Gå til innhold

Dere som er foreldre til mobbere..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Vår sønn mobbet en jente på trinnet og kalte henne stygge ting som gikk på vekt og utseende, og hadde også fått med flere i klassen på det. Vi ble informert via skolen. Det ble månelyst her hjemme! Vi dro inn alt av iPad og mobil og satt i stua på kveldene og snakket om hvordan dette kan påvirke andre og hvordan det hadde vært hvis noen hadde vært slemme med lillesøsteren hans. Vi viste han også en dokumentar og mobbing, og vi inviterte familien + barnet han hadde mobbet hjem til oss. Da fikk han beklaget seg ordentlig og de hadde en fin samtale og gikk ut og lekte litt etterpå. Han var virkelig spak etter dette, og i tilbakemeldinger fra skolen har det gått fint etter dette. Heldigvis. Dette var i 6. klasse på barneskolen.

Anonymkode: 02475...d74

Godt å høre det ble tatt tak i ❤️ Et eksempel til etterfølgelse

Anonymkode: 07768...26a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedre å være foreldre til en mobber enn et mobbeoffer 

Anonymkode: 02e98...3ff

Ja vi nesten finne måter å gjøre det litt mer stress å plage andre.

Jeg tenker barnevernet bør bli varslet, slik at foreldre kan få veiledning.

Anonymkode: 36a05...4e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt er «mobbing» eller man blir krenker av alt i dag. Det er et problem at begrepene blir utvannet, men når det er sagt: 

Gutten vår ble mobbet fordi han var tykk. Det skjedde lite da vi sa i fra, både på AKS, skolen og til foreldre. Vi sendte han på karate og han fikk streng beskjed om å denge løs. På den måten sikret vi han psykisk. Da fikk vi plutselig foreldre på døra. De fikk klar beskjed om at alt lå i deres hender. Stopp mobbingen, så ville barna være helt trygge. Men alt i alt var det en dårlig løsning. Vold bør ikke være løsningen og det funka bare fordi gutten er stor og sterk for alderen. 

Det var bedre å lese seg opp på opplæringsloven kapittel 9 A om mobbing. Holde skolen og AKS ansvarlig og «realitetsorientere» foreldrene til mobberne at tiltak vil bli iverksatt og at man kan lage mye bråk. Forklare at det ville bli iverksatt tiltak mot deres bare, at vi ville kreve skolebytte for mobbere om det ikke virket, barna vil bli stemplet når der skal opp på neste trinn osv. Ikke minst endeløse rekke med møter med skoleledelse mv. 

Altså har vi kommet til at trusler funker bedre enn vold. Men vi « spiller» i alle fall spillet etter reglene. 
Min moral og etikk viker når det gjelder barn som blir mobbet. Det « eier» jeg og lever godt med meg selv. 

Har vi bare fått den minste indikasjon på at våre barn skulle være på den andre siden av dette, så har vi tatt det svært alvorlig. 

Anonymkode: 67fc8...53f

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I veldig mange tilfeller når barn mobber, så er det pga de har det kjipt med seg selv eller har det kjipt hjemme. Så det er klart foreldre "ikke skjønner noen ting" når de blir konfrontert med at barnet deres mobber. 

Anonymkode: ffd68...9a2

Dette er beviselig feil. Mobbere kan ha det utmerket hjemme, de har bare mangel på empati. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

...eller ford mobbere avler mobbere? Det lærer ting hjemme? I vårt lokalmiljø er det lett å kjenne igjen hvem som er foreldrene. Mobberne i dag har foreldre som var mobbere da de var på samme alder. Uting går også i arv. 

Anonymkode: 95cc4...a6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har anskje ikke utviklet seg til mobbing ennå, men et barn i 1. klasse liker å dytte andre barn, og er flink til å gjøre det i skjul for de voksne.

Foreldrene tar det på største alvor. De har også bedt om ukentlige møter med skolen. De synes det er veldig flaut og fælt, og gjør der de kan for å stoppe det. 

Anonymkode: 75110...e8f

AnonymBruker
Skrevet
JaVel skrev (4 timer siden):

Dette er beviselig feil. Mobbere kan ha det utmerket hjemme, de har bare mangel på empati. 

Endelig noen som sa det! At mobbere har det så fælt hjemme er en myte. Ingen regel uten unntak, men det er da mange som har det fælt hjemme uten å mobbe andre. Idiotisk unnskyldning.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

...eller ford mobbere avler mobbere? Det lærer ting hjemme? I vårt lokalmiljø er det lett å kjenne igjen hvem som er foreldrene. Mobberne i dag har foreldre som var mobbere da de var på samme alder. Uting går også i arv. 

Anonymkode: 95cc4...a6d

Endelig noen som sa dette også. De som mobbet andre da jeg gikk på skolen, har selv barn som mobber på skolen i dag. Tett før jeg lurer på om det er et genetisk avvik i disse familiene.

Leste en studie om mobbing hvor konklusjonen var at de ofte hadde underutviklet empati. Så mulig spesialundervisning hadde vært det riktige.

Anonymkode: fbfca...612

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på barneskole og ser dessverre ofte at foreldrene til de som mobber ikke bryr seg/innrømmer at barna deres mobber. De fremstår (ofte, ikke alltid!) som usympatiske personer selv… 

Anonymkode: d3898...fec

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...