Gå til innhold

Dere som er foreldre til mobbere..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De som er foreldre til mobbere tror ikke på at de er foreldre til mobbere. Hvor ofte hører du historier med en overskrift som "barnet mitt var en mobber, følte jeg feilet som mor" ? 

Anonymkode: 55f82...c47

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synd at ikke flere foreldre som har barn som mobber svarer her. Dvs, noen har svart med lange meldinger om at det ikke var deres barn sin skyld at de mobbet.

Men NOEN må jo nødvendig ha fått en telefon eller 5 fra skolen??

Jeg har fått en telefon angående min eldste datter. Hun hadde plaget ei jente i klassen og mor hadde meldt det inn til lærer. Lærer ringte meg. Hun innrømmet det under press. Jeg hadde jo fått detaljer. Da var det alvorsamtale på skolen, og jentene ble kalt inn og min datter måtte be om unnskyldning. Jeg var rasende, for jeg hater mobbing. Det ingenting som gjør meg mer rasende. 

..og det tror jeg var slutten på hennes karriere som mobber. Siden har jeg ikke hørt noe, og tro meg: jeg har spurt. Hun er voksen nå. 

Anonymkode: 36a05...4e7

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Å jo. Veldig mange foreldre vet det. Men de gir faen, rett og slett.

Helt sant. Moren og ungen jeg omtalte i innlegg 10 kom på døra hos oss senere, hun var fortsatt sur fordi jeg ikke hadde ringt henne før jeg kom, og hun presterte endog å kalle det et grovt overtramp ettersom ungen visst skulle forskånes fra å høre at ungens handlinger hadde sendt mitt barn til sykehus. Hun fortalte at hun hadde bedt ungen si unnskyld, men ungen hadde ikke lyst. Greit det, tydeligvis. 
De flyttet heldigvis kort tid senere. Hva ungens handlinger angår, var det flere vitner, deriblant voksne, så det er ingen tvil om at ungen er vant til å gjøre som den vil under beskyttelse av moren.

Anonymkode: 07768...26a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har mobbeproblemer i klassen til barnet mitt. Såpass ille at vi har egne jenteforeldre møte🫤

det er ei jente som er kjempe stygg mot de andre, legger ut tiktok, bilder, finner opp stygge rykter osv. 

far til denne jenta sier selv «det er bedre å mobbe enn å bli mobbet» vi jobber med det…. Men det skjer ingenting. Lærer har trekt seg fra møtene pga det er så stor konflikt foreldre imellom pga dette. Blitt meldt som 9a sak nå før påske. Så vi får se da😑

Anonymkode: 924cd...c65

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

denne jenta sier selv «det er bedre å mobbe enn å bli mobbet» vi jobber med det…

Den har jeg faktisk hørt før. 

Det viser jo bare at noen foreldre ser dette som en maktkamp der deres unge vinner. 

Wow...meld til barnevernet. De oppdrar psykopater. 

Anonymkode: 36a05...4e7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde for litt siden en mor som var fortvilet fordi alle jentene i klassen holdt hennes datter utenfor og sa ganske mye stygt til henne. Vårt barn var ikke med på dette, men jeg ble vitne til denne moren, som på en idrettstilstelning, hadde en datter som gikk helt alene mellom kampene. Datteren var veldig lei seg og ville hjem. Hun gikk rolig bort til oss og forklarte problemet, hvorpå 2 av mødrene til mobberne klikket i vinkel og begynte å kjefte på den fortvilte moren: «Mine barn skal ikke tvinges til å være med ditt barn. Du må slutte å være så hysterisk» osv…. Ble skremt av disse to mødrene og hvordan de gikk i selvforsvar. Barna deres er selverklærte dronninger og tror de bestemmer over alle. Mitt barn har heldigvis sluppet lett unna, men jeg var ikke klar over hvor ille det var. Korte dessverre ikke si noe der og da, men har tatt det opp på foreldremøte senere. Disse mødrene er noe for deg selv, og nekter å ta innover seg oppførselen sin. Mitt barn har fått klar beskjed om å ikke utelate noen bevisst eller mobbe noen. Heldigvis var de fleste foreldrene enige med meg og mor til mobbeofferet. Blir flau på vegne sv disse 2 kjerringene! 

Anonymkode: 4d203...4c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg opplevde for litt siden en mor som var fortvilet fordi alle jentene i klassen holdt hennes datter utenfor og sa ganske mye stygt til henne. Vårt barn var ikke med på dette, men jeg ble vitne til denne moren, som på en idrettstilstelning, hadde en datter som gikk helt alene mellom kampene. Datteren var veldig lei seg og ville hjem. Hun gikk rolig bort til oss og forklarte problemet, hvorpå 2 av mødrene til mobberne klikket i vinkel og begynte å kjefte på den fortvilte moren: «Mine barn skal ikke tvinges til å være med ditt barn. Du må slutte å være så hysterisk» osv…. Ble skremt av disse to mødrene og hvordan de gikk i selvforsvar. Barna deres er selverklærte dronninger og tror de bestemmer over alle. Mitt barn har heldigvis sluppet lett unna, men jeg var ikke klar over hvor ille det var. Korte dessverre ikke si noe der og da, men har tatt det opp på foreldremøte senere. Disse mødrene er noe for deg selv, og nekter å ta innover seg oppførselen sin. Mitt barn har fått klar beskjed om å ikke utelate noen bevisst eller mobbe noen. Heldigvis var de fleste foreldrene enige med meg og mor til mobbeofferet. Blir flau på vegne sv disse 2 kjerringene! 

Anonymkode: 4d203...4c2

Veldig lik oppførsel som mødrene til mobberne hos oss har. Helt vanvittig! 

Anonymkode: 37fa3...370

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen av de som mobber andre, har det nok skikkelig kjipt hjemme. Da er det jo noe skolen/instansen hvor mobbingen skjer bør ta tak i. 

Men vel så ofte synes jeg  de mest atale, mobbete ungene jeg har vært borti på mine ungers skoler, har ressurssterke, oppegående  foreldre som framstår ganske egoistiske og lite sympatiske.Med  sterk meg og mitt- holdning. Som feks kan reagere med motangrep  hvis noen konfronterer dem med at barna deres ikke oppfører seg ok. Eller legger skylda på de som er ofrene for deres barn utestengelse osv. 

Det er nok en del som heller vil at barnet deres skal være en mobber istedenfor mobbeoffer.....Hvis de må velge, liksom. 

Anonymkode: aed9a...94c

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan svare realistisk jeg. Jeg jobber med barn og har en sønn som har mobbet andre ved et par anledninger. 

Vi har ikke stygt språkbruk hjemme, og gode holdninger. Har et barn til som aldri har gjort noe sånt.

Han er rett og slett litt stri, og har vanskelig for å løse konflikter uten å bli ufin. Vi jobber knallhardt med dette. De gangene vi har fått beskjed om at han har vært ufin, har vi tatt dette på største alvor med både sanksjoner og samtaler om hvordan vi heller løser ting. Har også kontaktet andre foreldre for å sjekke at adferden hans har opphørt. Har også kontaktet læreren hans for å få henne til å sørge for å følge med at han oppfører seg. 

Anonymkode: 62e3e...c3f

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

foreldrene til plageåndene rett og slett nekter å innse at noe som helst liksom er "feil" med deres egne barn. Selv om det faktisk ble tatt video, for eksempel i løpet av klasse-turer eller lignende. Hvis noen andre barn ble dyttet ut i sølepytter eller lignende, og denne videoen ble vist frem på felles møter med de fleste i klassen og deres foreldre, så begynte foreldrene til ett par av drittungene faktisk å LE av en unge ble dyttet på denne måten. 

så lenge deres foreldre holder på sånn, hva slags "håp" eksisterer liksom for drittungene deres? og det at sånne mobbere liksom "ikke har det særlig greit hjemme" er selvfølgelig bare søppel. Jeg hadde det overhodet ikke noe greit jeg heller på den tiden der, men jeg oppførte meg fremdeles aldri på samme måte som disse drittungene.  

Anonymkode: 8edad...633

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å være foreldre til en mobber enn et mobbeoffer 

Anonymkode: 02e98...3ff

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mer ‘barn som mobber’ enn ‘mobbere’? Ingen har vel en identitet som noe bra eller dumt de gjør. 

Anonymkode: 06524...7d2

Gjest Abendstern
Skrevet

De fleste mennesker er feige og klarer derfor ikke å forholde seg til virkeligheten. Mobber barnet ditt noen andre barn, så blir det bortforklart. Gullungen til mor gjør aldri noe galt. Til slutt blir disse barna kriminelle. 

Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fleste mennesker har opplevd litt av begge deler

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jeg faktisk ikke enig i. Jeg hadde skammet meg brutalt om jeg fikk vite at mine barn var mobbere. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er vel mer ‘barn som mobber’ enn ‘mobbere’? Ingen har vel en identitet som noe bra eller dumt de gjør. 

Anonymkode: 06524...7d2

Spiller ingen rolle for meg hva de kalles. Barna som mobber mitt barn er for meg mobbere. Det er slik jeg ser på dem, ingenting annet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

trenger ikke å gå lengre enn til KG. KG er jo prakteksemplar på foreldre som mobber andre, ikke bare barn men andre mennesker også. 

Folk her inne har så lite selvinnsikt at det er til å spy av. 

"Jrg mobber aldri"

Også sjekker man brukerens historikk, hvor vedkommende kan si 

"Stakkars unge som går med LV, gucci er enda bedre"

"Ungen deres høres ut som en persilleblad. Tåler jo ingen ting

Anonymkode: b4765...fd3

Skrevet

Eplet faller som regel ikke langt fra stammen. De fleste "vet ikke noe om det" hva gjelder eget barns mobbing. Det er som regel opplagte årsaker til at foreldre har barn som mobber.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn mobbet en jente på trinnet og kalte henne stygge ting som gikk på vekt og utseende, og hadde også fått med flere i klassen på det. Vi ble informert via skolen. Det ble månelyst her hjemme! Vi dro inn alt av iPad og mobil og satt i stua på kveldene og snakket om hvordan dette kan påvirke andre og hvordan det hadde vært hvis noen hadde vært slemme med lillesøsteren hans. Vi viste han også en dokumentar og mobbing, og vi inviterte familien + barnet han hadde mobbet hjem til oss. Da fikk han beklaget seg ordentlig og de hadde en fin samtale og gikk ut og lekte litt etterpå. Han var virkelig spak etter dette, og i tilbakemeldinger fra skolen har det gått fint etter dette. Heldigvis. Dette var i 6. klasse på barneskolen.

Anonymkode: 02475...d74

• Liker 5
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...