Gå til innhold

Hendelser ved vann NRK

miamiamia

Anbefalte innlegg

Noen som har begynt på denne?

Jeg har sett to episoder nå og har blandede følelser for serien. Går litt tregt men samtidig litt gøy med en serie fra 70-tallet.

Henger meg litt opp i at de er så skitne... huff, kjenner liksom stanken av uvasket hår....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett hele på SVT. Litt forvirrende i starten, siden den hopper litt frem og tilbake i tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den og syntes den var kjempefin.

Anonymkode: a66ef...e7f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har fått kjempegode kritikker , men jeg sliter litt. 

Handlingen går tregt fremover og det hele minner mer om 70-tallsdrama , der sosiale samfunnsforhold blir tatt opp enn krimdrama. 

Men, det er gode skuespillere og tidsriktig koloritt, kostymer og 70-talls hippietid.

Gir den ikke helt opp enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett 3 episoder og liker den godt. Synes ikke at den er særlig forvirrende. Veldig spennende og litt annerledes enn annen krim jeg har sett.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Dette var en rar krim! Men så rar at man bare måtte se... Dukket opp utrolig mange spørsmål og undringer etter de første episodene. Ikke bare på sånn vanlig krim-måte, men litt sånn atte hæ, hva er det som skjer? Alt er så rart!

Endte med å se hele ja, men syns ikke slutten var sånn kjempebra. Vil gi serien karakter 4-5 til slutt.

Syns dog det var veldig gøy at hun som spilte datteren til Annie i nåtiden og hun som spilte Annie i fortiden er nåtidens Annie virkelige døtre 😄

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de fineste seriene jeg har sett! Terningkast 6 fra meg. Traff meg midt i hjertet. Stemningen, musikken, skuespillerne, lyset, alt sammen. 

Anonymkode: 66b52...645

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. Det var jo ting som ikke ga mening at all på slutten der.

F.eks: Annie oppdager teltet med de døde menneskene, og ser Johan løpe forbi. I siste episode går Bjørne for å finne Johan i brønnen. Han har allerede klatret ut og løpt avgårde, og da går Bjørne rundt før han ender opp med å drepe teltfolkene. Så hvordan ser Annie Johan så lenge etter at Bjørne har drept?

Andre eksempel: Annie oppsøker mora til Johan og Bjørne for å spørre om mopeden. Først sier hun at Johan bodde i Trondheim på den tiden. Etter en stund i episoden sier hun at Annie kan jo gå og spørre Bjørne, for han var jo sammen med Johan den natta.

Dette irriterte meg skikkelig! 😅

Anonymkode: 78ee9...e13

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men altså.. Det var jo ting som ikke ga mening at all på slutten der.

F.eks: Annie oppdager teltet med de døde menneskene, og ser Johan løpe forbi. I siste episode går Bjørne for å finne Johan i brønnen. Han har allerede klatret ut og løpt avgårde, og da går Bjørne rundt før han ender opp med å drepe teltfolkene. Så hvordan ser Annie Johan så lenge etter at Bjørne har drept?

Andre eksempel: Annie oppsøker mora til Johan og Bjørne for å spørre om mopeden. Først sier hun at Johan bodde i Trondheim på den tiden. Etter en stund i episoden sier hun at Annie kan jo gå og spørre Bjørne, for han var jo sammen med Johan den natta.

Dette irriterte meg skikkelig! 😅

Anonymkode: 78ee9...e13

Så ikke Annie Johan første gangen hun gikk forbi teltet? Det var først etter at de hadde snudd og gått tilbake at hun fant de døde, mordene skjedde i mellomtiden. 

Moren til Johan endret historien når hun skjønte at Annie ikke trodde henne, tror jeg.

Anonymkode: 110cf...7ac

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes serien er litt oppskrytt, fikk sånn "finsk fjernsynsteater"-vibber av den. Ingen spenning, men mye dysterhet.

Slutten ble også en nedtur, fikk jo ingen holdepunkter for hva som egentlig skjedde videre.

Anonymkode: 6181f...3a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes denne var rar, og irriterende, sikkert mye symbolsk som jeg ikke fikk med meg. Likte stemningen på de første episodene, trodde det skulle skje mer, en krimserie burde holde meg litt på tåhev. Hang meg også opp i alt som så så skittent ut. Og slutten var bare rar!

Hva var greia med den stakkars ålen?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daryl Dixon skrev (2 timer siden):

Hva var greia med den stakkars ålen?

Det er den tingen som irriterer meg også..! Fikk aldri svar på hva som var planen/greia med den!?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit meg gjennom hele, men klarer ikke å forstå alle de gode kritikkene. Jeg synes bare den var veldig kjedelig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den. Artig med før-i-tiden-serie, artig med en serie som en må tenke litt for å finne ut av hva en nettopp har sett. :klo: 

De levde jo et trist, hardt og tungt liv mange av dem. De bare var der, levde sine liv og ingenting positivt skjedde. 
Kanskje ålen også bare var der?

:fnise: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som at flere heller burde ha lest boka. Bøkene til Kerstin Ekman er fantastiske.

Anonymkode: 12eba...a56

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres ut som at flere heller burde ha lest boka. Bøkene til Kerstin Ekman er fantastiske.

Anonymkode: 12eba...a56

Jeg har lest boka, men trodde det var tv-serien vi kommenterte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mwanafunzi skrev (19 minutter siden):

Jeg har lest boka, men trodde det var tv-serien vi kommenterte. 

Siden du har lest boka: Hva var greia med Ålen?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...