Gå til innhold

Dere som er foreldre til mobbere..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

…hvordan føles det? Hva gjør dere for å bedre situasjonen? 

Anonymkode: 37fa3...370

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

0 svar.. Jeg tror ikke de vet om det selv stort sett..

Anonymkode: 4bbf2...76e

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke foreldre av mobbere er klar over deres egne barns oppførsel. 

Som idrettsleder har jeg sett for mange tilfeller av dette. Når vi har tatt opp problemer, så skjønner de ikke noe. 

Det er ganske ille når de først innser det er et lite problem.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel de færreste foreldre som klarer å innse at egen unge mobber andre.  Selv når de får beskjed om hva som har skjedd. 

"Det må være en misforståelse "

"Jeg har snakket med Gullklumpen, og h*n sier at det var ikke sånn det var,  og jeg velger å tro på h*n"

"Mitt barn er ingen mobber!!!"

"Er du sikker på at det ikke bare er ditt barn som er litt sensitivt/spesielt/dramaqueen/whatever...?"

Anonymkode: 7ae5d...2d8

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

I veldig mange tilfeller når barn mobber, så er det pga de har det kjipt med seg selv eller har det kjipt hjemme. Så det er klart foreldre "ikke skjønner noen ting" når de blir konfrontert med at barnet deres mobber. 

Anonymkode: ffd68...9a2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør fordi vår datter har vært utsatt for dette nå på ungdomsskolen. Dette er godt kjent for foreldrene til disse barna, men de evner ikke å ta tak i det. Helt komplett tiltaksløse. 
Har hatt samtaler med disse foreldrene selv, og det er faktisk ikke noen som helst å hente der. 

Hadde jeg fått vite at mitt barn hadde gjort noe sånt, hadde det fått uante konsekvenser!

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spør fordi vår datter har vært utsatt for dette nå på ungdomsskolen. Dette er godt kjent for foreldrene til disse barna, men de evner ikke å ta tak i det. Helt komplett tiltaksløse. 
Har hatt samtaler med disse foreldrene selv, og det er faktisk ikke noen som helst å hente der. 

Hadde jeg fått vite at mitt barn hadde gjort noe sånt, hadde det fått uante konsekvenser!

Meld dem til barnevernet 

Anonymkode: 85a62...091

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I veldig mange tilfeller når barn mobber, så er det pga de har det kjipt med seg selv eller har det kjipt hjemme. Så det er klart foreldre "ikke skjønner noen ting" når de blir konfrontert med at barnet deres mobber. 

Anonymkode: ffd68...9a2

Men på et tidspunkt må de jo ta det innover seg når det blir gitt gjentatte beskjeder fra skolen?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meld dem til barnevernet 

Anonymkode: 85a62...091

Om det hadde hatt noe for seg, så hadde jeg faktisk vurdert det ja. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men på et tidspunkt må de jo ta det innover seg når det blir gitt gjentatte beskjeder fra skolen?

Jeg kom på døra til en mor med en unge med dårlig oppførsel, og moren presterte å lire av seg at skolen skylder også på ham for ting han ikke har gjort

Anonymkode: 07768...26a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd det samme at min lille sønn på 8 år bestandig fikk skylda for absolutt alt. Ikke at han var uskyldig bestandig, men ikke alt var hans skyld, men disse "gullungene" kom seg unna bestandig. Det var kjipe tider å høre en 8 åring komme hjem fra skolen og si han ikke ønsket å leve lengre. Vi ble flere ganger i uken utsatt for foreldre som kom og ringte på ringeklokka hjemme hos oss og skulle " ta en prat med min sønn". Det ble jo påstand mot påstand, men det var jo klart hvem som ble mest trodd. Det er noe av det mest slitsomme jeg noen gang har opplevd. Lærerne på skolen var like dan... ga han skylden hele tiden. Det gjorde sønnen min sint og følte seg misforstått og deprimert.  Vi hadde ppt på saken, helsesøster og barnvern på saken. Ingenting ble bedre. 

Men vi måtte flytte for å få fred. Og det stedet kommer jeg aldri i mitt liv til å sette min fot igjen. Tror folk som har barn som er jævlige mot andre ikke ser sine egne barn eller de soper det under teppet som regel. 

Anonymkode: 1fb38...7ea

• Hjerte 11
Skrevet

Veldig ofte så får de det hjemmefra. Altfor mange udugelige folk som ikke skulle hatt barn. Slike foreldre er enten så ressurssvake eller selvopptatte at de hverken evner eller vil ta kritikken innover seg.

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
ruffen29 skrev (1 minutt siden):

Veldig ofte så får de det hjemmefra. Altfor mange udugelige folk som ikke skulle hatt barn. Slike foreldre er enten så ressurssvake eller selvopptatte at de hverken evner eller vil ta kritikken innover seg.

Det er helt sjokkerende. 
Min datter og disse jentene var nære venner i flere år, helt til det kom inn andre jenter i gjengen som ville fryse ut datteren vår. Etter dette var alle helt jævlige mot henne. Og foreldrene benektet det hele, til tross for bekreftelse fra skolen og at jeg som har kjent dem i flere år forsøkte å prate med dem. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

9/10 ganger er dette barn av bedrevitere/dømmende sladder kjerringer/mobbere. De evner ikke å se egne feil, de evner ikke å se at hverken de selv eller barnet/barna demmers ikke er helt prfekt. 
Slike mennesker burde ikke ha barn, og jeg hadde lett varslet barnevernet dersom jeg havnet i en slik situasjon.

Anonymkode: b0a54...6c3

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun som var den største mobberen på min skole hadde en far som slo mor og barna, så jeg har i voksen alder stor empati for hvorfor hun tok ut alt det vonde hjemmefra på omgivelsene, og delvis at mor ikke hadde ressurser til å ta tak i mobbingen eller se dette; far kan vi jo bare glemme liksom.

Nå var jeg en sånn unge som ikke lot noen plage meg/mine nærmeste, så det løste jeg uten å bli mobbeoffer, men jeg har veldig antennene ute når det gjelder egne barn.

Jeg kommer til å praktisere helt nulltoleranse der, men har heller ikke tenkt til å sende barna mine på offentlig skole uansett, av andre grunner (men mobbing er også en faktor, det er en epidemi i dette landet, og det ødelegger folk for livet).

Jeg har også en venninne hvis bror fikk rekordstor erstatning for mobbing, jeg gikk aldri på skole sammen med eller samtidig som han så jeg vet ikke hvor ille han har hatt det, men det må være tidenes nedtur å finne ut at ungen din har rasert et annet menneske via mobbing altså. 

Anonymkode: 11fbc...e44

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så mange ekstremt sensitive barn som blir ekstra dullet med av foreldre så blir alle som har andre interesser eller vilje til å være med alle nesten sett på som mobbere. Flere foreldre MÅ jobbe med egne barn og trene de til å bli tryggere sosialt og ikke bare anse at alle som ikke vil henge med sin utagerende barn eller litt vanskelige barn er mobbere. Ikke heller de barna som blir kalt mobbere er fullt opplært og trenger veiledning. Sier ikke at det ikke er masse mobbesaker, men med flere barn i barnehage og skole flere steder er jeg overrasket over hvor ok det er å la barn forbli lite tilpasningsdyktige. 

Jeg jobber masse med egne barn om hva som er ok og ikke ok oppførsel, ser lite i svart hvitt.  

Anonymkode: fc26d...39d

• Liker 2
Skrevet

Hadde en gutt i mitt barns klasse på barneskolen som var beryktet for vold mot andre barn.
Foreldrene har også gedigne sinneproblemer, så det er ikke rart at han ble som han er. Nå er han nesten voksen, har gått gjennom samtaler med BUP og blitt et bedre menneske vil jeg si, Andre er ikke redd for ham lenger. 

Selv om skolen hadde meldt fra til foreldrene etter utagering, og selv om jeg snakket med dem etter at mitt barn ble utsatt for umotivert vold, så tok de det ikke inn over seg. Litt sånn "gutter er gutter"-holdning. Moren presterte til og med å spørre om mitt barn hadde lyst til å komme på besøk til dem, ganske tett på den hendelsen. Da har man jo ikke noe å tenke med.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene nekter å ta det inn. Verste mobberen av mitt barn, så ringte rektor foreldre opptil flere ganger om dagen. Det førte bare til at mitt barn ikke ble mobbet lenger, men andre ble fortsatt mobbet.

Var og en gutt på det trinnet, som både mobbet og var voldelig, sendte flere barn på sykehuset. Så kom det en mediesak med denne gutten da han var 19 år, og en voldsepisode han ble anmeldt for, og det kom og fram vold mot flere jenter og. Da gikk faren ut i Media, og forsvarte sønnene sin, og mente at sønnen var offeret. Voldsepisoden hadde de på video, og den var stygg.

Anonymkode: 01f0b...53d

• Liker 2
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (27 minutter siden):

Tror ikke foreldre av mobbere er klar over deres egne barns oppførsel. 

Som idrettsleder har jeg sett for mange tilfeller av dette. Når vi har tatt opp problemer, så skjønner de ikke noe. 

Det er ganske ille når de først innser det er et lite problem.

Å jo. Veldig mange foreldre vet det. Men de gir faen, rett og slett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er såpass skamfullt at du vil neppe fått realistiske svar.

Vet om en far som knakk sammen fullstendig foran hele trinnet. De hadde virkelig prøvd alt. En ressurssterk familie som utad fremstod perfekt. Der var det ikke vold, men utagerende oppførsel og utfrysning. De hadde panikk i forhold til søsken, da "alle" oftere enn ikke, forventer at i slike fall må hele familier flytte og starte på nytt. 

Anonymkode: 1d024...bad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...