murray Skrevet 23. april 2023 #41 Del Skrevet 23. april 2023 Dere som ikke skjønner det med ålen: lærte dere om metaforer på skolen? Ikke vondt ment, jeg lurer oppriktig. Den var et fascinerende bilde på Johan selv. De var begge fanget i en umulig livssituasjon og da ålen/Johan til slutt be satt fri reagerte Johan med fortvilelse og redsel. Og det siste der var en genistrek. Vi mennesker kan tviholde på det kjente til tross for at det er direkte skadelig for oss. Tenk på alle damene i voldelige forhold, men som ikke tør gå pga redsel for å bli forlatt, det økonomiske etc. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 23. april 2023 #42 Del Skrevet 23. april 2023 Amatariel skrev (25 minutter siden): Joda, er klar over alt dette, men jeg skjønte liksom ikke helt hvorfor Mia ville vise Johan dette nå... Det var endel av hennes barndom som satt spor. Jeg har selv tatt med mannen min til steder som har formet meg i min barndom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #43 Del Skrevet 23. april 2023 Mwanafunzi skrev (På 22.4.2023 den 7.51): Jeg har lest boka, men trodde det var tv-serien vi kommenterte. Når man diskuterer en serie basert på en bok, er det vel strengt tatt naturlig at det kommer opp Jeg hadde en mye bedre opplevelse av boka, selv om jeg likte serien veldig godt. Anonymkode: 12eba...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 23. april 2023 #44 Del Skrevet 23. april 2023 murray skrev (5 timer siden): Annie ble jo lurt opp dit. Hun trodde hun skulle starte et nytt liv med mannen hun ofret alt for, men han var en rundbrenner. Petrus var klar over dette, men trengte mennesker med diverse kompetanse og penger for å holde stedet sitt ved like og derfor lot han Dan lure Annie opp dit. Jeg tolket det som ingen bodde på stjernberg lenger («det er vel ingenting igjen der oppe»). Vi så jo stedet rase litt sammen der en mor mistet barna sine, Annie dro (ingen lærer lenger), iskaldt om vinteren og skadedyr innendørs. Jeg tolket det slik at Dan ikke bare var en rundbrenner, men at han direkte ble sendt ut av Petrus for å skaffe kvinner de trengte. Han kom jo bare tilbake med nyttige kvinner, ikke tilfeldige kvinner som Dan falt for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #45 Del Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 3.33): Så ikke Annie Johan første gangen hun gikk forbi teltet? Det var først etter at de hadde snudd og gått tilbake at hun fant de døde, mordene skjedde i mellomtiden. Moren til Johan endret historien når hun skjønte at Annie ikke trodde henne, tror jeg. Anonymkode: 110cf...7ac Ahhh da husket jeg feil, trodde det var andre gangen ved teltet at hun så Johan 💡 Anonymkode: 78ee9...e13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 23. april 2023 #46 Del Skrevet 23. april 2023 (endret) https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tältmorden_i_Appojaure Her er forfatteren Kjerstin Ekmans inspirasjon til boka! Endret 23. april 2023 av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #47 Del Skrevet 24. april 2023 Typen var helt opphengt i at de gikk på stier og krysset elven selv om det var både brakke og skogsmaskiner oppe i skogen 🤪 Anonymkode: a7fd5...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå