AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Jeg var på arbeid når jeg fikk en telefon fra politiet. Det jeg fikk vite var at jeg måtte komme inn med en gang, jeg trodde først at det hadde skjedd noe med barna, så jeg begynte å gråte i telefonen. Betjenten sa at jeg kunne ikke få vite noe over telefon, men det var ikke skjedd noe med barna. jeg kom til politistasjonen og ble tatt inn på ett avhør rom. Der fikk jeg høre at min mann var tiltalt for familievold og jeg var vitne i saken. Det ble en stygg sak, og grunnet omstendighetene tok jeg barna og flyttet den dagen. Mannen fikk besøksforbud. Det siste halvåret har vært utmattende, grunnet situasjonen har jeg ikke hatt noe avlastning, barna er traumatisert, jeg har bedt barnevern og barnehuset om hjelp, men hjelpen kommer ikke fort nok. Barna er sliten etter flere avhør og de nekter videre oppfølging, noe jeg mener de trenger. Videre bor mannen i huset og jeg fikk leie meg en leilighet, han betaler ikke noen utgifter så jeg betaler husleie og lån, strøm i 2 boliger og alle forsikringer, når alt er betalt har jeg kun penger til å dekke det basale for meg og barna. Jeg har forsøkt å snakke med nav og banken for situasjonen min endret seg så fort, men det er lite hjelp å få. jeg sitter nå å føler meg tygd og utspyttet, barna krever mye i en vanskelig situasjon, og de har all min oppmerksomhet, men jeg er så himla alene, det har vært opprivende og jeg skal møte barnas reaksjon med forståelse og kjærlighet. på samme tid føler jeg meg helt alene, vi bor på en liten plass og for å Skåne barna har jeg ikke fortalt til noen foruten pedleder i barnehage, og lærer. Men jeg har ingen arena for å lufte min frustrasjon og sinne for situasjonen, samtidig som barna trenger meg sårt, er jeg tvunget til å jobbe mye ekstra for at vi skal klare oss. uff da det ble langt dette, og jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men det var utrolig godt å skrive ned frustrasjonen min Anonymkode: 3ec5c...0fa 44
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Hvorfor betaler du for han? Anonymkode: 57c8b...37b 31 2
Andro Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 For en vond situasjon, men godt at dere har kommet dere unna. Om du eier huset kan du gi ham skriftlig oppsigelse, og gi ham en frist til å flytte. Om han ikke gjør det så kan du få hjelp av namsmannen til å kaste ham ut. Det er helt urimelig at han oppholder seg der, når han ikke betaler. Du trenger ikke å holde inn med situasjonen din. Det er ikke din skam, det er hans. Det er han som har skapt situasjonen, og dere trenger støtte. 13 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor betaler du for han? Anonymkode: 57c8b...37b For lånet står i begge sitt navn, han nekter å betale, så frem til vi har solgt så er jeg tvunget å betale lån, jeg har sagt fra meg strøm, så det må han i neste mnd betale. Anonymkode: 3ec5c...0fa 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Selg din del av huset til han. Snakk med banken om det. Du finner deg noe nytt. Huff, så fælt for dere.❤️ Anonymkode: 087fa...42e 1 1
Bergknapp Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Høres ut som en tøff situasjon. Gode tanker til deg❤️ Støtter rådet om å åpne deg for flere. Du trenger all den støtten du kan få. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Vet du hva? Du bør snakke med en advokat. Dette går det an å få hjelp med. Det finnes lover for sånt. De pengene du har lagt ut, har du krav på å få tilbake. Den som flytter ut av felles bolig har krav på at den som bor igjen i huset betaler «husleie» til markedsverdi for sin del. https://advokatenhjelperdeg.no/jus-artikler/samlivsbrudd-mange-flytter-uten-avtale-om-utgifter/ Anonymkode: e8b47...05e 15 1 17
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 I tillegg hadde jeg snakket med hans foreldre og søsken, om de er normale folk. For sånn som han holder på ødelegger han ungene sine. Og ingen med vettet i behold vil se på det uten å prøve å hjelpe ♥️ Jeg synes du er skikkelig tøff. Anonymkode: e8b47...05e 13 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Ta kontakt med nærmeste krisesenter.. de kan både veilede videre og både du og barna får noen å snakke med.. Anonymkode: fa941...a32 8 2 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 Heier på deg, det du står i er helt vanvittig 💜 snakk med en advokat, kanskje har du krav på fri rettshjelp? Godt tips å kontakte krisesenter, de har oversikt over hvor du bør henvende deg for hjelp. Masse lykke til! 🍀 Anonymkode: 20db1...2b7
Maskinfører Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 Men du må vel ha visst at han utsatte deg for vold eller har han 2 familier ? dvs sånn dobbelgreie ? ☹️ Du burde kontakte advokat 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 Ring nærmeste krisesenter for råd og veiledning ❤️ Kontakt advokat for hjelpe med det juridiske. Håper du har åpenhet og støtte fra familie og venner. Anonymkode: 6549d...e6b 2
Drizzt Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var på arbeid når jeg fikk en telefon fra politiet. Det jeg fikk vite var at jeg måtte komme inn med en gang, jeg trodde først at det hadde skjedd noe med barna, så jeg begynte å gråte i telefonen. Betjenten sa at jeg kunne ikke få vite noe over telefon, men det var ikke skjedd noe med barna. jeg kom til politistasjonen og ble tatt inn på ett avhør rom. Der fikk jeg høre at min mann var tiltalt for familievold og jeg var vitne i saken. Det ble en stygg sak, og grunnet omstendighetene tok jeg barna og flyttet den dagen. Mannen fikk besøksforbud. Det siste halvåret har vært utmattende, grunnet situasjonen har jeg ikke hatt noe avlastning, barna er traumatisert, jeg har bedt barnevern og barnehuset om hjelp, men hjelpen kommer ikke fort nok. Barna er sliten etter flere avhør og de nekter videre oppfølging, noe jeg mener de trenger. Videre bor mannen i huset og jeg fikk leie meg en leilighet, han betaler ikke noen utgifter så jeg betaler husleie og lån, strøm i 2 boliger og alle forsikringer, når alt er betalt har jeg kun penger til å dekke det basale for meg og barna. Jeg har forsøkt å snakke med nav og banken for situasjonen min endret seg så fort, men det er lite hjelp å få. jeg sitter nå å føler meg tygd og utspyttet, barna krever mye i en vanskelig situasjon, og de har all min oppmerksomhet, men jeg er så himla alene, det har vært opprivende og jeg skal møte barnas reaksjon med forståelse og kjærlighet. på samme tid føler jeg meg helt alene, vi bor på en liten plass og for å Skåne barna har jeg ikke fortalt til noen foruten pedleder i barnehage, og lærer. Men jeg har ingen arena for å lufte min frustrasjon og sinne for situasjonen, samtidig som barna trenger meg sårt, er jeg tvunget til å jobbe mye ekstra for at vi skal klare oss. uff da det ble langt dette, og jeg vet ikke hvor jeg vil med dette, men det var utrolig godt å skrive ned frustrasjonen min Anonymkode: 3ec5c...0fa For en grusom situasjon! Jeg forstår du tenkte først på barna og at noe har skjedd med dem, så det er bra de sa at det ikke handler om barna. Det er min største skrekk - å bli oppringt av politi, sykehus, barnehage, skole at noe alvorlig har skjedd med barna. Likevel er situasjonen ikke noe bedre. Jeg forstår ikke - hvorfor er det du som flyttet ut og ikke mannen din? Det er jo du og barna som skal bo i huset før det blir solgt og han får leie noe sted? Jeg håper du har venner og familie rundt deg som kan hjelpe deg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 Ta kontakt med politiet og hør om du har fått / får bistandsadvokat. Om han har besøksforbud mot deg og barna mener jeg at man har krav på det. En bistandsadvokat kan hjelpe deg med å finne ut hva du har rett på, hvordan han kan kastes ut av huset og hvordan du kan kreve inn det han skylder deg. Jeg tror at besøksforbudet vil hjelpe her, siden han ikke får oppholde seg i nærheten av plasser du vanligvis oppholder deg (som din egen bolig). Ta kontakt med politiet i dag ❤️ Anonymkode: 90030...072 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Vet du hva? Du bør snakke med en advokat. Dette går det an å få hjelp med. Det finnes lover for sånt. De pengene du har lagt ut, har du krav på å få tilbake. Den som flytter ut av felles bolig har krav på at den som bor igjen i huset betaler «husleie» til markedsverdi for sin del. https://advokatenhjelperdeg.no/jus-artikler/samlivsbrudd-mange-flytter-uten-avtale-om-utgifter/ Anonymkode: e8b47...05e Jeg sto samme situasjon som ts bare uten barn i sin tid og det er ikke sikkert at det å skaffe advokat hjelper så veldig mye nei. min ex ble også boende i huset og jeg betalte alt. Til slutt var det utgifter til en advokat som aldri hjalp meg så veldig som veltet lasset. Mulig det hadde vært enklere med barn, men for mitt vedkommende ble det lettere å bare betale enn å forvente at en illsint farlig fyr skulle endre seg og betale for noe som helst. Hva han sa han skulle gjøre var noe helt annet enn det han gjorde Anonymkode: 7c6f9...4e7 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Heier på deg, det du står i er helt vanvittig 💜 snakk med en advokat, kanskje har du krav på fri rettshjelp? Godt tips å kontakte krisesenter, de har oversikt over hvor du bør henvende deg for hjelp. Masse lykke til! 🍀 Anonymkode: 20db1...2b7 Vet du hvor lite man må tjene for P ha rett til fri rettshjelp 🤣🤣🤣 naivt råd. faktum: det er lite hjelp å få i en slik situasjon ts står i. Det finnes på papiret. Ikke i praksis…. desverre. Anonymkode: 7c6f9...4e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #17 Skrevet 2. april 2023 Kontakt advokat iht det med huset. Litt dyrt men til slutt billigere. Dessuten så går all kommunikasjon via advokaten. Anonymkode: 753fc...806
Maskinfører Skrevet 2. april 2023 #18 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet du hvor lite man må tjene for P ha rett til fri rettshjelp 🤣🤣🤣 naivt råd. faktum: det er lite hjelp å få i en slik situasjon ts står i. Det finnes på papiret. Ikke i praksis…. desverre. Anonymkode: 7c6f9...4e7 Tror grensa nå er mellom 320-350 000,- burde vært netto
Sirah Skrevet 2. april 2023 #19 Skrevet 2. april 2023 Huff for en situasjon TS. Jeg har ingen gode råd, vil bare gi deg en stor klem ❤️ 1
TLR Skrevet 2. april 2023 #20 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For lånet står i begge sitt navn, han nekter å betale, så frem til vi har solgt så er jeg tvunget å betale lån, jeg har sagt fra meg strøm, så det må han i neste mnd betale. Anonymkode: 3ec5c...0fa For en idiot du har av en mann. Han plikter jo å hjelpe deg når lånet står i begge navn. Håper at du kommer deg bort i fra denne mannen? Skilsmisse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå