Gå til innhold

Lærere med barn som jobber i Oslo, Bærum eller omegn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor bor dere? Jeg er lærer, gift med en lærer og vi har to små barn. Ser mange aktuelle stillingsutlysninger, men ser også at vi ikke har råd til å bo i nærheten av arbeidsplassen. Ikke engang i Ski, Drøbak, og ihvertfall ikke i Bærum, Asker el.l. Det er uaktuelt å pendle, vil unngå lange dager i barnehagen. Hvor bor dere som jobber ved skoler som ligger i dyre områder? Har partneren høy inntekt? 

Anonymkode: 03dd8...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser nå at overskriften er dårlig. Men dere skjønner sikkert hva jeg mente 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nordover?

Lillestrøm, Lørenskog, Ullensaker ( Jessheim, kløfta) Råholt? 

Råholt er faktisk bare 35-40 min fra oslo med tog

Anonymkode: 48e42...44c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to lærere med to barn. Bor i Groruddalen, jobber i Groruddalen (men ulikr bydeler). Bor på 100 kvadrat nå, men det blir nok trangt når barna blir større, vurderer området Lørenskog-Kjeller som neste stopp da det dessverre er alt for få boliger på over 100 kvadrat der vi bor nå. 

Budsjettet på neste bolig er rundt 7,5 mill (som maks).

Anonymkode: 02da5...7f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere bor over alt , hva er deres budsjett?

Anonymkode: d16ac...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Vårt budsjett er på ca 6 millioner, og vil som sagt ikke pendle pga små barn. Jeg tror ikke vi kan bosette oss mindre enn en time unna med tog fra Oslo. Har for det meste sjekket ut det som tidligere var Østfold, Vestfold og Buskerud, og boligprisene der passer vårt budsjett ganske greit, men skolene har per dags dato ikke noe å tilby meg med min fagkombinasjon. Nå er det flere skoler i Bærum som har lyst ut stillinger som passer min fagkombinasjon, men med vårt budsjett så klaffer det ikke helt å bosette seg der. Skal sjekke ut mulighetene nord for Oslo, som foreslås lengre oppe her I tråden  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Takk for svar! Vårt budsjett er på ca 6 millioner, og vil som sagt ikke pendle pga små barn. Jeg tror ikke vi kan bosette oss mindre enn en time unna med tog fra Oslo. Har for det meste sjekket ut det som tidligere var Østfold, Vestfold og Buskerud, og boligprisene der passer vårt budsjett ganske greit, men skolene har per dags dato ikke noe å tilby meg med min fagkombinasjon. Nå er det flere skoler i Bærum som har lyst ut stillinger som passer min fagkombinasjon, men med vårt budsjett så klaffer det ikke helt å bosette seg der. Skal sjekke ut mulighetene nord for Oslo, som foreslås lengre oppe her I tråden  😊

Hva med Hvalstad?  Det går ann å få et rekkehus til den prisen der og nært nok Bærum til å ha jobb der uten problem.

Anonymkode: a584e...77e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men hvor stor bolig trenger dere, da? Hvor mange soverom? Kan ikke regne med å ha råd til en enebolig i Oslo, men en leilighet som er stor nok til en familie på for eksempel fire, det har dere råd til med et budsjett på seks millioner. Selv om leiligheten ikke blir stor, selvsagt. Men små barn = mindre behov for plass enn hvis man har større barn. Økonomisk (og tidsmessig) vil det sannsynligvis lønne seg å kjøpe leilighet i Oslo (hvis dere jobber i Oslo), ikke utenfor. 

Anonymkode: 9c67e...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av Bærum er ikke så dyrt da, feks Bærums Verk.

Anonymkode: b98f9...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Jessheim og jobber som lærer. Masse ledige stillinger her! 

Anonymkode: 7e7d1...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...