ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #281 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (1 minutt siden): Det et ikke snakk om å bosse over noen. Det handler om at menn også har preferanser til kvinner. De mest attraktive mennene kan i større grad velge de kvinnene som passer dem best. Det er gjerne de naturlig pene kvinnene med med god omsorgsevne og feminine kvaliteter. De er gjerne intelligente, men ikke nødvendigvis karrieredrevne og villige til å velge familien foran jobben. De er gjerne også noen år yngre. Intelligente kvinner gidder ikke å sitte hjemme og vaske. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #282 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor har du norsk og moderne statistikk på det? Anonymkode: 47f4b...d64 Forøvrig sa jeg ikke at jeg godtok vesentlig lavere utdanning, men bare litt. Intelligens, alder og skjønnhet er det jeg ikke kompromisser på. Anonymkode: 47f4b...d64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 3. april 2023 #283 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Denne vidoen snakker en del om hvorfor menn sliter med ensomhet i forhold til mangel på venner. For de fleste menn vil partneren deres være deres nærmeste. Men flere og flere menn faller utenfor. Tror tider og andre lignede systemer er grunnen til at mange menn sliter i forhold til sex. Kvinner kan få dekt sine seksulle behov mye eneklere enn men av men de anser som av høyere verdi så de mennene kvinner anser til å ha lavere verdi ender opp uten muligheter. Når en kombinerer dette med mangel på nærevennskap så betyr det at en relativt stor gruppe menn aldri for nærhet til noen. Why Do Women Have the Upper Hand on Tinder? | by Brayden Gerrard | The Bold Italic Nei desverre, jeg tror desverre at en ganske stor prosent av menn vil slite med denne type problemer i overskuelig fremtid. Kvinner vil nok fortsette å ha makta på dateing området. Anonymkode: e3817...cb6 Kvinner har makt? Har du fått med deg at det er en del menn som er fæle mot damene sine? Mange som bommer på valg av partner. De som først var snille visste seg å være fæle. Ja, jeg vet det finnes kvinner som er dårlige partnere også. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva med å høre på hva vi sier? Deres problem er at dere tror vi menn er for dumme til å gjennomskue hvordan dere prøver å manipulere oss til å slutte syte, fordi vi liksom ikke har noe å klage på. La menn få sutre så mye vi vil. Det er det eneste som kan skje når dere vil ha alfamenn, og ikke alle menn kan være alfamenn. Dere må tåle sytingen vår, så skal vi tåle at dere puler alle andre. Anonymkode: 36f1e...909 Tror du sex løser alt? Har hørt mang en menn si at hu der er kun god nok til å knulles. Ville aldri hatt et forhold med henne. Er du klar over hvor stygt det er å snakke sånn? Ondt rett og slett. Er dette mange kvinner er lei. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #284 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (36 minutter siden): Ja, nettopp. Dere søker menn som tjener omtrent som dere selv, og ikke noe særlig mindre. Nettopp det som er poenget mitt, og det forskningen også støtter opp om. Man trenger ikke forskning for å skjønne at hverken kvinner eller menn flest aktivt søker partnere som tjener dårligere. Poenget er at for det store flertallet, så spiller lønnen til et annet menneske ingen verdens ting innenfor en normalvariasjon. Selv vet jeg ikke hva lønnen til min samboer igjennom 19 år er. Anonymkode: 176ed...bfc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #285 Del Skrevet 3. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (5 minutter siden): Intelligente kvinner gidder ikke å sitte hjemme og vaske. Jeg vil si det er intelligent å ha det nogen lunde rent hjemme. Men hver sin smak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuMåkkeKommeHer Skrevet 3. april 2023 #286 Del Skrevet 3. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden): Men hvis husarbeid skal deles likt, er ikke det å gjøre husarbeid noe feminint egenskap. Har heller ikke påstått at å gjøre husarbeid er feminint ItchyBitchySpider skrev (2 minutter siden): Omsorg bør også gå begge veier. Ingen moderne kvinner gidder å være med menn som kun mottar omsorg, uten å gi tilbake. Jeg påpekte spesifikt at også kvinner er interessert i omsorgsfulle partnere, og jeg har heller ikke sagt at omsorg kun bør gå én vei. Poenget mitt er at omsorgsfullhet som personlighetstrekk antakelig er viktigere for menn i en kvinnelig partner enn motsatt vei når det gjelder valg av partner. Det sier ingenting om hvordan par bør praktisere omsorg for hverandre i et forhold ItchyBitchySpider skrev (6 minutter siden): Å ha egne meninger er heller ikke "disagreeable" personlighet. Det er egne meninger. Hvis menn flest ser etter damer som ikke ytrer egne meninger, er det ikke noe rart de sliter. Det er det vel heller ingen som har påstått, alle har jo egne meninger, og jeg har heller ikke sagt at menn ikke like kvinner med egne meninger (er vel heller tvert imot). "Disagreeableness" er et personlighetstrekk som er mer typisk for menn, altså et maskulint personlighetstrekk. Det har flere komponenter, men kan for eksempel være at man er mer sta i diskusjoner og står på sitt, det har sine positive og negative sider. For eksempel er mange næringslivstopper disagreeable, det er nyttig i forhandlinger for eksempel. Min påstand er at dette ikke er et typisk trekk menn ser etter i en partner, mens det så klart er noen menn som foretrekker disageeable kvinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuMåkkeKommeHer Skrevet 3. april 2023 #287 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (1 minutt siden): Jeg vil si det er intelligent å ha det nogen lunde rent hjemme. Men hver sin smak. Funfact, synes faktisk å ha lest at det er en negativ korrelasjon mellom IQ og ryddighet (håper det for egen del hehe). Men det å ha det rent hjemme er vel kanskje likevel en intelligent handling (i hvert fall om man bor med andre) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #288 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man trenger ikke forskning for å skjønne at hverken kvinner eller menn flest aktivt søker partnere som tjener dårligere. Poenget er at for det store flertallet, så spiller lønnen til et annet menneske ingen verdens ting innenfor en normalvariasjon. Selv vet jeg ikke hva lønnen til min samboer igjennom 19 år er. Anonymkode: 176ed...bfc Det spiller en rolle i form av kvinner velger partnere ut fra det. Ikke at han skal være steinrik, men at han bør ha en god inntekt ut fra eget ståsted. En kvinne uten jobb vil oppleve at en mann med en årslønn på 450 000 er bra og en trygghet. En kvinne som tjener 800 000 vil sjeldent velge en mann som tjener 450 000. Rent statisk sett gjør hun ikke det, men det betyr ikke at det ikke finnes unntak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #289 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (30 minutter siden): Jeg skrev ikke "alle kvinner". Så igjen, les over på nytt. Og det er ingenting som tilsier at det å ta styringen er det samme at en part er aktiv og den andre er passiv. Det kan for eksempel bety at den ene parten tar initiativ, skifter stillinger eller forteller hva den andre skal gjøre. På samme måte kan det å gi mannen en avsugning være noe feminint for noen, mens andre opplever at de tar styringen. Det er store variasjoner her. For eksempel vil jeg personlig si at når samboeren min tar initiativ til å gi meg en blowjob, så er det fin, men også en form for feminin handling, selv om hun velger det helt selv, og har full kontroll på når, hvor og hvordan. Når jeg lett avslår mannen min sitt ønske om å gi en avsuging. Hvem har egentlig kontrollen og styringen da? Han uttrykker jo hva han vil jeg skal gjøre, men jeg gjør det ikke 🤔 Anonymkode: 176ed...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #290 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (3 minutter siden): Det spiller en rolle i form av kvinner velger partnere ut fra det. Ikke at han skal være steinrik, men at han bør ha en god inntekt ut fra eget ståsted. En kvinne uten jobb vil oppleve at en mann med en årslønn på 450 000 er bra og en trygghet. En kvinne som tjener 800 000 vil sjeldent velge en mann som tjener 450 000. Rent statisk sett gjør hun ikke det, men det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Det er sånn sett mer logisk å velge partner ut fra stabil økonomi, enn ut fra størrelse på puppene. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #291 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (4 minutter siden): Det spiller en rolle i form av kvinner velger partnere ut fra det. Ikke at han skal være steinrik, men at han bør ha en god inntekt ut fra eget ståsted. En kvinne uten jobb vil oppleve at en mann med en årslønn på 450 000 er bra og en trygghet. En kvinne som tjener 800 000 vil sjeldent velge en mann som tjener 450 000. Rent statisk sett gjør hun ikke det, men det betyr ikke at det ikke finnes unntak. Parøkonomi: Tjener samboeren mye mer enn deg? (kk.no) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #292 Del Skrevet 3. april 2023 DuMåkkeKommeHer skrev (4 minutter siden): Funfact, synes faktisk å ha lest at det er en negativ korrelasjon mellom IQ og ryddighet (håper det for egen del hehe). Men det å ha det rent hjemme er vel kanskje likevel en intelligent handling (i hvert fall om man bor med andre) Det kan i alle fall være lurt for å bevare husfreden 😆 En robotstøvsuger med vaskefunksjon løser også mye. Sånn sett har både samboeren min hushjelp hjemme. Den er også relativt intelligent. Jeg lurer på om jeg skal gi den et nytt kallenavn - "Spider". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #293 Del Skrevet 3. april 2023 ItchyBitchySpider skrev (3 minutter siden): Det er sånn sett mer logisk å velge partner ut fra stabil økonomi, enn ut fra størrelse på puppene. Ja, det er logisk. Sånn sett er vi menn mer hemmet av våre biologiske innstinker enn kvinner er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 3. april 2023 #294 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når jeg lett avslår mannen min sitt ønske om å gi en avsuging. Hvem har egentlig kontrollen og styringen da? Han uttrykker jo hva han vil jeg skal gjøre, men jeg gjør det ikke 🤔 Anonymkode: 176ed...bfc Du har styringen der, ja. Og det femine som menn gjerne søker kan jo være dette blant annet. Så dersom en partner aldri er villig til, eller gang på gang ønsker å gjøre et poeng ut av å ha kontrollen på hans seksualitet, så er ikke det særlig feminint. Dette vil da fort gjøre at ham søker dette andre steder. Det er også ulike måter å avslå på. Det går an å avslå tilnærmelser på en måte som gjør mannen mer forståelsesfull eller ikke mister selvtillit på det. Der er det nok en del kvinner som har litt å lære. Også skjønner de ingenting dersom mannen velger å dekke behovet sitt med andre kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DuMåkkeKommeHer Skrevet 3. april 2023 #295 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor har du norsk og moderne statistikk på det? Anonymkode: 47f4b...d64 Overraskende nok bruker ikke norske forskere sitt fokus på årlig undersøke om sammenhenger som er internasjonalt anerkjent tilfeldigvis ikke gjelder i Norge uten noen grunn til å mistenke det. Hvis man derimot går med på at vi velger partnere ganske likt i lignende kulturer, for eksempel Finnland og et par tiår tilbake, så blir det fort litt lettere. Kvinner foretrekker menn som er høyere enn seg selv: Pawlowski B (2003) Variable preferences for sexual dimorphism in height as a strategy for increasing the pool of potential partners in humans. Proc R Soc Lond B 270:709–712 Silventoinen K, Kaprio J, Lahelma E, Viken RJ, Rose RJ (2003) Assortative mating by body height and BMI: Finnish twins and their spouses. Am J Hum Biol 15:620–627 Høyere menn har mer reproduktiv suksess: Fan J, Dai W, Liu F, Wu J (2005) Visual perception of male body attractiveness. Proc R Soc Lond B 272:219–226 Mueller U, Mazur A (2001) Evidence of unconstrained directional selection for male tallness. Behav Ecol Sociobiol 50:302–311 Det er nærmest utømmelig med resultater på dette. Utfordring tilbake, har du eventuelt noe Vest-Islandsk forskning fra ifjor som avkrefter dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. april 2023 #296 Del Skrevet 3. april 2023 knooters skrev (7 timer siden): Innlegget er spissformulert, men det finnes essenser som er riktige i det - om en kniper vekk de skarpeste broddene. At det ikke er de best kledde som sliter med å få seg dame, er ganske åpenbart. Kan noen huske sist de så en velkledd incel, for eksempel? Går vel mest i hettegenser og joggebukse der. Det kan menn gjøre noe med. Og, ikke minst har menn ALL makt over hvilke forbilder de velger - inkludert det å avvise Tate/Peterson og heller finne seg noen som harmonerer litt bedre med det som komplementerer en moderne kvinne. Badboys er sikkert fine til ONS, men det er ikke kjæresteemner, og det er vel det vi snakker om her. Da trengs det andre kvaliteter som hun med rette trekker frem. Du har et godt poeng med klær her. Klær har faktisk mye å si. Jeg spøker innimellom med at vi kvinner er som bier, som tiltrekkes av og flyr begeistret mot fargerike blomster. En kamerat av min mann hevdet det var tull, og at kvinner uansett ikke sjekker opp menn. (Han hevdet å aldri ha opplevd det.) Iallefall ikke på bakgrunn av at de kler seg mer fargerikt. Jeg fikk ham derfor til å gå på byen med en tøff men fargerik skjorte, og for å si det slik, han skaffet seg en fornyet garderobe etter det eksperimentet. 😉 Menn er ofte veldig kjedelig og intetsigende kledd. Derfor er det en stor fordel for de menn som faktisk våger å skille seg ut litt, med tøffe og mer dristige valg. Både menn og kvinner kan øke oppmerksomhet de får fra det motsatte kjønn med å bruke farger, og ved å våge å tre mer frem. Farger synes bedre, tiltrekker og signaliserer dessuten selvtillit. Å kle seg i litt farger virker dessuten å gi litt energi også, men det må selvfølgelig se bra/gøy ut. Mannen som prøvde dette, og fant ut at det faktisk virker, har et normalt utseende og er en hyggelig mann, med bra sosiale evner, men han kledde seg usynlig. Helt ok, men kjedelig. Det var detfor vanskelig for kvinner å legge merke til ham, og dermed også vanskelig for kvinner å oppdage at han er en hyggelig fyr. Har man ikke greie på klær og mote kan man be dem som jobber i klesbutikker om å sette sammen et tøft og mer dristig antrekk. Ja til og med sko kan menn med fordel være litt dristigere angående. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #297 Del Skrevet 3. april 2023 Example skrev (20 minutter siden): Ja, det er logisk. Sånn sett er vi menn mer hemmet av våre biologiske innstinker enn kvinner er. Gode nyheter: Selv om menn er litt uviklingsmessig hemma, går det an å gjøre en liten innsats for å bedre på situasjonen. Mulig reptilhjernen min kunne prøvd å hviske til meg at ogga-bogga-muskel-gorillaen er det jeg vil ha, men heldigvis sier den langt mer utvikla tenkehjernen at en sånn fyr hadde gjort meg ensom og dypt ulykkelig. Så reptilhjernen har ingen stemme, den er heldigvis tiet i hjel. Resultatet er en lykkelig dame med en likestilt mann. Anonymkode: 47f4b...d64 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 3. april 2023 #298 Del Skrevet 3. april 2023 All statistikk viser jo det motsatte. Kvinner har ikke latterlige lave krav. Ei 22 år gammel jente som ser alt fra sin lille rosa sky, er det vi leser om her. Nå kan det være at akkurat denne jenta ikke har høye krav, men hun kan ikke snakke for majoriteten av damer. Hvis kravene ikke har økt de siste tiårene, hvorfor er tallet på barnløse menn stadig stigende? Er ALT den enkelte manns feil og vi kan ikke skylde noe som helst på samfunnsutviklingen? Tviler på at menns holdninger er noe verre enn for noen tiår siden, snarere tvert i mot. Det lages dokumentarer om ufrivillige barnløse og single menn, hvor mennene fremstår helt normale. Felles for alle jeg vet om som er barnløse i en viss alder, er at de har lavere utdannelse og/eller har dårlig utseende. Så kynisk er faktisk datingverdenen. 90 % går på det overfladiske. Ikke la oss lure til å tro at utseende, sosial status og utdannelse ikke har noe å si. Jeg vet ikke om et eneste forhold hvor dama er lege eller advokat og mannen har fagbrev. Eller at det generelt er kvinnen som tjener mest og har best utdannelse i forholdet. At kvinnene tar høyere utdannelse i større grad enn menn, gjør at færre menn er aktuelle for dem. Det blir et flertall av menn med dårlige utdannelser, og de vil ikke damene ha. Generelt sett dater damer oppover. Det er ikke sutring herfra, det er bare enkel og grei fakta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #299 Del Skrevet 3. april 2023 Synes det var en veldig bra kronikk! Kvinner krever ikke veldig mye av menn, faktisk. Vi krever bare at dere oppfører dere normalt og bra mot oss, og at dere gjør deres andel på hjemmebane. Anonymkode: d5a41...103 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #300 Del Skrevet 3. april 2023 Pappadrømmen skrev (1 minutt siden): All statistikk viser jo det motsatte. Kvinner har ikke latterlige lave krav. Ei 22 år gammel jente som ser alt fra sin lille rosa sky, er det vi leser om her. Nå kan det være at akkurat denne jenta ikke har høye krav, men hun kan ikke snakke for majoriteten av damer. Hvis kravene ikke har økt de siste tiårene, hvorfor er tallet på barnløse menn stadig stigende? Er ALT den enkelte manns feil og vi kan ikke skylde noe som helst på samfunnsutviklingen? Tviler på at menns holdninger er noe verre enn for noen tiår siden, snarere tvert i mot. Det lages dokumentarer om ufrivillige barnløse og single menn, hvor mennene fremstår helt normale. Felles for alle jeg vet om som er barnløse i en viss alder, er at de har lavere utdannelse og/eller har dårlig utseende. Så kynisk er faktisk datingverdenen. 90 % går på det overfladiske. Ikke la oss lure til å tro at utseende, sosial status og utdannelse ikke har noe å si. Jeg vet ikke om et eneste forhold hvor dama er lege eller advokat og mannen har fagbrev. Eller at det generelt er kvinnen som tjener mest og har best utdannelse i forholdet. At kvinnene tar høyere utdannelse i større grad enn menn, gjør at færre menn er aktuelle for dem. Det blir et flertall av menn med dårlige utdannelser, og de vil ikke damene ha. Generelt sett dater damer oppover. Det er ikke sutring herfra, det er bare enkel og grei fakta. Antallet barnløse menn går selvsagt opp fordi fødselstallene går ned! Det handler ikke om «kravstore kvinner». Anonymkode: d5a41...103 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå