Apis Skrevet 2. april 2023 #21 Skrevet 2. april 2023 Advokat. Siden det er opprettet sak på mannen har kanskje TS rett på fri advokat.
RockyRose Skrevet 2. april 2023 #23 Skrevet 2. april 2023 Uff, for ein situasjon! Ser mange ber deg kontakte advokat, heilt einig i det! Ville også snakka med familien din! Har du foreldre som evt kan hjelpe? Det er ikkje din skam, og du treng heller ikkje beskytte mannen din!! 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #24 Skrevet 2. april 2023 Når det er snakk om familievold så kan dette ikke komme overraskende på deg. Han har utsatt deg og/eller barna for vold. Bra at politiet tar grep når du og far ikke har evnet dette Anonymkode: 63106...ff2 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #25 Skrevet 2. april 2023 Snakk med folk du stoler på om volden dere har blitt utsatt for. Gjerne ta kontakt med krisesenteret også, de har jo ekspertkompetanse på vold i nære relasjoner. Lykke til, du er tøff❤️ Anonymkode: 06ad0...92a 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #26 Skrevet 2. april 2023 Krisesenter setter deg i kontakt med advokat som har peiling på dette området. Stå sterkt! Det må være ekstremt alvorlig og stå om liv og død når politiet bryter taushetsplikten og informer deg som ny partner om siktelsen. Godt dere har kommet dere unna han! Varme klemmer ❤️ Anonymkode: 34e50...71b 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #27 Skrevet 2. april 2023 Du har uansett krav på en gratis veiledningstime hos advokat når det er snakk om vold, bruk den. Tenker forkus først og fremst er å få han ut av huset så dere kan bo der, du har like mye rett på huset som han. Anonymkode: 8635f...f5f 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #28 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har uansett krav på en gratis veiledningstime hos advokat når det er snakk om vold, bruk den. Tenker forkus først og fremst er å få han ut av huset så dere kan bo der, du har like mye rett på huset som han. Anonymkode: 8635f...f5f Man har alltid rett på fri rettshjelp og bistandsadvokat når det er snakk om vold i nære relasjoner og overgrep. Krisesenter setter en i kontakt med advokater som kan feltet familievold Anonymkode: 34e50...71b 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #29 Skrevet 2. april 2023 Om det er en sak for namsmann eller ikke så skader det ikke å ta en prat med namsmannen om dette. Da får du iallefall informasjon om hvordan lovverket er i fht dette Anonymkode: 8635f...f5f 1
Gjest Chroma Skrevet 2. april 2023 #30 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det er snakk om familievold så kan dette ikke komme overraskende på deg. Han har utsatt deg og/eller barna for vold. Bra at politiet tar grep når du og far ikke har evnet dette Anonymkode: 63106...ff2 Hilsen et menneske som ikke aner hvordan det er å bli utsatt for vold og hvor handlingslammet og låst man blir.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #31 Skrevet 2. april 2023 Maskinfører skrev (5 timer siden): Men du må vel ha visst at han utsatte deg for vold eller har han 2 familier ? dvs sånn dobbelgreie ? ☹️ Du burde kontakte advokat AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det er snakk om familievold så kan dette ikke komme overraskende på deg. Han har utsatt deg og/eller barna for vold. Bra at politiet tar grep når du og far ikke har evnet dette Anonymkode: 63106...ff2 Familievold inkluderer også nær familie utenfor husstanden. Kan være vold mot hans foreldre eller søsken f.eks, eller en ex. Loven om vold i nære relasjoner omfatter: «I straffeloven av 2005 § 282 defineres nære relasjoner som nåværende eller tidligere ektefelle eller samboer, nåværende eller tidligere ektefelles eller samboers slektning i rett nedstigende linje, slektning i rett oppstigende linje, noen i sin husstand eller noen i sin omsorg. Det vil si at nære relasjoner også omfatter søsken, barn, forelder, besteforeldre og barnebarn.» https://voldsveileder.nkvts.no/hva-er-vold-naere-relasjoner/ Anonymkode: 01aa5...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #32 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sto samme situasjon som ts bare uten barn i sin tid og det er ikke sikkert at det å skaffe advokat hjelper så veldig mye nei. min ex ble også boende i huset og jeg betalte alt. Til slutt var det utgifter til en advokat som aldri hjalp meg så veldig som veltet lasset. Mulig det hadde vært enklere med barn, men for mitt vedkommende ble det lettere å bare betale enn å forvente at en illsint farlig fyr skulle endre seg og betale for noe som helst. Hva han sa han skulle gjøre var noe helt annet enn det han gjorde Anonymkode: 7c6f9...4e7 Hvorfor betalte du? Kunne ikke alt bare gått til inkasso osv? Som andre sier, man kan få gratis advokat i ts sin situasjon. Jeg fikk det, og det hjalp veldig. Anonymkode: e8b47...05e
Andro Skrevet 2. april 2023 #33 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor betalte du? Kunne ikke alt bare gått til inkasso osv? Hun eier huset, og kan umulig ha noen interesse av å betale gebyr, salær og renter i tillegg til lånekostnaden. Kontakt banken og be om avdragsfrihet fram til salget er i orden. 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #34 Skrevet 2. april 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: For lånet står i begge sitt navn, han nekter å betale, så frem til vi har solgt så er jeg tvunget å betale lån, jeg har sagt fra meg strøm, så det må han i neste mnd betale. Anonymkode: 3ec5c...0fa Men du kan vel kreve huset solgt da. Anonymkode: e92f9...c83
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #35 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ta kontakt med politiet og hør om du har fått / får bistandsadvokat. Om han har besøksforbud mot deg og barna mener jeg at man har krav på det. En bistandsadvokat kan hjelpe deg med å finne ut hva du har rett på, hvordan han kan kastes ut av huset og hvordan du kan kreve inn det han skylder deg. Jeg tror at besøksforbudet vil hjelpe her, siden han ikke får oppholde seg i nærheten av plasser du vanligvis oppholder deg (som din egen bolig). Ta kontakt med politiet i dag ❤️ Anonymkode: 90030...072 Det er ikke automatikk med bistandsadvokat, selvom det er anmeldelse og besøksforbud. Min ex ble selv boende i huset. Jeg og barna bodde hos mine foreldre. Jeg flyttet ut midlertidig før det ble besøksforbud, for å komme oss vekk fra han. Ingen fortalte meg at det ikke var mulig å komme tilbake til huset vårt, uten hans "tillatelse" pga forbudet, siden jeg hadde sagt at jeg kunne bo litt hos mindre foreldre. Det endte med at jeg måtte betale 50% av husleien i 5 mnd. Helt tullete. Anonymkode: 5d44d...d05 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #36 Skrevet 4. april 2023 Hvordan går det med deg, TS? ❤️ Anonymkode: 8f72c...148 1
Tøvftta Skrevet 4. april 2023 #37 Skrevet 4. april 2023 Skriv til dueiermegikke.no og spør om hun har noen gode råd å komme med. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #38 Skrevet 4. april 2023 On 4/2/2023 at 1:16 PM, AnonymBruker said: Man har alltid rett på fri rettshjelp og bistandsadvokat når det er snakk om vold i nære relasjoner og overgrep. Krisesenter setter en i kontakt med advokater som kan feltet familievold Anonymkode: 34e50...71b Fascinerende å se hvordan noen tror at det finnes et system som fungerer for de av oss som har vært rammet av en voldelig mann. Kanskje har det endret seg siste årene, men da jeg sto i samme situasjon som ts neste jeg med å betale for alt på huset (han byttet bare lås) han forskanset seg i. Og bistandsadvokat -det fikle jeg ikke før mange måneder-år senere når det endelig skulle bli rettsak. Jeg brukte 200.000 på advokat uten å komme noen som helst vei. Mens pappagutter jeg var oppe mot fikk lage kvalmen årevis økonomisk. Anonymkode: 7c6f9...4e7 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #39 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fascinerende å se hvordan noen tror at det finnes et system som fungerer for de av oss som har vært rammet av en voldelig mann. Kanskje har det endret seg siste årene, men da jeg sto i samme situasjon som ts neste jeg med å betale for alt på huset (han byttet bare lås) han forskanset seg i. Og bistandsadvokat -det fikle jeg ikke før mange måneder-år senere når det endelig skulle bli rettsak. Jeg brukte 200.000 på advokat uten å komme noen som helst vei. Mens pappagutter jeg var oppe mot fikk lage kvalmen årevis økonomisk. Anonymkode: 7c6f9...4e7 Hei, leit å høre at du ikke fikk hjelp fra advokat. Dette er noe man som utsatt for vold og overgrep har rett på. Jeg skriver ikke uten erfaring, det var krisesenter som satte meg i kontakt med min advokat og hun hjalp meg i tre år til saken var ferdig. Anonymkode: 34e50...71b 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #40 Skrevet 5. april 2023 Maskinfører skrev (På 2.4.2023 den 7.58): Men du må vel ha visst at han utsatte deg for vold eller har han 2 familier ? dvs sånn dobbelgreie ? ☹️ Du burde kontakte advokat Ts. Nei det var rettet mot barna og det var ting som skjedde med de når jeg ikke var hjemme så jeg viste ikke noe Anonymkode: 3ec5c...0fa 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå