hva de mener vi liker. Og incelene/konservativgutta hevder likestillingen har gått for langt? Så glad jrg har en normal mann som hører på det jeg sier. Anonymkode: 47f4b...d64 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #344 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Heller ikke av jobb, kukk, høyde, utdannelse og lønning. Anonymkode: 176ed...bfc For min del, som kvinne, skapes den av intelligens, humor, ydmykhet og vakkert fjes. Resten er underordna, inkl. høyde Anonymkode: 47f4b...d64 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #345 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er ikke en mann, takk. Når du går etter personer har du ikke argumenter. Nei, jeg har forskning å lene meg på. Forskerne har gjort en rekke studier på dette; kvinner tiltrekkes av trekk hos menn som menn ikke tiltrekkes av hos kvinner, mens omvendt menn tiltrekkes av trekk hos kvinner som kvinner ikke tiltrekkes av hos menn. Men jeg er åpen for at forskerne tar feil. Det gjelder all forskning. Har du noen eksempler? On average, females rate age, education, intelligence, income, trust, and emotional connection around 9 to 14 points higher than males on our 0–100 scale range. Our relative importance analysis shows greater male priority for attractiveness and physical build, compared to females, relative to all other traits. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8133465/ Anonymkode: f55fe...bff Men den sier også: Hence, modern female preferences may not only more acutely favor personality traits or “good father attributes” that increase reproductive success, but as household, gender, and labor market roles evolve and even converge, personality traits may become a greater point of differentiation in a potential mate than resources or the ability to acquire them. Og om studien var foretatt i Norge, et land med (forholdsvis) stor grad av likestilling, ville vi kanskje sett nettopp det. Anonymkode: 53ead...1ca 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuMåkkeKommeHer Skrevet 3. april 2023 #346 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er utrolig, er det ikke? Vi sier hva vi liker, og de kjører på med hva de mener vi liker. Og incelene/konservativgutta hevder likestillingen har gått for langt? Så glad jrg har en normal mann som hører på det jeg sier. Anonymkode: 47f4b...d64 Er det ikke relevant å også se på forskningen? Ta et annet eksempel, si at vi vil finne ut hvilke kriterier som gjør deg mer sannsynlig å bli ansatt av en bedrift. Da er det så klart veldig relevant å høre på hva rekruttererne sier de ser etter, men hvis statistikk viser at de helst ansetter høye folk er jo det også verdt å ta med i virkelighetsoppfatningen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #347 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (15 minutter siden): Kommentarene dokumenterer det som skrives i artikkelen som var utgangspunkt for tråden. Kvinner skriver hva de liker og ser etter i en mann. Får litt støtte fra noen normale menn. Så er det en sverm av konservative menn som samler seg om å fortelle kvinnene om at de tar feil, at de lyver om sin egen smak, og hva de forventer av en partner. Det er om å gjøre å gaslighte kvinner til å ikke tro på seg selv, så man kan framstille dem som kravstore, og skyldige i enslige menns misærer. Ser også klassikeren med å gi falsk empati med kvinner som ser fram til å bli gamle alene, som om det er noe de gruer seg til når de har valgt å være alene 😃 og slipper å være hushjelp for en hjelpeløs eldre partner. - Og heller kan konsentrere seg om venner, interesser og viktige ting. Problemet er jo at det kvinner offentlig uttaler at de liker ofte ikke samsvarer med det faktiske bildet og forskning. Det er gjerne noen gjengangere dette med inntekt og høyde. Kvinner hevder hardnakket at dette ikke er viktig, men realiteten er annerledes. Hovedutfordringen ligger i at kjønnsroller har endret seg sammen med samfunnsutviklingen, men biologisk sett er vi like som før. Våre seksuelle drifter og preferanser er de samme, selv om de gjerne kan rammes inn noe normer og moral. Når gapet mellom påståtte og faktiske preferanser blir for stort er det ikke så rart at det får noen merkelige utslag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #348 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men den sier også: Hence, modern female preferences may not only more acutely favor personality traits or “good father attributes” that increase reproductive success, but as household, gender, and labor market roles evolve and even converge, personality traits may become a greater point of differentiation in a potential mate than resources or the ability to acquire them. Og om studien var foretatt i Norge, et land med (forholdsvis) stor grad av likestilling, ville vi kanskje sett nettopp det. Anonymkode: 53ead...1ca Selvfølgelig ville den sett helt annerledes ut. Sosiobiologi/biologisk determinisme er dessuten en forskningsgrein som tiltrekker seg en helt bestemt type folk. Anonymkode: 47f4b...d64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #349 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men den sier også: Hence, modern female preferences may not only more acutely favor personality traits or “good father attributes” that increase reproductive success, but as household, gender, and labor market roles evolve and even converge, personality traits may become a greater point of differentiation in a potential mate than resources or the ability to acquire them. Og om studien var foretatt i Norge, et land med (forholdsvis) stor grad av likestilling, ville vi kanskje sett nettopp det. Anonymkode: 53ead...1ca Så ville vi sett nettop det? At kvinner og menn tiltrekkes av samme egenskaper hos hverandre? At menn ser etter gode fedreegenskaper i kvinner? Så finn forskningen din før du konkluderer. Du har en hypotese før du har noen beviser for den. Finn faktaene først så kan du forklare hvorfor disse faktaene er som de er. Anonymkode: f55fe...bff 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. april 2023 #350 Del Skrevet 3. april 2023 Pappadrømmen skrev (1 time siden): All statistikk viser jo det motsatte. Kvinner har ikke latterlige lave krav. Ei 22 år gammel jente som ser alt fra sin lille rosa sky, er det vi leser om her. Nå kan det være at akkurat denne jenta ikke har høye krav, men hun kan ikke snakke for majoriteten av damer. Hvis kravene ikke har økt de siste tiårene, hvorfor er tallet på barnløse menn stadig stigende? Er ALT den enkelte manns feil og vi kan ikke skylde noe som helst på samfunnsutviklingen? Tviler på at menns holdninger er noe verre enn for noen tiår siden, snarere tvert i mot. Det lages dokumentarer om ufrivillige barnløse og single menn, hvor mennene fremstår helt normale. Felles for alle jeg vet om som er barnløse i en viss alder, er at de har lavere utdannelse og/eller har dårlig utseende. Så kynisk er faktisk datingverdenen. 90 % går på det overfladiske. Ikke la oss lure til å tro at utseende, sosial status og utdannelse ikke har noe å si. Jeg vet ikke om et eneste forhold hvor dama er lege eller advokat og mannen har fagbrev. Eller at det generelt er kvinnen som tjener mest og har best utdannelse i forholdet. At kvinnene tar høyere utdannelse i større grad enn menn, gjør at færre menn er aktuelle for dem. Det blir et flertall av menn med dårlige utdannelser, og de vil ikke damene ha. Generelt sett dater damer oppover. Det er ikke sutring herfra, det er bare enkel og grei fakta. Utdannelse, sosial status og utseende gir ofte bedre selvtillit, og det er ingen som nekter på at selvtillit er attraktivt. (Med mindre det går over til å være overlegen og nedlatende, for det er ikke attraktivt.) En stor utfordring angående menn og barn er at veldig mange menn ikke føler seg klar for barn før de nærmer seg/tipper 40 år, og vi kvinner har et bestemt tidsvindu i livet vi kan få barn. Dette i kombinasjon med at de fleste kvinner foretrekker partner på egen alder, pluss/minus noen få år, medfører at mange menn er for sent ute når de blir klare for å få barn. Selv yngre kvinner har da ofte allerede fått de barna de ønsker seg, fordi vi kvinner er veldig bevisst på at vi kun har en viss tid å få barn på, og selv om en del kvinner også foretrekker/aksepterer en noe eldre mann er det ikke mange nok yngre kvinner som ønsker seg barn/flere barn OG synes partner som er en del eldre er ok. En liten realitetsorientering blant menn angående at kvinner kun kan få barn et visst tidsvindu, ikke nødvendigvis ønsker flere barn når de allerede har barn, og også stort sett foretrekker partner på omtrent samme alder, ville nok ført til at en god del flere menn hadde fått barn. Det er ofte for sent å være klar for barn når de fleste kvinner på egen alder nærmer seg/tipper 40 år. Å gamble på å finne en yngre partner som ønsker barn når man er 35- 40- 45 år er å gamble med å overhodet få barn, og dette er det ingenting vi kvinner kan gjøre noe med. Jeg har høy utdanning og min mann fagbrev. Da vi møtte hverandre hadde han ikke engang fagbrev. Alle mine venninner har høy utdanning, og flere av dem er sammen med håndverkere. Verken min mann eller mine venninners menn hadde imidlertid problemer med selvtillit, og de er ikke late eller tiltaksløse. Menn som ikke har selvtillit og ikke driv i seg kan nok slite ja, men har man selvtillit og gode personlige ressurser i seg til å være en god partner er det virkelig ikke slik at kvinner velger bort menn bare fordi de har lavere utdanning (og lønn) enn dem. Det er omtrent 50/50 i min krets hvem i parene som tjener mest. Kun en kvinne jeg kjenner til dumpet en mann fordi han tjente mindre enn henne, men det var fordi han ble ufin og bøllete angående at han antagelig følte veldig på det. Hun giftet seg senere med en mann som også tjener mindre enn henne, så det var ikke det som var problemet, men det er nok enkelte menn som tåler slikt dårlig. Det går ofte på menns selvfølelse, ikke på at vi kvinner ikke takler at mannen tjener mindre enn oss. Det er vi ofte stolte av, selv om det kanskje kan være litt barnslig det også. Den stoltheten kommer mer av det bryter med det tradisjonelle enn at vi ser ned på mannen. Da er vi liksom veldig moderne, sterke, stolte og selvstendige. Jeg er skyldig i det selv, og veldig stolt av min mann som takler det med stolthet over sin kone, istedenfor å føle seg mindre som mann på grunn av dette. Nei alt er ikke menns feil, men jeg føler ofte at menn legger sammen ting på feil måte. Drar feilkonklusjoner ut av ting. Selvtillit er attraktivt for eksempel, og menn får ofte bedre selvtillit av å ha en utdanning og yrke de er stolte av, å ha et utseende de trives med og å selv være tilfreds med sin sosiale status, men det er selvtilliten vi finner attraktivt, ikke det som gir mannen selvtillit. En mann uten status, utdanning og penger, men med god selvtillit, er også attraktiv for oss kvinner. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #351 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er utrolig, er det ikke? Vi sier hva vi liker, og de kjører på med hva de mener vi liker. Og incelene/konservativgutta hevder likestillingen har gått for langt? Så glad jrg har en normal mann som hører på det jeg sier. Anonymkode: 47f4b...d64 Så lenge man er ærlige med seg selv og andre hva man faktisk liker, et ikke det noe problem. Problemet oppstår når man ikke er ærlige på det. Kvinner nevner gjerne en rekke trivielle ting de liker hos menn, men hopper da glatt bukk over en del underforståtte faktorer som også må oppnås, men som ikke snakkes så høyt om. Dette gjør menn også forsåvidt. Om man gjør det for å unngå å såre noen eller om man et redd for reaksjonene slike uttalelser får er ikke godt å si noe om. Det viktigste man kan lære menn som sliter med å få seg dame er å gjøre noe med de tingene som gjør at damer i det hele tatt vil vurdere han som en partner. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 3. april 2023 #352 Del Skrevet 3. april 2023 Den forskningen dere viser til er stort sett statistiske data. Det forteller om sammenfall, men ikke årsak. Når vi sier noe så mener vi det helt bokstavelig. Når jeg leter etter en intellektuelt oppgående partner som er opptatt av likestilling, så finner jeg gjerne en som er litt skolert, sant? Og de tjener mer enn snittet. Men det var aldri penger jeg så etter. Forskningen er irrelevant for meg når jeg sier hva jeg vil ha når jeg ønsker en partner. Ingen kan motsi meg på det. Likevel finnes det menn som kverulerer, og påstår at jeg ikke vet hva jeg er ute etter. Mer patetisk kan faktisk ikke en mann bli. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #353 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (8 minutter siden): Problemet er jo at det kvinner offentlig uttaler at de liker ofte ikke samsvarer med det faktiske bildet og forskning. Det er gjerne noen gjengangere dette med inntekt og høyde. Kvinner hevder hardnakket at dette ikke er viktig, men realiteten er annerledes. Hovedutfordringen ligger i at kjønnsroller har endret seg sammen med samfunnsutviklingen, men biologisk sett er vi like som før. Våre seksuelle drifter og preferanser er de samme, selv om de gjerne kan rammes inn noe normer og moral. Når gapet mellom påståtte og faktiske preferanser blir for stort er det ikke så rart at det får noen merkelige utslag. Men det at de fleste menn er høyere enn damene sine, har også sammenheng med at menn som regel er høyere enn kvinner på gruppenivå. Det samme gjelder lønn. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #354 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For min del, som kvinne, skapes den av intelligens, humor, ydmykhet og vakkert fjes. Resten er underordna, inkl. høyde Anonymkode: 47f4b...d64 Som for kvinner flest. Det er incelkongene på KG som prøver å overbevise deg om at du tar feil, og at tingene du nevner egentlig er underordnet. Anonymkode: 176ed...bfc 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #355 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så ville vi sett nettop det? At kvinner og menn tiltrekkes av samme egenskaper hos hverandre? At menn ser etter gode fedreegenskaper i kvinner? Så finn forskningen din før du konkluderer. Du har en hypotese før du har noen beviser for den. Finn faktaene først så kan du forklare hvorfor disse faktaene er som de er. Anonymkode: f55fe...bff Link til forskningen står i innlegget over mitt. Anonymkode: 53ead...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #356 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (2 minutter siden): Så lenge man er ærlige med seg selv og andre hva man faktisk liker, et ikke det noe problem. Problemet oppstår når man ikke er ærlige på det. Kvinner nevner gjerne en rekke trivielle ting de liker hos menn, men hopper da glatt bukk over en del underforståtte faktorer som også må oppnås, men som ikke snakkes så høyt om. Dette gjør menn også forsåvidt. Om man gjør det for å unngå å såre noen eller om man et redd for reaksjonene slike uttalelser får er ikke godt å si noe om. Det viktigste man kan lære menn som sliter med å få seg dame er å gjøre noe med de tingene som gjør at damer i det hele tatt vil vurdere han som en partner. Nettopp. Og kvinnefiendtlige holdninger bidrar til at han straks er ute av bunken med aktuelle partnere. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #357 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Den forskningen dere viser til er stort sett statistiske data. Det forteller om sammenfall, men ikke årsak. Når vi sier noe så mener vi det helt bokstavelig. Når jeg leter etter en intellektuelt oppgående partner som er opptatt av likestilling, så finner jeg gjerne en som er litt skolert, sant? Og de tjener mer enn snittet. Men det var aldri penger jeg så etter. Forskningen er irrelevant for meg når jeg sier hva jeg vil ha når jeg ønsker en partner. Ingen kan motsi meg på det. Likevel finnes det menn som kverulerer, og påstår at jeg ikke vet hva jeg er ute etter. Mer patetisk kan faktisk ikke en mann bli. Enig. Men jeg tror ikke noen i tråden har diskutert hva DU liker. Vi har diskutert litt forskjellig i tråden. Jeg diskuterer det faktum at kvinner og menn tiltrekkes av forskjellige ting hos hverandre. Det er tydeligvis flere her som innbiller seg at kvinner vil ha menn som sminker seg, går med lange negler i høyhælede sko med korte skjørt og silikonbryster. Jeg har faktisk aldri hørt om en eneste kvinne som ønsker seg det, selv om det finnes. Kvinner flest ønsker seg faktisk ikke det. Men jeg har sett en rekke menn som faller for den type oppdollede kvinner. Som gir blanke i personlighet, bare hun er pen. Anonymkode: f55fe...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #358 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (Akkurat nå): Den forskningen dere viser til er stort sett statistiske data. Det forteller om sammenfall, men ikke årsak. Når vi sier noe så mener vi det helt bokstavelig. Når jeg leter etter en intellektuelt oppgående partner som er opptatt av likestilling, så finner jeg gjerne en som er litt skolert, sant? Og de tjener mer enn snittet. Men det var aldri penger jeg så etter. Forskningen er irrelevant for meg når jeg sier hva jeg vil ha når jeg ønsker en partner. Ingen kan motsi meg på det. Likevel finnes det menn som kverulerer, og påstår at jeg ikke vet hva jeg er ute etter. Mer patetisk kan faktisk ikke en mann bli. Det er jo gjerne en sterk sammenheng med utdanning og økonomi. Selvstudium på gutterommet kombinert med en deltidsstilling på Rema 1000 vil neppe kvalifisere som "skolert" selv om vedkommende er aldri så oppegående og vellest. Det er en del slike ting som er underforstått og selvsagt, men som ikke nødvendigvis blir snakket om til gutter og yngre menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #359 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Link til forskningen står i innlegget over mitt. Anonymkode: 53ead...1ca Nei, du kom med en løs påstand uten noen beviser. Linken sto i min kommentar som du siterte. Linken sto ikke i ditt innlegg (er du HI? hvis ikke, hvilket innlegg sikter du da til?) eller din kommentar. Anonymkode: f55fe...bff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #360 Del Skrevet 3. april 2023 Andro skrev (3 minutter siden): Den forskningen dere viser til er stort sett statistiske data. Det forteller om sammenfall, men ikke årsak. Når vi sier noe så mener vi det helt bokstavelig. Når jeg leter etter en intellektuelt oppgående partner som er opptatt av likestilling, så finner jeg gjerne en som er litt skolert, sant? Og de tjener mer enn snittet. Men det var aldri penger jeg så etter. Forskningen er irrelevant for meg når jeg sier hva jeg vil ha når jeg ønsker en partner. Ingen kan motsi meg på det. Likevel finnes det menn som kverulerer, og påstår at jeg ikke vet hva jeg er ute etter. Mer patetisk kan faktisk ikke en mann bli. Nettopp. De fleste kvinner er sammen med en mann som er høyere, fordi menn flest er høyere enn kvinner. I min omgangskrets er det bare to menn som er lavere enn meg, og begge har vært gift i 20 år. Jeg hadde ikke en gang noen lavere menn å velge fra. Det betyr derimot ikke at jeg krever at mannen er høyere. I mange yrker tjener også menn bedre enn kvinner. Derfor er mange kvinner sammen med menn som tjener noe mer enn de selv. Mange finner partner i miljøet der de vanker. Studenter blir gjerne sammen med andre studenter. Det betyr ikke at kvinner flest krever at mannen er høyere utdannet. 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå