AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #21 Del Skrevet 2. april 2023 Jeg gikk privat etter 4 SA, og var veldig fornøyd med det. De fant ikke noe feil med meg, eller mannen, og jeg mistet 2 ganger til. Så gynekologen mente vi burde prøve prøverør, og sendte henvisning til det. Men da ble jeg gravid igjen, og den gangen mistet jeg ikke. Og de første gangene jeg ble gravid, fantes jeg ikke stresset. Mens andre gang jeg ble gravid, så hadde faren min nylig dødd, og da jeg ble gravid igjen var jeg bare redd for å miste. Så var jo mest stresset den gangen det gikk bra. Anonymkode: 47087...754 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 2. april 2023 #22 Del Skrevet 2. april 2023 Ville ikke droppet det om det ikke er noe du ikke ønsker, men sett på andre ting. Nesten halve befolkningen har en mtfhr mutasjon. Har du en dobbel der må du kanskje ta litt ekstra kosttilskudd eller spise annerledes. Sjekket andre genvarianter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilga Skrevet 2. april 2023 #23 Del Skrevet 2. april 2023 Som om du ikke blir MER stresset av å få beskjed om at du må slutte å stresse? Som folk sier her så blir folk gravide av voldtekter, i krigssoner, i tørkeområder med sult og elendighet. men stresset gjør det ikke noe enklere å bli gravid, det er jo klart. Men kanskje kroppen din trenger generelt pause, for aborter tar også også på kroppen mtp hormoner etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #24 Del Skrevet 2. april 2023 Dummeste jeg har hørt. Folk får barn i hytt og pine i de dårligste tilstander. Er selv en utrolig stressa person. Men ikke hatt problem med å bli gravid av den grunn. Anonymkode: 5d26a...c50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #25 Del Skrevet 8. april 2023 Utrolig synd at det finnes så inkompetente fastleger, og at de er de som står emblem dere og spesialisthelsetjenesten. Her fyller dere vel vilkårene for å bli henvist videre så ville bedt om det, hvis du ikke bare vil gå privat med det samme for å få fortgang i prosessen. Du kan ta utredningen privat, og så be om å bli overført til det offentlige hvis det er nødvendig med ivf. Ved å ta utredningen privat sparer dere mye tid. Uasett: bytt fastlege! Anonymkode: 567ce...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #26 Del Skrevet 8. april 2023 Om du orker - klag på den legen! Skaff deg en annen fastlege, for den du har aner ikke hva han eller hun snakker om! Det er selvfølgelig ikke du som har skylden for at du aborterer! ❤️ Anonymkode: 72703...5bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #27 Del Skrevet 8. april 2023 Det kan faktisk være at grunnen til at du får spontanabort, er at du og din mann er dårlig match ren genetisk og at de eggene som ble befruktet rett og slett ikke hadde godt nok materiale for (relativt) varig liv. Anonymkode: 326f6...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #28 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 0.13): Har vært hos fastlegen med spørsmål om utredning for habituell abort. Hatt 4 spontanaborter på et år nå. Fastlegen mener jeg aborterer fordi jeg stresser med å få barn og mener at jo mer jeg tenker på at jeg ønsker barn, jo mer stressa blir jeg og da spontanaborterer jeg. Fastlegen mener vi bør stoppe opp prøvingen et år for å få fokus på noe annet og «glemme» spontanabortene. Er det noe hold i dette? Føler det er min feil at jeg spontanaborterer, men samtidig ville vel alle gjort det om man aborterte fordi man hadde sterkt barneønske? Føler meg skikkelig dritt pga dette… Anonymkode: 1efd8...814 For en idiotisk lege. Dette er bare bullshit Anonymkode: 67912...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #29 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 0.13): Har vært hos fastlegen med spørsmål om utredning for habituell abort. Hatt 4 spontanaborter på et år nå. Fastlegen mener jeg aborterer fordi jeg stresser med å få barn og mener at jo mer jeg tenker på at jeg ønsker barn, jo mer stressa blir jeg og da spontanaborterer jeg. Fastlegen mener vi bør stoppe opp prøvingen et år for å få fokus på noe annet og «glemme» spontanabortene. Er det noe hold i dette? Føler det er min feil at jeg spontanaborterer, men samtidig ville vel alle gjort det om man aborterte fordi man hadde sterkt barneønske? Føler meg skikkelig dritt pga dette… Anonymkode: 1efd8...814 Spontanabort er ikke noen sin feil, det skal mer til enn litt stress for å spontanabortere. Fastlegen din høres ikke svært opplyst ut iht kvinnehelse og graviditet, kanskje bytte i samme slengen? Når du spontanabortere så mye, så undrer jeg meg over om kanskje moren din/bestemoren din også gjorde dette? Det å spontanabortere mye er ofte genetisk og går i arv. Både du og mannen din har brukt ett år nå, da har dere krav på hjelp fra det offentlige - sjekke fertiliteten deres o.l. At fastlegen din mener dere skal vente ett år er jo helt hårreisende, han skulle ha henvist videre. Bytt fastlege og gå privat imens, dere må begge få sjekket fertiliteten og du må få sjekket eggene dine. Så tar dere det derfra. Anonymkode: 9c204...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #30 Del Skrevet 9. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 15.29): Jeg gikk privat etter 4 SA, og var veldig fornøyd med det. De fant ikke noe feil med meg, eller mannen, og jeg mistet 2 ganger til. Så gynekologen mente vi burde prøve prøverør, og sendte henvisning til det. Men da ble jeg gravid igjen, og den gangen mistet jeg ikke. Og de første gangene jeg ble gravid, fantes jeg ikke stresset. Mens andre gang jeg ble gravid, så hadde faren min nylig dødd, og da jeg ble gravid igjen var jeg bare redd for å miste. Så var jo mest stresset den gangen det gikk bra. Anonymkode: 47087...754 Det er forsket på at hvis man spontanabortere mye, så er det ofte dette går i arv - så mye mulig moren din eller en annen kvinne i slekten din også slet med dette før hen fikk gjennomført et vellykket svangerskap. Anonymkode: 9c204...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 9. april 2023 #31 Del Skrevet 9. april 2023 Er det du som legen ikke ville henvise til utredning for habituell abort? Du burde bytte lege umiddelbart , evt gå privat tip gynekolog. For det første er det helt uhørt å gi.deg skylden for abortene slik han gjør, for det andre er det helt uhørt å ikke henvise deg til en utredning du har krav på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2023 #32 Del Skrevet 9. april 2023 Ingen andre i familien som har slitt med spontanaborter, nei.. legen vil heller ikke henvise oss for utredning, så skal gå privat etter påsken. Anonymkode: 1efd8...814 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå