Gå til innhold

Politiet ringte meg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (På 2.4.2023 den 8.08):

For en grusom situasjon!

Jeg forstår du tenkte først på barna og at noe har skjedd med dem, så det er bra de sa at det ikke handler om barna.

Det er min største skrekk - å bli oppringt av politi, sykehus, barnehage, skole at noe alvorlig har skjedd med barna. 

Likevel er situasjonen ikke noe bedre. 

Jeg forstår ikke - hvorfor er det du som flyttet ut og ikke mannen din?

Det er jo du og barna som skal bo i huset før det blir solgt og han får leie noe sted?

Jeg håper du har venner og familie rundt deg som kan hjelpe deg.

Han ville aldri ha flyttet ut, politiet har ikke myndighet å kaste han ut tross omstendighetene. Jeg flyttet for at barna skulle slippe unna, for å skåne og støtte de i en vanskelig tid for dem.

Anonymkode: 3ec5c...0fa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 8.23):

Ta kontakt med politiet og hør om du har fått / får bistandsadvokat. Om han har besøksforbud mot deg og barna mener jeg at man har krav på det. En bistandsadvokat kan hjelpe deg med å finne ut hva du har rett på, hvordan han kan kastes ut av huset og hvordan du kan kreve inn det han skylder deg. Jeg tror at besøksforbudet vil hjelpe her, siden han ikke får oppholde seg i nærheten av plasser du vanligvis oppholder deg (som din egen bolig). Ta kontakt med politiet i dag ❤️

Anonymkode: 90030...072

Ts. Forsøkte det, bistandsadvokat kunne bare svare på spørsmål knyttet til saken, fikk beskjed å snakke med NAV, men de kunne bare hjelpe med spørsmål knyttet til økonomi, forståelig nok. Det ble som det ble, grunnet besøksforbudet har jeg begrenset tid daglig til å klargjøre huset for salg, men jeg kommer dit snart

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 10.24):

Vet du hvor lite man må tjene for P ha rett til fri rettshjelp 🤣🤣🤣

naivt råd. 

faktum: det er lite hjelp å få i en slik situasjon ts står i. Det finnes på papiret. Ikke i praksis….

desverre.

Anonymkode: 7c6f9...4e7

Når det er familievold, får man tildelt en bistandsadvokat uten kostnad

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
TLR skrev (På 2.4.2023 den 10.34):

For en idiot du har av en mann. Han plikter jo å hjelpe deg når lånet står i begge navn. Håper at du kommer deg bort i fra denne mannen? Skilsmisse? 

Tja, tror ikke banken bryr seg nevneverdig, de vi bare ha inn penger

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 10.52):

Når det er snakk om familievold så kan dette ikke komme overraskende på deg. Han har utsatt deg og/eller barna for vold. Bra at politiet tar grep når du og far ikke har evnet dette

Anonymkode: 63106...ff2

Ts. Jeg kan til dels være enig med deg, og jeg går gjennom dette i hodet mitt hele tiden, men dessverre har jeg ikke vist noe om dette. Når jeg ble kontaktet av politiet har jeg gått gjennom hundrevis av artikler og forskinger av vold mot barn. Hadde jeg lest disse tidligere, hadde jeg kanskje sett det, men jeg hadde ingen anelse. Politiet har også vært mye frempå at slike ting barna mine har opplevd er utrolig vanskelig å oppdage, å det skjer gjerne ikke før barna sier i fra

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ts. Forsøkte det, bistandsadvokat kunne bare svare på spørsmål knyttet til saken, fikk beskjed å snakke med NAV, men de kunne bare hjelpe med spørsmål knyttet til økonomi, forståelig nok. Det ble som det ble, grunnet besøksforbudet har jeg begrenset tid daglig til å klargjøre huset for salg, men jeg kommer dit snart

Jeg regner med at du har innbo/husforsikring. Dekning til advokatutgifter er ofte inkludert i forsikringen. Hør med ditt forsikringsselskap. Da betaler du en egenandel på ca. 4000 kr og 20% av salæret.

Jeg anbefaler deg å kontakte en advokat som er spesialisert på det du går gjennom nå. Advokaten kan også bistå med å få bekreftet dekning fra forsikringsselskap.

Anonymkode: 7a82a...abf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det, TS?

Anonymkode: 8f72c...148

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan går det, TS?

Anonymkode: 8f72c...148

Håper ts og barna har det greit etter forholdene og at dette med huset og gjeld begynner å løse seg. Men regner med hun er altfor traumatisert nå midt i livskrise til å holde forumet oppdatert. Sender henne all kjærlighet og styrke som mulig ❤️

Anonymkode: 34e50...71b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS. Etter noen utmattende måneder gikk jeg til sjefen min, som var veldig forståelsesfull for situasjonen. Jeg ble anbefalt å sykemelde meg så jeg kan fokusere på de viktige tingene i livet. Dette har hjulpet mye, har snakket med bistand advokat uten egentlig fått hjelp, men har tatt kontakt med noen nære slektninger som ikke ante noen ting. Har der fått mye økonomisk støtte og jeg klarer derfor å holde hodet over vann. Siden jeg er sykemeldt så har jeg også fått gjort mye i huset og det er ganske klart for salg. Har snakket med banken om å få avdragsfrihet, de sa at det skulle bli ordnet med en gang, men de har enda ikke ordnet det, så blir trukket lån enda ( fullt terminbeløp, ikke bare rente) ringer de ofte og blir lovet at de skal ordne det, uten at noe skjer. Men ser en ende i tunellen

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ser tråden er litt gammel, men du kan jo Kontakte  Juridisk Rådgivning for kvinner ;

Jurk.no

Det er gratis.. ❤️

Endret av Akebrett
Oppdatert
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS. Etter noen utmattende måneder gikk jeg til sjefen min, som var veldig forståelsesfull for situasjonen. Jeg ble anbefalt å sykemelde meg så jeg kan fokusere på de viktige tingene i livet. Dette har hjulpet mye, har snakket med bistand advokat uten egentlig fått hjelp, men har tatt kontakt med noen nære slektninger som ikke ante noen ting. Har der fått mye økonomisk støtte og jeg klarer derfor å holde hodet over vann. Siden jeg er sykemeldt så har jeg også fått gjort mye i huset og det er ganske klart for salg. Har snakket med banken om å få avdragsfrihet, de sa at det skulle bli ordnet med en gang, men de har enda ikke ordnet det, så blir trukket lån enda ( fullt terminbeløp, ikke bare rente) ringer de ofte og blir lovet at de skal ordne det, uten at noe skjer. Men ser en ende i tunellen

Godt å høre! 🥰

Vil dette si at han nå har flyttet ut av huset? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...