Gå til innhold

God kronikk på NRK om sutrende menn

MyMichelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Til den første dellen av din kommentar, jeg er nok noe umoderne i måten jeg kler meg på, vet ikke om det er sant men jeg burker svært lite energi på klær så vil tro at jeg ikke kler meg etter de siste trender. Ellers er jeg svært intressert både kulturelt og politisk. Vil ikke bekskrive meg som feminist da jeg synes begrepet kan dekke et ganske bredt spekter av menininger og oppførsel. Litt på samme måte som at jeg ikke vil beksrive meg som sosialist slev om jeg generelt sett vil si at jeg hører hjemme på venstre siden av politikken. 

Poenget mitt er at ingen av disse tingene i seg selv har hjulpet meg i serlig grad. 

Det er svært vanskelig å skape nære vennskap påegen hånd. Jeg har en rekke mannlige venner, men det er svært vanskelig  å håndtere mer følelsesmessig problematik som ensomhet og sorg. Når en person som stod meg nær døde nylig så stilte mine venner opp i forhdold til de praktiske problemene som kommer med et slik dødsfall, men det er som om vi ikke vet helt hvordan vi følelesemessig skal støtte hverandre. 

Eksempelvis har jeg aldri ringt eller blitt ringt til av en kamrat som ville snakke om hvordan han har det. Alle aktiviter bruker å være praktisk rettet. Tror ikke dette er unikt for meg fordi en av de kameratene mine har et barn som er sykt. Noe som jeg fant ut da moren fortalte det til meg. 

Jeg har prøvd å ha samtaler av mer emosjonel natur med mine venner men det har ikke godt veldig bra. 

Det er ikke kvinners feil at menn sliter med at de mangler nære vennskap, men det er et stort samfunsmessig problem. Som i storgrad har med hvilke forventninger samfunnet stiller til menn. 

Når en samtidig komibnerer dette med at en stadig større andel av menn blir valgt bort av kvinner. Så er det ikke rart at mang menn sliter pyskisk da de ikke har noen some bryr seg om de og derfor blir de ekstrem ensom

Det er selfølgelig ikke feil at kvinner ligger med hvem de vil, men jeg håper at du skjønner at det er veldig kjipt å være endel av de som aldri blir sett på som god nok. 

Anonymkode: e3817...cb6

1. Du vet/mistenker at du kler deg umoderne, og bruker lite energi på klær. Med andre ord; lite energi på hvordan du fremstår. Nå er du gjort oppmerksom på det. Kommer du til å forsøke og bry deg litt mer?

2. Beklager å skuffe deg. Det er ikke enkelt for noen å plutselig åpne seg for et nytt menneske, eller å takle sorg. Det virker som om du tror dette er en egenskap kvinner er født med? Vennskap krever innsats bra begge parter, dette gjelder menn og kvinner. Det finnes sosial inkompetente kvinner uten venner og, men de er vel ikke interessante nok, siden de ikke kan tilby omsorg? 

3. Og hvorfor har DU aldri ringt? Du har en kompis med et sykt barn. Har du noen gang tatt initiativ og spurt han hvordan det går? Vist interesse for barnet? Tilbudt deg å hjelpe? Eller later du som ingenting, slik mange menn gjør?

4. Dette samfunnsproblemet er skapt av dere menn. Dere vet hva dere må gjøre, for å selv få et bedre liv, men dere velger igjen og igjen å ikke gjøre det.  Og så forventer dere at noen, jeg antar du mener kvinner, skal bry seg om dere og vise omsorg, når dere selv ikke anstrenger dere for å gjøre eller kunne tilby det samme ?

Selvfølgelig er jeg (eller andre kvinner) ikke interessert i å hverken date eller inngå et forhold med en mann som skal ha omsorg og trøst, men som selv er inkompetent på det området. Jeg har nettopp avsluttet et forhold til en mann som viste seg å være emosjonelt inkompetent. Du og dine likemenn må nesten gå i dere selv, slutte å klage og begynne å handle. Deres psykiske problem er ikke kvinners ansvar.

Anonymkode: 76e56...a86

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de syter over å ikke ha draget. men ikke F og de senker kravene. de skal ha unge damer, pene damer tynne damer. damer uten sexpartnere, uten unger osv.. men sannheten er at det finnes mange normale damer med noen kg ekstra som ikke får dates heller pga de ikke er digge nok i menns øyne. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ett godt poeng.

I 20 årene er kvinners 10 år og mange menns annus horribles .

I makroperspektiv handler om at avstanden mellom unge kvinner og menn øker. Unge kvinner tar i større grad utdanning og skjevheten her er stor.  Datingarena og valg av partner skjer ofte gjennom studietiden. Her er det noen kvinner som må bli skuffet. Han som skal bli lege , er femenist og hører på taylor Swift er i mindretall.

Kvinner har fått større selvtillit og føler de kun fortjener det beste , typ høy mann , mastergrad, stort nettverk , bra hårfeste, pen osv . Når de må ta til takke med Mr skalla lav rørlegger som stemmer Frp så velger de heller å være singel. Du skal jo tross alt få han godkjent hos venninne dine og vise han på insta. Det hjelper ikke å være en snill og morsom mann da.

Det å være ung mann eller merkelappen ung man ikke er referert til noe positivt . Ung mann forbinder man med fortiden, incel( lite seksuell erfaring), skoletapere, sint, svak, fattig, ensom, bor hjemme hos mor ,gaming , guttastemning ( negativt ), fyll, slossing , aggressivitet , voldtekt , klåing , dårlig kosthold , trening ( dårlig kroppsbilde -> negativt ). 20 årene til menn er deprimerende .

For unge unge kvinner er det motsatt , merkelappen er: fremtiden , vakker , fornuftig , mye seksuell erfaring, skole-vinner, sterk, masse venner , egen bolig, pen i tøyet, spennende liv med reise , kafébesøk, venninnekvelder, bor på løkka og jobber i ett stort selskap som fremmer kvinner . 20 årene til kvinner er med andre ord en drøm å leve .

Nettet en plass unge menn kan ty til enkle løsninger, andrew tate, krypto, incel ideologi , generelt kvinnehat, gaming. Dette bedrer ikke akkurat selvtilliten til men når de skal ut å finne seg en make. Istedenfor å møtes ansikt til ansikt i en sunn aktivitet så er gaming løsningen . ( man ser nedgang i org. Idrett hos unge menn)

Mange menn har og i dag vokst opp med gaming fra 7 -8års . Når man for første gang omgås med jenter i tidlig 20 årene så skjønnner alle at det går gale .
For min del har jeg hatt jentevenner fra jeg var barn til i dag i voksen alder. På vegen lærer man mye om kvinner og man ser på kvinner som menneske enn ett objekt man må lære seg å ligge. Hva som er årsaken er åpenbar : fravær av oppdragelse, disiplin i skolen, skilsmisser og fedre som rett og slett ikke bryr seg om sine sønner . 

Avsluttningsvis skjønner jeg at det er kjipt for unge menn og være i 20 årene og ikke få ligget eller på kjæreste. Gang på gang må se kjekkaser med 1 dame i hver arm på vei ut av utesteder og du er jomfru. Kompisen din som er tidenes hunk , dater 20 damer om gangen mens du såvidt får 1 match . Damer som sier de vil ha snille menn med gode verdier men stikker med han høye drittsekken og dater han rike psykopaten .

Trøsten er at i 30 /40 årene snur det om du som ung mann har tatt gode valg og jobbet hardt. Da søker kvinner andre typer menn . Mange kvinner har da blitt dumpet og de begynner og bli desperat. Men det er en helt annen diskusjon 

Løsningen må være at flere unge menn må henge med i tiden og stille høye krav til seg selv, være cool og laidback , fedre må ta større del i oppdragelse og ikke ty til gammeldagse metoder. Unge menn må og lære seg å bli kresen.
Biologien spiller nok viktig rolle og en skal ikke underspille viktigheten er hypergami her.

Anonymkode: baf05...383

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tja, det er jo en påviselig samfunnsendring som gjenspeiles i statistikken. Det er flere ulykkelig single menn enn for 23 år siden (år 2000). Det er ikke slik at holdningene har endret seg mens vi har det samme tallmaterialet som for 23 år siden. Tallene har endret seg, og med det også noen av holdningene. Kvinnene selekterer annerledes, hvordan skal man ellers forklare tallene? Det er nok like mange menn som ønsker forhold i dag som tidligere. Samtidig er 2000 alt for sent til at man kan skylde på fundamentalt annerledes kjønnsroller i samfunnet, der må vi tilbake til 40-60-tallet. Noe har skjedd, og vi må kunne diskutere tallene uten å slå hverandre i hodet. Slike kronikker som dette øker egentlig bare polariseringen mellom kvinner og menn. Tallene ligger der ute for alle å se, og tallene er i endring.

Anonymkode: f6dde...ebc

Antar du at det er like mange menn som vil ha forhold i dag, som i år 2000?

Anonymkode: 8faca...aa6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo morsomt at mye av det som ramses opp som "lave krav" ikke faktisk sier noe om at kvinner har lave krav, men at det er dette som blir lagt merke til når mannen allerede har det som trengs for at hun vil ha han. Det er det underforstått her at økonomien, musklene, kukstørrelsen osv er på plass i det disse tingene blir sagt, for news flash -menn flest innfrir på disse punktene. De er klar over at de innfrir på disse punktene, og de er klar over at de IKKE blir lagt merke til, til tross for disse punktene. Så denne kronikken illustrerer i høyeste grad det evinnelige problemet de har med kvinner. De blir ikke lagt merke til, og når de lufter sin frustrasjon, så ramser kvinner opp de "lave" kravene og forventningene de har til menn som de ellers legger merke til, fordi de enten har nok penger, har høy nok sosial status, eller er kjekk nok. Men disse punktene, de blir helt underminert og oversett av kvinner. Menn, selv de som er kjekke og attraktive, blir ALDRI erkjent eller kreditert for de kvalitetene som de faktisk er ettertraktet for. Det vil ikke kvinner ha noe av.

Anonymkode: 36f1e...909

Det du snakker om er menn som gutter ser opp til. Ikke menn som kvinner vil ha.

Økonomi, kukstørrelse og muskler er irrelevant for kvinner flest. Dette er ting unge gutter er opptatt av.

Dette er en del av incel-kjeden. Unge gutter tror kvinner er opptatt av kukk, muskler og penger. Gutter prøver å projisere disse tingene overfor kvinner og opplever bare at de ikke «blir lagt merke til» og incel-kjeden fortsetter.

Anonymkode: 176ed...bfc

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har for vane å sutre selv, men jeg opplever heller at kvinner er kresne enn kravstore. Ytterst få menn er single fordi kvinner krever for mye, så det er et blindspor. Det mange single menn nok heller opplever er at de ikke er aktuelle for en date i utgangspunktet, altså før det et naturlig å komme inn på de fleste temaer av betydning.

Jeg ser jo selv at jeg i praksis velges bort for dating, og ikke for personlige eller praktiske egenskaper jeg tross alt ikke får vist fram enten de er positive eller negative. Jeg velger å se på det som at kvinner rent faktisk ikke vet hva de går glipp av, og klarer dermed å ikke ta det så personlig. Det hadde vært verre å date mye og likevel ikke komme noen vei, tross alt.

Anonymkode: 1ae40...1b4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (7 timer siden):

Jeg tenker på en måte at det eksemplifiserer eller underbygger inntrykket om at ytterpunktene gjerne speiler hverandre, og at på samme måte som typiske "incels" fremstilling av kvinner gjerne bommer en del gjør gjerne fremstillingen til tilsvarende kvinner av menn det samme. 

I begge tilfeller tror jeg det handler mye om en kombinasjon av antipati og manglende nysgjerrighet, som bidrar til at en kan avskrive/avfeie relativt store grupper eller argumenter på et relativt tynt grunnlag.

Så tror jeg det kan være lurt å reflektere litt over eksemplene en kommer med, særlig i kronikkform. Eksempelvis kunne en spørre seg: Lot min venninne seg virkelig sjarmere utelukkende av at en mann leste en bok, eller var det kanskje mer ved ham hun fant sjarmerende? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig og ensidig fremstilling. 

F. eks at kvinner har så lav standard at om menn bare har riktig popartist på spillelisten, har riktig genser, eller leser en bok så er de bra/attraktive. Tåpelig fremstilling - slik som mye annet hun skriver. 

Anonymkode: dc80a...ea7

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bare for et øyeblikk la oss se bort ifra den indirekte, eller iblant direkt kvinnefiendtlige adferden, og dette gjelder også de menn som er innenfor samme kategori når det kommer til å slite på dating fronten men som ikke har noen negative tanker rundt kvinner. 

Dette er noen man sjeldent hører bli snakket om, og tror kommer fra om du vokser opp uten oppmerksomhet fra jenter når du begynner i den alderen hvor det er noe du gjerne vil ha. Så ser på hvilke av guttene som får den oppmerksomheten. Du kanskje til og med som i mitt tilfelle viste at de var direkte drittsekker som gjorde livet mitt om til et marreritt. Du har så lite livserfaring på det tidspunktet at den eneste konklusjonen du kan komme med er at du er for stygg. Når jeg tilslutt fikk meg min første kjæreste kunne jeg ikke forstå det, hadde hun ikke tatt initativ hadde det aldri blitt noe fordi jeg var overbevist om at jeg var stygg. Jeg var heldig at hun var så tålmodig og forståelses full som hun var, uten henne vet jeg ikke om jeg hadde klart å utvikle meg slik jeg gjorde senere i livet, for ikke bare trodde jeg at jeg var for stygg. Jeg var den som ville ha sex under dyna i mørket fordi jeg ville ikke at hun skulle se penisen min, spesielt i slapp tilstand fordi på samme måte som at jeg var overbevist om at jeg var stygg var jeg overbevist om at jeg var for liten. Jeg er evig takknemlig til henne at hun hjalp meg å innse hvilke tåpelige tanker jeg hadde hatt rundt min egen kropp. Ikke alle er så heldige.

Anonymkode: 4d5ca...ac8

Det et ganske vanlig at mennesker, spesielt unge mennesker, har komplekser og er redd for å ikke være bra nok. Dette er vanlig hos begge kjønn. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til mange unge menn er at de mangler maskuline ambisjoner. De har ikke et ønske om å dominere omgivelsene og å akkumulere velstand. De er fornøyd med gjennomsnittlig lønn og gamer istedenfor å tjene penger. Jeg hadde aldri latt en mann som tjener under 1 million i året få røre meg. Fordi jeg vil heller være husfrue enn å jobbe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sana04 skrev (1 minutt siden):

Problemet til mange unge menn er at de mangler maskuline ambisjoner. De har ikke et ønske om å dominere omgivelsene og å akkumulere velstand. De er fornøyd med gjennomsnittlig lønn og gamer istedenfor å tjene penger. Jeg hadde aldri latt en mann som tjener under 1 million i året få røre meg. Fordi jeg vil heller være husfrue enn å jobbe. 

🙄

• Liker 19
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Damian Drake

Jeg synes kvinner er like sutrete som menn.

Men ja, det er nok en del unge menn som må lære seg at det er ingen menneskerett og få seg partner, det er ingen menneskerett og få seg sex.

Endret av Damian Drake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (4 timer siden):

Eh.. Hvorfor foretrekker han disse naturlige kvinnene om han har deg? 🤔  Det mest naturlige hadde kansje vært om han hadde sagt at DU er fin som du er?

Min erfaring med menn som "ikke liker damer som" har ditt og datt, egentlig synes det kan være fint. Det er visst en greie at de kritiserer kvinner de egentlig liker. Vet ikke om det stemmer da. 

Og så synes jeg at HAN virker dømmende som tenker så stygt om damer som har mye sminke eller har falske øyevipper.  Blir litt som at vi skal dømme menn som bruker sminke eller har sitt eget utrykk. Synes DET er fjollete faktisk.  

Han synes jeg er fin nok som jeg er. Når jeg sa kvinner med naturlig utseende, er det fordi det er slike kvinner han har vært sammen med. Han går ikke rundt og snakker stygt om kvinners utseende, det er kommentarer når vi ser TV kvinner som fikser på utseendet. Men jeg kjenner både menn og kvinner som misliker «falskt» utseende, og gjør narr av slike kvinner. Som meg selv er de 40+. Hva yngre menn liker eller misliker vet jeg ikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damian Drake skrev (Akkurat nå):

Jeg synes kvinner er like sutrete som menn.

Jeg synes også at det finnes sutrete mennesker av begge kjønn. Det medfører imidlertid ikke at sutrete mennesker blir populære partnere. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Made4u

Personlig synes jeg litt synd på dere damer som søker mot oss menn først og fremst for å stifte familie og få barn, altså er dating veldig mye mer alvorlig for dere enn hva det er for oss menn, vi er først og fremst ute etter spenningen og sex.

At vi også kan innlede noe mer seriøst, det vil vi først når vi har funnet noen vi ikke vil miste. Å innlede noe dypere og det å få barn, det kompromisset ville vi ikke godtatt om det ikke var for at med å binde oss mer til ei vi ikke vil miste, da er vi sikret sex fremover også...

I utgangspunktet er vi altså ikke veldig for forpliktelser og barn, men finner vi ei som er spennende og ikke vil miste henne, da forplikter vi oss og lever opp til forventningene hun har (om ikke så forsvinner hun jo)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Damian Drake
Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Jeg synes også at det finnes sutrete mennesker av begge kjønn. Det medfører imidlertid ikke at sutrete mennesker blir populære partnere. 

Noe jeg heller ikke skrev 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Made4u skrev (1 minutt siden):

Personlig synes jeg litt synd på dere damer som søker mot oss menn først og fremst for å stifte familie og få barn, altså er dating veldig mye mer alvorlig for dere enn hva det er for oss menn, vi er først og fremst ute etter spenningen og sex.

At vi også kan innlede noe mer seriøst, det vil vi først når vi har funnet noen vi ikke vil miste. Å innlede noe dypere og det å få barn, det kompromisset ville vi ikke godtatt om det ikke var for at med å binde oss mer til ei vi ikke vil miste, da er vi sikret sex fremover også...

I utgangspunktet er vi altså ikke veldig for forpliktelser og barn, men finner vi ei som er spennende og ikke vil miste henne, da forplikter vi oss og lever opp til forventningene hun har (om ikke så forsvinner hun jo)...

Det synes jeg er helt greit, for gjensidig kjærlighet er jo den hellige gral for oss kvinner, så menn som ikke ønsker å bli hos oss er ikke det vi ønsker heller. 

Men ja, det finnes kvinner som burde være betydelig mer bevisst på at dersom mannen ikke ønsker et forhold til dem er han heller ikke den rette for dem. At egentlig vil de ikke ha en som ikke vil ha dem. Surt å bli dumpet selvfølgelig, men det er det for menn også, og den rette dumper deg ikke. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det du snakker om er menn som gutter ser opp til. Ikke menn som kvinner vil ha.

Økonomi, kukstørrelse og muskler er irrelevant for kvinner flest. Dette er ting unge gutter er opptatt av.

Dette er en del av incel-kjeden. Unge gutter tror kvinner er opptatt av kukk, muskler og penger. Gutter prøver å projisere disse tingene overfor kvinner og opplever bare at de ikke «blir lagt merke til» og incel-kjeden fortsetter.

Anonymkode: 176ed...bfc

Når en mann blir imponert av en annen mann, så tror han at det er slike menn kvinner ser etter. Kvinner ser etter andre ting i enn mann enn det menn som sikler på menn gjør. Jeg har inntrykk av at en del menn som hater kvinner, men gjerne vil ha sex med dem, likevel har noen homoerotiske følelser rundt andre menn,

Når en mann ønsker seg muskler, kuk og kontopåfyll, men ikke har sjanser til å få det, så skylder han på kvinner når han er redd og engstelig. 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...