Dominas leketøy Skrevet 2. april 2023 #21 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ingenting.... Den har aldri lyst før jeg skulle starte bilen i går, og det ikke gikk. Den lyser rødt. For øvrig har jeg aldri hatt problemer med batteriet (nevnes av flere, så da kommenterer jeg det i samme svar, så andre evt kan lese det her). Ingenting som tilsier at det plutselig skal være flatt heller - og da ville vel batterilampen blitt tent. Motoren lager også en type lyd når jeg prøver å starte, som jeg aldri har hørt før på andre diesel biler. En helt annen lyd enn ved flatt/dårlig batteri hvertfall 🤷♀️ TS Anonymkode: cee53...6ab Du ville blitt overrasket hvis du hadde sett hvor ofte dårlig batteri fører alle mulige lamper som varsler feil… det enkle er ofte løsningen, prøv med en batteri booster.. eller ring 06000 hilsen Bilberger 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #22 Del Skrevet 2. april 2023 Hvis det er olje på motoren og oljelampa lyser så hjelper det ikke å bytte olje eller ta service på den, som andre har skrevet så kan det være noe galt med oljetrykket og da må den på verksted. Ikke prøv å starte den engang. Anonymkode: ed507...c91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #23 Del Skrevet 2. april 2023 Oljelampa lyser når motoren ikke går. Ta en hvilken som helst fossilbil, sett på tenninga så ser du den røde oljetrykkslampa lyser. Når du prøver å starte bilen, kjinner den? Eller skjer det ingen ting? Anonymkode: 2235c...6a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #24 Del Skrevet 14. april 2023 Hei. Bare for å gjøre det helt klart: Oljetrykklampe skal lyse når tenning er på men motoren ikke går. Dette er ikke en feil, men normal tilstand. Det er ikke slik at overkjørt tid på oljeskift naturlig medfører at motoren plutselig ikke startet. Dersom oljen blir veldig dårlig så får du økt slitasje og kan til slutt medføre havari. Dette skjer sjelden. Det mest sannsynlig en annen feil som er uavhengig av servicen. Anonymkode: c2556...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå